• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

33160000-9 Устаткування для операційних блоків (Хірургічні інструменти)

Завершена

871 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 357.50 UAH
Період оскарження: 28.11.2023 18:34 - 03.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 54cb21ec03174f89a727444e6ff3e52d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-28-015901-a.a2
Назва: Вимога
Вимога:
28.11.2023 року Замовник Комунальне некомерційне підприємство"Знам'янська міська лікарня ім. А.В. Лисенка" Знам'янської міської ради оголосив закупівлю: ДК 021:2015:33160000-9: Устаткування для операційних блоків, ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-28-015901-a. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного. Відповідно Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів позиція №1 – позиція №33, який закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них . Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі, саме переліку медичних виробів, відсутні щонайменше два виробники, переліку медичних виробів, згідно вимог Замовника, які відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема, додатково наголошуємо на вибірковість встановлення розширених технічних вимог до деяких найменувань, які самі виявляються ексклюзивними за своєю конструкцією типом предмета закупівлі; вказують на джерело їх походження та відповідають конкретному виробнику. Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників. Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, - ПРОСИМО: Внести зміни або прибрати взагалі вимоги, що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище. В разі незадоволення наших законних вимог, ми будемо змушені звертатися із відповідною скаргою до органу оскарженя АМКУ та контролючих органів ДАСУ та інші.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Обгрунтування відмови в задоволенні Вимоги UA-2023-11-28-015901-a.a2 (надалі іменується як – Вимога): 1. Вимога не є обгрунтованою та містить недостовірні дані. 2. Вимога не відповідає діючому законодавству та висновкам практики АМКУ щодо розгляду скарг, відсутні достатні обгрунтування та уточнення вимог, зазначені загальні не уточнені припущення. У Вимозі не наведено, які саме положення (текст) тендерної документації є дискримінаційними вимогами, чому вони є дискримінаційними і яким чином вони суттєво обмежують конкуренцію та порушують права саме ініціатора вимоги. Не наведено, який товар пропонує сам ініціатор вимоги, немає порівняння характеристик товару ініціатора та вимог тендерної документації (у доступній для розуміння формі, наприклад у формі порівняльної таблиці тощо). Загальні фрази «СУКУПНІ ВИМОГИ» не дає можливість чітко визначити в чому полягає, порушення Замовником вимог діючого законодавства щодо публічних закупівель. Загальний опис вимоги: «Внести зміни або прибрати взагалі вимоги, що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище.», без точного зазначення таких дискримінаційних вимог, без наведення достатніх обгрунтувань, не може бути задоволена Замовником. 3. Вимога розміщена з порушенням базових принципів здійснення публічних закупівель і порушує частину 5 статті 5 Закону, яка встановлює, що Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника. 4. Замовник Комунальне некомерційне підприємство "Знам'янська міська лікарня ім. А.В. Лисенка" Знам'янської міської ради розмістив оголошення публічної закупівлі за № UA-2023-11-28-015901-a та виклав тендерну документацію у повній відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі іменується як – Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі іменується як – Особливості). 5. Згідно діючого законодавства та базових принципів здійснення публічних закупівель, рішення про закупівлю, у тому числі щодо визначення потреби та способів здійснення закупівлі, приймаються Замовником самостійно на його розсуд, базуючись на специфіці діяльності Замовника. Згідно статті 23 Закону «Про публічні закупівлі» (надалі також іменується – Закон) технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". В пункті 10 Додатку № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до Тендерної документації Замовника зазначено, шо Учасник вправі запропонувати еквівалент. В разі подання еквіваленту на товари, що закуповуються, учасник повинен детально розписати порівняльну характеристику по кожній представленій позиції, у вигляді наданої форми таблиці. У випадку опису предмета закупівлі з посиланням на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, назву предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то разом з цим враховувати вираз «або еквівалент». Еквівалентом (аналогом) хірургічних інструментів в розумінні даної документації конкурсних торгів є хірургічні інструменти якість та інші стандартні характеристики товару абсолютно співпадають з характеристиками хірургічних інструментів, що є предметом закупівлі. Стандартні характеристики еквіваленту товару, на який відбувається заміна, повинні відповідати вимогам діючих стандартів щодо даних товарів. Тобто Замовник в Тендерній документації забезпечив можливість для всіх Учасників запропонувати «еквівалентний» товар, але при умові якщо його якість та інші стандартні характеристики товару відповідають вимогам до предмету закупівлі. Також треба врахувати, що по всьому тексту Додатку № 3 до Тендерної документації, при визначенні технічних вимог до кожної одиниці товару, Замовник зазначив фразу «не менше» або «не більше», що дає можливість запропонувати товар з різними технічними характеристиками (наприклад: «8. Монополярний електрод типу кулька \ Шароподібний електрод з ВЧ-конектором, діаметр не менше 5 мм, робоча довжина не більше 330 мм»; «1. Канюля з автоматичним клапаном \ складатися не менше ніж з 3 частин, для кращого очищення та дезінфекції»). Технічні вимоги до предмету закупівлі, що зазначені в Додатку № 3 Тендерної документації Замовника обгрунтовані досвідом використання такого інструменту медичним персоналом Замовника, виробничою необхідністю і є стандартними вимогами для інструменту для лапароскопічних операційних втручань. При цьому ініціатор Вимоги навіть не навів таблицю еквівалентності свого товару вимогам тендерної документації, щоб Замовник міг детально проаналізувати можливість постачання такого товару. Наступні твердження ініціатора вимоги є його припущеннями, які ніяким чином не обгрунтовані по тексту вимоги: • про вибірковість встановлення розширених технічних вимог до деяких найменувань, які самі виявляються ексклюзивними за своєю конструкцією типом предмета закупівлі; вказують на джерело їх походження та відповідають конкретному виробнику; • «відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами». Таким чином Замовник повністю виконав вимоги статті ст. ст. 5, 18, 20, 22, 23 Закону «Про публічні закупівлі» та Особливостей, і розмістив тендерну документацію, яка ніяким чином не містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі

Номер: 369eeaaac4ba4f7681f98fff33979977
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-28-015901-a.a1
Назва: Вимога Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Вимога:
Пунктом 11-1 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, передбачено, що у разі коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів за переліком згідно з додатком до цих Особливостей, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням положень, визначених цими особливостями. Замовником здійснює закупівлю UA-2023-11-28-015901-a ДЕ ПРИСУТНІЙ ПЕРЕЛІК ТОВАРІВ, які мають закуповуватись з використанням електронного каталогу. ВИМАГАЄМО, Замовника повернутися до проведення процесу закупівель товарів робіт чи послуг в рамках правового поля. У разі незадоволення нашої вимоги залишаємо за собою право звернутися зі скаргою до контролюючих органів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Обгрунтування відмови в задоволенні Вимоги UA-2023-11-28-015901-a.a2. (надалі іменується як – Вимога): 1. Вимога не є обгрунтованою та містить недостовірні дані. 2. Вимога не відповідає діючому законодавству та висновкам практики АМКУ щодо розгляду скарг. У Вимозі відсутні достатні обгрунтування та уточнення вимог, зазначені загальні не уточнені припущення. А саме не зазначено, відносно яких медичних виробів, що є предметом даної закупівлі, порушується порядок проведення публічних закупівель, встановлений законодавством. Не зазначено які саме медичні вироби, що є предметом даної закупівлі, внесені у зазначений перелік додатку Особливостей і відсутнє обгрунтування віднесення предмету закупівлі до групи медичних виробів зазначеного переліку. 3. Вимога розміщена з порушенням базових принципів здійснення публічних закупівель і порушує частину 5 статті 5 Закону «Про публічні закупівлі) (надалі також іменується – Закон), яка встановлює, що Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника. 4. Замовник Комунальне некомерційне підприємство "Знам'янська міська лікарня ім. А.В. Лисенка" Знам'янської міської ради розмістив оголошення публічної закупівлі за № UA-2023-11-28-015901-a та виклав тендерну документацію у повній відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі іменується як – Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі іменується як – Особливості). Закон та Особливості не встановлюють обов’язку для Замовників проводити закупівлі виключно шляхом використання електронного каталогу, крім випадків прямо встановлених Законом та Особливостями, в тому числі у випадку, що встановлений в пункті 11-1 Особливостей. Так згідно пункту 10 Особливостей Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями. Згідно пункту 11-1 Особливостей у разі коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів за переліком згідно з додатком, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407), з урахуванням положень, визначених цими особливостями. В Додатку до Особливостей наведений Перелік лікарських засобів та медичних виробів, закупівля яких здійснюється закладами охорони здоров’я, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій з використанням електронного каталогу. Тобто заклади охорони здоров’я, до яких відноситься і Замовник, зобов’язані здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів шляхом використання електронного каталогу, виключно у випадку, якщо медичні вироби, що є предметом закупівлі, відносяться до категорій медичних виробів, перелік яких наведений в Додатку до Особливостей. Але жодний медичний виріб, що є предметом даної публічної закупівлі (хірургічний інструмент для лапароскопії), не відноситься до категорій медичних виробів, перелік яких наведений в Додатку до Особливостей, а саме: Катетери Катетери аспіраційні Катетери внутрішньовенні Катетери ентеральні Катетери Нелатона Катетери Фолея Шприци ін’єкційні Системи для переливання інфузійних розчинів Системи для переливання крові Вата медична Пластирі медичні Скарифікатори Голки для спінальної анестезії Бинти Бинти гіпсові Бинти марлеві Хірургічні нитки Нитки хірургічні нестерильні без голки Нитки хірургічні стерильні без голки Нитки хірургічні стерильні з голкою Медичні контейнери Контейнери для калу Контейнери для сечі Рукавички медичні Маски медичні Шапочки медичні Халат медичний Марля медична Бахіли Респіратори Наконечники Пробірки Тести для неонатального скринінгу Калоприймачі Сечоприймачі Набори гінекологічні Трубка ендотрахеальна Бактерицидні опромінювані Спеціалізований санітарний транспорт.
Статус вимоги: Відхилено