• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 4

Електрична енергія

Постанова Кабінету Міністрів Українивід 12 жовтня 2022 р. № 1178 «ОСОБЛИВОСТІ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»

Завершена

1 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
Період оскарження: 23.11.2023 14:40 - 03.12.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на незаконні дії Замовника

Номер: 27415d607c42422e996a5c2bd1426a81
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-23-011639-a.a1
Назва: Скарга на незаконні дії Замовника
Скарга:
Відповідно до оголошення № UA-2023-11-23-011639-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю: Електрична енергія, код 09310000-5 - Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». 06.12.2023 відбувся аукціон по даній процедурі закупівлі, та 07.12.2023 пропозицію скаржника відхилено, з чим скаржник не погоджується по наступним обставинам. 1. Згідно рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника, пропозицію ТОВ «НІК ЕНЕРГО СТАНДАРТ» відхилено у зв’язку із поданням тендерної пропозиції при розрахунку якої встановлено від’ємне значення маржі (протокол відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НІК ЕНЕРГО СТАНДАРТ» додається) та не відповідає вимогам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) на що заперечуємо та пояснюємо наступне: Згідно п.1 Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції тендерної документації: З метою запобігання необґрунтованого заниження (демпінгу) ціни пропозиції учасниками, Замовник задля захисту свого об’єму споживання електричної енергії застосовує розрахунок ціни тендерної пропозиції, який наведений нижче: Р = Nплан. * (Цпрогн.ел. + М + Тпер.) * 1,2, грн з ПДВ де, Р - загальна сума тендерної пропозиції, (загальна вартість тендерної пропозиції) у гривні (UAH); Nплан. - плановий обсяг закупівлі електричної енергії для об’єктів Споживача 200 000 кВт*год.. Цпрогн.ел. - прогнозована ціна електричної енергії, яка для даної закупівлі становить – 4,878696 грн. за 1 кВт*год без ПДВ; М - маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником, грн. без ПДВ; Примітка: Маржа не може бути величиною від’ємною. З метою запобігання демпінгу серед Учасників, Замовник буде відхиляти пропозиції Учасників, в яких величина маржі буде від’ємна в тому числі за результатами аукціону. Учасник надає гарантійний лист, щодо порядку формування своєї цінової пропозиції згідно з вищенаведеної методики (вказати пункт тендерної документації) та має прогарантувати про те, що маржа, у тому числі маржа за результатами аукціону не буде величиною від’ємною. Учасник надає гарантійний лист, що його цінова пропозиція, у тому числі за результатами аукціону не буде містити від’ємну маржу. У разі, якщо маржа за результатами аукціону буде від’ємною, це буде вважатися відмовою від підписання договору про закупівлю - про що також надається лист погодження. Під час проведення аукціону Учасник понижує ціну тільки за рахунок зменшення М – маржі (вартості послуг Учасника). Тобто, Замовник визначає, що маржа – це вартість послуг Учасника запропонована Учасником у гривнях без ПДВ. Також Замовник розрахував, що маржа Учасника ТОВ «НІК ЕНЕРГО СТАНДАРТ» становить М=-0,00000004166667 грн. Учасник погоджується із даним розрахунком, проте заперечує наявність від’ємного значення маржі, оскільки маржа повинна відображатися за вимогами Замовника у гривнях. Тендерною документацією не визначено, що грошовий вираз маржа відображається у гривнях з копійками з показником 14 знаків після коми. Таким чином, за правилами заокруглення чисел маржа Учасника ТОВ «НІК ЕНЕРГО СТАНДАРТ» становить 0 (нуль) гривень. Як відомо 0 (нуль) не є від’ємним числом, а отже Учасником не порушено п.1 Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції тендерної документації, а Замовник у порушення абз. 5 пп.2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі Особливості №1178) безпідставно відхилив пропозицію скаржника. 2. Замовником торгів відхилено пропозицію ТОВ «НІК ЕНЕРГО СТАНДАРТ» відповідно до абз.3 пп.1 п.44 Особливостей № 1178 (надалі Особливості №1178), а саме: учасник процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей, на що заперечуємо та повідомляємо наступне: Замовник згідно протоколу Уповноваженої особи від 07.12.2023 №86 запевняє, що скориставшись своїм правом визначеним п.42 Особливостей №1178 звернувся за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції та отримав інформацію яка підтверджує надання Учасником ТОВ «НІК ЕНЕРГО СТАНДАРТ» недостовірної інформації. При цьому Замовник не зазначає коли та до кого він звертався, а також не посилається ні на жодні листи чи ще якісь документи які мали б бути підставою для відхилення тендерної пропозиції з підстав визначених абз.3 пп.1 п.44 Особливостей №1178. Вважаємо, що Замовник не запитував та не отримував жодної інформації у такий короткий період часу (з 06.12.2023 по 07.12.2023) з будь-якої організації яка б відповідала п.42 Особливостей №1178 та безпідставно відхилив пропозицію ТОВ «НІК ЕНЕРГО СТАНДАРТ» з підстав визначених абз.3 пп.1 п.44 Особливостей №1178. Відповідно до ч.18 ст.18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року, - ПРОШУ: 1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення абз. 5 пп.2 п. 44 Особливостей №1178 як безпідставне відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «НІК ЕНЕРГО СТАНДАРТ» за наведеними вимогами. 3. Встановити порушення абз.3 пп.1 п.44 Особливостей №1178 як безпідставне відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «НІК ЕНЕРГО СТАНДАРТ» за наведеними вимогами. 4. Прийняти рішення, яким зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НІК ЕНЕРГО СТАНДАРТ». Додаток: протокол Уповноваженої особи від 07.12.2023 №86
Дата розгляду скарги: 19.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.12.2023 15:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 22.12.2023 17:12
Автор: ТОВ НІК ЕНЕРГО СТАНДАРТ, Хортюк Василь Іванович +380953777611 nikenergystandard@gmail.com