• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція фасаду ДНЗ №7 «Дзвіночок» вул. Стебницька,94, м. Трускавець, Львівської обл.» Коригування. (код ДК 021:2015:45454000-4 «Реконструкція»)

Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад засвідчений уповноваженою особою учасника / або нотаріально / або іншим чином завірений. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни).

Завершена

15 739 084.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 78 695.42 UAH
Період оскарження: 28.11.2023 13:44 - 08.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо прийнятих рішень замовником

Номер: 23366d355bc041f0b62b5834dd003971
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-28-008605-a.c6
Назва: Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Скарга:
28 листопада 2023 р. Відділом освіти Трускавецької міської ради (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення про закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями по предмету: «Реконструкція фасаду ДНЗ №7 «Дзвіночок» вул. Стебницька,94, м. Трускавець, Львівської обл.» Коригування. (код ДК 021:2015:45454000-4 «Реконструкція»). Згідно умов оголошення щодо проведення закупівлі 11 грудня 2023 р. завершився кінцевий термін подання тендерних пропозицій. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали 3 учасники. 05 січня 2024 р. ТОВ "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС" було визначено переможцем тендеру. 10 січня 2024 нами було подано скаргу щодо неправомірного визначення замовником переможця. Рішенням Комісії від 18.01.2024 № 1157 було зобов’язано Відділ освіти Трускавецької міської ради скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС" переможцем процедури. Відділ освіти Трускавецької міської ради скасував рішення про визначення переможця, але розглядати нашу пропозицію, яка була в черзі наступною не став. Натомість, 01 лютого 2024 року Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з підстави наведеної в п.п. 2, п. 50 Особливостей – неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Нами було подано скаргу щодо неправомірної відміни процедури закупівлі. По результату розгляду скарги органом оскарження було прийнято рішення від 12.02.2024 № 2614, яким зобов’язано замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі. Замовник довго тягнув з виконанням рішення органу оскарження і лише 29 лютого 2024 скасував рішення про відміну і приступив до розгляду нашої пропозиції. В результаті розгляду пропозиції 07 березня 2024 року замовником було прийнято рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції. Вважаємо рішення замовника незаконним та таким, що підлягає скасуванню з наступних підстав:
Дата розгляду скарги: 21.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.03.2024 17:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.03.2024 09:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати Рішення від 06.03.2024 року №88 про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" за процедурою закупівлі — «Реконструкція фасаду ДНЗ №7 «Дзвіночок» вул. Стебницька,94, м. Трускавець, Львівської обл.» Коригування. (код ДК 021:2015:45454000-4 «Реконструкція»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-11-28-008605-a.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Номер: 519d42c7972544309b599951627f9f70
Заголовок пункту скарги: Відхилення тендерної пропозиції
Опис заперечення: Нашу тендерну пропозицію було відхилено на підставі абзацу підпункту 2 пункту 44 Постанови 1178, а саме: тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: : Нашу тендерну пропозицію було відхилено на підставі підпункту 2 пункту 44 Постанови 1178, а саме: тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
В протоколі уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій №88 від 6.03.2024 наведене обґрунтування відхилення пропозиції.
Вважаємо, що Замовник безпідставно відхилив нашу пропозицію з підстав описаних в протоколі.
Відповідно до ч. 6 Розділу 3 тендерної документації:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт
Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків.
Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3 (зокрема містить НЕ всі види робіт або НЕ повний їх обсяг, НЕ всі матеріально- технічні ресурси згідно з переліком наведеним у Додатку 3), буде відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. В підтвердження застосування заходів із захисту довкілля учасник має надати в складі пропозиції гарантійний лист про застосування заходів із захисту довкілля згідно форми у додатку 3-А цієї документації.
Учасник повинен розуміти, що у випадку зазначення у Додатку 3 конкретної марки чи виробника або конкретного процесу, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи торгову марку, патент, тип або конкретне місце походження чи спосіб виробництва – необхідно розуміти зазначене, як можливість використання еквіваленту.
Посилання Замовником у Додатку 3 на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію джерела його походження або виробника може бути необхідним відповідно до проекту будівництва, що пройшов державну експертизу.»

В додатку 3 до тендерної документації міститься ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ на закупівлю по предмету «Реконструкція фасаду ДНЗ №7 «Дзвіночок» вул. Стебницька,94, м. Трускавець, Львівської обл.» Коригування. (код ДК 021:2015:45454000-4 «Реконструкція»), в тому числі, Пояснювальна записка, в якій, зокрема, зазначено:
- Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів TM Ceresit та Thomsit. СОУ Д.2.2-21685172-001:2014;
За таких умов виконання Ізоляційних, оздоблювальних та інших робіт з використанням матеріалів TM Ceresit та Thomsit було передбачено інвесторською документацією замовника.

На виконання вимог тендерної документації нами надано (зокрема) у складі пропозиції (архівана папка «Кошторис.rar»):
- договірну ціну;
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальну записку;
- локальні кошториси
- підсумкову відомість ресурсів.
Усі документи складені відповідно до положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
При розрахунку вартості Ізоляційних, оздоблювальних та інших робіт з використанням матеріалів TM Ceresit та Thomsit нами було застосовано - СОУ Д.2.2-21685172-001:2014 Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи «Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів ТМ Ceresit та Thomsit».
За таких умов, замовником в протоколі відхилення зазначено неправдиву інформацію про застосування нами СОУ Д.2.2-21685172-004:2015 (з Урахуванням змін 1 та 2) при розрахунку договірної ціни.
Щодо відсутності у складі пропозиції згоди на застосування стандарту від органу, що його прийняв хочемо відзначити, що враховуючи наявність посилання в інвесторській кошторисній документації замовника на СОУ Д.2.2-21685172-001:2014 то, замовник, який прийняв рішення про застосування такого стандарту мав би, в першу чергу, потурбуватись про отримання згоди на це від Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «Хенкель Баутехнік (Україна)».
Завдання учасника – підготувати пропозицію, яка буде відповідати усім технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі наведеним у тендерній документації.
У документації замовника було посилання на застосування стандарту СОУ Д.2.2-21685172-001:2014 і ми, аби наша пропозиція відповідала вимогам, підготували розрахунок договірної ціни з використанням стандарту СОУ Д.2.2-21685172-001:2014.
Водночас, тендерна документація замовника не містила окремих вимога щодо надання у складі пропозиції згоди на застосування стандарту від ТОВ з ІІ «Хенкель Баутехнік (Україна)».
За таких умов, посилання замовника на те, що наша пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації є безпідставним.
Враховуючи наведене, вважаємо, що наша Пропозиція була неправомірно відхилена Замовником з підстав наведених в рішенні замовника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення замовника

Номер: 9c1d3c6ae09f465da1b1bc0c5bbbee15
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-28-008605-a.a4
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
До Антимонопольного комітету України Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035 Суб’єкт оскарження: Повна назва Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" Код в ЄДРПОУ / ІПН: 37801512 Юридична адреса Природна,5б/20, Львів, Львівська область, Україна, 79044 Телефон: 380975984423 E-mail: khrystynaivanyshyn28@gmail.com Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Найменування: Відділ освіти Трускавецької міської ради Код ЄДРПОУ: 02144513 Місцезнаходження: 82200, Україна , Львівська обл., Трускавець, Львівська область, м. Трускавець, вул. Бориславська, 1 Контактна особа: Лотицька Ірина Миколаївна 380324751785, loticka@ukr.net Процедура закупівлі, що оскаржується: Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-28-008605-a Скарга щодо прийнятих рішень замовником 28 листопада 2023 р. Відділом освіти Трускавецької міської ради (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення про закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями по предмету: «Реконструкція фасаду ДНЗ №7 «Дзвіночок» вул. Стебницька,94, м. Трускавець, Львівської обл.» Коригування. (код ДК 021:2015:45454000-4 «Реконструкція»). Згідно умов оголошення щодо проведення закупівлі 11 грудня 2023 р. завершився кінцевий термін подання тендерних пропозицій. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали 3 учасники: ТОВ "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС" 14 240 838,11 UAH з ПДВ 14 081 000,00 UAH з ПДВ Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" 15 190 740,00 UAH з ПДВ 14 130 000,00 UAH з ПДВ Приватне підприємство "СЧН ЖИТЛО-БУД" 14 879 000,00 UAH з ПДВ 14 158 000,00 UAH з ПДВ По результату розгляду пропозиції учасника ТОВ "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС" замовником було оприлюднено Вимогу про усунення невідповідностей. З врахування доданих учасником згідно вимоги документів та інформації замовником було визначено ТОВ "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС" переможцем (протокол уповноваженої особи №3 від 05 січня 2024) р. Вважаємо рішення замовника незаконним та таким, що підлягає скасуванню з наступних підстав: 1. Щодо розрахунку договірної ціни наданої ТОВ "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС". Згідно вимог ч. 6 Розділу 3 ТД (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації. Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції: - договірною ціною; - зведеним кошторисним розрахунком; - пояснювальною запискою; - локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу); - підсумковою відомістю ресурсів; - проектом календарного графіку виконання робіт Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків. Водночас, згідно вимог ч. 3 Додатку 2 до тендерної документації (проєкт договору): «Договірна ціна за цим Договором визначається Сторонами як динамічна та може коригуватися в процесі виконання робіт відповідно до вимог чинного законодавства України, з урахуванням п.19 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" (далі - Особливості), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». 3.2. Договірна ціна є істотною умовою Договору і не може змінюватися, окрім випадків, передбачених Особливостями. 3.3. Порядок визначення вартості договірної ціни проводиться згідно положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва». Додаток №1. Договірна ціна Додаток № 1 до Договору № _____ від __________р. (Має бути складений у відповідності до положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».) Відповідно ч. 3 розділу VI ТД до Договір про закупівлю повинен відповідати проекту договору, зазначеному в Додатку 2 до тендерної документації. Відповідно ч. 4 розділу VI ТД Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У складі пропозиції переможця на виконання зазначених вимог надано: зведений кошторисний розрахунок; договірну ціну, пояснювальну записку; локальні кошториси; підсумкову відомість ресурсів (файл КОШТОРИС.pdf). Додатком 30 до «Настанови з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 передбачено, зокрема: ФОРМА договірної ціни "Замовник________назва організації) Підрядник__________ ДОГОВІРНА ЦІНА на будівництво __________________________________________________________________________ (найменування об’єкта будівництва, черги, пускового комплексу, ______________________________________________________________________________ будівлі, споруди, лінійного об’єкта інженерно-транспортної інфраструктури) що здійснюється в 20___ році Вид договірної ціни ________ Визначена згідно з _______ Складена в поточних цінах станом на " " 20 р". У наданій у складі Пропозиції Переможця договірній переможцем зазначено: Замовник (назва організації) «______________» Підрядник (назва організації) «ТОВ "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС"» ДОГОВІРНА ЦІНА на будівництво «Реконструкція фасаду ДНЗ №7 «Дзвіночок» вул. Стебницька,94, м. Трускавець, Львівської обл.» Коригування, що здійснюється в 2023 роцi Вид договірної ціни: тверда Визначена згідно з «______________» Складена в поточних цінах станом на 5 грудня 2023 р. Таким чином, у наданій переможцем договірній ціні зазначено, зокрема: Замовник (назва організації) «______________»,"Визначена згідно з "______", що не відповідає формі договірної ціни та, відповідно, вимогам до предмету закупівлі. Наявність підстав для відхилення пропозицій за аналогічних обставин була встановлена, зокрема, в рішенні органу оскарження від 07.12.2023 № 19751, UA-2023-11-03-012213-a. Також учасником зазначено Вид договірної ціни: «тверда», що не відповідає вимогам встановленим в ч. 3 Додатку 2 до тендерної документації, а саме, що «Договірна ціна за цим Договором визначається Сторонами як динамічна», в сукупності з вимогами ч. 3 розділу VI ТД та ч. 4 розділу VI ТД, згідно умов яких: «Договір про закупівлю повинен відповідати проекту договору, зазначеному в Додатку 2 до тендерної документації», «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі». Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Замовник повинен був відхилити пропозицію переможця на підставі абзацу підпункту 2 пункту 44 Постанови 1178, а саме: тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. 2. Щодо невідповідності переможця кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічних договорів" Згідно вимог частини 5 розділу ІІІ Тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію Наявність документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічних договорів» учасники повинні надати: 5.3.1. Інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 7 цієї документації. 5.3.2. Завірені копії підтверджуючих документів, а саме: аналогічних договорів з додатковими угодами та актів виконаних робіт на всю суму договору. У випадку коли сума актів виконаних робіт не відповідає вказаній вартості договору – надати пояснення. 5.3.3. Оригінали листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, з зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. * Для підтвердження введення/прийняття в експлуатацію об’єкта будівництва можна долучити довідку з переліком введених/прийнятих об’єктів, з контактними даними Замовників, які підтвердять дану інформацію. Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років (з урахуванням періоду дії військового стану) із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі. Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції коректно оформленої довідки згідно Додатку 7 та сканами підтвердних документів, зазначених у підпунктах 5.3.2-.5.3.3. За таких умов для відповідності кваліфікаційному критерію учасник повинен мати: - не менше 2 - виконаних аналогічних договорів - протягом останніх 4 років (з урахуванням періоду дії військового стану) - із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі - щодо яких учасник може надати оригінали листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, з зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів При цьому, очікувана вартість даної закупівлі становить 15 739 084,00 UAH. Відповідно, мінімальна сума аналогічного договору, яка відповідає вимогам замовника становить 4 721 725,2 грн. (30% від очікуваної вартості). На виконання вимог тендерної документації учасником надано довідку про наявність документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічних договорів (файл 20. ДОСВІД.pdf), в якій зазначається інформація про наявність 3-х аналогічних договорів: 1. Договір з КНП Яворівської міської ради Львівської області «Яворівська центральна районна лікарня» вартістю 7847276.5 грн. 2. Договір з ЛКП «Ратуша-Сервіс» вартістю 2500000 грн., що не відповідає вимогам замовника, адже сума договору є меншою ніж 30% від очікуваної вартості даної закупівлі. 3. Договір з КНП Львівської обласної ради «Львівська обласна дитяча клінічна лікарня «Охмадит». В довідці учасником вказано первісну суму договору 13508898,00 грн. Водночас, остаточна сума договору з врахуванням змін до договору становить 3 631 668, 13 грн., що є меншим ніж 30% від очікуваної вартості даної закупівлі (файл «20 ДОСВІД 3.pdf»). З інформації наданої учасником випливає, що лише договір з КНП Яворівської міської ради Львівської області «Яворівська центральна районна лікарня» відповідає вимогам замовника щодо мінімальної вартості аналогічного договору. Водночас, об’єкт, який підлягав виконанню в межах договору з КНП Яворівської міської ради Львівської області «Яворівська центральна районна лікарня» згідно з інформацією наведеною у відгуку від замовника (файл «20 ВІДГУК 1.pdf») в експлуатацію прийнятий не був, що не відповідає вимогам п.5.3.3 частини 5 розділу ІІІ Тендерної документації. Замовником в якості альтернативи наданню підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів передбачено було можливість надання для підтвердження введення/прийняття в експлуатацію об’єкта будівництва довідки з переліком введених/прийнятих об’єктів, з контактними даними Замовників, які підтвердять дану інформацію. Учасник в своїй довідці (файл «21 ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВВЕДЕННЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ.pdf» відніс до переліку введених/прийнятих об’єктів і об’єкт, що виконувався в межах договору з КНП Яворівської міської ради Львівської області «Яворівська центральна районна лікарня». Таким чином, учасником надано недостовірну інформацію що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, адже