-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Цемент М-500, кахель для підлоги, вата мінеральна, самовирівнююча суміш для підлоги, планка капельник
ДК 021:2015: 44111200-3 Цемент (Цемент М-500), 44111700-8 Кахель (Кахель для підлоги), 44111520-2 Термоізоляційні матеріали (Вата мінеральна), 44111800-9 Розчини (будівельні) (Самовирівнююча суміш для підлоги), 44112500-3 Покрівельні матеріали (Планка капельник) - відповідно до НАКАЗУ МРЕТСГУ №1082 від 11.06.2020 визначення предмета закупівлі товару за ЄЗС, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі). Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції мають бути складені українською мовою. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100%. З урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, визначених ПКМУ від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами).
Торги не відбулися
66 455.37
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 332.28 UAH
мін. крок: 0.5% або 332.28 UAH
Період оскарження:
24.11.2023 13:03 - 01.12.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Лист на відповідь Замовника
Номер:
12b77ce37c4e405ebaf3174e1c412fd5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-24-008605-a.a3
Назва:
Лист на відповідь Замовника
Вимога:
Шановний Замовнику!
На Вашу відповідь від 13.12.2023 р. на нашу Вимогу зазначаємо наступне. Ви зазначаєте, що:
«…практика АМКУ щодо цього питання вже є чітко визначеною: УЕП не вважається аналогом КЕП. А оскільки отримати кваліфікований підпис можна у будь-якому АЦСК, вимога не є дискримінаційною. Слід зазначити, що КЕП — кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Насправді будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів та в найкоротші терміни отримати КЕП, тому сама вимога про накладання КЕПу не є дискримінаційною для учасника торгів.
Під час розробки тендерної документації, Замовник враховував практику Антимонопольного комітету України, який визнає дискримінацію учасників публічних закупівель як обмеження прав когось із них шляхом встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників…»
А також:
«…Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією. Тобто повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей розміщується тільки стосовно саме інформації/документів, подання яких передбачалось вимогами тендерної документації і жодним чином не стосується способу ідентифікації підписувача цих документів, оскільки КЕП (Кваліфікований електронний підпис) – це дані в електронній формі, отримані за результатами криптографічного перетворення, які додаються до інших даних або документів і забезпечують їх цілісність та ідентифікацію автора…».
На вищенаведене зазначаємо наступне. Так, дійсно, листом від 16.02.2021 №1/06-3-1587 Міністерство цифрової трансформації України повідомило, зокрема, що якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.
Враховуючи наведене, а також інформацію, зазначену у листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 №1/06-3-1587, пропозиція зазначеного учасника не містить саме кваліфікований електронний підпис.
Але чому Ви ігноруєте наступну частину після зазначеного вище тексту в приведеному в приклад Рішенні АМКУ, зокрема:
«…Враховуючи викладене, наявні НЕВІДПОВІДНОСТІ в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 40 Особливостей.
…Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону…»
Тобто, враховуючи наступну частину даного рішення, Замовник в обов’язковому порядку повинен був надати учаснику 24 години на виправлення невідповідностей (АМКУ вважає, що КЕП відноситься до документів/інформації, яку можна виправляти при виявленні Замовником невідповідностей).
Ми надали Вам зразок рішення АМКУ для розуміння того, яку позицію з цього приводу має даний орган. Також таку саму думку має і Міністерство економіки України за посиланням на Консультації з питань публічних закупівель на офіційному порталі даного органу:
https://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=f8e80078-1bad-4741-826d-76efc0ecb7dc&lang=uk-UA
де чітко зазначено відповідь:
«Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Вимога до учасників щодо накладання електронного підпису (далі – КЕП), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги", на документи (матеріали та інформацію), що надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель та що подаються у складі тендерної пропозиції установлюється замовником у тендерній документації відповідно до вимог частини третьої статті 12 Закону, частини п’ятої статті 22 Закону, а також пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082.
Отже, учасники мають обов’язково накладати КЕП на електронні документи.
Своєю чергою, при застосуванні механізму 24 годин на усунення невідповідностей згідно з нормою частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі має виправляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у його тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель так, щоб такі виправлення відповідали вимогам, встановленим в тендерній документації, у тому числі в частині, що стосується накладення КЕП.».
Тобто, дві державні організації мають однакове вирішення цього питання – надання 24 години на виправлення невідповідностей.
З приводу дискримінації учасників. Ви зазначаєте, що це недискримінаційна вимога. Але що стосується учасників, які побачили Вашу закупівлю і вирішили прийняти участь в останній день прийому пропозицій? При цьому час на збір необхідних документів, поїздка до найближчого Центру сертифікації ключів, активація самого захищеного носія займає приблизно добу. Виходячи з цього, вважаємо що Ви порушили право учасників на виправлення помилок протягом 24 годин у частині, що стосується перепідписання КЕП пропозиції, що спричинило дискваліфікацію учасників з найнижчими цінами.
Даним листом хочемо привернути увагу Замовника до цієї проблеми та в подальшому уникнення такої ситуації, оскільки, в майбутньому, один із незгодних учасників змушений буде оскаржувати Ваше рішення в АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист ФОП Киима К.В. на відповідь замовника.pdf 14.12.2023 02:41
- Лист ФОП Киима К.В. на відповідь замовника.pdf.p7s 14.12.2023 02:41
- Відповідь 16.12.2023 23:43
Дата подачі:
14.12.2023 02:41
Вирішення:
На Ваш лист від 14.12.2023 р. повідомляємо наступне:
Відповідно п. 46. Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Після відхилення своєї пропозиції (протокол прийняття рішення уповноваженою особою від 11.12.2023 р. №7), учасник ФОП Кизима К.В. звернувся до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації.
На виконання вищезазначеної вимоги, замовник надав відповідь учаснику з додатковою інформацією про причини невідповідності його пропозиції в терміни передбачені Особливостями.
14.12.2023 р. учасник ФОП Кизима К.В. повторно звернувся до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації.
Відповідно п.54. Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Враховуючи зазначене вище, листування між учасниками та замовниками передбачене саме у період подання тендерних пропозицій. Слід зазначити, що у період подання тендерних пропозицій жодних звернень/вимог від учасників до замовника не надходило.
П. 46 Особливостей передбачене одноразове звернення учасника до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації. В разі якщо учасник не погоджується з відповіддю замовника, він може звернутися зі скаргою до органу оскарження (Антимонопольного комітету України) чи до суду. Відповідно, рішення про відхилення можуть бути скасовані згаданими органами.
Крім того, як вже зазначалось раніше, якщо брати до уваги технічну реалізацію електронної системи закупівель, відмінити в системі рішення про відхилення пропозиції учасника самостійно замовником технічно неможливо.
Також, як вже зазначалось раніше, що згідно з частиною 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов'язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Таким чином, наведені у Вашому листі рішення є обов'язковими для виконання саме замовниками, яких вони стосуються. На даний час, замовник не має по зазначеній закупівлі жодних рішень органу оскарження.
Відповідно п.24. Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Замовником у повному обсязі було дотримано вищезазначену норму, оскільки термін подання тендерних пропозицій в зазначеній закупівлі склав дев’ять днів. Жодного механізму запрошення/оповіщення замовником потенційних учасників до участі у оголошеній процедурі закупівлі не передбачено Особливостями та Законом України «Про публічні закупівлі», оскільки це є дискримінацією до не запрошених/не оповіщених учасників, тому що відповідно до умов тендерної документації учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Уповноважена особа Максим КОЛОМОЄЦЬ
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Неправомірна дискваліфікація учасників
Номер:
377e6af0f5ee44e8aa7e8d40b2705e5d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-24-008605-a.a2
Назва:
Неправомірна дискваліфікація учасників
Вимога:
У вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога ФОП Кизими К.В. на рішення замовника.pdf.p7s 11.12.2023 14:54
- Рішення від 17.11.2022 № 6781.pdf 11.12.2023 14:54
- Вимога ФОП Кизими К.В. на рішення замовника.pdf 11.12.2023 14:54
- Відповідь 13.12.2023 16:42
Дата подачі:
11.12.2023 14:54
Вирішення:
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто замовник у тендерній документації має право на свій розсуд визначити вимоги до електронного підпису учасників.
Інформація з офіційного порталу Антимонопольного комітету України
"Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель здійснюється розгляд скарг, зокрема щодо відсутності кваліфікованих електронних підписів на тендерних пропозиціях учасників, у разі, якщо необхідність накладення таких підписів на документи тендерних пропозицій передбачені умовами тендерної пропозиції.
