-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Продукція для чищення різна
Завершена
422 026.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 220.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 220.00 UAH
Період оскарження:
24.11.2023 14:28 - 01.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
70ce895ccc364939848f0e39f4593e67
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-24-011028-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Просимо розглянути вимогу, що у вкладенні та надати відповідь у найближчий час.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога UA-2023-11-24-011028-a.docx 29.11.2023 11:13
Дата подачі:
29.11.2023 11:13
Вирішення:
Шановний Учасник. На Вашу вимогу повідомляємо наступне. Ваше твердження - «Більш того, з 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону про систему громадського здоров'я №2573-IX, які скасовують необхідність отримувати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції.» не відповідає дійсності. Необхідність отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи визначена не лише Законами України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», але й іншими такими, як «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», «Про відходи», «Про дитяче харчування» та ін. Та враховуючі порядок отримання Висновків, в пункті «Термін дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи» чітко зазначено: «Висновок експертизи на продукцію вітчизняного виробництва є чинним протягом терміну дії нормативного документа, прийнятого в установленому порядку на цей об'єкт експертизи (продукції). Для продукції імпортного виробництва, на яку відсутні нормативні документи, висновок видається на п'ять років.». Виходячи з вищенаведеного, вимога надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи є цілком обґрунтована та не є дискримінаційною, а тим паче незаконною. Що стосується «Закону про систему громадського здоров’я» № 2573-IX, з вступом в дію з 1 жовтня 2023, та керуючись Законами України ( ЗУ Про захист прав споживачів, ЗУ Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції), інформація, що прописана в даних законах зводиться до того, що продукція має бути безпечною для життя Споживача, його здоров'я, навколишнього природного середовища, також, акцентується увага на тому, що інформація про продукцію повинна містити: відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами. Той же новий ЗУ Про систему громадського здоров'я містить ст. 46 про медико-санітарну регламентацію: "Для будь-якого небезпечного фактора, присутнього у середовищі життєдіяльності людини, встановлюються науково обґрунтовані параметри безпечності - державні медико-санітарні нормативи, а за необхідності - також державні медико-санітарні правила (регламенти) використання (застосування)", "небезпечний фактор - будь-який хімічний, фізичний чинник, біологічний агент, що здійснює або за певних умов може здійснювати шкідливий вплив на здоров’я людини". Тобто, неякісна чи небезпечна продукція - є небезпечним фактором. "Здійснення державного нагляду (контролю) у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарно-епідемічного благополуччя населення" - тобто ринковий нагляд має право вимагати документи, які підтверджують безпечність продукції. Та на даному етапі підтвердженням безпечності продукції є дійсний Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або , починаючи з 1-го жовтня 2023 року, це є Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству. Продукція має відповідати державним медико-санітарним нормативам (санітарним нормативам) - які є обов’язковими до виконання параметрами безпечності середовища життєдіяльності людини та епідемічного благополуччя. Установи, що раніше займалися санітарно-епідеміологічною експертизою відповідно до своїх Статутів, акредитацій, Закону України “Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції” та Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності”, Закону України "Про наукову і науково-технічну експертизу" надають послуги з проведення експертизи продукції та документації на відповідність медико-санітарному законодавству України з видачею Звітів про експертизу та (або) Протоколів випробувань та Висновків наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству , та мають загальний та внутрішній порядок проведення експертизи. Проведення закупівлі не можливе без отримання від Учасників документів, які підтверджують безпечність продукції, та які видані уповноваженими на це органами.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінета міністрів України № 1178 від 12.10.2022 року. Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація повинна містити, зокрема: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Отже, Замовник наділений правом самостійно визначати предмет закупівлі чи частину предмета закупівлі (лот), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, вимоги щодо якого визначаються в тендерній документації замовником. Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію. Продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов'язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції. Забороняється введення в обіг фальсифікованої продукції.
Експертна оцінка продукції дає можливість Замовнику розуміти з якою продукцією та якої якості буде товар, з урахуванням того, що в практиці замовника присутні випадки участі недобросовісних учасників, які постачають товар неналежної якості та який не відповідає технічним і якісним характеристикам, прописаних в Тендерній документації. Замовник має право бути впевненим, що предмет закупівлі повністю співпадає з його технічними та якісними вимогами.
Надані документи(в т.ч. склад засобів у Висновку) - це гарантія Замовника, що за державні кошти він отримає якісний товар. Замовнику необхідно бути впевненим, що предмет закупівлі відповідає всім зазначеним вимогам та є безпечним у користуванні.
Замовник до початку оголошення проводить обов’язковий моніторинг та аналіз ринку засобів, які плануються до закупівлі. Замовник проводить аналіз не дискримінаційності вимог до предмета закупівлі та керується виключно Законами України, підзаконними актами та діючою нормативною документацією, в т.ч. враховуючи основні принципи здійснення публічних закупівель - 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статус вимоги:
Відхилено