-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління Послуги з незалежної оцінки основних засобів
Завершена
780 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 900.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 900.00 UAH
Період оскарження:
27.11.2023 14:59 - 02.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушень
Номер:
570ba8eacccb4cf7b0f90fcbb1e5ebac
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-27-010991-a.a1
Назва:
Вимога щодо усунення порушень
Вимога:
Шановний Замовнику!
Засвідчуємо Вам свою повагу та хочемо звернути Вашу увагу на наступне.
27 листопада 2023 року Комунальне підприємство «Водоканал Плюс» Кобеляцької міської ради (далі Замовник) оприлюднило, за наступним посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-27-010991-a, оголошення про проведення закупівлі послуги з незалежної оцінки основних засобів (ДК 021:2015 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління), за процедурою – відкриті торги з особливостями.
Уважно ознайомившись із тендерною документацією на закупівлю вказаних вище послуг вважаємо, що при складанні тендерної документації Замовником грубо порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», шляхом встановлення дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного:
1. Згідно з розділом «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» Додатка №1 до Тендерної документації, Замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
У п.1 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», встановлена вимога щодо наявності у штаті двох спеціалістів з повною вищою освітою за спеціальністю «Водопостачання та водовідведення», один з яких працює в штаті не менше ніж три роки до дати подачі, інший працює в штаті не менше ніж один рік до дати подачі пропозиції.
Перелічена вище вимога Замовника порушують законні права та інтереси нашого підприємства на участь у вказаній закупівлі, оскільки є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно Додатку №2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі)» та Додатку №3 «Проект договору» предметом закупівлі є виключно послуги з незалежної оцінки, що підтверджується замовником вимогами наявності у учасника процедури закупівлі Сертифіката суб’єкта оціночної діяльності, виданих Фондом державного майна України (поточний та попередній), якими передбачено провадження практичної діяльності з оцінки майна за напрямком оцінки майна 1 «Оцінка об'єктів у матеріальній формі», спеціалізації 1.1, 1.2, 1.3, 1.7 та не менше ніж чотирьох оцінювачів у штаті, які отримали кваліфікаційні свідоцтва оцінювачів, включені до Державного реєстру оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності.
Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» (далі Закон про оцінку) встановлено, що оцінка майна проводиться суб’єктами господарювання, які мають у своєму складі хоча б одного оцінювача, який має кваліфікаційне свідоцтво за будь-якими напрямами з оцінки для отримання сертифікату суб’єкта оціночної діяльності. Також цим Законом про оцінку встановлені напрями оцінки майна та спеціалізації в межах оцінки майна в залежності від виду майна (оцінка нерухомих речей, оцінка рухомих речей, оцінка цілісних майнових комплексів та інш.) та відсутня залежність від типу балансоутримувача / власника майна.
Відповідно до ст.5 Закону про оцінку та будь-якими іншими нормативно-правовими документами, для здійснення оціночної діяльності за будь-якими напрямами оцінки та, зокрема оцінки основних засобів Комунального підприємства «Водоканал Плюс» Кобеляцької міської ради з метою відображення результатів переоцінки в бухгалтерському обліку, не потрібно та не встановлено обов’язкової наявності у штаті СОД двох спеціалістів з повною вищою освітою за спеціальністю «Водопостачання та водовідведення», один з яких працює в штаті не менше ніж три роки, а другий - в штаті не менше ніж один рік, для здійснення оціночної діяльності.
Таким чином, вимога щодо наявності у складі СОД двох спеціалістів з повною вищою освітою за спеціальністю «Водопостачання та водовідведення», один з яких працює в штаті СОД не менше ніж три роки, другий - в штаті не менше ніж один рік, є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
З метою приведення тендерної документації у відповідність з нормами Закону, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дискримінаційні вимоги, а саме:
1. Вилучити вимогу в п.1 розділа «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» Додатка №1 до Тендерної документації та викласти п.1 розділа наступним чином:
«Інформаційна довідка, складена у довільній формі про підтвердження наявності в учасникау штаті не менше ніж сім працівників, з яких не менше чотирьох оцінювачів які отримали кваліфаційні свідоцтва оцінювачів, включені до Державного реєстру оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності і мають досвід роботи в складі та штаті суб’єкта оціночної діяльності не менше ніж три роки до дати початку торгів (зобов’язковим зазначенням наступної інформації: прізвище, ім’я, по батькові, посади, стажу та/або досвіду роботи на ній).
Довідка повинна містити інформацію про досвід роботи суб’єкта оціночної діяльності в сфері незалежної оцінки майна не менше 15 років.»
Якщо замовником такі зміни не будуть внесені, ми будемо змушені у порядку, передбаченому статтею 18 Закону, звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою щодо порушення наших прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.11.2023 19:04
Вирішення:
Шановний Учасник, розглянувши вашу вимогу, повідомляємо:
Комунальне підприємство "Водоканал Плюс" Кобеляцької міської ради здійснює свою основну господарську діяльність з (Основний вид діяльності 36.00) Забір, очи-щення та постачання води, (Інші види діяльності) Будівництво водних споруд, Будів-ництво інших споруд, Підготовчі роботи на будівельному майданчику, Монтаж водо-провідних мереж, систем опалення та кондиціонування, Інші будівельно-монтажні роботи, Інші спеціалізовані будівельні роботи та отримує доходи від господарської діяльності. Підприємство не лише надає послугу безпосередньо з водопостачання, але й здійснює будівництво водних споруд, будівництво інших споруд, во-допровідних мереж, систем опалення та кондиціонування. Ці об'єкти критичної ін-фраструктури не лише надають зазначені послуги, але й виконують обов'язки із забезпечення безпечної експлуатації та функціонування комплексів споруд, що забезпечує захист інтересів та, відповідно, безпеки життєдіяльності місцевої громади. В пункті 2) частини 1 статті 1 Закону України "Про критичну інфраструктуру", наведено визначення "життєво важливі функції та/або послуги" – функції та/або послуги, реалізація яких забезпечується органами державної влади, органами місцевого самоврядування, установами, суб’єктами господарювання та організаціями будь-якої форми власності, збої, переривання та порушення надання яких призводять до швидких негативних наслідків для безпеки. При цьому інтереси місцевої громади – життєво важливі інтереси людини, суспільства і держави, реалізація яких забезпечує місцеве самоврядування, його демократичний розвиток, а також безпечні умови життєдіяльності і добробут її громадян, а об’єкти, що забезпечують стале функціонування, пошкодження яких призведе до порушення водопостачання суб’єктів господарювання і побутових споживачів, можливих значних матеріальних збитків. Саме цією метою керується Замовник при складанні умов тендерної документації і нехтування інтересами громади не може йти в порівняння з небажанням учасника піднятись на відповідний рівень, прикриваючись заявами про дискримінацію. Згідно з підпункту 2-5) пункту 1 постанови НКРЕКП від 26.03.2022 № 349 "Щодо захисту інформації, яка в умовах воєнного стану може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом, у тому числі щодо об’єктів критичної інфраструктури", встановлено, що під час дії воєнного стану в Україні та до останнього дня місяця, наступного за місяцем припинення або скасування воєнного стану на вебсайтах ліцензіатів повинен бути закритий доступ до інформації, яка в умовах воєнного стану може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом, зокрема щодо: – місцезнаходження, стану обладнання, системи передачі та розподілу водопостачання; – відомостей про місця запланованих ремонтних і відновлювальних робіт та процесу проведення таких робіт у реальному часі. Таким чином, інформація, яка буде надана Підприємством Виконавцю є конфіденційною та, в поточних умовах триваючої збройної агресії проти нашої держави, ставить додаткові вимоги до Виконавця в частині внутрішньої організації його бізнес-процесів.
Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяль-ність в Україні» встановлено, що оцінка майна проводиться суб’єктами господа-рювання, які мають у своєму складі хоча б одного оцінювача, який має кваліфікаційне свідоцтво за будь-якими напрямами з оцінки для отримання серти-фікату суб’єкта оціночної діяльності. При цьому Законом передбачено провадження практичної діяльності з оцінки майна за напрямком оцінки майна, тобто встановлена певна спеціалізація. І Закон України «Про публічні закупівлі» надає Замовнику право враховувати саме свою спеціфіку роботи та встановлювати додаткові вимоги до виконавця і це не має нічого спільного з дискримінацією, яка трактується в зверненні занадто неконкретно та широко. Якби Водокалал Плюс просив показати диплом космонавта, то це було б дійсно недоречно. Закон в принципі не покликаний до кожної коми зарегульовувати суспільні відносини, для цього і встановлено вільне волевиявлення сторін в цивільному обороті. Саме Замовник, враховуючи необхідні конкретні обставини, встановлює мінімально допустимі вимоги до Виконавця. Нездатність Виконавця задовольнити такі вимоги не свідчить про дискримінацію, а говорить лише про доволі розмите, неконкретне та розширене тлумачення понять з метою будь-якою ціною отримати бажане, навіть коштом якості.
Причиною необхідності тлумачення норм Конституції України та законів України є нерозуміння змістової суті чи проблемність застосування їх положень у практичній діяльності через неоднозначні погляди органів і осіб, які користуються або мають намір послуговуватися цими приписами у відповідній казуальній ситуації. Велика Палата Верховного Суду у справі № 522/9893/17 щодо нікчемності заповіту артику-лювала принцип свободи заповіту та необхідність врахування і реалізації вільного волевиявлення заповідача попри стверджувані позивачем формальні порушення ви-мог про нотаріальне посвідчення заповіту, а саме його посвідчення з порушенням вимог стосовно нотаріальних округів. Зокрема, в постанові від 25 травня 2021 року у справі № 522/9893/17 зазначено, що недійсність заповіту з мотивів розширювально-го розуміння вимог до форми й порядку його посвідчення, про які згадується в ча-стині першій статті 1257 ЦК України, матиме наслідком порушення принципу свобо-ди заповіту. Отже, практика Верховного Суду беззаперечно свідчить, що розширене тлумачення норм права може мати суттєві негативні наслідки, які виражаються в об-меженні прав сторони.
Встановлена вимога щодо наявності у штаті двох спеціалістів з повною вищою освітою за спеціальністю «Водопостачання та водовідведення», один з яких працює в штаті не менше ніж три роки до дати подачі, інший працює в штаті не менше ніж один рік до дати подачі пропозиції, орієнтована на інтереси місцевої громади та викликана виключно специфікою роботи Замовника, що в свою чергу кореспондується і з вимогами до рівня виконавця та безперечно чітко відповідає положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Тим більше, що фахівці які працюють менше встановлених строків, є менш досвідченими, а які не мають спеціальних знань з «Водопостачання та водовідведення» можуть взагалі не розуміти специфіку поставлених завдань. Навіть даною відповіддю Водоканал Плюс повинен пояснювати, що йому потрібні виконавці з розумінням специфіки та знаннями в галузі «Водопостачання та водовідведення». І якщо потенційний учасник не розуміє таких елементарних мінімальних умов, то навіть важко уявити, що за непорозуміння можуть виникнути в процесі виконання договору, що не кращим чином вплине на результат.
Стабільне функціонування документованої системи менеджменту якості підприєм-ства-постачальника та кадрова робота спрямовані на відносини між компаніями у формі споживач/постачальник. При цьому більша увага стала приділятися здібно-стям організації задовольняти вимоги всіх зацікавлених сторін: власників, співробіт-ників, суспільства, споживачів, постачальників. Ці вимоги допомагають підприєм-ствам формалізувати їх систему менеджменту, вводячи, зокрема, такі системоутво-рюючі поняття, як внутрішній аудит, процесний підхід, коригувальні та запобіжні дії. Враховуючи все вищезазначене, Замовником були висунуті додаткові вимоги до Виконавців в ТД щодо наявності у складі СОД двох спеціалістів з повною вищою освітою за спеціальністю «Водопостачання та водовідведення», що повинно позитивно вплинути на якість наданих послуг та сприятиме досягненню мети положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, вимога щодо наявності у складі СОД двох спеціалістів з повною вищою освітою за спеціальністю «Водопостачання та водовідведення», один з яких працює в штаті СОД не менше ніж три роки, другий - в штаті не менше ніж один рік, не може вважатись дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, чи направленою на штучне звуження кола потенційних учасників закупівлі загалом та відповідає положенням ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено