-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
60170000-0 Прокат пасажирських транспортних засобів з водієм (транспортні послуги)
Закупівля на 2024 рік
Завершена
4 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 43 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 43 000.00 UAH
Період оскарження:
23.11.2023 12:28 - 28.11.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Про незаконне відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства "Сервісно-видавничий центр"
Номер:
f81e5789808f470dacf93523187e272d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-23-007849-a.c2
Назва:
Про незаконне відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства "Сервісно-видавничий центр"
Скарга:
Антимонопольний комітет України
(Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ-35,03035
Найменування замовника: Міністерство економіки України
ЄДРПОУ: 37508596
вул. М.Грушевського,12\2, м.Київ, 01008
тел.:+38 (044) 200-44-86
е-mail: stovbuha@me.gov.ua
Суб’єкта оскарження: Державне підприємство "СЕРВІСНО-
ВИДАВНИЧИЙ ЦЕНТР"
ЄДРПОУ: 25286486
вул. Нижньоюрківська, буд.6,
м.Київ, 04080
тел.: +38 (044) 501-06-30
е-mail: dp_svc22@ukr.net
Рішення, яке оскаржується: Протокол № 62 від 06.12.2023
щодо прийняття рішення
уповноваженою особою
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-11-23-007849-a
СКАРГА
про незаконне відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства "СЕРВІСНО-ВИДАВНИЧИЙ ЦЕНТР"
23.11.2023 Міністерством економіки України (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі - "60170000-0 Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм". Очікувана вартість закупівлі - 4 300 000 грн. грн., Ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-23-007849-a.(далі – процедура закупівлі).
06.12.2023 Замовник відхилив тендерну пропозицію Державного підприємства "СЕРВІСНО-ВИДАВНИЧИЙ ЦЕНТР" на підставі абзацу 2 підпункту 2 частини 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
В пункті 2 Документальне підтвердження учасника кваліфікаційним критеріям "Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід" додатку № 1 до тендерної документації Замовником для учасників висунуто наступну вимогу:
"Відповідно до статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” (із змінами) та постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57 “Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України” (із змінами) водії повинні мати (в підтвердження надаються копії нижчезазначених документів, завірених в установленому порядку):
- наявність документів, що дають право виїзду закордон водіїв на період мобілізації в умовах воєнного стану (закордонний паспорт, витяг з наказу Мінекономіки про бронювання військовозобовʼязаного відповідно до порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 “Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час” (із змінами) про відстрочку від призову на військову службу на період мобілізації та на воєнний час тощо."
В розділі 3 додатку 3 тендерної документації "Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" Замовником від учасників вимагалось:
"Наявність документів, що дають право виїзду закордон водіїв на період мобілізації в умовах воєнного стану (закордонний паспорт, витяг з наказу Мінекономіки про бронювання військовозобов`язаного відповідно до порядку, визначеному постановою Кабінету міністрів України від 27.01.2023 №76 "Деякі питання реалізації положень Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час", (із змінами) про відстрочку від призову на військову службу на період мобілізації та на воєнний час тощо".
В той же час Замовник встановив, що водії повинні вільно орієнтуватись лише у межах міста Київ та Київської області (Пункт "г"). Вимога про орієнтування водіями закордоном та перелік країни, які планується відвідати, тендерна документація Замовника не містить.
Суб’єкт оскарження в тендерній пропозиції надав закордонний паспорт водіїв, але не надав інші вказані Замовником документи. ДП “Сервісно-видавничий центр” надав лист-пояснення, що водії, досягли 60-річного віку, не є військовозобовʼязаними і виключені з військового обліку. Вік водіїв підтверджується датами в закордонних паспортах цих водіїв.
Встановлені вимоги в тендерній документації Замовника обмежують можливість участі в процедурі закупівлі, як безпосередньо суб’єкта оскарження, так і інших учасників.
Суб’єкт оскарження вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації Замовника такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», постанови Кабінету міністрів України від 27.01.2023 № 76 "Деякі питання реалізації положень Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час", з огляду на наступне.
Документи які посвідчують право громадян на відстрочку від призову на військову службу ніяким чином не визначають рівень кваліфікації водіїв.
У законодавстві відсутня норма, яка б в обов’язковому порядку зобов’язувала усіх без винятку суб’єктів господарювання бронювати працевлаштованих водіїв.
Відповідно до ст. 25 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» бронюванню підлягають військовозобов’язані громадяни, які працюють:
1) в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, у разі якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів;
2) на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі якщо це необхідно для виконання встановлених мобілізаційних завдань (замовлень);
3) на підприємствах, в установах і організаціях, які здійснюють виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань;
4) на підприємствах, в установах і організаціях, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. Критерії та порядок, за якими здійснюється визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Критерії та порядок, за якими здійснюється визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період встановлені постановою Кабінету міністрів України від 27.01.2023 № 76 "Деякі питання реалізації положень Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час (далі – постанова).
