-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія)
Завершена
2 022 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 112.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 112.00 UAH
Період оскарження:
28.11.2023 16:23 - 03.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА ЩОДО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ
Номер:
fb302673f7af41b1a4c940fe6c51cf33
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-28-013578-a.c2
Назва:
ВИМОГА ЩОДО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
ТА УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ
Вимога:
Підпунктом 3.1.3 п.3.1 розділу V тендерної документації для учасників встановлена
наступна вимога (далі цитата):
«3.1.3. Керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону замовник з
метою запобігання необґрунтованому заниженню (демпінгу) при здійснені закупівлі
встановлює вимогу до порядку розрахунку ціни (загальної вартості) тендерної пропозиції,
за яку учасник згоден виконати замовлення.
Ціна (загальна вартість) тендерної пропозиції розраховується наступним чином:
Р = Niплан * (Цпрогн.рдн. + Тпост. + Тпер. ) * 1,2, грн з ПДВ де:
Р – загальна вартість тендерної пропозиції у гривні (UAH);
Niплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії Споживача/Замовника, кВт/год,
який зазначено в оголошенні про проведення відкритих торгів та додатку 1 цієї
тендерної документації;
Цпрогн.рдн. – прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 4,06558 грн. за
1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН за жовтень місяць 2023
року за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua.
Тпер. - тариф на послуги з передачі електричної енергії з 01.07.2023 року, затверджений
регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до
постанови НКРЕКП від 21.12.2022 р. № 1788 – 0,48510 грн. за 1 кВт/год без ПДВ;
Тпост. – маржа (вартість послуг постачальника), що включає усі витрати
постачальника, які необхідні для виконання постачальником умов договору, грн без ПДВ;
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ-20 %)
(застосовується у разі, якщо учасник є платником ПДВ).
*Примітка. Тпост. - маржа (вартість послуг постачальника) може бути величиною
від’ємною.
Учасник має надати у складі пропозиції документ, який підтверджує запропоновану ним
ціну (вартість) товару або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін (довідка або
експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на
ім’я учасника торгів), що виданий не раніше дати оголошення про проведення торгів та
не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає
копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав
документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку,
повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської
думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015.
Під час розгляду пропозиції, замовник визначає Тпост. (вартість послуг постачальника),
запропоновану учасником, за формулою:
Тпост. = - Цпрогн.рдн. – Тпер. [грн./кВт/год без ПДВ]
У разі, якщо Тпост. буде від’ємною (меншою нуля), це буде вважатися відмовою від
підписання договору про закупівлю».
Таким чином, зазначена вище вимога має суттєві суперечності, що порушує права
Учасника та ускладнює участь у цих відкритих торгах, оскільки згідно примітки вимог
п.п. 3.1.3 п.3.1 розділу V тендерної документації (далі цитата): «Примітка. Тпост. -
маржа (вартість послуг постачальника) може бути величиною від’ємною», в той же час
згідно останнього абзацу п.п. 3.1.3 п.3.1 розділу V тендерної документації (далі цитата):
«У разі, якщо Тпост. буде від’ємною (меншою нуля), це буде вважатися відмовою від
підписання договору про закупівлю».
Вимагаємо внести зміни в тендерну документацію, а саме: виключити зі складу тендерної
документації останній абзац п.п. 3.1.3 п.3.1 розділу V тендерної документації : «У разі,
якщо Тпост. буде від’ємною (меншою нуля), це буде вважатися відмовою від підписання
договору про закупівлю».
Підпунктом 3.1.3 п.3.1 розділу V тендерної документації для учасників встановлена
наступна вимога (далі цитата): «Учасник має надати у складі пропозиції документ, який
підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару або ціну/діапазон, що заявлена в
межах ринкових цін (довідка або експертний висновок компетентних органів про
кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), що виданий не раніше дати
оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До
даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO
9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ
про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та
виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015». Наголошуємо
Замовнику, що дана вимога є дискримінаційною, і такою, що звужує коло потенційних
учасників, шляхом створення штучних перепон для участі у зазначених відкритих торгах.
Навіщо Ви вимагаєте сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що
видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру
ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення
громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015? Зазначений сертифікат
жодним чином не впливає на достовірність даних, які можуть бути надані Торгово-
промисловою палатою України чи її територіальним відділенням та завірена
Постачальником або іншим органом, установою чи організацію, якій надані відповідні
повноваження згідно чинного законодавства України (наприклад, але не виключно,
Державним підприємством “Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу
зовнішніх товарних ринків” Міністерства економіки України або Державним
підприємством «Укрпромзовнішекспертиза» Міністерства економіки України або ін.)
Доводимо до Вашого відома, що ціна тендерної пропозиції формується із урахуванням
очікуваної вартості, яка зазначена Замовником в оголошені про проведення цих відкритих
торгів та в річному плані закупівель/змінах до річного плану закупівель, а відтак
формується безпосередньо Замовником. Ураховуючи зазначене, ані Закон України «Про
публічні закупівлі», ані постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178
«Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг
для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії
правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення
або скасування» (надалі – Особливості) не мають вимог щодо надання підтвердження ціни
тендерної пропозиції, таких вимог не містить і інше діюче законодавство України. Таким
чином, зазначена вимога п.п. 3.1.3 п.3.1 розділу V тендерної документації щодо надання у
складі пропозиції документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару
або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін, є грубим порушенням принципів
здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні
закупівлі», та може містити ознаки противоправних, антиконкурентних узгоджених дій з
боку Замовника. Таким чином, Замовник грубо порушив охоронювані законом права і
інтереси нас як Учасника процедури закупівлі. Вимагаємо внести зміни в тендерну
документацію, а саме: виключити зі складі п.п. 3.1.3 п.3.1 розділу V тендерної
документації наступний абзац: «Учасник має надати у складі пропозиції документ, який
підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару або ціну/діапазон, що заявлена в
межах ринкових цін (довідка або експертний висновок компетентних органів про
кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), що виданий не раніше дати
оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До
даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO
9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ
про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та
виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015». Дані вимоги
завжди визнаються органом оскарження дискримінаційними. Просимо внести зміни та
скасувати їх сьогодні до 17 години. В іншому випадку - будемо змушені звернутись за
захистом наших прав до органу оскарження, а також повідомити про зазначення
порушення Державну аудиторську службу, головного розпорядника коштів, а також
незалежні громадські організації, які здійснюють моніторинг публічних закупівель. Дякую
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.12.2023 11:31
Вирішення:
Замовником розглянуто Вашу вимогу та за результатом її розгляду прийнято рішення про її незадоволення, так як необхідність встановлення вказаної вимоги тендерної документації обумовлена бажанням Замовника уникнути спотворення добросовісної конкуренції потенційними учасниками процедури закупівлі, штучного завищення чи то завищення цін порівняно з середньоринковими і як наслідок або укладення договору про закупівлю за цінами, які або будуть критично нижчими за середньоринкові, а тому належне виконання такого договору буде ставитись під загрозу через небажання постачальника нести збитки від своєї діяльності із постачання товару, що є предметом закупівлі, підвищення ціни за одиницю товару зі зменшенням його обсягів, або укладення договору про закупівлю за завищеними цінами, що не відповідають середньоринковим, що в підсумку може спричинити збитки для бюджету Замовника. Крім того, Учасником не надо документально підтверджених доказів неможливості виконання вказаної вимоги. З урахування вищезазначеного, ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
дискримінаційні вимоги
Номер:
bc570a0f5e9d40beb435ec48b435fd32
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-28-013578-a.b1
Назва:
дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановий замовник. Підпунктом 6.8. п.6 розділу III тендерної документації для учасників встановлена
наступна вимога (далі цитата): «З урахуванням інформації, що оприлюднена на
офіційному сайті Національної енергетичної компанії «Укренерго» за посиланням
https://ua.energy/datahub/ про те, що з 06.12.2023 процеси зміни СВБ та супутні процеси
здійснюються ВИКЛЮЧНО з використанням ПК «Датахаб», Учасник торгів відповідно
до Закону України «Про ринок електричної енергії», Правил роздрібного ринку
електричної енергії та Кодексу комерційного обліку електричної енергії, повинен надати у
складі тендерної пропозиції документальне підтвердження стосовно його реєстрації та
можливості використання зазначеної платформи «Датахаб» у вигляді листа або іншого
документу НЕК «УКРЕНЕРГО», що підтверджує реєстрацію в якості користувача на
інформаційно-комунікаційній системі платформі «Датахаб» з відповідними
повноваженнями постачальника на момент участі у закупівлі з подальшим подовженням».
