• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 код 39830000-9 Продукція для чищення (Засіб для миття вікон, засіб порошкоподібний для чищення посуду та інше)

Засіб для миття вікон, засіб порошкоподібний для чищення посуду та інше

Торги не відбулися

527 456.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 637.28 UAH
Період оскарження: 23.11.2023 14:37 - 28.11.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: c2ca35ed55404825aaa5230235381b04
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-23-011510-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга, додатки
Дата розгляду скарги: 04.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.02.2024 17:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.03.2024 18:54
Дата виконання рішення Замовником: 21.03.2024 14:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протоколом УО "022 від 21.03.2024р Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою виконання рішення №4003 –р/пк-пз від 04.03.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, скасувано рішення про відміну процедури закупівлі — "ДК 021:2015 код 39830000-9 Продукція для чищення (Засіб для миття вікон, засіб порошкоподібний для чищення посуду та інше)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-11-23-011510-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Номер: 852d18ee5813479ab182138f5f7fea1e
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірної відміни закупівлі, дій та бездіяльності Замовника, що порушили права та законні інтереси ТОВ «Гренландія НВП» ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що Замовником незаконно оголошено відміну закупівлі через власну бездіяльність щодо обов’язку підписання договору.
Опис заперечення: 15.02.2024, вже після визначення переможцем ТОВ «Гренландія НВП», Замовник відмінив закупівлю, зазначивши у протоколі б/н, б/д, розміщеному в електронній системі закупівель, причину відміни: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Разом з тим, у якості порушень законодавства у сфері публічних закупівель зазначено «договір не заключено у строки передбачені абзацем 4 пункту 49 «Особливостей»».

Ставимо під сумнів факт неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, адже,
по-перше, порушення може бути усунене у визначений абзацом четвертим пункту 49 Особливостей спосіб шляхом продовження строку для укладення договору до 60 днів;
по-друге, порушення строку укладання договору відбулося не з вини ТОВ «Гренландія НВП» як переможця процедури закупівлі, адже саме Замовником було порушено строк заключення договору за закупівлею у 15 днів, передбачений абзацом четвертим пункту 49 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо неправомірної відміни закупівлі, дій та бездіяльності Замовника, що порушили права та законні інтереси ТОВ «Гренландія НВП»

Державне спеціалізоване підприємство «Чорнобильська АЕС» (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2023-11-23-011510-a в електронній системі закупівель.

На етапі розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», 27.12.2023, Замовник відмінив закупівлю, зазначивши причину відміни: «відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг», не опублікувавши навіть саме рішення уповноваженої особи №083 від 27.12.2023, на яке посилається у повідомленні в електронній системі закупівель.
Дане рішення Замовника було оскаржене ТОВ «Гренландія НВП» скаргою № UA-2023-11-23-011510-a.a1.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) № 655 -р/пк-пз від 11.01.2024 було постановлено: «Зобов'язати державне спеціалізоване підприємство "Чорнобильська АЕС" скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "ДК 021:2015 код 39830000-9 Продукція для чищення (Засіб для миття вікон, засіб порошкоподібний для чищення посуду та інше)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-11-23-011510-a».

Дане рішення Комісії було виконане Замовником 19.01.2024.
А 15.02.2024, вже після визначення переможцем ТОВ «Гренландія НВП», Замовник відмінив закупівлю, зазначивши у протоколі б/н, б/д, розміщеному в електронній системі закупівель, причину відміни: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Разом з тим, у якості порушень законодавства у сфері публічних закупівель зазначено «договір не заключено у строки передбачені абзацем 4 пункту 49 «Особливостей»».