замовник у своєму відгуку чітко написав, що об’єкт в експлуатацію прийнятий не був. Відповідно до абз.3 ч.1 п. 44 Особливостей №1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей; Замовником по результату розгляду пропозиції переможця було оприлюднено йому Вимогу про усунення невідповідностей. В вимозі, зокрема було зазначено: Для усунення зазначеної невідповідності ТОВ "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС" необхідно надати у строк, визначений Особливостями та виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Список документів, що необхідно подати: 1. Інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 7 цієї документації. (Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років (з урахуванням періоду дії військового стану) із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі.) – Оскільки з трьох поданих договорів під даний критерій підпадає лише один договір, учаснику потрібно добавити ще один такий договір, відповідно оновити довідку. 2. Завірену копію підтверджуючих документів, а саме: аналогічний договір з додатковими угодами та актами виконаних робіт на всю суму договору). У випадку коли сума актів виконаних робіт не відповідає вказаній вартості договору – надати пояснення. 3. Оригінал листа-відгуку від контрагента, зазначений в новій довідці про виконання аналогічних договорів, з зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. * Для підтвердження введення/прийняття в експлуатацію об’єкта будівництва можна долучити довідку з переліком введених/прийнятих об’єктів, з контактними даними Замовників, які підтвердять дану інформацію. Учасником на виконання вимоги замовника про усунення невідповідностей долучено оновлену довідку про виконання аналогічних договорів (файл 20.1 ДОСВІД.pdf), в якій надано інформацію про 2 договори: 1) Договір з КНП Яворівської міської ради Львівської області «Яворівська центральна районна лікарня» вартістю 7847276.5 грн., який був у первісній довідці, і який не підпадає під вимоги замовника, адже об’єкт договору не введений в експлуатацію. 2) Договір з КНП Львівської обласної ради «Львівський обласний госпіталь ветеранів війни та репресованих ім. Ю. Липи» вартістю 132 539 126,66 грн. Договір проходить по сумі. Проте строк дії договору зазначено з 2022.10 – 2024.06. Також учасником надано, зокрема: - пояснення (файл «25 ПРО ДІЮЧИЙ ДОГОВІР.pdf»), в якому підтверджено, що даний договір ще не виконаний і роботи по ньому в процесі виконання. - Відгук від замовник (фал «ВІДГУК енергозбереження станом на 01.01.2024.pdf», в якому замовником зазначається, що роботи по договору ще не завершені і об’єкт в експлуатацію не прийнятий. Таким чином, учасником не підтверджено відповідність вимозі замовника щодо наявності відповідного досвіду роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років (з урахуванням періоду дії військового стану) із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі. А також учасником не надано Оригіналів листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, з зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. На додаток, в оновленому переліку введених/прийнятих об’єктів, з контактними даними Замовників (21.1 ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВВЕДЕННЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ.pdf ) надано недостовірну інформацію щодо прийняття в експлуатацію об’єктів, яка суперечить інформації наведеній у відгуках замовників. За таких умов, учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник повинен був відхилити ТОВ "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС" на підставі передбаченій в абз.5 ч. п. 44 Особливостей 1178. Таким чином, замовником прийняте незаконне рішення, яке грубо порушує наші права та інтереси як учасника процедури закупівлі на справедливий та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визначення переможцем ТОВ "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС". Директор Липовецький Сергій Олександрович
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.01.2024 16:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.01.2024 15:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відділ освіти Трускавецької міської ради скасував рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС" переможцем процедури закупівлі — "Реконструкція фасаду ДНЗ №7 "Дзвіночок" вул. Стебницька,94, м. Трускавець, Львівської обл." Коригування. (код ДК 021:2015:45454000-4 "Реконструкція")", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-11-28-008605-a.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua
Вимога
Залишено без розгляду

Про внесення змін до тендерної документації

Номер: cbcfc1b898834a848297ce1c56d28c59
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-28-008605-a.c3
Назва: Про внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Звертаємо увагу на наявність дискримінаційної вимоги щодо надання підтвердження досвіду повного виконання договорів на виконання робіт з вартістю не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі. Позиція АМКУ з цього приводу викладена у рішенні №6428-р/пк-пз від 22.05.2019. Просимо Замовника внести зміни до п.5.3.3 тендерної документації і змінити вимогу щодо підтвердження досвіду виконання робіт без вартісного критерію таких договорів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику. Розглянувши вашу вимогу вважаємо за необхідне повідомити наступне. ЩОДО ЧИСЕЛЬНИХ ПАРАМЕТРІВ (2 договори за 4 роки з вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі) Дане формулювання зумовлене додатковими вимогами ЄІБ як кредитора за Програмою відновлення України щодо забезпечення підтвердження надійності суб’єктів господарювання, які можуть стати виконавцями договорів на виконання робіт за цією Програмою, яка займає вагоме місце у співпраці України та Європейського Союзу та власне у відбудові України і тому є особлива потреба мінімізації ризиків несумлінного виконання робіт, на які передбачене гарантоване фінансування. Тому зазначені у Посібнику параметри кваліфікаційного критерію щодо виконання аналогічних договорів (всього 2 аналогічних договори за 4 роки з вартістю кожного не менше 30 % від очікуваної вартості закупівлі (які за ПВУ коливаються від кількох мільйонів грн до еквіваленту 5 млн.