Зазначена вимогам щодо надання у складі тендерної пропозиції листа або іншого
документу НЕК «УКРЕНЕРГО» встановлена шляхом внесення змін в тендерну
документацію, які оприлюднені в електронній системі закупівель у п’ятницю увечері 01
грудня 2023 року у 20:30, тобто після завершення робочого дня у НЕК «УКРЕНЕРГО».
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій у оголошені про проведення відкритих
торгів становить 06 грудня 2023 00:00. Замовник, встановлюючи вимоги п.п. 6.8. п.6
розділу III щодо отримання зазначеної довідки у строк 2 календарних дні фактично
позбавляє нас як Учасника процедури закупівлі взяти участь у закупівлі, та таким чином
Замовник штучно звужує коло учасників, що грубо порушує принципи здійснення
публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та
може містити ознаки противоправних, антиконкурентних узгоджених дій з боку
Замовника. Таким чином, Замовник грубо порушив охоронювані законом права і інтереси
нас як Учасника процедури закупівлі. Вимагаємо внести зміни в тендерну документацію, а
саме: або продовжити кінцевий строк подання тендерних пропозиції на розумний строк
(для отримання учасниками зазначеної довідки), або виключити із тендерної документації
вимогу п.п. 6.8. п.6 розділу III щодо надання у складі тендерної пропозиції документальне
підтвердження стосовно його реєстрації та можливості використання зазначеної
платформи «Датахаб» у вигляді листа або іншого документу НЕК «УКРЕНЕРГО». Дані
вимоги завжди визнаються органом оскарження дискримінаційними. Просимо внести
зміни та скасувати їх сьогодні до 17 години. В іншому випадку - будемо змушені
звернутись за захистом наших прав до органу оскарження. Дякую
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.12.2023 10:31
Вирішення:
Замовником розглянуто вашу вимогу та за результатами її розгляду вона не задоволена з наступних підстав: 1) керуючись абз.3 п. 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Виключно у відповідності до вказаного положення з дотриманням строків, які повинен мати учасник для підготовки пропозиції до подання пропозицій після внесення змін, Замовником внесено вимогу до учасників закупівлі щодо надання документального підтвердження стосовно його реєстрації та можливості використання платформи «Датахаб» у вигляді листа або іншого документу НЕК «УКРЕНЕРГО», що підтверджує реєстрацію в якості користувача на інформаційно-комунікаційній системі платформі «Датахаб» з відповідними повноваженнями постачальника на момент участі у закупівлі з подальшим подовженням, виходячи з інформації, що була оприлюднена на сайті https://ua.energy/datahub/#1695891292416-60f5978d-d4cd, так як виключно вказаний документ буде свідчити про гарантоване підключення Споживача (Замовника) з 01.01.2024 р. 2) Учасником, яким подано вимогу, документально не підтверджено, тобто відсутні докази, неможливості виконання вказаної вимоги щодо надання відповідного документу.
Статус вимоги:
Відхилено