• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з вивезення твердих побутових відходів

Торги відмінено

657 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 570.00 UAH
Період оскарження: 23.11.2023 13:33 - 28.11.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів

Номер: 267c379f9b0c47e9a6d7a3a36a95435c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-23-009475-a.a1
Назва: С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
Вих. №_1038 від _22.12.2023_ року ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 СКАРЖНИК: ТОВ "ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя" код ЄДРПОУ: 35924440 адреса: 69068, Україна, Запорізька область, ЗАПОРІЖЖЯ, вул. Іванова,99 тел.: +380612285501 електронна адреса: office@weltum.com ЗАМОВНИК ТОРГІВ: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ код ЄДРПОУ: 02006716 адреса: 69600, Україна, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. ОРІХІВСЬКЕ ШОСЕ, 10 тел.: +380617698131 електронна адреса: tender_zokl_olga@ukr.net С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі: № у ЦБД: UA-2023-11-23-009475-a № ЛОТу (назва): --- Найменування Замовника: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі по тексту - Замовник) Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями» Предмет закупівлі: Послуги з вивезення твердих побутових відходів Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме: НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ ТОВ "ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя" (далі по тексту – Скаржник) За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку пропозиції Скаржника на предмет відповідності її умовам тендерної документації. Як свідчить Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюднений Замовником: НАЗВА ФАЙЛУ ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ Протокол_відхилення тендерної пропозиції_ТОВ ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя.pdf 19.12.2023 12:39 Тендерна пропозиція Скаржника відхилена Замовником внаслідок нібито невідповідності її умовам тендерної документації, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, зважаючи, зокрема, на наступне: № ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА 1. Не подання аномально низької ціни (не відповідає підставі відхилення Замовником тендерної пропозицій Скаржника згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.12.2023 №970/ВО) Замовник торгів відхилив пропозицію Скаржника за нібито не подання остаточної цінової пропозиції з загальною вартістю закупівлі після проведення аукціону, надання неналежного обґрунтування щодо вартості відповідних послуг тендерної пропозиції, що є аномально низької ціною, а саме: «Учасник протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції. Проте, Учасником не надано остаточну цінову пропозицію з загальною вартістю закупівлі після проведення аукціону. Також в обґрунтуванні щодо аномальної низької ціни Замовнику не надані підтверджуючи документи на які він посилається в цьому обґрунтуванні, а саме Рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 21.10.2022 року за номером 398 «Про встановлення тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами» та розрахунок пропорційного зниження суми тарифів для двох послуг. Таким чином, дане обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції не може вважатись належним щодо вартості відповідних послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою. Згідно з підпунктом 1 пункту 45 Особливостей Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо вартості відповідних послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою»(цитата). Хочемо наголосити, що Замовник торгів взагалі не встановлював вимог щодо особливостей подання такого документу як обґрунтування аномально низької ціни в тендерній документації. Таким чином при поданні такого документу як обґрунтування аномально низької ціни Учасникам закупівлі слід керуватись статею 29 ЗУ «Про публічні закупівлі». Даною статтею встановлено обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про: 1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва; 2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника; 3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством. В той же час хочемо наголосити ще раз, що Замовник торгів не встановлював ні яких вимог до оформлення обґрунтування аномально низької ціни та додаткових документів для її підтвердження. Скаржник надав файл «Обґрунтування аномально низької ціни», згідно якого підтверджує можливість виконати договір за даною закупівлею, з ціною за результатами аукціону та надає належне обґрунтування аномально низької ціни відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі». У файлі надано деталізовану інформацію про способи досягнення економії, умови надання послуги, та підтвердження здатності надати послуги за вказаною ціною. Відповідно до поданої інформації, ТОВ «ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ» здійснює ефективне використання ресурсів та має значний досвід у галузі, що дозволяє їм пропонувати конкурентоспроможні ціни. Даною довідкою про обґрунтування аномально низької ціни ТОВ «ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ» підтверджує свою участь у процедурі закупівлі послуг з вивезення твердих побутових відходів для КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ, заявляючи, що може надати ці послуги з остаточною ціною 298'043.30 грн. Замовник відхиляє пропозицію учасника ніби то за не подання остаточної ціни пропозиції проте хочемо підкреслити, що відхилення пропозиції учасника замовником за нібито не подання остаточної ціни пропозиції є безпідставним, оскільки у зазначеній довідці чітко вказано остаточну ціну пропозиції у сумі 298'043.30 грн. В той же час даною довідкою зазначено, що Компанія володіє значною часткою ринку збирання та перевезення відходів у місті Запоріжжя, а також надає послуги з їх захоронення. Тарифи на послуги встановлені місцевим самоврядуванням. Участь у аукціоні та зменшення ціни пропозиції здійснювалося на основі пропорційного зниження тарифів, не порушуючи встановленої структури тарифів. ТОВ «ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ» має достатній досвід і технічні можливості для надання послуг, відповідно до умов закупівлі, за заявленою ціною. Що повністю відповідає статті 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва та сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника. Учасником надано повне та належне обґрунтування аномально низької ціни, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», що відповідає умовам тендерної документації Замовника і не може бути підставою для відхилення пропозиції Учасника. Отже, Учасником виконана вимога Замовника, що відповідає умовам тендерної документації Замовника і не може бути підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника не підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її відповідністю всім умовам тендерної документації. Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відповідність тендерної пропозицій Скаржника всім умовам тендерної документації і оприлюднити повідомлення про намір укласти договір. Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників. При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси. Відповідно до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Вважаємо, що Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, майновий інтерес у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю. Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме: - принцип добросовісної конкуренції; - принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них; - принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси. ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ: 1. Прийняти цю Скаргу до розгляду. 2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 3. Зобов'язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам, встановленим тендерною документацією. 4. Зобов’язати уповноважену особу Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі. ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ): 1. --- (відсутні) З ПОВАГОЮ, Генеральний директор, т.в.о. директора І.В. Бурчак
Дата розгляду скарги: 02.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.12.2023 15:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.01.2024 17:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: КНП «ЗОКЛ» ЗОР скасувує рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя" за процедурою закупівлі — "Послуги з вивезення твердих побутових відходів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-11-23-009475-a.
Автор: ТОВ "ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя", Зуб Ольга Сергіївна +380612285511 gorlova@weltum.com