• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з аудиту річної фінансової звітності за 2023 – 2024 роки ПАТ "Черкасиобленерго"

Асортимент, кількість послуг та інші умови закупівлі визначені у тендерній документації та додатках до неї. Тендерна документація додається (ТД). Згідно умов цієї процедури закупівлі, тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу «ТД», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону

Завершена

1 616 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 080.00 UAH
Період оскарження: 24.11.2023 14:32 - 02.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 5c0989d29be449c2a094bb6fd3cbbe6c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-24-011678-a.c1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник, добрий день! Звертаємось до вас із вимогою прибрати дискримінаційну вимогу, яка стосується наступного. Учаснику для підтвердження наявного досвіду виконання/часткового виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше п’яти), з інформацією про надання аналогічних послуг в галузі електроенергетики, необхідно надати: • позитивні відгуки від замовника згідно виконання/часткового виконання усіх аналогічних договорів копії яких надані у складі пропозиції учасника та згідно довідки. Відгук повинен бути Виданий Станом На Дату Не Раніше Дня Оголошення Закупівлі та містити інформацію про реквізити договору, щодо виконання якого надається відгук (номер за наявності та дата укладення), найменування предмета закупівлі, інформацію про належне виконання учасником обов’язків згідно договору. По-перше, варто зауважити, що чинним законодавством не передбачено обов’язку отримання відгуку від замовника. Так само не існує жодних встановлених законодавством вимог до форми чи змісту відгуку. Крім того, факт надання послуг у повному обсязі підтверджується безпосереднім підписанням сторонами договору акту приймання надання послуг. По-друге, встановивши вимогу до дати відгуку, замовник зобов’язує учасника звертатись до контрагентів з метою отримання «свіжого» відгуку, що, в свою чергу, може призвести до збільшення часу, необхідного для підготування документів тендерної пропозиції та вказана вимога ставить учасників в залежність від цих замовників, оскільки мова йде про документ, отриманий від третьої особи. По-третє, якщо, скажімо, учасником завершені роботи у 2022 році та отримано позитивний відгук від контрагента за договором, недоцільною видається необхідність повторного звернення за таким відгуком для участі у процедурі закупівлі, яка оголошена у 2023 році. По-четверте, замовники, з яким було укладено договори, не повинні надавати по декілька оригіналів відгуків за одним і тим же договором, тим більше, не зобов'язані надавати такі відгуки саме на ту дату, яку забажає інший замовник. По-п’яте, ця вимога є дискримінаційною та такою, що не відповідає статті 16 Закону та створює для учасників додаткові перешкоди для участі у процедурі закупівлі. Дії замовника в частині встановлення у документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. По-шосте, існує значна кількість рішень Антимонопольного комітету України, які підтверджують необгрунтованість подібних вимог та закликають до усунення подібних обмежень. З урахуванням вищевикладеного, просимо вас усунути вимогу щодо надання відгуку саме станом на дату не раніше дня оголошення закупівлі та внести необхідні зміни до документації, щоб забезпечити відкритість, рівні умови та конкурентоспроможність учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день! Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, одним з яких є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Законодавством не передбачено які саме документи Замовник може вимагати для підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Замовник вважає що відгук є найбільш дієвим підтвердженням якісного виконання аналогічних договорів. Згідно п. 1.6 Глави 1 «Терміни, які вживаються в тендерній документації»Розділу І «Загальні положення» тендерної документації передбачено: 1.6. Позитивним відгуком в розуміння Замовника – є відгук зміст якого підтверджує відсутність обґрунтованих претензій, позовів, щодо порушення учасником умов договору (договорів). Так як, обґрунтовані претензії, позова, щодо порушення учасником умов договору (договорів) можуть бути подані до учасника навіть після завершення строку дії договору, які наприклад, виявлені сторонніми підприємствами, установами, організаціями, замовником передбачено умову щодо надання відгуку не раніше дати оголошення закупівлі. Щодо порушення принципів здійснення публічних закупівель, Замовник з Вами не погоджується. Замовником оголошена закупівля у системі Проззоро, а тому будь-який учасник може прийняти участь у закупівлі та стати надавачом послуг. Кваліфікація дискримінаційних умов документації належить виключно до повноважень Антимонопольного комітету України. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що умови Замовника стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, та є об’єктивно виправданими, а тому не є дискримінаційними. Із практики розгляду скарг Антимонопольним комітетом України, Учасник не довів та документально не підтвердив неможливість надання у складі тендерної попозиції відгуку із вимогими передбаченими до нього у складі тендерної пропозиції. При цьому наголошуємо, що закупівля здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону. Дякуємо за звернення!
Статус вимоги: Відхилено