євро в залежності від складності об’єкту та обсягу робіт) були ретельно проаналізовані та схвалені ЄІБ, ПРООН та Експертною групою Мінінфраструктури як збалансований універсальний показник, що водночас спрямований на доброчесність і якісну прогнозовану кваліфікацію учасників торгів та їх широке залучення до ефективної конкуренції. У розвиток цього підходу у новій редакції постанови 1178 від 12.10.2022 щодо Особливостей закупівель під час воєнного стану, затвердженій Кабінетом Міністрів України постановою від 12 травня 2023 р. № 471, з'явився абзац 10 пункту 3 Особливостей, посилання на який також наведене у Примірній тендерній документації. Цей абзац підкреслює правомірність включення додаткових обов'язкових умов, встановлення яких передбачено у даному випадку Фінансовою угодою щодо реалізації Програми з відновлення України (ПВУ) та які описані у Посібнику із закупівель ПВУ. При цьому, такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей (наприклад, кваліфікаційні критерії, обов'язкове використання спеціальних Пактів ЄІБ, додаткові підстави для припинення договорів), проте підлягають застосування для тендерів за ПВУ. Слід зазначити, що абзац 10 пункту 3 Особливостей не тільки підкреслює правомірність включення додаткових обов'язкових умов до тендерної документації, але й також зменшує ризики оскарження цих умов учасниками торгів та запобігає можливим зауваженням з боку Держаудитслужби під час моніторингів закупівель та інших заходів контролю. При цьому, в Україні, як і в інших розвинутих країнах світу, немає єдиного стандарту автоматичного встановлення дискримінаційності тієї чи іншої умови проведення закупівель – встановлення дискримінаційності здійснюється через механізм оскарження (досудового та/або судового) і лише щодо кожного конкретного тендеру через аналіз сукупності всіх застосовних правових норм та обставин конкретної закупівлі. Згідно з законодавством України (Закон «Про публічні закупівлі» і постанова про Особливості) замовник формує конкретний зміст кваліфікаційних критеріїв щоразу на конкретний тендер, виходячи з застосовних норм, зокрема у даному випадку вказаної норми абзацу 10 пункту 3 Особливостей та відповідних положень Посібника із закупівель ПВУ щодо формулювань у ньому кваліфікаційного критерію «виконання аналогічних договорів». Таке ж положення Посібника зазначене і у Примірній документації, розробленій на виконання Посібника із закупівель ПВУ. Слід зазначити, що правомірність такого формулювання зокрема і даного критерію в цілому підтверджена Верховним Судом у Постанові від 05 серпня 2021 року у справі № 910/1520/20 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/104827277 ) . Враховуючи все вище викладене, вважаємо, що відсутні підстави для задоволення вашої вимоги та відповідно відсутні підстави для внесення змін у тердерну документацію.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.12.2023 00:04
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінація учасників

Номер: af14ab7e9b634ea98f1f1e3744876ebd
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-28-008605-a.c2
Назва: Дискримінація учасників
Вимога:
Вимогою щодо підтвердження відповідного досвіду роботи, не менше 2 виконаних аналогічних договорів із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі, Замовник порушує принципи здійснення закупівель. Оскільки визначена вартість аналогічних договорів - не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі, не є визначальним критерієм під час виконання аналогічних робіт, а визначальним є досвід виконання аналогічних робіт відповідно до предмету закупівлі. При цьому наголошуємо, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. За таких умов, взяти участь у тендері зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають досвід виконання аналогічних договорів, вартість яких становить не менше 30% від вартості пропозиції учасника (що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників). Публічні закупівлі повинні здійснюватися, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи викладене звертаємося до замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику. Розглянувши вашу вимогу вважаємо за необхідне повідомити наступне. ЩОДО ЧИСЕЛЬНИХ ПАРАМЕТРІВ (2 договори за 4 роки з вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі) Дане формулювання зумовлене додатковими вимогами ЄІБ як кредитора за Програмою відновлення України щодо забезпечення підтвердження надійності суб’єктів господарювання, які можуть стати виконавцями договорів на виконання робіт за цією Програмою, яка займає вагоме місце у співпраці України та Європейського Союзу та власне у відбудові України і тому є особлива потреба мінімізації ризиків несумлінного виконання робіт, на які передбачене гарантоване фінансування. Тому зазначені у Посібнику параметри кваліфікаційного критерію щодо виконання аналогічних договорів (всього 2 аналогічних договори за 4 роки з вартістю кожного не менше 30 % від очікуваної вартості закупівлі (які за ПВУ коливаються від кількох мільйонів грн до еквіваленту 5 млн.євро в залежності від складності об’єкту та обсягу робіт) були ретельно проаналізовані та схвалені ЄІБ, ПРООН та Експертною групою Мінінфраструктури як збалансований універсальний показник, що водночас спрямований на доброчесність і якісну прогнозовану кваліфікацію учасників торгів та їх широке залучення до ефективної конкуренції. У розвиток цього підходу у новій редакції постанови 1178 від 12.10.2022 щодо Особливостей закупівель під час воєнного стану, затвердженій Кабінетом Міністрів України постановою від 12 травня 2023 р. № 471, з'явився абзац 10 пункту 3 Особливостей, посилання на який також наведене у Примірній тендерній документації. Цей абзац підкреслює правомірність включення додаткових обов'язкових умов, встановлення яких передбачено у даному випадку Фінансовою угодою щодо реалізації Програми з відновлення України (ПВУ) та які описані у Посібнику із закупівель ПВУ. При цьому, такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей (наприклад, кваліфікаційні критерії, обов'язкове використання спеціальних Пактів ЄІБ, додаткові підстави для припинення договорів), проте підлягають застосування для тендерів за ПВУ. Слід зазначити, що абзац 10 пункту 3 Особливостей не тільки підкреслює правомірність включення додаткових обов'язкових умов до тендерної документації, але й також зменшує ризики оскарження цих умов учасниками торгів та запобігає можливим зауваженням з боку Держаудитслужби під час моніторингів закупівель та інших заходів контролю. При цьому, в Україні, як і в інших розвинутих країнах світу, немає єдиного стандарту автоматичного встановлення дискримінаційності тієї чи іншої умови проведення закупівель – встановлення дискримінаційності здійснюється через механізм оскарження (досудового та/або судового) і лише щодо кожного конкретного тендеру через аналіз сукупності всіх застосовних правових норм та обставин конкретної закупівлі. Згідно з законодавством України (Закон «Про публічні закупівлі» і постанова про Особливості) замовник формує конкретний зміст кваліфікаційних критеріїв щоразу на конкретний тендер, виходячи з застосовних норм, зокрема у даному випадку вказаної норми абзацу 10 пункту 3 Особливостей та відповідних положень Посібника із закупівель ПВУ щодо формулювань у ньому кваліфікаційного критерію «виконання аналогічних договорів». Таке ж положення Посібника зазначене і у Примірній документації, розробленій на виконання Посібника із закупівель ПВУ. Слід зазначити, що правомірність такого формулювання зокрема і даного критерію в цілому підтверджена Верховним Судом у Постанові від 05 серпня 2021 року у справі № 910/1520/20 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/104827277 ) . Враховуючи все вище викладене, вважаємо, що відсутні підстави для задоволення вашої вимоги та відповідно відсутні підстави для внесення змін у тердерну документацію.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.12.2023 00:04
Вимога
Залишено без розгляду

дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 46c70ccfd202443aa3bcbd7a0d08258a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-28-008605-a.c1
Назва: дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Документи, що підтверджують введення/прийняття в експлуатацію об’єкта будівництва, зазначених у договорах, оформляються та отримуються згідно діючим законодавством України ЗАМОВНИКАМИ. Тому, отримання таких документів не є підтвердженням кваліфікації та наявності досвіду в учасника. Таким чином вимога щодо надання інформації із зазначенням виконання аналогічних договорів є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи закупівлі та такою, що порушує право учасника на участь у тендері, на добросовісну конкуренцію та на відкритість на всіх стадіях закупівлі. Ми, як потенційний учасник тендеру, маємо достатній досвід виконання аналогічних договорів. Проте, дискримінаційна вимога щодо надання підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, порушує наші права чи законні інтереси та перешкоджає взяти участь у тендері. Звертаємося до замовника з вимогою внести зміни до тендерної документації, прибравши з неї дискримінаційну вимогу про надання підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику. Розглянувши вашу вимогу вважаємо за необхідне повідомити наступне. Дане формулювання зумовлене додатковими вимогами ЄІБ як кредитора за Програмою відновлення України щодо забезпечення підтвердження надійності суб’єктів господарювання, які можуть стати виконавцями договорів на виконання робіт за цією Програмою, яка займає вагоме місце у співпраці України та Європейського Союзу та власне у відбудові України і тому є особлива потреба мінімізації ризиків несумлінного виконання робіт, на які передбачене гарантоване фінансування. У розвиток цього підходу у новій редакції постанови 1178 від 12.10.2022 щодо Особливостей закупівель під час воєнного стану, затвердженій Кабінетом Міністрів України постановою від 12 травня 2023 р. № 471, з'явився абзац 10 пункту 3 Особливостей, посилання на який також наведене у Примірній тендерній документації. Цей абзац підкреслює правомірність включення додаткових обов'язкових умов, встановлення яких передбачено у даному випадку Фінансовою угодою щодо реалізації Програми з відновлення України (ПВУ) та які описані у Посібнику із закупівель ПВУ. При цьому, такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей (наприклад, кваліфікаційні критерії, обов'язкове використання спеціальних Пактів ЄІБ, додаткові підстави для припинення договорів), проте підлягають застосування для тендерів за ПВУ. Слід зазначити, що абзац 10 пункту 3 Особливостей не тільки підкреслює правомірність включення додаткових обов'язкових умов до тендерної документації, але й також зменшує ризики оскарження цих умов учасниками торгів та запобігає можливим зауваженням з боку Держаудитслужби під час моніторингів закупівель та інших заходів контролю. При цьому, в Україні, як і в інших розвинутих країнах світу, немає єдиного стандарту автоматичного встановлення дискримінаційності тієї чи іншої умови проведення закупівель – встановлення дискримінаційності здійснюється через механізм оскарження (досудового та/або судового) і лише щодо кожного конкретного тендеру через аналіз сукупності всіх застосовних правових норм та обставин конкретної закупівлі. Згідно з законодавством України (Закон «Про публічні закупівлі» і постанова про Особливості) замовник формує конкретний зміст кваліфікаційних критеріїв щоразу на конкретний тендер, виходячи з застосовних норм, зокрема у даному випадку вказаної норми абзацу 10 пункту 3 Особливостей та відповідних положень Посібника із закупівель ПВУ щодо формулювань у ньому кваліфікаційного критерію «виконання аналогічних договорів». Таке ж положення Посібника зазначене і у Примірній документації, розробленій на виконання Посібника із закупівель ПВУ. Додатково повідомляємо, що справді документи, що підтверджують введення/прийняття в експлуатацію об’єкта будівництва, зазначених у договорах, оформляються та отримуються згідно діючим законодавством України ЗАМОВНИКАМИ. Про те для підтвердження введення/прийняття в експлуатацію об’єкта будівництва можете долучити довідку з переліком введених/прийнятих обєктів, з контактними даними Замовників, які підтвердять дану інформацію. Враховуючи все вище викладене, вважаємо, що відсутні підстави для задоволення вашої вимоги та відповідно відсутні підстави для внесення змін у тердерну документацію.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.12.2023 00:04
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо прийнятих рішень замовником

Номер: f74e4cedb5a247b6b0083f620ecb7a10
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-28-008605-a.c5
Назва: Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Скарга:
28 листопада 2023 р. Відділом освіти Трускавецької міської ради (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення про закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями по предмету: «Реконструкція фасаду ДНЗ №7 «Дзвіночок» вул. Стебницька,94, м. Трускавець, Львівської обл.» Коригування. (код ДК 021:2015:45454000-4 «Реконструкція»). Згідно умов оголошення щодо проведення закупівлі 11 грудня 2023 р. завершився кінцевий термін подання тендерних пропозицій. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали 3 учасники: ТОВ "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС" , Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Приватне підприємство "СЧН ЖИТЛО-БУД". По результату розгляду пропозиції учасника ТОВ "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС" замовником було оприлюднено Вимогу про усунення невідповідностей. З врахування доданих учасником згідно вимоги документів та інформації замовником було визначено ТОВ "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС" переможцем (протокол уповноваженої особи №3 від 05 січня 2024) р. 10 січня 2024 нами було подано скаргу щодо неправомірного визначення замовником переможця. Рішенням Комісії від 18.01.2024 № 1157 було зобов’язано Відділ освіти Трускавецької міської ради скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС" переможцем процедури закупівлі — "Реконструкція фасаду ДНЗ №7 "Дзвіночок" вул. Стебницька,94, м. Трускавець, Львівської обл." Коригування. (код ДК 021:2015:45454000-4 "Реконструкція")". Відділ освіти Трускавецької міської ради скасував рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС" переможцем процедури закупівлі, але розглядати нашу пропозицію, яка була в черзі наступною не став. Натомість, 01 лютого 2024 року Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Протокол №37 від 31.01. 2024 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі з підстави п.п. 2, п. 50 Особливостей – неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Вважаємо рішення замовника незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Дата розгляду скарги: 12.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.02.2024 18:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.02.2024 10:28
Дата виконання рішення Замовником: 29.02.2024 13:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відділ освіти Трускавецької міської ради скасував рішення скасувати Рішення від 31.01.2024 року №37 про відміну процедури закупівлі — "Реконструкція фасаду ДНЗ №7 "Дзвіночок" вул. Стебницька,94, м. 7 Трускавець, Львівської обл." Коригування. (код ДК 021:2015:45454000-4 "Реконструкція")", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-11-28-008605-a.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Номер: ef188a3d9dbb4530896e866a55ed5a9d
Заголовок пункту скарги: Відміна процедури закупівлі.
Опис заперечення: Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Протокол №37 від 31.01. 2024 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі з підстави п.п. 2, п. 50 Особливостей – неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: Виходячи зі змісту опублікованого протоколу про відміну процедури закупівлі, вважаємо, що вказане рішення Замовника про відміну закупівлі не містить належного обґрунтування та підтвердження обставин, а тому є протиправним, незаконним, таким, що порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на наступне: 1. ЩОДО ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ: Відповідно до пункту 50 Особливостей: «Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.» Відтак, для правомірної відміни закупівлі на підставі пп. 2, п. 50 Особливостей замовником обов'язково повинні бути дотримані наступні фактори: 1) має бути допущено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель; 2) порушення має бути таким, яке неможливо виправити 3) замовником має бути наданий опис такого порушення. Але інформація зазначена замовником в протоколі ніяк не може обґрунтувати обрану замовником підставу для відміни торгів, адже замовником в протоколі не описано жодного порушення у сфері публічних закупівель. Замовник вважає порушенням, що сформульована ним вимога щодо надання довідки про незастосування санкцій не містить переліку організацій, які можуть застосовувати санкції. Але яка норма Особливостей №1178 чи ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає вимогу для замовника вимагати таку довідку в учасників та ще й обов’язково з переліком якихось організацій?! Відповідно до підпункту 11 пункту 47 Особливостей №1178 Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА. Відповідно до п. 47 Особливостей №178 Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту. За таких умов замовник не повинен був взагалі вимагати довідку від учасників про незастосування до них санкцій, тим більше, з переліком організацій. Також замовника хвилює те, що через завищений прогнозований рівень інфляції було завищено очікувану вартість закупівлі. Проте в якій нормі Закону України «Про публічні закупівлі» чи Особливостей №1178 містяться вимоги до порядку визначення очікуваної