Військовозобов’язані працівники бронюються для забезпечення діяльності підприємств, установ, організацій, органів державної влади з метою їх стабільної роботи в особливий період під час воєнного стану, а не для участі в процедурах публічних закупівель, як того вимагає Замовник. Заброньовані працівники (водії) зобов`язані в умовах воєнного стану забезпечувати діяльність тільки тих підприємств, установ, організацій за якими їх забронювали. Праця громадян на підставі статусу військовозобов’язаного, який заброньований, з метою отримання прибутку його роботодавцем на договірних засадах з третіми особами суперечить Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». Використання документів мобілізаційного характеру для участі у відкритих торгах всупереч їх призначення, а також оприлюднення цих документів в електронній системі закупівель, зокрема витягу з наказу Мінекономіки про бронювання, який містить персональні дані військовозобов’язаного (військово-облікова спеціальність, військове звання, тощо), в умовах воєнного стану є протиправною вимогою Замовника.
Витяг з наказу Мінекономіки про бронювання військовозобов`язаного не є, як зазначено в тендерній документації Замовника, документом який дає право виїзду за кордон водіїв на період мобілізації в умовах воєнного стану. Заброньовані працівники позбавлені можливості перетинати кордони в особливий період, окрім виключення – відпустки та у випадку службового відрядження. Відповідно до п. 2-14 "Правил перетинання державного кордону громадянами України", затверджені постановою Кабінету міністрів України від 27.01.1995 № 57, посадові особи, заброньовані працівники та представники суб'єктів господарювання мають право на перетин державного кордону за наявності відповідних рішень про службові відрядження.
У службове відрядження працедавець може відрядити працівника з яким у нього оформлено трудовий договір. Водії переможця торгів будуть надавати Замовнику послуги на умовах договору транспортних послуг, а не трудового договору. До закордону в службове відрядження Замовник може відрядити лише власних працівників з яким він уклав трудовий договір. Надання послуг з перевезення є комерційною діяльністю з метою отримання прибутку і аж ніяк не вважається службовою необхідністю, а отже у суб’єкта господарювання, який буде надавати транспортні послуги, відсутні правові підстави для відправки заброньованих військовозобов’язаних водіїв у службове відрядження закордон для перевезення третіх осіб. У випадку перемоги на відкритих торгах така вимога Замовника є невиправданою навіть для суб’єктів господарювання, які підпадають під критерії, визначені постановою. Тому, тендерна документація з вимогою надати документ, що підтверджує бронювання водіїв, дозволяє Замовнику визначити переможцем наперед відомого йому учасника та відхилити небажаних претендентів.
Відповідно до Порядку бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану (далі – Порядок), затверджений постановою, заброньованим військовозобов’язаним надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації лише за наявності у юридичних осіб відповідних обґрунтувань, визначених в Порядку. Слід вказати, що у Порядку відсутні критерії щодо бронювання суб’єктами господарювання військовозобов’язаних працівників для виїзду закордон з метою отримання прибутку під час надання транспортних послуг третім особам.
Враховуючи зазначене, не усі суб’єкти господарювання мають можливість забронювати своїх військовозобов’язаних працівників згідно з Порядком, і як наслідок не усі працевлаштовані водії підлягають бронюванню. За таких умов, взяти участь у відкритих торгах, які оголосив Замовник, зможуть лише ті суб`єкти господарювання, які підпадають під критерії, зазначені в Порядку, і тільки вони зможуть надати відповідний витяг з наказу Міністерства економіки України. Тому, вимога Замовника щодо наявності заброньованих водіїв є дискримінаційною по відношенню до невизначеного кола суб`єктів господарювання, які мають бажання узяти участь у відкритих торгах, оголошених Замовником, зокрема така вимога є дискримінаційною і до суб’єкта оскарження.
Частиною першої статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Дії Замовника щодо встановлення в тендерній документації зазначеної дискримінаційної вимоги порушують частину четверту статті 5 та частину четверту статті 22 Закону, якими заборонено замовникам встановлювати вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи викладене, тендерна документація Замовника містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Унаслідок незаконного відхилення Замовником тендерної пропозиції Державного підприємства "СЕРВІСНО-ВИДАВНИЧИЙ ЦЕНТР" усі подальші рішення Замовника щодо визначення інших учасників переможцями теж є протиправними та підлягають скасуванню.
Правова позиція суб`єкта оскарження не суперечить практиці розгляду скарг про порушення у сфері публічних закупівель в процедурах закупівель щодо наявності заброньованих працівників, зокрема в UA-2022-08-23-004904-a (рішення № 5849-р/пк-пз від 15.09.2022).
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"-
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Міністерства економіки України скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства "СЕРВІСНО-ВИДАВНИЧИЙ ЦЕНТР" (Протокол № 62 від 06.12.2023 р.) та рішення Міністерства економіки України про визначення переможця процедури закупівлі АТП ГФД СКМУ (протокол № 65 від 08.12.2023р.).
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга.pdf 11.12.2023 11:53
- рішення від 13.12.2023 № 20073.pdf 13.12.2023 18:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.12.2023 № 20670.pdf 22.12.2023 15:20
- рішення від 21.12.2023 № 20670.pdf 26.12.2023 10:01
- Лист Адміністрації Держприкордонслужби .pdf 15.12.2023 10:51
- 14.12.23_Лист-відповідь_АМКУ.pdf 15.12.2023 10:51
- ПРОТОКОЛ № 62 від 06.12.23 (відхилення, ДП Сервісно-видавничий центр).rtf 15.12.2023 10:51
- ПРОТОКОЛ № 67 від 26.12.23 (виконання рішення колегії АКМУ).rtf 26.12.2023 12:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.12.2023 12:59
Дата розгляду скарги:
21.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.12.2023 18:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.12.2023 10:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Cкасовано рішення уповноваженої особи (протокол від 06.12.2023 № 62) про відхилення тендерної пропозиції ДП “Сервісно-видавничий центр” та рішення уповноваженої особи (протокол від 08.12.2023 № 65) про визначення переможцем Автопідприємства господарсько-фінансового департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України за процедурою закупівлі за предметом “60170000-0 Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм (транспортні послуги)”
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
218756a6e6374d34ac8e769b9c093fc3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-23-007849-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі в електронній системі оприлюднена тендерна документація. Замовником в розділі 3 додатку 3 тендерної документації "Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" для учасників висунуто наступну вимогу:
"Наявність документів, що дають право виїзду за кордон водіїв на період мобілізації в умовах воєнного стану (закордонний паспорт, витяг з наказу Мінекономіки про бронювання військовозобов`язаного відповідно до порядку, визначеному постановою Кабінету міністрів України від 27.01.2023 №76 "Деякі питання реалізації положень Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час", (із змінами) про відстрочку від призову на військову службу на період мобілізації та на воєнний час тощо".
Державне підприємство "Сервісно-видавничий центр", як потенційний учасник, вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації Замовника такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», постанови Кабінету міністрів України від 27.01.2023 № 76 "Деякі питання реалізації положень Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час", з огляду на наступне.
У законодавстві відсутня норма, яка б в обов’язковому порядку зобов’язувала усіх без винятку суб’єктів господарювання бронювати працевлаштованих водіїв.
Відповідно до ст. 25 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» бронюванню підлягають військовозобов’язані громадяни, які працюють:
1) в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, у разі якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів;
2) на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі якщо це необхідно для виконання встановлених мобілізаційних завдань (замовлень);
3) на підприємствах, в установах і організаціях, які здійснюють виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань;
4) на підприємствах, в установах і організаціях, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. Критерії та порядок, за якими здійснюється визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Військовозобов’язані працівники бронюються для забезпечення діяльності підприємств, установ, організацій, органів державної влади з метою їх стабільної роботи в особливий період під час воєнного стану, а не для участі в процедурах публічних закупівель, як того вимагає Замовник. Праця громадян на підставі статусу військовозобов’язаного, який заброньований, з метою отримання прибутку його роботодавцем на договірних засадах з третіми особами суперечить Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». Використання документів мобілізаційного характеру для участі у відкритих торгах всупереч їх призначення, а також оприлюднення цих документів в електронній системі закупівель, зокрема витягу з наказу Мінекономіки про бронювання, який містить персональні дані військовозобов’язаного (військово-облікова спеціальність, військове звання, тощо), в умовах воєнного стану є протиправною вимогою Замовника.
Витяг з наказу Мінекономіки про бронювання військовозобов`язаного не є, як зазначено в тендерній документації Замовника, документом який дає право виїзду за кордон водіїв на період мобілізації в умовах воєнного стану. Заброньовані працівники позбавлені можливості перетинати кордони в особливий період, окрім виключення - у випадку службового відрядження. Відповідно до п. 2-14 "Правил перетинання державного кордону громадянами України", затверджені постановою Кабінету міністрів України від 27.01.1995 № 57, посадові особи, заброньовані працівники та представники суб'єктів господарювання мають право на перетин державного кордону за наявності відповідних рішень про службові відрядження.
