-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Хліб житній з борошна вищого ґатунку та хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку
Завершена
520 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 200.00 UAH
Період оскарження:
29.11.2023 14:37 - 22.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
b8991808ad6f4756821596e0b2682cf6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-29-012193-a.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Вважаємо, що тендерна документація Замовника (надалі – Документація) містить дискримінаційні умови, що заважає нашому підприємству прийняти участь в процедурі закупівлі.
Наша правова позиція ґрунтується на наступному,
Додатком № 2 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні, кількісні вимоги до предмета закупівлі встановлено, що:
Хліб житній з борошна вищого ґатунку 8050 кг., 10062 буханки вагою 0,8 кг., ДСТУ 4583:2006, стан м’якушки добре пропечений, не вологий на дотик, без комочків та слідів недомісу, після притиснення м'якіш повинна приймати первинну форму, м'якіш без пустот та ущільнень, аромат властивий даному виду виробів, без стороннього присмаку, за кольором від світло-коричневого до темно-коричневого на поверхні хлібини, без підгорілостей, за формою відповідає виду виробу, без бокових виливів. Поверхня відповідає виду виробу, без забруднення, дозволено невеликі тріщини та підриви. Без ГМО. За зовнішнім виглядом, запахом, смаком, кольором, консистенцією, продукти харчування повинні відповідати показникам якості. При цьому, якість продукції повинна відповідати діючим на момент проведення закупівлі ДСТУ.
Хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку 8050 кг., 11500 буханок вагою 0,7 кг., ДСТУ 7517:2014, стан м’якушки добре пропечений, не вологий на дотик, без комочків та слідів недомісу, після притиснення м'якіш повинна приймати первинну форму, м'якіш без пустот та ущільнень, аромат властивий даному виду виробів, без стороннього присмаку, за кольором від світло-жовтого до світло-коричневого на поверхні хлібини, без підгорілостей, за формою відповідає виду виробу, без бокових виливів. Поверхня відповідає виду виробу, без забруднення, дозволено невеликі тріщини та підриви. Без ГМО. За зовнішнім виглядом, запахом, смаком, кольором, консистенцією, продукти харчування повинні відповідати показникам якості. При цьому, якість продукції повинна відповідати діючим на момент проведення закупівлі ДСТУ.
Ми, як виробники хліба плануємо прийняти участь у відповідній процедурі закупівлі та на виконання технічних та якісних характеристик предмету закупівлі планує запропонувати наступний товар:
- Хліб житній з борошна вищого ґатунку – вагою 0,65 кг., 0,9 кг. ДСТУ 4583:2006
- Хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку – вагою 0,65 кг., 0,9 кг. ДСТУ 7517:2014.
Пунктом 5.1 ДСТУ 2120:2021 «Хлібопекарське виробництво. Терміни та визначення понять», ДСТУ вищенаведених виробів встановлено вимоги до готової продукції, а саме вага Хліба житньо-пшеничного – 0,5 кг. і більше; вага Хліба пшеничного – 0,5 кг. і більше. Дозволено за рішенням приймальної комісії виробляти хліб меншої маси. Конкретну масу виробів зазначають в уніфікованій рецептурі, та її регулює у встановлених межах підприємство-виробник. Допустимі відхили середньої маси 10 шт. виробів, зважених одночасно, в кінці терміну максимальної витримки на підприємстві після виймання з печі не повинні перевищувати мінус 2,5 % від встановленої маси одного виробу. Допустимі відхили маси штучного виробу в кінці терміну максимальної витримки на підприємстві після виймання з печі не повинні перевищувати мінус 3,0 %. Тобто, державні стандарти встановлюють тільки мінімальну/максимальну вагу (масу) одиниці хлібобулочного виробу. Натомість конкретну вагу (масу) виробу зазначають в уніфікованій рецептурі, та її регулює у встановлених межах підприємство-виробник.
Враховуючи зазначене, вимога щодо технічних характеристик продукції, визначена Документацією, стосовно ваги одиниці продукції, визначеної в штуках для хліба житньо-пшеничного - 0,8 кг та для хліба пшеничного - 0,7 кг без визначення аналогу (альтернативи) не відповідає вимогам ДСТУ 7517:2014 та ДСТУ 4583:2006.
Виходячи з наведеного, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, продукція яких має вагу одиниці продукції хліба житньо-пшеничного - 0,8 кг за штуку та для хліба пшеничного - 0,7 кг за штуку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, і до Скаржника.
Окремо наголошуємо, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказував наступне: - головна ознака умов Документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання 5 договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Наявність вищенаведених дискримінаційних умов не дає можливість Скаржнику, як офіційному підприємству-виробнику продукції, що є предметом закупівлі, взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності поставки товару, який є предметом закупівлі. Частиною першою статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті відповідного 5 Закону. Аналогічна правова позиція висловлена у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.03.2023 № 2805-р/пк-пз. У зв’язку із цим, просимо внести зміни до Документації в частині виключення вимог до ваги одиниці продукції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.12.2023 10:33
Вирішення:
Доброго дня, шановний учасник! Дякую вам за надмірну увагу до нашої закупівлі. Відповідно до чинного законодавства маю задоволення надати відповідь на Вашу вимогу, але її не задовольнити.
Отож, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Діючим законодавством України не встановлено заборону щодо визначення замовником у тендерній документації вимоги до ваги за одиницю продукції. В зв’язку з чим замовником визначено, вагу хлібу житнього з борошна вищого ґатунку 0,8 кг., вагу хлібу пшеничного з борошна вищого ґатунку 0,7 кг., який з зазначеною вагою буханки десятиріччями закуповувався замовником.
Замовником визначена якість хлібу житнього з борошна вищого ґатунку від відповідно до ДСТУ 4583:2006 вагою 0,8 кг та хлібу пшеничного з борошна вищого ґатунку відповідно до ДСТУ 7517:2014 вагою 0,7 кг.. Зазначена вага не суперечить нормам ДСТУ, в тому числі ДСТУ 2210:2021 «Хлібопекарське виробництво. Терміни та визначення понять», де є посилання на вагу хлібу від 0,5 кг і більше.
Замовник обирає вагу одиниці продукції, який технологічно підходить саме йому. Відсутність встановлених обмежень ваги хліба не забороняє обрати Замовнику будь-яку та не обмежує заклади охорони здоров’я конкретною вагою хліба.
Замовником в тендерній документації не вказано посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. В тендерній документації зазначено, всі посилання в тексті тендерної документації на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, тощо, слід читати у значенні «або еквівалент», що в повній мірі узгоджується із вимогами, як Особливостей, так і Закону.
Більше того, дана вимога не може вважатися дискримінаційною, оскільки лише в Вінницькій області існують декілька виробників хлібу, які відповідають вказаним вимогам до ваги одиниці продукції.
Підтвердженням цього факту є те, що з моменту проведення відкритих торгів на закупівлю хліба Замовником з 2021 року визначаються ті самі вимоги до хлібу та приймало участь по три учасники. В закупівлі UA2021-11-24-006080-b, подали пропозиції ФОП Бальжик Д.П., ТОВ «Наш хліб Вінниця», ТОВ «Торговий Дім «Київ хліб».
В процедурі відкритих торгів № UA2021-01-15-002548-а подали тендерні пропозиції ФОП Бальжик Д.П., ФОП Велика О.В., ТОВ «Наш хліб Вінниця», тобто для перерахованих Учасників це були прийнятні вимоги відповідно до ст. 5 Закону.
Встановлюючи вимоги до ваги одиниці продукції, ми виходили із інтересів пацієнтів, якими є люди з обмеженими можливостями та працівників харчо-блоку, які його нарізають. В тому числі, було враховано ту обставину, що дана вага одиниці продукції зручна та оптимальна для обрахування порцій при складанні меню для харчування пацієнтів лікарні, наразі на сніданок 70 гр., обід 60 гр., вечеря 70 гр.. Для нарізання хлібу із зазначеною вагою для працівників кухні є звичайною справою та сталою практикою, так як десятиліттями використовується хлібини в 700 гр. та 800 гр..
Отже, замовник, не може підлаштовуватися під забаганки Постачальника, який занадто агресивно нав’язує саме його продукцію та не бажає змінити вагу тіста при запікання чи іншим способом змінити технологічний процес, який впливає на кінцеву вагу продукції.
Задоволення вимоги та виключення вимоги до ваги одиниці продукції, призведе до нівелювання права замовника взагалі визначати необхідні йому характеристики товару для ефективного забезпечення його потреби в повсякденній діяльності.
Враховуючи вище викладене, вимога до ваги одиниці продукції не є дискримінаційною та не обмежує конкуренцію, не є надмірною та занадто деталізованою. Це є стала, звичайна вимога, як висувається Замовником та є об’єктивно необхідною для отримання відповідного та належного товару, вказана з дотриманням принципів публічних закупівель та є такою, що відповідає вимогам Закону та Особливостей.
Крім цього, шановний учасник, звертаю Вашу увагу, на те, що рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8283-р/пк від 07.06.2023 р. ТОВ «Торговий Дім «Київ хліб» про зміни тендерної документації щодо виключення вимог до ваги одиниці продукції була не задоволена.
Крім того, давайте зачекаєм мотивувальної частини рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель по скарзі ТОВ «Торговий дім «Київ хліб», з якою Ви можете ознайомитись в цій же закупівлі.
Принагідно, ще раз дякую Вам за увагу до нашої закупівлі і сподіваюсь, що Ви не будете в подальшому зловживати своїми правами учасника при проведенні цієї та інших закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
Дискримінаційні умови
Номер:
9fb819a19ea44a52a7be039460619caf
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-29-012193-a.a1
Назва:
Дискримінаційні умови
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір №102.pdf 03.12.2023 17:31
- Договір дератизація ТОВ 'СПД'.pdf 03.12.2023 17:31
- Якісне посвідчення.pdf 03.12.2023 17:31
- СКАРГА_АМКУ_Університет Пирогова.pdf 03.12.2023 17:31
- Сертифікат ISO 22000 ТОВ 'ТД 'КИЇВ ХЛІБ'.pdf 03.12.2023 17:31
- Реєстрація потужностей ТОВ 'КТЛ'.pdf 03.12.2023 17:31
- Потужність виробництва ТОВ 'Т_ Д'.pdf 03.12.2023 17:31
- Платіжне доручення.pdf 03.12.2023 17:31
- Лист від ТОВ 'Київтранслогістик'.pdf 03.12.2023 17:31
- Інфо щодо актів перевірок №04.3.1336.pdf 03.12.2023 17:31
- ДСТУ 2210.pdf 03.12.2023 17:31
- Інфо щодо актів перевірок №04.0.1439.pdf 03.12.2023 17:31
- Договір з виробником ТОВ 'СПД'.pdf 03.12.2023 17:31
- Декларація ТОВ 'СПД'.pdf 03.12.2023 17:31
- відповідь МОЗ_харчування в закладах охорони здоров'я.pdf 03.12.2023 17:31
- dstu_p_7517_2014.pdf 03.12.2023 17:31
- dstu_p_4583_2006.pdf 03.12.2023 17:31
- 324.pdf 03.12.2023 17:31
- 931.pdf 03.12.2023 17:31
- 305.pdf 03.12.2023 17:31
- Рішення від 05.12.2023 №19523.pdf 05.12.2023 16:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.12.2023 №20117.pdf 14.12.2023 11:38
- Рішення від 13.12.2023 №20117.pdf 18.12.2023 13:05
- Реєстр UA-2021-01-15-002548-a.pdf 06.12.2023 12:08
- Реєстр UA-2021-11-24-006080-b.pdf 06.12.2023 12:09
- Роздруківка з сайту агенції акредитування.pdf 06.12.2023 12:10
- Пр. УО № 139 від 06.12.23 р. та додаток 1 (пояснення).pdf 06.12.2023 12:12
- № 139 від 06.12.23 Скарга.docx 06.12.2023 12:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.12.2023 17:59
Дата розгляду скарги:
13.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.12.2023 16:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.12.2023 13:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Добрий день. Відповідно рішвідповідно рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20117-р/пк-пз від 13.12.23 до тендерної документації 19.12.23 р. внесено зміни, які опубліковано в вигляді нової тендерної документації зі змінами, переліком змін