ТОВ «Гренландія НВП» вчасно вчинило усі дії, передбачені чинним законодавством про публічні закупівлі та тендерною документацією до даної закупівлі.
Зокрема, вже в день визначення переможцем, 25.01.2024, а також наступного дня, 26.01.2024, нами було розміщено у електронній системі закупівель документи, які має надавати переможець закупівлі, та додаткові документи, для зручності Замовника.
Також було надіслано Замовникові документи, відповідно до додаткових, не передбачених законодавством, вимог Замовника, висловлених ним у електронному листі («Нагадуванні») уповноваженої особи Замовника від 25.01.2024 на електронну адресу нашого Товариства: «Учасник-переможець – повинен надати замовнику на e-mail: ya.rasulova@chnpp.gov.ua Специфікацію за результатами аукціону (Додаток 5) протягом двох робочих днів з дати публікації повідомлення про намір укласти договір»:








Вчинивши усі дії, щодо яких були отримані побажання Замовника, ТОВ «Гренландія НВП» також 01.02.2024 надіслало Замовникові електронною поштою на адресу, за якою здійснювалося листування з уповноваженою особою Замовника, заповнений договір для погодження:


Проте. у телефонних перемовинах Замовник повідомив, що потрібно очікувати саме від нього паперові екземпляри підписаного договору, відповідно до чого ТОВ «Гренландія НВП», через стислі вже строки, 06.02.2024 запропонувало додатково навіть прискорений варіант його укладення:



Оскільки паперовий екземпляр договору від Замовника, не зважаючи на його позицію з цього питання, висловлену у телефонних перемовинах, не було отримано нашим Товариством ні у який спосіб, ТОВ «Гренландія НВП» 13.02.2024 надіслало засобами УкрПошти на адресу для листування, зазначену Замовником у проекті договору, паперові екземпляри підписаного з нашої сторони договору, копії документів, які могли знадобитися Замовникові, та супровідний лист № 577 від 13.02.2024, у якому висловлювалося занепокоєння ситуацією, що склалася, та пропонувався визначений законодавством (а саме – абзацом четвертим пункту 49 Особливостей) шлях виправлення ситуації:
«Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРЕНЛАНДІЯ НВП» (ідентифікаційний код 43527454), визначене переможцем у закупівлі № UA-2023-11-23-011510-a «ДК 021:2015 код 39830000-9 Продукція для чищення (Засіб для миття вікон, засіб порошкоподібний для чищення посуду та інше)», зважаючи на неотримання у встановлений строк не пізніше, ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, паперових екземплярів договору про закупівлю, які, в результаті переговорів засобами телефонного та електронного зв’язку, зобов’язався надіслати Замовник, вважає за необхідне, зважаючи на ускладнення, що виникли в Замовника щодо часу поштового обігу, застосування продовження строку укладання договору до 60 днів».

Натомість, Замовник 15.02.2024, як вище зазначалося, відмінив закупівлю, зазначивши причину відміни: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель» через те, що «договір не заключено у строки передбачені абзацем 4 пункту 49 «Особливостей»».

Разом з тим,
по-перше, абзацом четвертим пункту 49 Особливостей врегулювання саме подібних ситуацій передбачене: «У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів»;
по-друге, ТОВ «Гренландія НВП» вчинило усі залежні від нього дії задля забезпечення вчасного підписання договору, отже договір не був підписаний протягом 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю саме через бездіяльність Замовника.

Враховуючи сукупність обставин, пов’язаних із відміною даної закупівлі, ТОВ «Гренландія НВП» має підстави вважати, що істинною причиною відміни торгів було небажання Замовника укласти договір саме із ТОВ «Гренландія НВП» у даній процедурі закупівлі.

Саме тому ставимо під сумнів факт неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, адже,
по-перше, порушення може бути усунене у визначений абзацом четвертим пункту 49 Особливостей спосіб шляхом продовження строку для укладення договору до 60 днів;
по-друге, порушення строку укладання договору відбулося не з вини ТОВ «Гренландія НВП» як переможця процедури закупівлі, адже саме Замовником було порушено строк заключення договору за закупівлею у 15 днів, передбачений абзацом четвертим пункту 49 Особливостей.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів через неправомірну відміну тендера та порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 50, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 3cda4031713449409c8815f7248d34c3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-23-011510-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Дата розгляду скарги: 11.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.01.2024 14:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.01.2024 14:09
Дата виконання рішення Замовником: 19.01.2024 09:18
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано рішення Комісії Антимонопольного комітету України - скасовано рішення про відміну процедури закупівлі. Рішення уповноваженої особи №003 від 18.01.2024 р.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET