• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015:09310000-5 Електрична енергія «Електрична енергія з урахуванням вартості послуги з розподілу на 2024 рік»

Завершена

2 699 444.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 497.22 UAH
Період оскарження: 30.11.2023 16:35 - 05.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Довідка про створення Учасником на території Сумської області Центру обслуговування споживачів

Номер: b15337aaad244473b0ab0a53672ac6da
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-30-013616-a.a2
Назва: Довідка про створення Учасником на території Сумської області Центру обслуговування споживачів
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до п. 8 Додатку 4 до тендерної документації передбачено наступне: «Для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації прав, передбачених п.12 цього додатку, у складі пропозиції учасник повинен надати Довідку про створення Учасником на території Сумської області Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів (довідка надається за формою 1 до Додатку 5).». За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності центр обслуговування споживачів або власний структурний підрозділ на території певної області або посадову особу, з робочим місцем на території певної області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. (З рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c) Відповідно до діючого законодавства постачальники не зобов'язані мати свої центри обслуговування споживачів, структурні підрозділи по окремих областях України. Електропостачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок постачальника створювати центри обслуговування споживачів, структурні підрозділів у всіх чи в окремих регіонах, як це вимагається тендерною документацією. Щодо здійснення комунікації між сторонами, надання інформації, рахунків тощо впродовж виконання договірних правовідносин, то відповідно до п.п.2 п.3.2.4, п.4.14, п.п. 14, 15 п. 5.2.2, п. 9.1.3, 9.2.1, 9.6.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312, передбачений персональний електронний кабінет на офіційному веб-сайті постачальника, а також інші дистанційні засоби обміну інформацією. Наприклад, п.4.14 ПРРЕ визначено, що Платіжні документи (рахунки) на оплату надаються споживачам у відповідних структурних підрозділах електропостачальника, через персональну сторінку споживача на вебсайті електропостачальника або електронною поштою, факсимільним зв'язком, поштовим зв'язком, кур'єром чи іншими способами з використанням інформаційних технологій у системі електронного документообігу у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу. Зазначена вимога тендерної документації порушує принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Висновок про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації у випадку вимоги наявності центра обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу в певному регіоні підтверджується, зокрема, наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c; - № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 р., UA-2020-04-08-000945-b; - № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 р., UA-2019-05-02-000456-a; - № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 р., UA-2019-03-27-000358-a; - № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 р., UA-2023-07-10-010043-a тощо. На підставі вищезазначеного, вимагаємо вилучити з тендерної документації дискримінаційні вимоги про наявність центру обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу на території певного регіону. В іншому випадку ми будемо вимушені звернутись із скаргою до Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для захисту своїх прав.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учасник! Відповідно до вимог п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість. Тому, вважаємо, що намір замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують Закон України «Про публічні закупівлі». Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час на території Сумської області існує велика кількість центрів обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Частиною 3 ст. 22 «Тендерна документація» Закону України «Про публічні закупівлі» визначено: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.». Отже, вимога тендерної документації є ґрунтовною, не упередженою та не дискримінаційною.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Щодо сертифіквції

Номер: 27bb2c560a444b518dc0e83f4f037c1e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-30-013616-a.a1
Назва: Щодо сертифіквції
Вимога:
Шановний Замовнику детально ознайомившись з тендерної документації ми дійшли висновку, що вона містить вимоги, що для нас як потенційного учасника є дискримінаційними та такими що звужують коло потенціальних учасників й порушують основні принципи закупівель, щодо не дискримінації учасників. Додаток № 2 до тендерної документації « Технічна спеціфікація». Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції: - Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. - Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи екологічного управління учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. - Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності вимогам ДСТУ ISO 27001 (ISO 27001). Дана вимога є дискримінаційною та підлягає вилученню з тендерної документації в зв’язку з тим, що : Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Частиною 3 ст. 2 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» - дія положень цього закону не поширюється на оцінку відповідності послуг, а стаття 24 цього закону передбачає право суб’єкту господарювання на добровільну оцінку відповідності. Тому вимогою щодо надання Документального підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Документального підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи екологічного управління учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів та документального підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності вимогам ДСТУ ISO 27001 (ISO 27001). Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі») – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Наявність чи відсутність сертифікатів ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії споживачу. ВИМАГАЄМО –вилучити дану вимогу з тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Враховуючи Вашу вимогу, внесено зміни до тендерної документації. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Задоволено