• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Поточний ремонт підвальних приміщень будівлі КНП «Міська клінічна лікарня № 10», розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Малиновського, 61-А»

Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою. Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Місцезнаходження - Україна, 65091, Одеська обл., м. Одеса, вул. Комітетська, 10-А.

Завершена

9 962 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 49 812.00 UAH
Період оскарження: 01.12.2023 11:41 - 27.12.2023 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

незаконне визначення переможцем

Номер: 860844f2f9c94b93ab5d9e9210e360c4
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-01-005082-a.a3
Назва: незаконне визначення переможцем
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 08.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.03.2024 16:55
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.04.2024 16:26
Автор: ТОВ "ВБФ "ОЛЕКСАНДР", Макар Олег Леонідович +380675595770 valikovaliko14@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 1a84358814a3b5978aca029cb544c076
Заголовок пункту скарги: незаконне визначення переможцем
Опис заперечення: Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації і у Замовника були підстави для відхилення Пропозиції ТОВ «ЕКО-СЕПРО», визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостям i умовам власної Тендерної документації, Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції та визначення ТОВ «ЕКО-СЕПРО» Переможцем процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ОЛЕКСАНДР» планує прийняти участь у процедурі закупівлі «Поточний ремонт підвальних приміщень будівлі КНП «Міська клінічна лікарня № 10», розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Малиновського, 61-А».

Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості).

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Участь в аукціоні приймало 2 Учасника:

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКО-СЕПРО"
Пропозиція: 8 273 000 грн.

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВБФ "ОЛЕКСАНДР"
Пропозиція: 8 224 000 грн.

За результатами електронного аукціону пропозиція ТОВ «ВИРОБНИЧО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ОЛЕКСАНДР» виявилася найбільш економічно вигідною.

19.03.2024 року Змовник висунув вимогу про усунення невідповідностей ТОВ «ЕКО-СЕПРО».
21.03.2024 року Замовник опублікував в електронній системі закупівель Повідомлення про намір укласти Договір, а саме:
«ПОВІДОМЛЕННЯ
про намір укласти договір
1. Найменування замовника - Управління капітального будівництва Одеської міської ради.
2. Код згідно з ЄДРПОУ замовника - 04056902 (Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування).
3. Місцезнаходження замовника - 65091, Одеська обл., м.Одеса, вул. Комітетська, 10-А;
3.1. Вид предмета закупівлі - послуги.
4. Конкретна назва предмета закупівлі: «Поточний ремонт підвальних приміщень будівлі КНП «Міська клінічна лікарня № 10», розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Малиновського, 61-А».
5. Коди відповідних класифікаторів предмета закупівлі (за наявності) - ДК 021:2015- 45450000-6– Інші завершальні будівельні роботи.
6. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг – відповідно до технічного завдання.
7. Місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг - : м. Одеса, вул. Маршала Малиновського, 61-А.
8. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг - березень 2024 року – березень 2025 року;
8.1. Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків) - розрахунки проводяться шляхом оплати виконаних робіт.
9. Найменування учасника - переможця процедури закупівлі (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (для фізичної особи) - ТОВ "ЕКО-СЕПРО".
10. Інформація про ціну пропозиції – 8 273 000,00 грн. з ПДВ.
11. Джерело фінансування закупівлі - за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел не заборонених законодавством.

Уповноважена особа,
завідувач сектору закупівель Висоцький Ю. А.»