На розгляд органу оскарження надходить велика кількість скарг щодо невідповідності електронних підписів учасників умовам тендерних документацій, зокрема, що підписи, які містяться у складі тендерних пропозицій учасників не є саме кваліфікованими електронними підписами.
У зв'язку з викладеним, Колегією листом від 10.02.2021 № 20-29/06-1616-пз було здійснено запит до Міністерства цифрової трансформації України щодо надання роз'яснення, зокрема, чи може підпис вважатися кваліфікованим електронним підписом якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений.
Листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 Міністерство цифрової трансформації України повідомило:
якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.
Таким чином, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то враховуючи лист Міністерства цифрової трансформації України, зазначений підпис не є кваліфікованим електронним підписом.
Одже практика АМКУ щодо цього питання вже є чітко визначеною: УЕП не вважається аналогом КЕП. А оскільки отримати кваліфікований підпис можна у будь-якому АЦСК, вимога не є дискримінаційною.
Слід зазначити, що КЕП — кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Насправді будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів та в найкоротші терміни отримати КЕП, тому сама вимога про накладання КЕПу не є дискримінаційною для учасника торгів.
Під час розробки тендерної документації, Замовник враховував практику Антимонопольного комітету України, який визнає дискримінацію учасників публічних закупівель як обмеження прав когось із них шляхом встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Отож, встановлені вимоги тендерної документації у цій закупівлі, уже виходячи тільки з вищенаведеного не є дискримінаційними, оскільки не обмежують прав потенційних учасників закупівлі в отриманні відповідних електронних підписів, а також встановлення цих вимог також не свідчить і не може свідчити, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників, оскільки прямих заборон щодо отримання зазначених підписів в чинному законодавстві не міститься.
Враховуючи все зазначене вище, Замовник у тендерній документації чітко зазначив, що тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП), і окрім цього документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями).
Відповідно п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією.
Тобто повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей розміщується тільки стосовно саме інформації/документів, подання яких передбачалось вимогами тендерної документації і жодним чином не стосується способу ідентифікації підписувача цих документів, оскільки КЕП (Кваліфікований електронний підпис) – це дані в електронній формі, отримані за результатами криптографічного перетворення, які додаються до інших даних або документів і забезпечують їх цілісність та ідентифікацію автора.
Слід зазначити, що згідно з частиною 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов'язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. В доданому до Вашої вимоги рішенні від 17.11.2022 р. №6784-р/пк-пз замовником виступає КП «Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство» Ужгородської міської ради і враховуючи вищезазначену норму Закону це рішення є обов'язковими для виконання саме зазначеним замовником.
Щодо вимоги скасувати рішення про відхилення пропозиції учасника, слід зазначити, що Закон та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені ПКМУ від 12.10.2022 р. №1178, не містять механізму скасування рішень замовника щодо відхилення учасника торгів після прийняття та оприлюднення таких рішень. Таким чином, Положеннями Закону чи Особливостей не визначено норм, які б дозволяли чи забороняли скасування замовником самостійно прийнятого ним рішення, наприклад про визначення переможця чи відхилення учасника. У свою чергу за цими ж нормативно-правовими актами визначено механізм оскарження таких рішень до Антимонопольного комітету України чи до суду. Відповідно, такі рішення можуть бути скасовані згаданими органами.
Крім того, якщо брати до уваги технічну реалізацію електронної системи закупівель, замовник технічно ще може відмінити рішення про визначення переможця (при застосуванні пп. 3 п. 44 Особливостей), проте відмінити в системі рішення про відхилення пропозиції учасника самостійно технічно неможливо.
Уповноважена особа Максим КОЛОМОЄЦЬ
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Неправомірна дискваліфікація учасників закупівлі
Номер:
41c55731021041a0b54de33afe515a68
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-24-008605-a.c1
Назва:
Неправомірна дискваліфікація учасників закупівлі
Вимога:
У вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога ФОП Кизими К.В. на рішення замовника.pdf 11.12.2023 14:45
- Вимога ФОП Кизими К.В. на рішення замовника.pdf.p7s 11.12.2023 14:45
- Рішення від 17.11.2022 № 6781.pdf 11.12.2023 14:45
Дата подачі:
11.12.2023 14:45
Опис причини скасування:
Помилкове створення
Дата скасування:
11.12.2023 14:48