• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Путівки на оздоровлення дітей

Завершена

300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 17.04.2018 15:06 - 28.04.2018 00:00
Вимога
Відхилено

категорійність закладу та умови ДСанПіН

Номер: db22d8a1601d40a38ecfb411468dcb23
Ідентифікатор запиту: UA-2018-04-17-002082-a.c1
Назва: категорійність закладу та умови ДСанПіН
Вимога:
У Додатку 4 до ТД «Путівки на оздоровлення дітей», до пункту 1 міститься вимога «Заклад оздоровлення має бути не нижче першої категорії». Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючою щодо учасників, які приймають участь у закупівлі послуги. Відповідно до статті 14 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008 № 375-VI, чітких критеріїв до категорії яку повинен нести заклад оздоровлення та відпочинку дітей не вказано. Вважаю, що виклавши ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками. Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі. Зважаючи на вищевикладене, просимо усунути з умов ТД дискримінаційні вимоги щодо надання послуг закладом виключно першої категорії та вказати у ТД заклади, які повинні бути не нижче Другої категорії. Також у Додатку 4 до ТД «Путівки на оздоровлення дітей», міститься вимога до пункту 2 Природні умови: «дитячій заклад розташований в екологічно чистій зоні поза межами міста, на території розташований басейн, питома вага зелених насаджень»; та пункту 5 цього ж Додатку щодо наявності місць для купання «Здійснюється підвіз дітей до обладнаного пляжу, з належним супроводом у дорозі». Відповідно до Державним санітарним правилам і нормам «Улаштування, утримання і організація режиму діяльності дитячих оздоровчих закладів» ДСанПіН 5.5.5.23-99, затвердженим постановою Головного державного санітарного лікаря України від 26.04.99 N 23 (v0023588-99), щодо наявності басейну, п. 3.15. ДСанПіН 5.5.5.23-99 зазначено: – При відсутності на території оздоровчого табору природних водоймищ рекомендується обладнання штучних басейнів у відповідності до ВСН-46-88 "Спортивные и физкультурно-оздоровительные учреждения. Нормы проектирования", затверджених Держцивільбудом 30.05.86 р. № 182, та довідковим посібником "Оздоровительные учреждения для детей и подростков". Оскільки заклад оздоровлення і відпочинку дітей знаходиться в першій береговій лінії і відстань від закладу до орендуючого ним пляжу складає 100 метрів, штучні водоймища (басейн), а також перевезення дітей до обладнаного пляжу не передбачено. Просимо усунути з умов ТД дискримінаційні вимоги щодо наявності басейну та вказати у ТД відповідні критерії до Державним санітарним правилам і нормам «Улаштування, утримання і організація режиму діяльності дитячих оздоровчих закладів» ДСанПіН 5.5.5.23-99, затвердженим постановою Головного державного санітарного лікаря України від 26.04.99 N 23 (v0023588-99). А також виключити з ТД умову щодо здійснювання підвозу дітей до обладнаного пляжу, з належним супроводом у дорозі так як відстань до пляжу складає 100 метрів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12 2015р. № 922 – VIII (далі – Закон) встановлено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників торгів, зокрема: 1. Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. 2. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 3. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім того, згідно ч. 4 ст. 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тобто, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» дискримінацією визнається навмисне обмеження прав вітчизняних або іноземних учасників або обмеження учасників в доступі до інформації з питань закупівель. Порушення цих норм Замовником торгів допущено не було, так як вся інформація стосовно процедури закупівлі (оголошення, річний план, тендерна документація) є загальнодоступною для кожної особи, яка зацікавлена в участі в торгах, а також в тендерній документації визначено, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах. Згідно ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» «Тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики». Відповідно, категорія закладу є якісною характеристикою. Розробляючи тендерну документацію Замовник керувався положеннями ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Примірною тендерною документацією, затвердженою Наказом № 680 від 12.04.2016 року Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, а також враховував результати попередньо проведеного опитування опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, батьків багатодітних малозабезпечених родин, для дітей яких будуть придбані путівки на оздоровлення у 2018 році. У групу на відпочинок та оздоровлення на узбережжі Чорного або Азовського морів заплановано включити: дітей-сиріт; дітей, позбавлених батьківського піклування; дітей з інвалідністю; дітей, один із батьків який загинув (пропав безвісти) у районі проведення АТО, бойових дій чи збройних конфліктів або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних у районі проведення АТО, бойових дій чи збройних конфліктів, а також внаслідок захворювання, одержаного у період участі в АТО; дітей з багатодітних малозабезпечених родин. Батьки дітей, зазначених категорій, чи особи, що їх замінюють, не мають можливості самостійно оздоровити своїх дітей в кращих умовах (а відповідно, більш вартісних) умовах. Тому саме Замовником зазначено вимогу – якісну характеристику закладу «Категорія закладу повинна бути не нижче І категорії». Вимога щодо природних умов «дитячій заклад розташований в екологічно чистій зоні поза межами міста, на території розташований басейн, питома вага зелених насаджень», та щодо наявності місць для купання «здійснюється підвіз дітей до обладнаного пляжу, з належним супроводом у дорозі» приймалась на основі побажань батьків. Відповідно Наказу Міністерства соціальної політики України від 15.09.2016 року № 1029 «Про затвердження Критеріїв присвоєння дитячому закладу оздоровлення та відпочинку відповідної категорії» категорія присвоюється оздоровчому закладу за результатами проходження атестації шляхом отримання певної кількості балів. Заклади Вищої та І категорії, відповідно, мають найвищі бали, тому це свідчить про те, що заклади оздоровлення зазначених категорій надають найкращі послуги та створюють умови для оздоровлення дітей. Встановлюючи такі вимоги, тендерний комітет управління соціального захисту населення Попаснянської РДА жодним чином не порушив ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Тендерна документація Замовника не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призведуть до дискримінації учасників, оскільки на узбережжі Чорного та Азовського морів достатня кількість дитячих оздоровчих закладів з високим рівнем забезпечення відпочинку, що можуть конкурувати між собою та брати участь у процедурі відкритих торгів. Зважаючи на вище викладене, тендерну документацію «Путівки на оздоровлення дітей» залишаємо без змін.
Статус вимоги: Відхилено