вартості? Наскільки нам відомо, лише в Примірній методиці визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженій Наказом Мінеко від 18.02.2020 № 275 згадується, що очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції (крім тих, що стосуються автомобільних доріг загального користування) визначається з урахуванням кошторисних норм України “Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації. Проте Методика є примірною, тобто лише рекомендованою, і не містить жодних окремих правил щодо врахування прогнозованого рівня інфляції при визначенні очікуваної вартості робіт. Також викликає здивування, чому наведені замовником порушення не турбували його на тому етапі, коли він визначав переможцем тендеру Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКОБУДІНВЕСТ ПЛЮС"?! Чому він помітив ці, так звані, «грубі порушення» лише після того як орган оскарження зобов’язав його скасувати рішення про визначення переможця і наша пропозиція перейшла в статус «Очікує рішення»?! Можливо, це можна пояснити тим, що єдиною справжньою підставою відміни цих торгів є те, що Замовник торгів не бажає визнавати наше підприємство переможцем тендеру? З огляду на вищевикладене, вважаємо, що у замовника була відсутня підстава для відміни закупівлі, адже: - порушення, на яке опирається замовник в протоколі не є порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель; - замовник не надав змістовного опису виявленого ним «порушення» - так звані «порушення» не призвели (і не могли призвести) до жодних негативних наслідків для законного перебігу процедури закупівлі. 2. ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА: На момент відміни відкритих торгів, пропозиція Скаржника перебувала на стадії розгляду тендерної пропозиції. Одним із основних принципів публічних закупівель, які визначені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Вважаємо, що захід реагування у вигляді відміни торгів, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу нормальному перебігу закупівлі. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом ефективності та пропорційності, тобто у даних правовідносинах має враховуватися принцип співмірності наслідків реагування Замовника тим невідповідностям, які ним допущені, та ризиків, які вони можуть утворити, а також справедливого балансу між інтересами суб'єктів господарювання, безпосереднього отримувача послуги і публічними інтересами. Готуючи пропозицію, ми витратили час та кошти на підготовку пропозиції, на написання скарг і розраховували на одержання прибутку від укладання договору з замовником. Проте через протиправну поведінку замовника ми не те, що позбавлені можливості отримати вигоду від наших зусиль, а ще й змушені понести збитки. Вважаємо, що дріб’язкові помилки замовника при організації закупівлі (навіть, якщо вони мали б місце) ніяк не можуть слугувати достатньою підставою для порушення ним наших законних прав та інтересів, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі. Скарги щодо відміни процедури закупівлі на аналогічних підставах, через запізно виявлені замовником недоліки у своїй тендерній документації неодноразово були предметом розгляду органу оскарження: У рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14620 -р/пк-пз 29.07.2020 р. за результатами розгляду скарги UA-2020-04-28-000128-c.c5: «Замовник зазначає, що ним було допущено декілька технічних помилок в ході проведення процедури закупівлі. А саме у тендерної документації та проекті договору наявні посилання на норми законодавства, що втратили чинність, протокол про намір на укладання договору не відповідає п 2 ст. 33. При цьому було виявлено, що Технічне завдання не містить переліку усіх необхідних видів робіт, що неможливо виправити після розкриття пропозиції Враховуючи все вищенаведене Замовником було прийнято рішення відміни процедури на закупівлю Поточний ремонт міської амбулаторії загальної практики -4 сімейної медицини КНП "Нижньосірогозький ЦПМСД" код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи. За результатами розгляду скарги Колегією встановлено, що Замовник не довів та документально не підтвердив наявність порушення в частині технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що стали підставою для прийняття рішення про відміну торгів». В іншому рішенні Постійно діючої адміністративної Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення від 15.05.2023 № 6530 за результатами розгляду скарги UA-2023-04-13-010182-a.b1): «Замовник відмінив закупівлю через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (виявлено технічну помилку допущену при складанні Технічної специфікації (Додаток №4 до тендерної документації), в частині зазначення видів робіт та їх кількості, що впливає на очікувану вартість закупівлі). Замовник зазначав, що по об'єкту, розроблена кошторисна документація. На підтвердження вищезазначеного Замовник надав відповідні документи: сканкопію Дефектного акту та сканкопію Додатку до тендерної документації "Технічна специфікація", які містили розбіжності. Орган оскарження дійшов до висновку , що Замовник неправомірно відмінив тендер» Таким чином, жодних документальних та/або істотних підтверджень «аргументам» про неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель і про те, що описана підстава для відміни процедури закупівлі є «порушеннями законодавства у сфері публічних закупівель» Замовником НЕ надано ані у Протоколі, ані в електронній системі закупівель. Рішення Замовника про відміну відкритих торгів по закупівлі є безпідставним і необґрунтованим, оскільки Замовник не довів та документально не підтвердив наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель , що стали підставою для прийняття рішення про відміну відкритих торгів. Опираючись на все вищевикладене, вважаємо, що Замовник неправомірно відмінив відкриті торги з підстав, наведених у протоколі №37 від 31.01. 2024 року, чим грубо порушив вимоги пункту 50 Особливостей, принципи публічних закупівель, та наші законні права та інтереси.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення