-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
послуги дитячих таборів - послуги дитячих закладів з організації оздоровлення та відпочинку - дитячі путівки
Завершена
8 389 500.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 8 400.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 8 400.00 UAH
Період оскарження:
28.02.2018 13:18 - 29.03.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація за територіальною ознакою
Номер:
96b98135ebd14600909228422bafb506
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-02-28-000609-a.a1
Назва:
Дискримінація за територіальною ознакою
Вимога:
Дискримінація за територіальною ознакою
Вимога про усунення дискримінаційних умов (у порядку ч.1 ст.23 Закону)Прошу усунути дискримінаційні вимоги в тендерній документації до лоту 1 Одеська область та вказати узбережжя Чорного моря України,
таким чином додати окрім Одеської області, також Херсонську, Миколаївські області.
Наразі Ваші умови перешкоджають іншим учасникам брати участь у процедурах закупівлі, та суперечать суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права інших учасників та їх законні інтереси.
Тобто Замовник безпідставно звузив (визначив) місце надання послуг в першому лоті – виключно “ Одеська область ” та встановив пов’язані із звуженням місця надання послуг технічні вимоги до послуг, які закуповуються, що дискримінують інших потенційних учасників процедури закупівлі.
Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, суперечать принципам здійснення закупівель, закріпленим статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та вимогам частини четвертої статті 22 Закону.
Замовником у підпункті 4.2 пункту 4 розділу І ТД та додатку 3 до ТД визначено місце надання послуг по першому лоту « Одеська область »
Вважаю, що звуження місця надання послуг для проведення відкритих торгів виключно до меж однієї адміністративно-територіальної одиниці (виключно Одеська область) є
порушенням принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, містить ознаки корупційних проявів та зловживань. В порушення вимог частини четвертої статті 22 Закону ТД містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, що полягають у наступному.
Оскільки Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії.
Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 14 Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей” позаміський заклад оздоровлення та відпочинку або дитячий заклад оздоровлення і відпочинку санаторного типу (саме послуги таких закладів є предметом цієї закупівлі) належить до закладів оздоровлення і повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні. Жодних інших спеціальних вимог до місця надання послуг, а тим більше обмежень щодо місцезнаходження таких “курортних або заміських зон” в межах однієї чи кількох чітко визначених адміністративно-територіальних одиниць, які складають територію України, законодавством у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не визначено. Наявність у закладу спеціально відведеної території та її знаходження (перебування) в курортній або іншій зоні разом із дотриманням інших вимог перевіряться під час здійснення державного контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку органами державної влади відповідно до їх компетенції. Підтвердженням відповідності закладу цій та іншим вимогам для якісного оздоровлення та відпочинку дітей є факт проходження державної атестації закладу та присвоєння йому відповідної категорії атестації.
Відповідно до інформації, яка міститься у Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі), позаміські заклади оздоровлення та відпочинку та дитячі заклади оздоровлення і відпочинку санаторного типу мають необхідні дозвільні документи та провадять свою господарську діяльність з надання послуг оздоровлення та відпочинку дітей на усій території України.
Відповідно до статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Всупереч цій вимозі Закону Замовник своїм рішенням у ТД встановив такі дискримінаційні вимоги, що перешкоджають і унеможливлюють участь у процедурі відкритих торгів усіх потенційних учасників, які надають послуги в інших областях України, включаючи, Херсонську та Миколаївські області.
Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу щодо звуження місця надання послуг) можливість участі у торгах ДЗОВ, які надають послуги на решті території України, окрім Одеської області.
Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону.
Якщо Замовник мав на меті оздоровити дітей на морському узбережжі, то на яких правових підставах він своїм рішенням обмежив право взяти участь у закупівлі ДЗОВ, які знаходять та надають свої послуги на морському узбережжі Херсонської, Миколаївської областей. Жодних підстав, в тому числі визначених законом (посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України) для такого обмеження немає.
Вважаю, що виклавши ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками.
Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі.
Аналогічне питання вже неодноразово розглядалося органом оскарження і умова щодо обмеження місця надання послуг була визнана дискримінаційною.
Зважаючи на вищевикладене, прошу замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови по першому лоту для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.03.2018 20:16
Вирішення:
Відповідно до положень ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників торгів, зокрема:
1. Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
2. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
3. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Крім того, згідно з ч. 4 ст. 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» можна зробити висновок, що дискримінацією є обмеження прав вітчизняних або іноземних учасників, обмеження учасників в доступі до інформації з питань закупівель або встановлення Замовником вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Водночас, з боку Замовником торгів не було допущено жодного порушення принципів закупівель (в тому числі недискримінації учасників), оскільки вся необхідна інформація стосовно процедури закупівлі (оголошення, річний план, тендерна документація) є загальнодоступною для кожної особи, яка зацікавлена в участі в торгах. Крім того, відповідно до умов, що визначені в Тендерній документації передбачено, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах.
Вимога щодо місця оздоровлення та відпочинку дітей є обґрунтованою. Місце надання послуг з оздоровлення дітей приймалось на основі рішення керівного колегіального органу Замовника (Президія Об'єднання профспілок, організацій профспілок у м.Києві «Київська міська рада профспілок»). Так, Постановою Президії Об'єднання профспілок, організацій профспілок у м.Києві «Київська міська рада профспілок» «Про проведення тендеру на закупівлю послуг дитячих закладів оздоровлення та відпочинку» від 20.02.2018 № П-29-5, взято до уваги пропозиції членських організацій, здійснити закупівлю путівок до дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, розташованих в приміській зоні міста Києва або Київської, Одеської (узбережжя Чорного моря) та Закарпатської областей.
Зазначена вимога не є вибірковою для певних учасників, а є загальною для всіх учасників.
Згідно Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) ч. 2 ст. 21 "В оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються: кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг"; п.5 ч. 2 ст. 22 Закону передбачено, що "Тендерна документація повинна містити: - місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;".
Крім того, статтею 22 Закону передбачено, що технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
Тендерний комітет визначаючи вимогу щодо місця оздоровлення та відпочинку дітей на узбережжі Чорного моря (Одеська область) посилався на Постанову Президії Об'єднання профспілок, організацій профспілок у м.Києві «Київська міська рада профспілок» від 20.02.2018 № П-29-5.
Слід також зазначити, що встановлення Замовником місця надання послуг на території Одеської області не є дискримінаційною умовою, оскільки відповідно до інформації яка наведена в Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, на території Одеської області зареєстровано 47 дитячих закладів різного типу (санаторного, дитячих центрів, позаміських закладів оздоровлення та відпочинку).
Таким чином, твердження про недотримання принципу «недискримінація учасників» не відповідає дійсності.
Статус вимоги:
Не задоволено