-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Детектори та аналізатори;Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного профілю IVD (діагностика in vitro) стаціонарний;Аналізатор сечі лабораторний ІVД (діагностика in vitro) напівавтоматичний
Торги не відбулися
1 190 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 900.00 UAH
мін. крок: 1% або 11 900.00 UAH
Період оскарження:
29.11.2023 16:05 - 08.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на дискримiнацiйнi вимоги тендерної документацiї
Номер:
18942fc4be5345e0beb2c3af9293cd0a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-29-015894-a.c2
Назва:
СКАРГА
на дискримiнацiйнi вимоги тендерної документацiї
Скарга:
Замовник оголосив закупівлю UA-2023-11-29-015894-a, за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 «Детектори та аналізатори», НК 024:2023 - 56669 Біохімічний аналізатор, НК 024:2023 - 57860 - Аналізатор сечі лабораторний ІВД, напівавтоматичний).
Уважно ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній окремі вимоги, що заважають нам подати свою тендерну пропозицію, оскільки в ній наявні дискримінаційні вимоги, які в свою чергу суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують право брати участь в даних торгах потенційних учасників згідно встановленого Законом порядку.
Тендерна документація Замовника Комунальне некомерційне підприємство «Миколаївський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області, що затверджена протокольним рішенням від 29 листопада 2023 року уповноваженої особи та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro, не відповідає вимогам діючого законодавства, а саме:
порушує вимоги ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі»;
порушує вимоги ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі»
порушує вимоги ч. 4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скаржник вважає за необхідне зазначити, що редакція Тендерної документації Замовника Комунальне некомерційне підприємство «Миколаївський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області, що протокольним рішенням від 29 листопада 2023 року уповноваженої особи та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro UA-2023-11-29-015894-a, а саме наведений перелік вимог Додатку 2 до Тендерної документації, Технічні параметри → Найменування технічних параметрів вимоги за пунктами таблиць медико-технічних вимог до предмета закупівлі, а саме сукупні вимоги технічних параметрів медичного обладнання (пункти № з/п 5-41 вимог до автоматичного біохімічного аналізатора та пунктів № з/п 3-13 вимог до аналізатора сечі) обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства.
Найменування технічних параметрів вимоги за пунктами № з/п 5-41 вимог до автоматичного біохімічного аналізатора та пунктів № з/п 3-13 вимог до аналізатора сечі, що викладені у Додатку №2 до Тендерної документації до предмету закупівлі, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства.
Крім того, медико-технічними вимогами додатку 2 тендерної документації встановлені конкретні технічні параметри, які унеможливлюють запропонувати еквівалентний предмет закупівлі, а саме:
– Вимога до пункту 7 – Зразки пацієнтів: не менше 55 позицій,
– Також зокрема вимога саме до пункту 9, Наявність окремих штативів для реагентів і зразків крові. Дана вимога є дискримінаційною, адже більшість аналізаторів, які представлені на ринку є роторного типу, та в них реагенти і зразки крові пацієнтів розміщуються не в штативах, а в роторі, цинтрифужного типу.
– Вимога до пункту 11 – Можливість одночасного використання кількох позицій для одного реагенту.
– Вимога до пункту 12 – Багаторазові вимірювальні кювети: не менше 75 позицій
– Вимога до пункту 16 – Об’єм зразка: не гірше 2-250 мкл
– Вимога до пункту 17 – Об’єм реагента: не гірше 5-300 мкл;
– Вимога до пункту 18 – Максимальний реакційний об’єм: не більше 350 мкл.
Всі три вимоги в сукупності є дискримінаційними, адже доповнюють один одного, і утворюють діапазони параметрів таким чином, щоб цим сукупним вимогам відповідав лише конкретний прилад.
– Вимога до пункту 19 – Контроль температури вимірювальних кювет.
– Вимога до пункту 22 – Споживання деіонізованої води для промивання: не більше 2 л/год. Дана вимога є дискримінаційною, адже даному параметру відповідає лише один аналізатор на ринку лабораторного обладнання, який має таку малу витрату води для промивання реакційних кювет, а саме – автоматичний біохімічний аналізатор HumaStar 200, офіційного представника компанії «Лаблайф» в Україні. Вимога є необгрунтованою, адже більшість автоматичних аналізаторів використовують більше дистильованої води за годину роботи, виконуючи як мінімум 200 тестів за годину. Тим паче, що у більшості медичних установ є вже встановлені аквадистилятори, потужність яких до 10 літрів за годину, тобто вони в змозі цілком забезпечити витрати води на промивання автоматичного біохімічного аналізатора на рівні 5-10 літрів за годину. Тому наполеглива вимога до Замовника, прибрати дану дискримінаційну вимогу, або розширити її виклавши в новій редакції: Споживання дистильованої води для промивання: не більше 10 л/год.
– Вимога до пункту 27 – Можливість використовувати одночасно кілька списків завдань для аналізатора.
– Вимога до пункту 28 – Датчик закриття кришки аналізатора: наявність.
– Вимога до пункту 30 – Джерело світла: галогенна лампа не більше 15 Вт.
– Вимога до пункту 31 – Діапазон довжин хвиль: 350-650 нм, не менше 8 світлофільтрів.
– Вимога до пункту 33 – Можливість завантаження зразків і реагентів окремо та групами у з’ємних штативах.
– Вимога до пункту 34 – Функція програмування автоматичного запуску аналізатора.
– Вимога до пункту 35 – Функції калібрування: по одному та кільком стандартам (можливо 5 та більше), по бланку, по фактору, інші.
– Вимога до пункту 36 – Вбудовані функції контролю якості з автоматичною перевіркою контрольних значень за правилами Вестгарда (не менше 5) та побудовою графіків Леві-Дженігса.
– Вимога до пункту 41 – Настільний, вага не більше 50 кг.
Встановивши такі вимоги у додатку 2 тендерної документації взяти участь у закупівлі може продукція одного конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника, та порушує право Скаржника взяти участь у закупівлі.
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія «Лаблайф», яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва Human, зокрема автоматичний біохімічний аналізатор HumaStar 200/300, офіційного представника компанії «Лаблайф» в Україні, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Обґрунтування наведеної вище інформації, про чітку приналежність всіх описаних характеристик до конкретного обладнання, міститься в Додатках до СКАРГИ.
Підтвердженням встановлення дискримінаційних вимог до предмета закупівлі є посилання на аналогічну закупівлю лабораторного обладнання за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 «Детектори та аналізатори», НК 024:2023 - 56669 – Біохімічний аналізатор), де предметом закупівлі був саме прилад HumaStar 200/300 виробництва Human, Уповноважений представник в Україні: ТОВ «Лаблайф», де даний постачальник був єдиним учасником. Що ще раз доводить те, що даний прилад немає наближених конкурентів на ринку, і зазначені характеристики у вимогах є індивідуальними та дискримінаційними. Посилання – https://www.dzo.com.ua/tenders/20900338
Також підтвердженням наведеної вище інформації є, посилання на ряд закупівель біохімічного автоматичного аналізатора, де предметом закупівлі був саме аналізатор HumaStar 200/300, де постачальником була саме компанія представник «Лаблайф»: https://www.dzo.com.ua/tenders/19850145, а також: https://www.dzo.com.ua/tenders/18960056. Переглянувши зокрема таблиці медико-технічних вимог до предмета закупівлі можна прийти висновку, що вони ідентичні з вимогами даної процедури закупівлі замовника
На підтвердження встановлення дискримінаційних вимог у додатку 2 тендерної документації Скаржник про порушення законодавства у сфері публічних закупівель надає:
1. Пропозиція ЛАБЛАЙФ Трускавець МЛ (Пропозиція, інструкція, заповнена таблиця МТВ);
2. Пропозиція ЛАБЛАЙФ ТМО МВС Харків (Пропозиція, інструкція, заповнена таблиця МТВ);
3. Пропозиція ЛАБЛАЙФ Академія МНУ (Пропозиція, інструкція, заповнена таблиця МТВ);
Також наполеглива вимога до замовника прибрати з вимог тендерної документації додатку №2 пункт, який стосується листа авторизації від виробника – з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товарів у кількості, якості та зі строками придатності, яких вимагають ці вимоги, в складі тендерної пропозиції надається скан-копія з оригіналу гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу та назву Замовника. Адже дана вимога суттєво обмежує коло потенційних учасників, лише офіційним представником в Україні компанією «Лаблайф», або тим учасником якому офіційним представник надасть лист авторизації, який надається лише в єдиному екземплярі. Вимагаючи лист авторизації від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора Замовник тим самим обмежує конкуренцію у даній процедурі, і звужує коло учасників до одного, у якого буде лист авторизації, тим самим порушуючи основні принципи публічних закупівель.
