-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Автоматичний гематологічний аналізатор (ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори) (НК 024:2023 - 35476 Аналізатор гематологічний IVD (діагностика in vitro ), автоматичний)
Торги не відбулися
560 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 800.00 UAH
Період оскарження:
24.11.2023 18:27 - 07.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на дискримiнацiйнi вимоги тендерноi документацii
Номер:
07c1c3fc548b4be4985c3c1abf1c363d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-24-016691-a.a2
Назва:
СКАРГА
на дискримiнацiйнi вимоги тендерноi документацii
Скарга:
Замовник оголосив закупівлю UA-2023-11-24-016691-a за кодом ДК 021:2015: 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», (НК 024:2023 – 35476 Аналізатор гематологічний IVD (діагностика in vitro ), автоматичний).
Уважно ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній окремі вимоги, що заважають нам подати свою тендерну пропозицію, оскільки в ній наявні дискримінаційні вимоги, які в свою чергу суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують право брати участь в даних торгах потенційних учасників згідно встановленого Законом порядку.
Тендерна документація Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" СОЛОНКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, що затверджена протокольним рішенням від 24 листопада 2023 року уповноваженої особи та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro, не відповідає вимогам діючого законодавства, а саме:
порушує вимоги ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі»;
порушує вимоги ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі»
порушує вимоги ч. 4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скаржником 28.11.2023 року було подано скаргу на дискримiнацiйнi вимоги тендерноi документацii до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель. Рішенням від 30.11.2023 № 19273 АМКУ призначив розгляд скарги на 11 грудня 2023 року і зобов’язав Замовника протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження пояснення, відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу, зокрема, надати інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників у вигляді порівняльної таблиці (з посиланням на відповідні пункти підтверджуючих документів) з наданням підтверджуючих документів. Замовник у визначений термін не надав жодних пояснень органу оскарження, тим самим порушуючи вимоги чинного законодавства. Натомість Замовник 11 грудня 2023 року завантажує в систему пояснення, про те, що Замовником внесені зміни до тендерної документації відповідно до скарги. Проте Замовник лише частково задовільнив вимоги Скаржника, вніс зміни до тендерної документації лише у ті пункти медико-технічних вимог, які йому було вигідно внести, та які не змінюють суттєво СУКУПНИХ ВИМОГ до предмета закупівлі. Тобто наразі взяти участь в процедурі закупівлі знову ж таки може лише один учасник, офіційний представник в Україні компанія «Промо-Мед», який запропонує автоматичний гематологічний аналізатор МТD-H30, продукції виробництва МТD Diagnostics.
Скаржник вважає за необхідне зазначити, що редакція Тендерної документації Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" СОЛОНКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, що протокольним рішенням від 24 листопада 2023 року уповноваженої особи та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro UA-2023-11-24-016691-a, а саме наведений перелік вимог Додатку 2 до Тендерної документації, Технічні параметри → Найменування технічних параметрів вимоги за пунктами № з/п 1-29, а саме сукупні вимоги технічних параметрів медичного обладнання (пункти № з/п 1-29) обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства.
Найменування технічних параметрів вимоги за пунктами № з/п 1-29, що викладені у Додатку №2 до Тендерної документації до предмету закупівлі, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства.
Навіть беручи до уваги внесені Замовником зміни, медико-технічними вимогами додатку 2 тендерної документації встановлені конкретні технічні параметри, які унеможливлюють запропонувати будь-який еквівалент предмету закупівлі, а саме:
– Вимога до пункту 7 – Точність вимірювань/коефіцієнт похибки: Точність вимірювання:
WBC 3.5x109/л~9.5x109/л при похибці <±8.0%
RBC 3.8x1012/л~5.8x1012/л при похибці <±4.0%
HGB 115 г/л~175 г/л при похибці <±4.0%
MCV 80 fL~100 fL при похибці <±3.0%
HCT 35%~50% при похибці <±5.0%
PLT 125x109/л~350x109/л при похибці <±10.0%
– Вимога до пункту 8 – Діапазон лінійності повинен бути в межах:
WBC 0x109/л-10.0x109/л при похибці <±0.3x109/л 10.1x109/л ~99.9x109/л при похибці <±5%
RBC 0x1012/л-1.00x1012/л при похибці <±0.05x1012/л 1.01x1012/л ~9.99x1012/л при похибці <±5%
HGB 0 г/л -70 г/л при похибці <±2 г/л 71 г/л -300 г/л при похибці <±2%
PLT 0x109/л-100x109/л при похибці <±10x109/л 101x109/л -999x109/л при похибці <±10%
HCT 0%~67% при похибці ±4% (HCT) або ±6%
– вимога до пункту 9 – Повторюваність в діапазоні
WBC 3.5x109/л-6.9x109/л при похибці <3.5% 7.0x109/л~15.0x109/л при похибці <2.0%
RBC 3.00x1012/л ~6.00x1012/л при похибці <1.5%
HGB 100 г/л ~180 г/л при похибці <1.5%
HCT 35%-50% при похибці <2.0%
MCV 76 fL -110 fL при похибці <1.0%
PLT 100x109/л~149x109/л при похибці <5.0% 150x109/л~500x109/л при похибці <4.0%
– Вимога до пункту 11 – Діаметр апертури, не більше: WBC – 100 мкм RBC/PLT – 68 мкм.
Встановивши такі вимоги у додатку 2 тендерної документації взяти участь у закупівлі може продукція одного конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника, та порушує право Скаржника взяти участь у закупівлі.
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія «Промо-Мед», яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва МТD Diagnostics, зокрема гематологічного аналізатора МТD-H30, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Обґрунтування наведеної вище інформації, про чітку приналежність всіх описаних з-характеристик до конкретного обладнання, міститься в Додатках до СКАРГИ.
Підтвердженням встановлення дискримінаційних вимог до предмета закупівлі є посилання на аналогічну закупівлю лабораторного обладнання за кодом ДК 021:2015: 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», (НК 024:2023 – 35476 – Аналізатор гематологічний IVD (діагностика in vitro ), автоматичний), де предметом закупівлі був саме прилад MTD H30 виробництва MTD Diagnostics s.r.l , Італія, Уповноважений представник в Україні: ТОВ «Промо-Мед», де даний постачальник був єдиним учасником. Що ще раз доводить те, що даний прилад немає наближених конкурентів на ринку, і зазначені характеристики у вимогах є індивідуальними та дискримінаційними. Посилання – https://www.dzo.com.ua/tenders/20821968.
На підтвердження встановлення дискримінаційних вимог у додатку 2 тендерної документації Скаржник на розгляд Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель надає:
1. Заповнений Додаток 2 закупівля UA-2023-11-24-016691-a. ЗА РЕДАКЦІЄЮ ЗАМОВНИКА. оприлюднений в електронній системі публічних закупівель Prozorro № UA-2023-11-24-016691-a, згідно сукупних вимог Замовника, що відповідає продукції одного виробника.
2. Посібник користувача Автоматичний гематологічний аналізатор MTD H30.
3. Декларація про відповідність Автоматичні гематологічні аналізатори MTD Diagnostics s.r.l , Італія, Уповноважений представник в Україні: ТОВ «Промо-Мед»
4. Скан копія листа авторизації виробник MTD Diagnostics s.r.l. на уповноважений представник в Україні: ТОВ «Промо-Мед».
Також наполеглива вимога до замовника прибрати з вимог тендерної документації додатку №2 пункт, який стосується листа авторизації від виробника – з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товарів у кількості, якості та зі строками придатності, яких вимагають ці вимоги, в складі тендерної пропозиції надається скан-копія з оригіналу гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу та назву Замовника. Адже дана вимога суттєво обмежує коло потенційних учасників, лише офіційним представником в Україні компанією «Промо-Мед», або тим учасником якому офіційним представник надасть лист авторизації, який надається лише в єдиному екземплярі. Вимагаючи лист авторизації від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора Замовник тим самим обмежує конкуренцію у даній процедурі, і звужує коло учасників до одного, у якого буде лист авторизації, тим самим порушуючи основні принципи публічних закупівель.
На підставі викладеного, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених медико-технічних вимог порушують вимоги:
– частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачена:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) запобігання корупційним діям і зловживанням.
– частини другої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
– частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» якою передбачено:
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
На підставі викладеного, керуючись ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 59 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
ПРОСИМО:
1. Встановити порушення законодавства замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" СОЛОНКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ за закупівлею UA-2023-11-24-016691-a, що порушують права потенційних учасників та норми Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" СОЛОНКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, внести зміни до тендерної документації на закупівлю код ДК 021:2015: 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», (НК 024:2023 - 35476 Аналізатор гематологічний IVD (діагностика in vitro ), автоматичний). номер оголошення UA-2023-11-24-016691-a.
Додатки:
1. Заповнений Додаток 2 закупівля UA-2023-11-24-016691-a. ЗА РЕДАКЦІЄЮ ЗАМОВНИКА. оприлюднений в електронній системі публічних закупівель Prozorro № UA-2023-11-24-016691-a, згідно сукупних вимог Замовника, що відповідає продукції одного виробника.
2. Посібник користувача Автоматичний гематологічний аналізатор MTD H30.
3. Декларація про відповідність Автоматичні гематологічні аналізатори MTD Diagnostics s.r.l, Італія, Уповноважений представник в Україні: ТОВ «Промо-Мед»
4. Скан копія листа авторизації виробник MTD Diagnostics s.r.l. на уповноважений представник в Україні: ТОВ «Промо-Мед».
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Посібник користувача MTD H30.pdf 12.12.2023 15:49
- 1. Технічна специфікація (10).pdf 12.12.2023 15:49
- 3. Декларації, лист авторизації виробника.pdf 12.12.2023 15:49
- Скарга_2 UA-2023-11-24-016691-a_2.pdf 12.12.2023 15:49
- Скарга UA-2023-11-24-016691-a_2.docx 12.12.2023 15:49
- рішення від 14.12.2023 № 20150.pdf 14.12.2023 17:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.12.2023 № 20777.pdf 26.12.2023 12:08
- рішення від 25.12.2023 № 20777.pdf 28.12.2023 11:48
- Постійно діючій адміністративній колегії.pdf 09.01.2024 18:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.12.2023 18:02
Дата розгляду скарги:
25.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.12.2023 17:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.12.2023 11:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Солонківської сільської ради Львівського району Львівської області на виконання рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.12.2023 року та 11.12.2023 року 04.01.2024 року внесені відповідні зміни до тендерної документації на закупівлю за предметом «ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори НК 024:2023 - 35476 Аналізатор гематологічний IVD (діагностика in vitro ), автоматичний».
Також зазначаємо, що у зв’язку із відсутністю фінансування на 2024 рік на придбання товарів, які є предметом закупівлі Замовником буде прийнято рішення про відміну відкритих торгів через скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів на підставі підпункту 3 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р.
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на дискримiнацiйнi вимоги тендерноi документацii
Номер:
9464779c6b1d4d1aa01329e8e8f32580
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-24-016691-a.b1
Назва:
СКАРГА
на дискримiнацiйнi вимоги тендерноi документацii
Скарга:
СКАРГА
на дискримiнацiйнi вимоги тендерноi документацii
Замовник оголосив закупівлю UA-2023-11-24-016691-a за кодом ДК 021:2015: 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», (НК 024:2023 - 35476 Аналізатор гематологічний IVD (діагностика in vitro ), автоматичний).
Уважно ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній окремі вимоги, що заважають нам подати свою тендерну пропозицію, оскільки в ній наявні дискримінаційні вимоги, які в свою чергу суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують право брати участь в даних торгах потенційних учасників згідно встановленого Законом порядку.
Тендерна документація Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" СОЛОНКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, що затверджена протокольним рішенням від 24 листопада 2023 року уповноваженої особи та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro, не відповідає вимогам діючого законодавства, а саме:
порушує вимоги ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі»;
порушує вимоги ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі»
порушує вимоги ч. 4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скаржник вважає за необхідне зазначити, що редакція Тендерної документації Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" СОЛОНКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, що протокольним рішенням від 24 листопада 2023 року уповноваженої особи та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro UA-2023-11-24-016691-a, а саме наведений перелік вимог Додатку 2 до Тендерної документації, Технічні параметри → Найменування технічних параметрів вимоги за пунктами № з/п 1-31, а саме сукупні вимоги технічних параметрів медичного обладнання (пункти № з/п 1-31) обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства.
Найменування технічних параметрів вимоги за пунктами № з/п 1-31, що викладені у Додатку №2 до Тендерної документації до предмету закупівлі, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства.
Крім того, медико-технічними вимогами додатку 2 тендерної документації встановлені конкретні технічні параметри, які унеможливлюють запропонувати еквівалентний предмет закупівлі, а саме:
– Вимога до пункту 2 – Не менше 22 параметрів, включаючи 3 гістограми,
– Також зокрема вимога саме до пункту 3, підпункту 18. PDW.CV – Точність повторення ширини розподілу тромбоцитів, адже даний параметр більшістю виробників гематологічних аналізаторі не зазначається взагалі, оскільки є похідним від параметру – 19. PDW.SD – Ширина розподілу тромбоцитів STDEV.
– Вимога до пункту 7 – Точність вимірювань/коефіцієнт похибки: Точність вимірювання:
WBC 3.5x109/л~9.5x109/л при похибці <±8.0%
RBC 3.8x1012/л~5.8x1012/л при похибці <±4.0%
HGB 115 г/л~175 г/л при похибці <±4.0%
MCV 80 fL~100 fL при похибці <±3.0%
HCT 35%~50% при похибці <±5.0%
PLT 125x109/л~350x109/л при похибці <±10.0%
– Вимога до пункту 8 – Діапазон лінійності повинен бути в межах:
WBC 0x109/л-10.0x109/л при похибці <±0.3x109/л 10.1x109/л ~99.9x109/л при похибці <±5%
RBC 0x1012/л-1.00x1012/л при похибці <±0.05x1012/л 1.01x1012/л ~9.99x1012/л при похибці <±5%
HGB 0 г/л -70 г/л при похибці <±2 г/л 71 г/л -300 г/л при похибці <±2%
PLT 0x109/л-100x109/л при похибці <±10x109/л 101x109/л -999x109/л при похибці <±10%
HCT 0%~67% при похибці ±4% (HCT) або ±6%
– вимога до пункту 9 – Повторюваність в діапазоні
WBC 3.5x109/л-6.9x109/л при похибці <3.5% 7.0x109/л~15.0x109/л при похибці <2.0%
RBC 3.00x1012/л ~6.00x1012/л при похибці <1.5%
HGB 100 г/л ~180 г/л при похибці <1.5%
HCT 35%-50% при похибці <2.0%
MCV 76 fL -110 fL при похибці <1.0%
PLT 100x109/л~149x109/л при похибці <5.0% 150x109/л~500x109/л при похибці <4.0%
– Вимога до пункту 10 – Об’єм проби крові необхідний для проведення аналізу, не більше: - 8,5 мкл для цільної крові, - 20 мкл для розведеної капілярної крові - 8,5 мкл капілярної крові з антикоагулянтами;
– Вимога до пункту 11 – Діаметр апертури, не більше: WBC – 100 мкм RBC/PLT – 68 мкм.
– Вимога до пункту 14 – Об’єм пам’яті приладу – Не менше 1 000 000 зразків даних.
– Вимога до пункту 19 – Система контролю якості – Не гірше L-J QC, X-B QC, X-R QC і X QC
– Вимога до пункту 24 – Кількість USB портів: Не менше 6 шт. Адже у більшості виробників обладнання наявними є 4 порти USB. І дана вимога є дискримінаційною, адже задовільнятиме дану вимогу лише один прилад на ринку аналізаторів.
– Вимога до пункту 28 – Запобіжник: 250В/3.15А. Дана вимога є необгрунтованою та дискримінаційною, адже вона чітко вказує на конкретний прилад та маркування запобіжника, що взагалі є неважливим, адже кожен аналізатор гематологічний комплектується запобіжником по замовчуванню.
– Вимога до пункту 29 – Вимоги до місця встановлення приладу – Температура: 10°C ~ 35°C Відносна вологість повітря: 20% ~ 85% Атмосферний тиск: 60 кПа ~ 106 кП. Де температура, тиск та вологість повітря чітко зазначені таким чином як у інструкції до гематологічного аналізатора, який прописаний в документації.
Встановивши такі вимоги у додатку 2 тендерної документації взяти участь у закупівлі може продукція одного конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника, та порушує право Скаржника взяти участь у закупівлі.
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія «Промо-Мед», яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва МТD Diagnostics, зокрема гематологічного аналізатора МТD-H30, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Обґрунтування наведеної вище інформації, про чітку приналежність всіх описаних з-характеристик до конкретного обладнання, міститься в Додатках до СКАРГИ.
Підтвердженням встановлення дискримінаційних вимог до предмета закупівлі є посилання на аналогічну закупівлю лабораторного обладнання за кодом ДК 021:2015: 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», (НК 024:2023 – 35476 – Аналізатор гематологічний IVD (діагностика in vitro ), автоматичний), де предметом закупівлі був саме прилад MTD H30 виробництва MTD Diagnostics s.r.l , Італія, Уповноважений представник в Україні: ТОВ «Промо-Мед», де даний постачальник був єдиним учасником. Що ще раз доводить те, що даний прилад немає наближених конкурентів на ринку, і зазначені характеристики у вимогах є індивідуальними та дискримінаційними. Посилання – https://www.dzo.com.ua/tenders/20821968.
На підтвердження встановлення дискримінаційних вимог у додатку 2 тендерної документації Скаржник на розгляд Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель надає:
1. Заповнений Додаток 2 закупівля UA-2023-11-24-016691-a. ЗА РЕДАКЦІЄЮ ЗАМОВНИКА. оприлюднений в електронній системі публічних закупівель Prozorro № UA-2023-11-24-016691-a, згідно сукупних вимог Замовника, що відповідає продукції одного виробника.
2. Посібник користувача Автоматичний гематологічний аналізатор MTD H30.
3. Декларація про відповідність Автоматичні гематологічні аналізатори MTD Diagnostics s.r.l , Італія, Уповноважений представник в Україні: ТОВ «Промо-Мед»
4. Скан копія листа авторизації виробник MTD Diagnostics s.r.l. на уповноважений представник в Україні: ТОВ «Промо-Мед».
Також наполеглива вимога до замовника прибрати з вимог тендерної документації додатку №2 пункт, який стосується листа авторизації від виробника – з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товарів у кількості, якості та зі строками придатності, яких вимагають ці вимоги, в складі тендерної пропозиції надається скан-копія з оригіналу гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу та назву Замовника. Адже дана вимога суттєво обмежує коло потенційних учасників, лише офіційним представником в Україні компанією «Промо-Мед», або тим учасником якому офіційним представник надасть лист авторизації, який надається лише в єдиному екземплярі. Вимагаючи лист авторизації від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора Замовник тим самим обмежує конкуренцію у даній процедурі, і звужує коло учасників до одного, у якого буде лист авторизації, тим самим порушуючи основні принципи публічних закупівель.
На підставі викладеного, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених медико-технічних вимог порушують вимоги:
– частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачена:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) запобігання корупційним діям і зловживанням.
– частини другої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
– частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» якою передбачено:
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
На підставі викладеного, керуючись ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 59 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
ПРОСИМО:
1. Встановити порушення законодавства замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" СОЛОНКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ за закупівлею UA-2023-11-24-016691-a, що порушують права потенційних учасників та норми Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" СОЛОНКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації на закупівлю код ДК 021:2015: 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», (НК 024:2023 - 35476 Аналізатор гематологічний IVD (діагностика in vitro ), автоматичний). номер оголошення UA-2023-11-24-016691-a.
Додатки:
1. Заповнений Додаток 2 закупівля UA-2023-11-24-016691-a. ЗА РЕДАКЦІЄЮ ЗАМОВНИКА. оприлюднений в електронній системі публічних закупівель Prozorro № UA-2023-11-24-016691-a, згідно сукупних вимог Замовника, що відповідає продукції одного виробника.
2. Посібник користувача Автоматичний гематологічний аналізатор MTD H30.
3. Декларація про відповідність Автоматичні гематологічні аналізатори MTD Diagnostics s.r.l , Італія, Уповноважений представник в Україні: ТОВ «Промо-Мед»
4. Скан копія листа авторизації виробник MTD Diagnostics s.r.l. на уповноважений представник в Україні: ТОВ «Промо-Мед».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2023-11-24-016691-a.pdf 28.11.2023 12:44
- Посібник користувача MTD H30.pdf 28.11.2023 12:44
- Скарга UA-2023-11-24-016691-a.docx 28.11.2023 12:44
- Технічна специфікація (10).pdf 28.11.2023 12:46
- Декларації, лист авторизації виробника.pdf 28.11.2023 12:46
- рішення від 30.11.2023 № 19273.pdf 30.11.2023 15:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.12.2023 № 19877.pdf 12.12.2023 15:39
- рішення від 11.12.2023 № 19877.pdf 13.12.2023 17:11
- Постійно діючій адміністративній колегії.docx 11.12.2023 09:59
- Постійно діючій адміністративній колегії.pdf 11.12.2023 09:59
- Постійно діючій адміністративній колегії.pdf 09.01.2024 18:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.11.2023 14:00
Дата розгляду скарги:
11.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.11.2023 15:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.12.2023 17:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Солонківської сільської ради Львівського району Львівської області на виконання рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.12.2023 року та 11.12.2023 року 04.01.2024 року внесені відповідні зміни до тендерної документації на закупівлю за предметом «ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори НК 024:2023 - 35476 Аналізатор гематологічний IVD (діагностика in vitro ), автоматичний».
Також зазначаємо, що у зв’язку із відсутністю фінансування на 2024 рік на придбання товарів, які є предметом закупівлі Замовником буде прийнято рішення про відміну відкритих торгів через скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів на підставі підпункту 3 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р.