-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Серверні шафи
-
Завершена
275 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 375.00 UAH
Період оскарження:
27.03.2018 17:32 - 14.04.2018 00:00
Вимога
Є відповідь
Звернення щодо розяснення причини дискваліфікації та перегляду результатів закупівлі
Номер:
260d1ee9a7a04ee1b6da535d40722506
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-27-000723-c.c3
Назва:
Звернення щодо розяснення причини дискваліфікації та перегляду результатів закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник! Просимо Вас розглянути нашу вимогу та надати Ваше рішення щодо даної вимоги. Наперед вдячні. З повагою Учасник.
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
27.04.2018 15:58
Вирішення:
1. Пунктом 1 розділу 3 Тендерної документації визначено умови щодо змісту і способу подання тендерної пропозиції, а також перелік помилок, що можуть бути віднесені до формальних. Відповідно до цих умов усі сторінки тендерної пропозиції повинні бути пронумеровані та скріплені печаткою, у разі її використання.
При розгляді Вашої тендерної пропозиції було встановлено відсутність нумерації всіх її сторінок, що відповідно до вищезазначених умов Тендерної документації є їх порушенням.
Згідно з переліком формальних помилок та порядком прийняття рішення про віднесення їх до формальних, таке порушення умов Тендерної документації не може бути віднесено до формальних помилок.
2. Умова необхідності надання копії сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ISO 9001:2015 встановлена додатком 5 до Тендерної документації, яким визначаються технічні критерії до предмета закупівлі, а не кваліфікаційні критерії, яким повинен відповідати учасник в сенсі статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі". Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям установлені пунктом 5 розділу 3 Тендерної документації та додатком 2 до Тендерної документації.
Отримати сертифікат якості ISO 9001:2015 може будь-який виробник товару, що закуповується, якщо він організовує свою діяльність у відповідності до стандартів ISO 9001. Зокрема це стосується електрообладнання, яке є складовою предмету закупівлі. Наявність сертифікату якості ISO 9001:2015 підвищує якість предмета закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо усунення дискримінаційних вимог Замовника у тендерній документації
Номер:
b3f879f8ef09407fa567ed0a97d056ae
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-27-000723-c.a2
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних вимог Замовника у тендерній документації
Вимога:
Тендерний комітет Територіального управління Державної судової адміністрації України у Черкаській області
Вимога
щодо усунення дискримінаційних вимог Замовника у тендерній документації
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником – Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Черкаській області було оголошено закупівлю ID UA-2018-03-27-000723-c на Серверні шафи ДК 021:2015: 32420000-3 Мережеве обладнання.
Детально проаналізувавши тендерну документацію (далі – ТД), з урахуванням внесених до неї змін станом на 05.04.2018 було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку, а саме:
1. Дискримінаційні вимоги
щодо оформлення документації на підтвердження кваліфікаційних вимог до учасника закупівлі
Відповідно до вимог п.п. 4 п. 3. «Інші документи» Розділу I. «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКОМ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ВІДПОВІДНО ДО СТАТТІ 16 ЗАКОНУ Додатку 2 до Тендерної документації 3амовником вимагається (дослівно):
«Оригінал позитивного листа-відгуку за підписом контрагента, з яким було укладено договір, щодо підтвердження виконання аналогічного договору/договорів, зазначеного в довідці про аналогічний договір/договори. Відгук має містити інформацію про номер та дату укладення відповідного договору, щодо виконання якого надається відповідний відгук, інформацію про найменування та кількість поставлених товарів контрагенту з зазначенням місць поставки, інформацію про виконання учасником своїх обов’язків згідно договору в частині якісних (технічних, тощо) вимог до предмету договору, своєчасності та повноти виконання поставок згідно з договором».
Враховуючи, що наступним п.п. 5 вищевказаного пункту 3 та розділу І вимагається надати у складі пропозиції (дослівно): «Завірену/завірені копію/копії аналогічного договору/договорів, інформація про який/яких наведена в довідці про аналогічний договір/договори», а також те, що вказані договори та додатки до них містять повну інформацію про найменування та кількість поставлених товарів контрагенту з зазначенням місць поставки, вимога обов’язкового зазначення вказаної інформації у листі-відгуку є надлишковою та необґрунтованою. Не дозволяє використати Учасником у складі документації тендерної пропозиції наявні у учасника листи-відгуки замовників за аналогічними договорами. Створює додаткові формальні дискримінаційні вимоги Замовника щодо оформлення тендерної документації, які не впливають на підтвердження кваліфікації учасника та отримання відомостей щодо якості виконання ним договірних обов’язків.
2. Дискримінаційні вимоги
щодо підтвердження дотримання вимог про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики серверних шаф
Відповідно до вимог Додатку 5 до Тендерної документації за вищевказаним оголошенням дослівно:
«Учасник також у складі своєї пропозиції повинен надати документи на підтвердження дотримання вимог про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики серверних шаф, а саме:
…
- декларації або сертифікати відповідності (якості) українських систем сертифікації на пропоновану продукцію, чинні на кінцеву дату подання тендерних пропозицій;
- копію сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ISO 9001:2015…».
Відповідно до Наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та технічної політики від 01.02.2005 року № 28 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», предмет закупівлі (телекомунікаційні шафи) не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Тобто отримання такого сертифікату не є обов’язковим.
Сертифікат ISO 9001 підтверджує не якість самої продукції, а, згідно з ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Національний стандарт України. Системи управління якістю» установлює вимоги до системи управління якістю. Вимоги цього стандарту – загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає. Тобто сертифікації за ISO 9001 підлягає не якість самої продукції, а система управління (менеджмент) виробника.
Згідно з чинним законодавством України Сертифікація за стандартами ISO 9001 не є обов’язковою (добровільна).
Таким чином, учасники які є безпосередніми виробниками зазначеного у тендерній пропозиції Товару, мають власні технічні можливості та працівників відповідного кваліфікаційного рівня (про що у складі тендерної пропозиції вимагаються відповідні довідки) для забезпечення самостійного якісного гарантійного та післягарантійного сервісне обслуговування продукції власного виробництва, не потребують обов’язкової сертифікації за стандартами ISO 9001:2015.
Відповідно до вимог п. 3 частини 2 статті 22 «Тендерна документація» Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» з наступними змінами (далі – ЗУ «Про публічні закупівлі») тендерна документація повинна містити: «… інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз “або еквівалент”. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля…». Згідно з вимогами частини 3 цієї ж статті тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Враховуючи, що відповідно до вищеперерахованих норм чинного законодавства України не передбачено обов’язкове отримання виробником предмету закупівлі (телекомунікаційні шафи) на його виробництво, зберігання та продаж сертифікату відповідності та сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ISO 9001:2015, відображена у Тендерній документації вимога Замовником надання учасниками у складі тендерної пропозиції вказаних документів порушує вимоги ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Таким чином, внесенням до тендерної документації вимог надання копій сертифікатів, обов’язок отримання яких для виробництва та постачання предмету закупівлі не передбачено чинним законодавством України, Замовник обмежив коло учасників процедури закупівлі тільки тими, які зможуть запропонувати товар з наданням необов’язкових копій сертифікатів. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Оскільки вищезгадані вимоги тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Враховуючи вищевикладене та керуючись вимогами статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» звертаємось до Вас з наступними вимогами:
1. Усунути порушення, викладене і у п. п. 1, 2 цієї вимоги, шляхом внесення змін в тендерну документацію, а саме:
- у п.п. 4 п. 3. Розділу I. Додатку № 2 до Тендерної документації виключити зі змісту листа-відгуку інформацію про найменування та кількість поставлених товарів контрагенту з зазначенням місць поставки.
- виключити зі змісту Додатку 5 до Тендерної документації вимогу надання копій декларації або сертифікатів відповідності (якості) українських систем сертифікації на пропоновану продукцію, чинні на кінцеву дату подання тендерних пропозицій; копії сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ISO 9001:2015.
2. Оприлюднити своє рішення за результатами цієї вимоги у порядку, встановленому ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.04.2018 17:06
Вирішення:
Тендерний комітет територіального управління Державної судової адміністрації України у Черкаській області, розглянувши Вашу вимогу щодо дискримінаційних умов тендерної документації повідомляє:
1. Установлення Замовником кваліфікаційного критерія, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, передбачено частиною другою статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Встановлення вимоги до змісту відгуку не є дискримінацією Учасників, а навпаки націлений на допомогу, бажаючим прийняти участь у закупівлі, в наданні необхідної інформації стосовно їх досвіду з виконання аналогічного договору (договорів), а також не є перешкодою в його отриманні.
2. Отримати сертифікат якості ISO 9001:2015 може будь-який виробник товару, що закуповується, якщо він організовує свою діяльність у відповідності до стандартів ISO 9001. Зокрема це стосується електрообладнання, яке є складовою предмету закупівлі. Наявність сертифікату якості ISO 9001:2015 підвищує якість предмета закупівлі, що буде поставлятися Учасником, у разі визначення його переможцем у процедурі закупівлі.
Окрім того умовами тендерної документації передбачено надання Учасниками пояснень щодо неможливості надати інформацію (документ), який вимагається Замовником.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Внесення змін в Тендерну документацію
Номер:
e9973232a46847228652cc5fcbe91469
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-27-000723-c.c1
Назва:
Внесення змін в Тендерну документацію
Вимога:
Шановний Замовник.
Просимо Вас розглянути наше звернення та внести зміни в Тендерну документацію, в частині наступних пунктів Додатку 5 до тендерної документації Технічні характеристики шафи серверної в яких Вами встановлено:
1. Учасник також у складі своєї пропозиції повинен надати документи на підтвердження дотримання вимог про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики серверних шаф, а саме:
- копію сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ISO 9001:2008, IDT (для вітчизняного виробника – ДСТУ ISO 9001:2009), чинного на кінцеву дату подання тендерних пропозицій;
Відповідно до Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001 вимоги до систем управління якістю, установлені у цьому стандарті, доповнюють вимоги до Товару. Згідно з розділом "НАЦІОНАЛЬНИЙ ВСТУП" національного стандарту ДСТУ ISO 9001:2009 "Системи управління якості. Вимоги" цей стандарт рекомендовано застосовувати для сертифікації систем управління якості. Отже, застосування стандарту ДСТУ ISO 9001 або ISO 9001 носить рекомендаційних характер, а його отримання є не обов'язковим.
Крім того, у відповідності до наказу Державного комітету України з питань
технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28 (зареєстрованого в
Міністерстві юстиції України 04.05.2005 за № 466/10746) "Про затвердження продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні" на виготовлення та продаж обладнання типу серверна телекомунікаційна шафа стандарту 19 дюймів не передбачена обов'язкова сертифікація.
Також зазначаємо, що сертифікат ISO 9001:2009 підтверджує якість
виробничих процесів, які відбуваються на підприємстві, а не безпосереднього продукту (товарів, послуг).
Враховуючи вищенаведене, вимога Документації щодо надання документу «копія сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ISO 9001:2008, IDT (для вітчизняного виробника – ДСТУ ISO 9001:2009), чинного на кінцеву дату подання тендерних пропозицій» порушує один з основних принципів здійснення державних закупівель, встановлених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII, а саме - недискримінація учасників.
На підставі вищевикладеного просимо внести зміни до Додатку №5 Документації та виключити даний пункт з Документації;
2. Учасник також у складі своєї пропозиції повинен надати документи на підтвердження дотримання вимог про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики серверних шаф, а саме:
- копію сертифікату відповідності системи екологічного керування вимогам ISO14001:2004, IDT (для вітчизняного виробника – ДСТУ ISO 14001:2006 або ДСТУ ISO14001:2015), чинний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 13.03.2006 № 71 з наданням чинності з 15.05.2006 був затверджений національний стандарт України ДСТУ ISO 14001:2006 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 14001:2004, IDT)" (надалі – ДСТУ ISO 14001:2006).
Відповідно до національного вступу ДСТУ ISO 14001:2006 цей стандарт є тотожним перекладом ISO 14001:2004 і його можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити і виконувати екологічну політику та завдання, ураховуючи правові й інші вимоги.
Вступом до ДСТУ ISO 14001:2006 визначено, що стандарти, стосовно екологічного керування, призначені забезпечити організації елементами дієвої системи екологічного керування (СЕК), які можуть бути інтегровані з іншими вимогами щодо керування, та допомогти організаціям досягти екологічних та економічних цілей. Ці стандарти, подібно до інших стандартів, не призначені для використання, щоб створити нетарифні бар'єри в торгівлі або щоб підвищити чи змінити правові зобов'язання організацій.
Згідно з розділом 1 ДСТУ ISO 14001:2006 цей стандарт установлює вимоги до системи екологічного керування, щоб дати змогу організації сформулювати і запровадити політику та встановити й досягти цілі, ураховуючи правові вимоги та інші вимоги, які організація зобов'язується виконувати, а також інформацію про суттєві екологічні аспекти. Він стосується тих визначених організацією екологічних аспектів, які вона може контролювати і на які вона може впливати. Стандарт не встановлює конкретних критеріїв екологічних характеристик.
Разом з цим, ISO 14001:2004 або його тотожній переклад – ДСТУ ISO 14001:2006 не передбачають застосування заходів із захисту довкілля безпосередньо в технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі, як визначено пунктом 3 частини другої статті 22 Закону.
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у документації конкурсних торгів вимоги щодо надання «копії сертифікату відповідності системи екологічного керування вимогам ISO14001:2004, IDT (для вітчизняного виробника – ДСТУ ISO 14001:2006 або ДСТУ ISO14001:2015), чинний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій.» порушують вимоги абзацу четвертого частини першої статті 3, частини третьої статті 5 та частини третьої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
На основі вищевикладеної інформації просимо Вас внести зміни до Додатку №5 Документації та виключити пункт щодо надання «копії сертифікату відповідності системи екологічного керування вимогам ISO14001:2004, IDT (для вітчизняного виробника – ДСТУ ISO 14001:2006 або ДСТУ ISO14001:2015), чинний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій.», а натомість внести вимогу щодо надання Учасником довідки в довільній формі наступного змісту: "Технічні, якісні характеристики Товару повинні передбачати застосування заходів із захисту довкілля» відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.04.2018 10:09
Вирішення:
Тендерний комітет Територіального управління Державної судової адміністрації України у Черкаській області повідомляє Вас про те, що до тендерної документації на закупівлю по предмету: «Серверні шафи» (код ДК 021:2015 – 32420000-3 «Мережеве обладнання)» за процедурою відкритих торгів, розпочатих згідно з номером процедури закупівлі в електронній системі закупівель UA-2018-03-27-000723-c внесено наступні зміни, а саме:
1. У Додатку 2 до тендерної документації внесено зміни до розділу I «Перелік документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону» п. 3 «Інші документи» пп.3 щодо надання довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору/договорів, а саме: виключено речення наступного змісту: «Довідка (складена в довільній формі) про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору/договорів (поставка природного газу, яка включає постачання до Черкаської області), із зазначенням інформації про дату укладення та номер договору; назви контрагента, з яким було укладено договір; року/років виконання договору, завірена уповноваженою особою Учасника».
2. У Додатку 2 до тендерної документації внесено зміни до розділу I «Перелік документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону» п. 3 «Інші документи» пп.3 щодо надання довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору/договорів, а саме: включено речення наступного змісту: «Довідка (складена в довільній формі) про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору/договорів, із зазначенням інформації про дату укладення та номер договору; назви контрагента, з яким було укладено договір; року/років виконання договору, завірена уповноваженою особою Учасника».
3. У Додатку 5 тендерної документації внесено зміни щодо документів на підтвердження дотримання вимог про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики серверних шаф, а саме:
- виключено надання наступних документів: «копію сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ISO 9001:2008, IDT (для вітчизняного виробника – ДСТУ ISO 9001:2009), чинного на кінцеву дату подання тендерних пропозицій», «копію сертифікату відповідності системи екологічного керування вимогам ISO14001:2004, IDT (для вітчизняного виробника – ДСТУ ISO 14001:2006 або ДСТУ ISO14001:2015), чинний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій»
4. У Додатку 5 тендерної документації внесено зміни щодо документів на підтвердження дотримання вимог про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики серверних шаф, а саме:
- включено надання наступних документів: «копію сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ISO 9001:2015», «довідку у довільній формі щодо застосування заходів із захисту довкілля, яка повинна містити гарантії виготовлення предмета закупівлі із екологічно небезпечних матеріалів та гарантії безпеки щодо навколишнього середовища та персоналу, який буде використовувати в службовій діяльності даний предмет закупівлі».
5. У Додатку 5 тендерної документації п.2 технічних характеристик внесено зміни щодо характеристики дверей шафи серверної, а саме: виключено фразу «Двері перфоровані» та замість неї включено фразу «Двері та задня стінка перфоровані, відкриваються».
6. Усі інші положення тендерної документації залишено без змін.
Статус вимоги:
Задоволено