На підставі викладеного, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених медико-технічних вимог порушують вимоги:
– частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачена:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) запобігання корупційним діям і зловживанням.
– частини другої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
– частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» якою передбачено:
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
На підставі викладеного, керуючись ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 59 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
ПРОСИМО:
1. Встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство «Миколаївський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області за закупівлею UA-2023-11-29-015894-a, що порушують права потенційних учасників та норми Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство «Миколаївський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області внести зміни до тендерної документації на закупівлю код ДК 021:2015 - 38430000-8 «Детектори та аналізатори», НК 024:2023 - 56669 Біохімічний аналізатор, НК 024:2023 - 57860 - Аналізатор сечі лабораторний ІВД, напівавтоматичний).. номер оголошення UA-2023-11-29-015894-a.
Додатки:
1. Пропозиція ЛАБЛАЙФ Трускавець МЛ (Пропозиція, інструкція, заповнена таблиця МТВ);
2. Пропозиція ЛАБЛАЙФ ТМО МВС Харків (Пропозиція, інструкція, заповнена таблиця МТВ);
3. Пропозиція ЛАБЛАЙФ Академія МНУ (Пропозиція, інструкція, заповнена таблиця МТВ);
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2023-11-29-015894-a.pdf 07.12.2023 15:25
- Пропозиція ЛАБЛАЙФ Трускавець МЛ.pdf 07.12.2023 15:25
- Пропозиція ЛАБЛАЙФ ТМО МВС Харків.pdf 07.12.2023 15:25
- Скарга UA-2023-11-29-015894-a.docx 07.12.2023 15:25
- Пропозиція ЛАБЛАЙФ Академія МНУ.pdf 07.12.2023 15:25
- рішення від 11.12.2023 № 19830.pdf 11.12.2023 16:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.12.2023 № 20541.pdf 21.12.2023 15:07
- рішення від 20.12.2023 № 20541.pdf 25.12.2023 12:58
- Додатковий документ 18.12.2023 13:06
- скан відповіді на скаргу 18.12.2023 13:06
- Відповідь на скаргу 18.12.2023 13:06
- №304 Миколаївський МЦПМСД 18.12.2023 13:07
- №304 18.12.2023 13:07
- Інструкція 18.12.2023 13:07
- Комерційна пропозиція 18.12.2023 13:07
- Пропозиція Лаблайф 18.12.2023 13:07
- Цінова Сушко 18.12.2023 13:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.12.2023 17:51
Дата розгляду скарги:
20.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.12.2023 16:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.12.2023 12:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Медико-технічні вимоги
ДК 021:2015 - 38430000-8 «Детектори та аналізатори»,
НК 024:2023 - 56669 Біохімічний аналізатор,
НК 024:2023 - 57860 - Аналізатор сечі лабораторний ІВД, напівавтоматичний)
Автоматичний біохімічний аналізатор для клінічних біохімічних досліджень
№ з/п Медико-технічні вимоги Відповідність
1. Автоматичний біохімічний аналізатор відкритого типу для клінічних біохімічних досліджень
2. Принципи вимірювання, не менше: фотометрія, турбідіметрія
3. Підтримувані типи вимірювання: кінцева точка, кінетичний, біхроматичний, фіксований час, по бланку, по факторах, інші.
4. Вбудована функція самотестування аналізатора.
5. Комплект поставки: аналізатор, зовнішній комп’ютер, зовнішній принтер (надати гарантійний лист), стартовий комплект реагентів.
6. Надати при поставці стартовий комплект сумісних реагентів, готових до використання, не менше: АЛАТ, АСАТ, глюкоза, сечовина, холестерин, мультиконтроль та мультикалібратор на усі наведені тест-системи, необхідні промивні розчини
7. Надати для запропонованих виробів копію сертифіката або декларації відповідності технічним регламентам України щодо медичних виробів для діагностики in vitro.
8. Наявність у виробника запропонованого товару ISO 13485 (надати копію сертифікату).
9. Термін гарантійного обслуговування: не менше 12 місяців
Аналізатор для дослідження сечі
№ Медико-технічні вимоги Відповідність
1. Напівавтоматичний аналізатор для напівкількісних досліджень зразків сечі
2. Принципи вимірювання: колориметрія.
3. Можливість підключення до зовнішнього комп’ютера.
4. Можливість підключення зовнішнього принтера
5. Настільний, вага не більше 10 кг
6. Надати при поставці стартовий комплект сумісних тест-систем, готових до використання, а також засобів для калібрування аналізатора
7. Надати для запропонованих виробів копію сертифіката або декларації відповідності технічним регламентам України щодо медичних виробів для діагностики in vitro.
8. Наявність у виробника запропонованого товару ISO 13485 (надати копію сертифікату).
9. Термін гарантійного обслуговування: не менше 12 місяців
Інші вимоги:
1. Товар, що пропонується повинен бути новим, таким, що не був у використанні. Для підтвердження учасник надає гарантійний лист.
2. Товар повинен бути належним чином зареєстрований в Україні або дозволеним для введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) відповідно до законодавства, сертифікованим для використання у медичних закладах. Ця вимога підтверджується: завіреною копією декларації або копією документів, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) товару за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту.
3. Запропонований товар повинен відповідати заявленим технічним вимогам. Для підтвердження учасник надає заповнену таблицю щодо відповідності з посиланням на відповідні розділи, та/або сторінку(и) технічного документа виробника.
4. Спроможність учасника поставити запропонований товар повинна підтверджуватись оригіналом гарантійного листа від виробника (якщо учасник не є виробником товару), що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника (надати оригінал такого гарантійного листа).
5. Наявність інструкції (документації) з експлуатації запропонованого товару українською мовою (надати копію).
6. Гарантійний термін обслуговування не менше 12 місяців з моменту введення в експлуатацію (якщо інше не передбачено технічними вимогами). Для підтвердження учасник надає гарантійний лист.
7. Сервісне обслуговування повинно здійснюватися персоналом, що сертифікований виробником (фахівців, які пройшли навчання у виробника запропонованого обладнання) Для підтвердження учасник надає копію відповідного документа.
8. Поставка товару супроводжується наступними супутніми послугами (надати гарантійний лист): доставка товару до місця поставки товару, транспортні, експедиційні та інші послуги з доставки.
Вимога
Вирішена
Вимога скарга Замовнику
Номер:
80a83a2a3acb44efb17b2868dd5aece2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-29-015894-a.b1
Назва:
Вимога скарга Замовнику
Вимога:
ВИМОГА на дискримiнацiйнi вимоги тендерноi документацii
Замовник оголосив закупівлю UA-2023-11-29-015894-a, за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 «Детектори та аналізатори», НК 024:2023 - 56669 Біохімічний аналізатор, НК 024:2023 - 57860 - Аналізатор сечі лабораторний ІВД, напівавтоматичний).
Уважно ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній окремі вимоги, що заважають нам подати свою тендерну пропозицію, оскільки в ній наявні дискримінаційні вимоги, які в свою чергу суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують право брати участь в даних торгах потенційних учасників згідно встановленого Законом порядку.
Тендерна документація Замовника Комунальне некомерційне підприємство «Миколаївський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області, що затверджена протокольним рішенням від 29 листопада 2023 року уповноваженої особи та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro, не відповідає вимогам діючого законодавства, а саме:
порушує вимоги ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі»;
порушує вимоги ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі»
порушує вимоги ч. 4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скаржник вважає за необхідне зазначити, що редакція Тендерної документації Замовника Комунальне некомерційне підприємство «Миколаївський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області, що протокольним рішенням від 29 листопада 2023 року уповноваженої особи та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro UA-2023-11-29-015894-a, а саме наведений перелік вимог Додатку 2 до Тендерної документації, Технічні параметри → Найменування технічних параметрів вимоги за пунктами таблиць медико-технічних вимог до предмета закупівлі, а саме сукупні вимоги технічних параметрів медичного обладнання (пункти № з/п 5-41 вимог до автоматичного біохімічного аналізатора та пунктів № з/п 3-13 вимог до аналізатора сечі) обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства.
Найменування технічних параметрів вимоги за пунктами № з/п 5-41 вимог до автоматичного біохімічного аналізатора та пунктів № з/п 3-13 вимог до аналізатора сечі, що викладені у Додатку №2 до Тендерної документації до предмету закупівлі, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства.
Крім того, медико-технічними вимогами додатку 2 тендерної документації встановлені конкретні технічні параметри, які унеможливлюють запропонувати еквівалентний предмет закупівлі, а саме:
– Вимога до пункту 7 – Зразки пацієнтів: не менше 55 позицій,
– Також зокрема вимога саме до пункту 9, Наявність окремих штативів для реагентів і зразків крові. Дана вимога є дискримінаційною, адже більшість аналізаторів, які представлені на ринку є роторного типу, та в них реагенти і зразки крові пацієнтів розміщуються не в штативах, а в роторі, цинтрифужного типу.
– Вимога до пункту 11 – Можливість одночасного використання кількох позицій для одного реагенту.
– Вимога до пункту 12 – Багаторазові вимірювальні кювети: не менше 75 позицій
– Вимога до пункту 16 – Об’єм зразка: не гірше 2-250 мкл
– Вимога до пункту 17 – Об’єм реагента: не гірше 5-300 мкл;
– Вимога до пункту 18 – Максимальний реакційний об’єм: не більше 350 мкл.
Всі три вимоги в сукупності є дискримінаційними, адже доповнюють один одного, і утворюють діапазони параметрів таким чином, щоб цим сукупним вимогам відповідав лише конкретний прилад.
– Вимога до пункту 19 – Контроль температури вимірювальних кювет.
– Вимога до пункту 22 – Споживання деіонізованої води для промивання: не більше 2 л/год. Дана вимога є дискримінаційною, адже даному параметру відповідає лише один аналізатор на ринку лабораторного обладнання, який має таку малу витрату води для промивання реакційних кювет, а саме – автоматичний біохімічний аналізатор HumaStar 200, офіційного представника компанії «Лаблайф» в Україні. Вимога є необгрунтованою, адже більшість автоматичних аналізаторів використовують більше дистильованої води за годину роботи, виконуючи як мінімум 200 тестів за годину. Тим паче, що у більшості медичних установ є вже встановлені аквадистилятори, потужність яких до 10 літрів за годину, тобто вони в змозі цілком забезпечити витрати води на промивання автоматичного біохімічного аналізатора на рівні 5-10 літрів за годину. Тому наполеглива вимога до Замовника, прибрати дану дискримінаційну вимогу, або розширити її виклавши в новій редакції: Споживання дистильованої води для промивання: не більше 10 л/год.
– Вимога до пункту 27 – Можливість використовувати одночасно кілька списків завдань для аналізатора.
– Вимога до пункту 28 – Датчик закриття кришки аналізатора: наявність.
– Вимога до пункту 30 – Джерело світла: галогенна лампа не більше 15 Вт.
– Вимога до пункту 31 – Діапазон довжин хвиль: 350-650 нм, не менше 8 світлофільтрів.
– Вимога до пункту 33 – Можливість завантаження зразків і реагентів окремо та групами у з’ємних штативах.
– Вимога до пункту 34 – Функція програмування автоматичного запуску аналізатора.
– Вимога до пункту 35 – Функції калібрування: по одному та кільком стандартам (можливо 5 та більше), по бланку, по фактору, інші.
– Вимога до пункту 36 – Вбудовані функції контролю якості з автоматичною перевіркою контрольних значень за правилами Вестгарда (не менше 5) та побудовою графіків Леві-Дженігса.
– Вимога до пункту 41 – Настільний, вага не більше 50 кг.
Встановивши такі вимоги у додатку 2 тендерної документації взяти участь у закупівлі може продукція одного конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника, та порушує право Скаржника взяти участь у закупівлі.
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія «Лаблайф», яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва Human, зокрема автоматичний біохімічний аналізатор HumaStar 200/300, офіційного представника компанії «Лаблайф» в Україні, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Обґрунтування наведеної вище інформації, про чітку приналежність всіх описаних з-характеристик до конкретного обладнання, міститься в Додатках до СКАРГИ.
Підтвердженням встановлення дискримінаційних вимог до предмета закупівлі є посилання на аналогічну закупівлю лабораторного обладнання за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 «Детектори та аналізатори», НК 024:2023 - 56669 – Біохімічний аналізатор), де предметом закупівлі був саме прилад HumaStar 200/300 виробництва Human, Уповноважений представник в Україні: ТОВ «Лаблайф», де даний постачальник був єдиним учасником. Що ще раз доводить те, що даний прилад немає наближених конкурентів на ринку, і зазначені характеристики у вимогах є індивідуальними та дискримінаційними. Посилання – https://www.dzo.com.ua/tenders/20900338
Також підтвердженням наведеної вище інформації є, посилання на ряд закупівель біохімічного автоматичного аналізатора, де предметом закупівлі був саме аналізатор HumaStar 200/300, де постачальником була саме компанія представник «Лаблайф»: https://www.dzo.com.ua/tenders/19850145, а також: https://www.dzo.com.ua/tenders/18960056. Переглянувши зокрема таблиці медико-технічних вимог до предмета закупівлі можна прийти висновку, що вони ідентичні з вимогами даної процедури закупівлі замовника
На підтвердження встановлення дискримінаційних вимог у додатку 2 тендерної документації Скаржник про порушення законодавства у сфері публічних закупівель надає:
1. Пропозиція ЛАБЛАЙФ Трускавець МЛ (Пропозиція, інструкція, заповнена таблиця МТВ);
2. Пропозиція ЛАБЛАЙФ ТМО МВС Харків (Пропозиція, інструкція, заповнена таблиця МТВ);
3. Пропозиція ЛАБЛАЙФ Академія МНУ (Пропозиція, інструкція, заповнена таблиця МТВ);
Також наполеглива вимога до замовника прибрати з вимог тендерної документації додатку №2 пункт, який стосується листа авторизації від виробника – з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товарів у кількості, якості та зі строками придатності, яких вимагають ці вимоги, в складі тендерної пропозиції надається скан-копія з оригіналу гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу та назву Замовника. Адже дана вимога суттєво обмежує коло потенційних учасників, лише офіційним представником в Україні компанією «Лаблайф», або тим учасником якому офіційним представник надасть лист авторизації, який надається лише в єдиному екземплярі. Вимагаючи лист авторизації від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора Замовник тим самим обмежує конкуренцію у даній процедурі, і звужує коло учасників до одного, у якого буде лист авторизації, тим самим порушуючи основні принципи публічних закупівель.
На підставі викладеного, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених медико-технічних вимог порушують вимоги:
– частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачена:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) запобігання корупційним діям і зловживанням.
– частини другої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
– частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» якою передбачено:
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
На підставі викладеного, керуючись ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 59 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
ПРОСИМО:
1. Встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство «Миколаївський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області за закупівлею UA-2023-11-29-015894-a, що порушують права потенційних учасників та норми Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Внести зміни до тендерної документації на закупівлю код ДК 021:2015 - 38430000-8 «Детектори та аналізатори», НК 024:2023 - 56669 Біохімічний аналізатор, НК 024:2023 - 57860 - Аналізатор сечі лабораторний ІВД, напівавтоматичний).. номер оголошення UA-2023-11-29-015894-a.
Додатки:
1. Пропозиція ЛАБЛАЙФ Трускавець МЛ (Пропозиція, інструкція, заповнена таблиця МТВ);
2. Пропозиція ЛАБЛАЙФ ТМО МВС Харків (Пропозиція, інструкція, заповнена таблиця МТВ);
3. Пропозиція ЛАБЛАЙФ Академія МНУ (Пропозиція, інструкція, заповнена таблиця МТВ);
Пов'язані документи:
Учасник
- Пропозиція ЛАБЛАЙФ Трускавець МЛ 03.12.2023 23:08
- Пропозиція ЛАБЛАЙФ ТМО МВС Харків 03.12.2023 23:08
- Пропозиція ЛАБЛАЙФ Академія МНУ 03.12.2023 23:08
- Вимога скарга замовнику 03.12.2023 23:08
- Тендерна документація 05.12.2023 15:09
Дата подачі:
03.12.2023 23:08
Вирішення:
Відповідь організатора закупівлі
на скаргу замовнику на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Шановний Скаржник! Уважно вивчивши Вашу скаргу про дискримінаційні вимоги тендерної документації від 03 грудня 2023 року щодо предмету закупівлі ДК 021:2015 - 38430000-8 «Детектори та аналізатори», НК 024:2023 - 56669 Біохімічний аналізатор, НК 024:2023 - 57860 - Аналізатор сечі лабораторний ІВД, напівавтоматичний), повідомляємо, що тендерна документація даної закупівлі розроблена на виконання вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 р. №1178 (із змінами та доповненнями).
Згідно із частиною першою та четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них тощо; замовники не мають права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до частини третьою статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи зазначене, Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства у цілому.
Крім того, відповідно до статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Для виконання вимог Закону та недопущення дискримінації потенційних учасників, Замовником передбачено надання в пропозиції еквіваленту товару, вимоги до якого сформовані Замовником у медико-технічних вимогах до закупівлі.
Технічні та якісні характеристики предмета даної закупівлі визначені відповідно до поточної потреби Замовника, з метою забезпечення як надання високоякісної медичної допомоги та збереження здоров'я населення, медичного персоналу, забезпечення швидкого та надійного діагностування захворювань та призначення вчасного відповідного лікування, так і з урахуванням вимог нормативних документів. Замовник вважає, що жодна норма тендерної документації не є дискримінаційною.
Крім того, Замовник вважає, що, просто повторивши у скарзі перелік вимог до предмета закупівлі, Скаржник не довів та документально не підтвердив їхній дискримінаційний характер і необхідність внесення змін до тендерної документації по більшості пунктів скарги, за виключенням деяких пунктів вимог у Додатку 2 до тендерної документації, до яких на вимогу Скаржника буде внесено зміни, а саме:
- щодо Медико-технічних вимог до автоматичного біохімічного аналізатора для клінічних біохімічних досліджень:
Скарга: «Дана вимога є дискримінаційною, адже більшість аналізаторів, які представлені на ринку є роторного типу, та в них реагенти і зразки крові пацієнтів розміщуються не в штативах, а в роторі, цинтрифужного типу.»
Відповідь: На відміну від Вашої позиції, у даному контексті Замовник не вбачає суттєвої різниці між термінами «штативи» та «ротори». Тим не менш, з метою запобігання обмеженню кола потенційних учасників Замовник запропонує іншу редакцію даної вимоги.
Скарга: «Всі три вимоги в сукупності є дискримінаційними, адже доповнюють один одного, і утворюють діапазони параметрів таким чином, щоб цим сукупним вимогам відповідав лише конкретний прилад.»
Відповідь: Замовник дійсно зацікавлений як у можливості аналізу зразків крові малого об’єму (біля 2 мкл), так і у можливості економного використання реагентів, оскільки це напряму пов’язано із можливістю економного використання коштів бюджету у майбутніх закупівлях. За наявною інформацією, різні аналізатори на ринку характеризуються такими характеристиками, наприклад: https://diameb.ua/uk/product/7, https://diameb.ua/uk/product/88, UA-2023-10-24-008854-a, https://medshop.com.ua/ua/laboratorna-diagnostika/biohimichni-analizatori/avtomaticheskiy-biohimicheskiy-analizator-mindray-bs-240.html Разом з тим, Замовник змінить формулювання даних вимог з метою запобігання обмеженню кола потенційних учасників.
Скарга: «Дана вимога є дискримінаційною, адже даному параметру відповідає лише один аналізатор на ринку лабораторного обладнання, який має таку малу витрату води для промивання реакційних кювет, а саме – автоматичний біохімічний аналізатор HumaStar 200, офіційного представника компанії «Лаблайф» в Україні. Вимога є необгрунтованою, адже більшість автоматичних аналізаторів використовують більше дистильованої води за годину роботи, виконуючи як мінімум 200 тестів за годину. Тим паче, що у більшості медичних установ є вже встановлені аквадистилятори, потужність яких до 10 літрів за годину, тобто вони в змозі цілком забезпечити витрати води на промивання автоматичного біохімічного аналізатора на рівні 5-10 літрів за годину. Тому наполеглива вимога до Замовника, прибрати дану дискримінаційну вимогу, або розширити її виклавши в новій редакції: Споживання дистильованої води для промивання: не більше 10 л/год.»
Відповідь: За наявною інформацією, різні аналізатори на ринку характеризуються таким споживанням води, наприклад: «Витрата води … всього 1 л / год.» (https://medplanet.com.ua/product/biohimichniy-analizator-nti-biochem-fc-360/), «Споживання води: ≤ 2 л » (https://medshop.com.ua/ua/laboratorna-diagnostika/biohimichni-analizatori/avtomaticheskiy-biohimicheskiy-analizator-mindray-bs-240.html), «Витрата води ≤ 2 л / ч» (https://goodmedika.com.ua/ua/laboratornoe-oborudovanie/biohimicheskie-analizatory/avtomaticheskij-biohimicheskij-analizator-gs-200-genrui), «Мінімальне споживання води (до 2 л, дистилят)» (https://lablife.com.ua/equipment/biohim-dosl/humastar-200/), «Витрата дистиляту – 2 л» (https://labsvit.com.ua/home/produkcziya/biohimiya/biohimichni-analizatory/avtomatycheskyj-byohymycheskyj-analyzator-miura-200-otkrytogo-typa/). Очевидно, що економне використання деіонізованої/дистильованої води є бажаною характеристикою анаплізатора. На підставі наведеного вище, Замовник не погоджується з дискримінаційним характером даної вимоги.
Скарга: «Також наполеглива вимога до замовника прибрати з вимог тендерної документації додатку №2 пункт, який стосується листа авторизації від виробника – з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товарів у кількості, якості та зі строками придатності, яких вимагають ці вимоги, в складі тендерної пропозиції надається скан-копія з оригіналу гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу та назву Замовника. Адже дана вимога суттєво обмежує коло потенційних учасників, лише офіційним представником в Україні компанією «Лаблайф», або тим учасником якому офіційним представник надасть лист авторизації, який надається лише в єдиному екземплярі. Вимагаючи лист авторизації від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора Замовник тим самим обмежує конкуренцію у даній процедурі, і звужує коло учасників до одного, у якого буде лист авторизації, тим самим порушуючи основні принципи публічних закупівель»
Відповідь: Враховуючи зацікавленість Замовника у документальному підтвердженні спроможності учасника поставити запропонований товар в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, що особливо важливо напередодні закінчення фіскального року, вважаємо за доцільне залишити дану вимогу. Замовник зауважує, що така вимога поширена в аналогічних закупівлях (наприклад, UA-2023-05-17-004991-a, UA-2023-05-02-006117-a, UA-2023-10-13-013561-a, UA-2023-03-30-004118-a та інші) і жодним чином не пов’язана з конкретним виробником або постачальником товару, тобто не вважається дискримінаційною. Також звертаємо увагу, що у даній тендерній документації відсутня вимога щодо того, що тільки один учасник може отримати лист авторизації виробника. Разом з тим, враховуючи аргументацію Скаржника, вносимо зміни до даної вимоги з метою запобігання обмеженню кола потенційних учасників.
За винятком зазначених вище пунктів, Скаржник також не запропонував конкретних змін до вимог тендерної документації, документально не підтвердив неможливість виконання цих вимог тендерної документації та не довів, яким чином вимоги тендерної документації, крім зазначених вище, порушують права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим Замовник не бачить підстав для задоволення Скарги в цій частині.
Крім того, Скаржником не зазначено, у чому саме полягає порушення Замовником саме його прав та законних інтересів, а не абстрактних потенційних учасників. Слід зауважити, що незгода учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (вимогами) сама по собі не може свідчити про дискримінаційний характер умов (вимог) тендерної документації, оскільки будь-яка умова (вимога) тендерної документації може тлумачитися учасником як дискримінаційна, якщо він їй не відповідає. Для обґрунтування порушення вимог законодавства запровадженням конкретної вимоги, зокрема, її дискримінаційного характеру, посилань на законодавства та інші закупівлі недостатньо.
Вимога учасника розглянута. Прийняте рішення про внесення відповідних змін.
Інші умови тендерної документації залишаються незмінними.
Статус вимоги:
Задоволено