Слід зазначити, що саме Рішення уповноваженої особи Замовника (оформлене Протоколом) про визнання Учасника (ТОВ «ЕКО-СЕПРО») переможцем закупівлі та щодо оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у порядку, передбаченим статтями 10, 33 Закону та з урахуванням пункту 49 Особливостей, Замовник – НЕ ПРИЙМАВ та в електронній системі закупівель не публікував.
Скаржник не погоджується із наміром Уповноваженої особи Замовника укласти договір про закупівлю із ТОВ «ЕКО-СЕПРО» через невідповідності Тендерної пропозиції переможця встановленим вимогам Тендерної документації, виходячи із наступного:
В пункті 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної Документації Замовника зазначено: «При визначені ціни пропозиції або її складових визначається ціна з урахуванням ПДВ, якщо учасник не є платником ПДВ, зазначається інші обов’язкові податки та збори згідно з чинним законодавством України.
Розрахунок договірної ціни, локальні кошториси та відомості ресурсів (або підсумкову відомість ресурсів), виконується відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».
Замовник має право на перевірку складових частин договірної ціни»
Додаток 2 до Тендерної документації містить також технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
У складі Пропозиції Переможця міститься файл «Договірна ціна», де у графі
Розрахунок N11 Кошти на покриття ризиків - нічого не зазначено (порожня графа)
А також у графі «Розрахунок N12 Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами» - нічого не зазначено (порожня графа)
Тобто в своїй тендерній пропозиції Учасник, визнаний переможцем – ТОВ «ЕКО-СЕПРО») – не передбачив в своєму кошторисі коштів на покриття ризиків та коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №28 (надалі - Настанова) ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.33 розділу V Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
В пункті 5.31 Настанови визначено, що «у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів.
При цьому:
а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни —не враховується.
Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт».
Таким чином Настанова зобовязує Учасника передбачити в Договірній ціні суми коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт (в розмірі до 1,5% від Договірної ціни).
Разом з тим, Переможцем ВЗАГАЛІ не включено (у відповідних графах Договірної ціни – нічого не зазначено) в Договірну ціну кошти на покриття ризиків та додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що прямо суперечить вимогам Настанови.
Очевидно, що якщо б Учасник, якого було визнано переможцем включив би до складу своїх цінової пропозиції (Договірної ціни) кошти на покриття ризиків та додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами – то ціна його пропозиції збільшилася б на суму цих витрат. Таким чином цінова пропозиції Учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, у Замовника були підстави для відхилення Пропозиції ТОВ «ЕКО-СЕПРО», визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО-СЕПРО» згідно умов тендерної документації i оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостям i умовам власної Тендерної документації, Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції та визначення ТОВ «ЕКО-СЕПРО» Переможцем процедури закупівлі.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону щодо визначення тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону i дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у визначенні тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО-СЕПРО» такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації призводить до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Не відхиливши Пропозицію ТОВ «ЕКО-СЕПРО», Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Також ж позиції дотримується і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своїх Рішеннях від 13.07.2023 № 10583, від 16.08.2023 № 12887, від в аналогічних спарвах – додаються.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення Переможця Процедури закупівлі.
Відповідно до підпункту 1 пункту 51 Особливостей відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями.
Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, міститься у електронній системі закупівель за посиланням – https://tender.uub.com.ua/tender/UA-2023-12-01-005082-a/
Враховуючи вищевикладене,
ПРОШУ:
1. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, пов’язаних з участю у зазначеній процедурі закупівлі.
2. Зобов'язати Управління капітального будівництва Одеської міської ради скасувати рішення про визначення ТОВ «ЕКО-СЕПРО» переможцем за процедурою закупівлі — «Поточний ремонт підвальних приміщень будівлі КНП «Міська клінічна лікарня № 10», розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Малиновського, 61-А».
ОКРЕМО просимо надати можливість уповноваженому представнику ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ОЛЕКСАНДР» брати участь в розгляді цієї скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу в приміщенні Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за адресою: м. Одеса, вул. Канатна, 83.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником

незаконне відхилення Тендреної пропозиції Учасника

Номер: 22ba846869d34ae684572335ce14cd9d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-01-005082-a.b2
Назва: незаконне відхилення Тендреної пропозиції Учасника
Скарга:
у зв"язку із великим обсягом тексту Скарги - Скарга подається в окремому файлі в додатку.
Дата розгляду скарги: 30.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.01.2024 16:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.02.2024 16:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано
Автор: ТОВ "ВБФ "ОЛЕКСАНДР", Макар Олег Леонідович +380675595770 valikovaliko14@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

Дискримінаційні вимоги в ТД

Номер: 5dc1ff5fb9c441ce9ce9dd8ebcc31961
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-01-005082-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги в ТД
Скарга:
у зв"язку із великим обсягом тексту - Скарга додається в окремому файлі в додатку.
Дата розгляду скарги: 14.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.12.2023 15:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.12.2023 16:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни
Автор: ТОВ "ВБФ "ОЛЕКСАНДР", Бодюл Валентин Леонідович +380953495881 valikovaliko14@gmail.com