У службове відрядження працедавець може відрядити працівника з яким у нього оформлено трудовий договір. Водії переможця торгів будуть надавати Замовнику послуги на умовах договору транспортних послуг, а не трудового договору. До закордону в службове відрядження Замовник може відрядити лише власних працівників з яким він уклав трудовий договір. Надання послуг з перевезення є комерційною діяльністю з метою отримання прибутку і аж ніяк не вважається службовою необхідністю, а отже у суб’єкта господарювання, який буде надавати транспортні послуги, відсутні правові підстави для відправки заброньованих військовозобов’язаних водіїв у службове відрядження закордон для перевезення третіх осіб. У випадку перемоги на відкритих торгах така вимога Замовника є невиправданою навіть для суб’єктів господарювання, які підпадають під критерії, визначені постановою. Тому, тендерна документація з вимогою надати документ, що підтверджує бронювання водіїв, дозволить Замовнику визначити переможцем наперед відомого йому учасника та відхилити небажаних претендентів.
Відповідно до Порядку бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану (далі – Порядок), затверджений постановою, заброньованим військовозобов’язаним надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації лише за наявності у юридичних осіб відповідних обґрунтувань, визначених в Порядку. Слід вказати, що у Порядку відсутні критерії щодо бронювання суб’єктами господарювання військовозобов’язаних працівників для виїзду закордон з метою отримання прибутку під час надання транспортних послуг третім особам.
Враховуючи зазначене, не усі суб’єкти господарювання мають можливість забронювати своїх військовозобов’язаних працівників згідно з Порядком, і як наслідок не усі працевлаштовані водії підлягають бронюванню. За таких умов, взяти участь у відкритих торгах, які оголосив Замовник, зможуть лише ті суб`єкти господарювання, які підпадають під критерії, зазначені в Порядку, і тільки вони зможуть надати відповідний витяг з наказу Міністерства економіки України. Тому, вимога Замовника щодо наявності заброньованих водіїв є дискримінаційною по відношенню до невизначеного кола суб`єктів господарювання, які мають бажання узяти участь у відкритих торгах, оголошених Замовником.
Частиною першої статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Дії Замовника щодо встановлення в тендерній документації зазначеної дискримінаційної вимоги порушують частину четверту статті 5 та частину четверту статті 22 Закону, якими заборонено замовникам встановлювати вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи викладене, тендерна документація Замовника містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Просимо Вас усунути дискримінаційні вимоги шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в частині, розділу 3 додатку 3, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.11.2023 13:42
Вирішення:
У звʼязку із введення воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 (зі змінами) “Про введення воєнного стану в Україні” введені нові вимоги до перетину кордону.
Відповідно до статті 24 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” визначено, що бронювання військовозобов’язаних, які перебувають у запасі, здійснюється в мирний та у воєнний час з метою забезпечення функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій в особливий період.
Порядок бронювання встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 “Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час” (із змінами).
Пунктом 2-6 Правил перетинання державного кордону громадянами України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57 (зі змінами) (далі – Правила) зазначено, що у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану право на перетин державного кордону, крім осіб, зазначених у пунктах 2-1 та 2-2 цих Правил, також мають інші військовозобов’язані особи, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації. Ця норма не поширюється на осіб, визначених в абзацах другому і третьому частини третьої статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", а також пункті 2-14 цих Правил.
Пунктом 2-14 цих Правил встановлено перелік осіб, які мають право на виїзд з України за наявності документів, які зазначено у статті 2 Закону України “Про порядок виїзду з України і вʼїзду в Україну громадян України”.
При цьому слід зазначити, що Адміністрація державної прикордонної служби, листом від 04.10.2023 № 23/48428/23 надала розʼяснення щодо пропуску громадян через державний кордон України.
Так, згідно з Правилами особи, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації у зв’язку з їх бронюванням на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України та не підпадають під обмеження, встановлені пунктом 2-14 Правил мають право на виїзд з України за наявності документів, зазначених у статті 2 Закону України «Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України», а також мають надати під час виїзду за кордон:
документи, що підтверджують службове відрядження за кордон або надання дозволу керівника відповідного державного органу на виїзд за кордон під час відпустки;
витяг з наказу Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаного (згідно з вимогами пункту 11 постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 “Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час” (із змінами).
Ствердження “Використання документів мобілізаційного характеру для участі у відкритих торгах всупереч їх призначення, а також оприлюднення цих документів в електронній системі закупівель, зокрема витягу з наказу Мінекономіки про бронювання, який містить персональні дані військовозобов’язаного (військово-облікова спеціальність, військове звання, тощо), в умовах воєнного стану є протиправною вимогою Замовника“ не підтверджено законодавчими документами.
Однак при необхідності Учасник може приховати (обмежити) інформацію в документах про бронювання військовозобовʼязаного, а саме: військово-облікову спеціальність, військове звання, тощо та зазначити тільки прізвище, імʼя, по батькові (за наявності), місце роботи військовозобовʼязаного.
Крім того, відповідно до п.1 розділу IIІ “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації Учасник має надати лист-згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних відповідно до вимог Додатку № 5 до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено