• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 09310000-5-Електрична енергія (Електрична енергія)

Джерела фінансування -бюджет Чернівецької міської територіальної громади-421680,00грн

Завершена

421 680.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 108.40 UAH
Період оскарження: 23.11.2023 12:15 - 01.12.2023 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА на незаконні рішення Замовника

Номер: 38aedb315d9f45929009022700af88ba
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-23-007397-a.c3
Назва: СКАРГА на незаконні рішення Замовника
Скарга:
СКАРГА на незаконні рішення Замовника
Дата розгляду скарги: 21.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.12.2023 17:15
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 02.01.2024 19:05
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА ГРУПА", Прокопець Борис Мирославович 380505063329 national_energo@ukr.net
Вимога
Є відповідь

суперечлива поведінка

Номер: 79661f6b9ad24cba86e2ccba7c11e1f3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-23-007397-a.b2
Назва: суперечлива поведінка
Вимога:
23.11.2023р. Замовником - Комунальним некомерційним підприємством "Міська стоматологічна поліклініка" Чернівецької міської ради було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) UA-2023-11-23-007397-a на закупівлю ДК 021:2015:09310000-5: електрична енергія, в кількості 70000 кВт/год., очікуваною вартістю - 421680,00 грн. 1. Пунктом 1 Розділу 5 Тендерної документації Замовником було встановлено наступне. Розрахунок очікуваної вартості для закупівлі здійснювався за таким підходом: Р = (Niплан х ( Ц факт.РДН +10% + Тпер ) )х 1,2 грн з ПДВ, де Р -очікувана вартість у гривнях Niплан -плановий обяг закупівлі електричної енергії — 70000,кВт/год Ц факт. РДН -середньозважена ціна закупівлі електричної енергії, що фактично склалася на РДН у листопаді 2023 року , яка зазначена на сайті оператора ринку ДП “Оператор ринку”, з урахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання — у розмірі 10%. Ц факт РДН =4,12182 + 10% =4,534002 грн. без ПДВ Тпер – тариф на послуги з передачі електроенергії, затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП від 21/12/2022 р. № 1788 Т пер. = 0,48510 грн. без ПДВ 1,2 – математичний вираз ставки ПДВ, 20%. Вказані вище значення Ц факт, Т пер. будуть використовуватись для вирахування значення М. М - маржа (вартість послуг учасника), у відсотках, яка визначається за тендерною пропозицією переможця за результатами торгів, %). Маржа не може мати від”ємне значення. Р= (70 000 кВт/год* 5,02)*1,2 Очікувана вартість для закупівлі = 421680,00 грн. Тобто, замовником при розрахунку очікуваної вартості закупівлі встановлено наступні критерії, а саме: 1. «Ц факт РДН =4,12182 + 10% =4,534002 грн. без ПДВ 2. «вказані вище значення Ц факт, Т пер. будуть використовуватись для вирахування значення М. М - маржа (вартість послуг учасника), у відсотках, яка визначається за тендерною пропозицією переможця за результатами торгів, %)» 3. « маржа не може мати від”ємне значення». За таких умов, приймаючи до уваги критерій критерії №1 та №2 для можливості розрахунку маржі учасника за результатами торгів визначається ціна за одиницю товару з показником маржі - «0 грн.», тобто 4.534002 (Цфакт) + 0,4851 (Т) +0 (М) = 5,019102 грн. без ПДВ. Ціна з ПДВ - 6,0229224 грн. за 1 кВт/год. У відповідності до тендерної пропозиції Учасника - ТОВ «Енергетичний бізнес» ціна за одиницю товару складає - 5.78 грн. з ПДВ. Без ПДВ - 4,8166666 Враховуючи вказане, здійснюється розрахунок маржі з використанням критерію №2, тобто із застосуванням встановлених тендерною документацією «Ц факт» та «Т». 4,8166666 грн. без ПДВ (ціна учасника) – 4,534002 (Цфакт) – 0,4851 (Т) = «- 0,2024354 грн. без ПДВ» У відсотковому значенні – «- 0,04033297%» Таким чином у пропозиції ТОВ «Енергетичний бізнес» маржа є мінусовою, навіть не дивлячи на те, що Додатком 4 до ТД визначено формулу розрахунку тендерної пропозиції, оскільки здійснюючи розрахунок за встановленою формулою учасники, виходячи з вимоги ТД -«вказані вище значення Ц факт, Т пер. будуть використовуватись для вирахування значення М.», де «Цфакт = 4,5340002 грн» , «Т = 0,4851 грн.» мали б враховувати вказане, так як дані значення Змовником застосовуються для визначення маржі, а згідно ТД – «маржа» не може мати відємне значення. Виходячи з описаного, для визначення - «М» невідоме, застосовуємо наступне рівняння: 404 600/70000 = 5,78 4,534002+0,4851 +М = 5,78/1,2 4,534002+0,4851 +М = 4,8166666 М=4,8166666-4,534002 – 0,4851 М= - 0,2024354 За таких умов, Замовник встановлюючи критерій -«вказані вище значення Ц факт, Т пер. будуть використовуватись для вирахування значення М.» для перевірки маржі учасників, визначає свою поведінку. Так, Велика Палата Верховного Суду ( справа № 461/9578/15-ц,) звертає увагу на те, що в постанові Верховного Суду у складі Об`єднаної палати Касаційного цивільного суду від 10 квітня 2019 року у справі № 390/34/17 (провадження № 61-22315сво18) зроблено висновок про те, що добросовісність (пункт 6 статті 3 ЦК України) - це певний стандарт поведінки, що характеризується чесністю, відкритістю і повагою інтересів іншої сторони договору або відповідного правовідношення. Доктрина venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки) ґрунтується ще на римській максимі - «non concedit venire contra factum proprium» (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). В основі доктрини venire contra factum proprium знаходиться принцип добросовісності. Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці, є, зокрема, поведінка, що не відповідає попереднім заявам або поведінці сторони, за умови, що інша сторона, яка діє собі на шкоду, розумно покладається на них. Вказане беззаперечно є правовим висновком щодо застосування пункту 6 статті 3 ЦК України. За таких умов, поведінка Замовника щодо відступлення ним же встановленого критерію для перевірки маржі учасників є суперечливою. У відповідності до статті 13 ЗУ «Про судоустрій та статус суддів», правовий висновок щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов’язковими для всіх суб’єктів які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права. Враховуючи те, що Цивільний кодекс України є загальним законодавчим актом, дія якого поширюється і на відносини, які регулюються, в тому числі і ЗУ «Про публічні закупівлі», вважаємо, що Замовник за будь-яких умов мав врахувати даний висновок при прийнятті рішення. Враховуючи, вказане вимагаємо скасувати рішення щодо визначення ТОВ «Енергетичний бізнес» переможцем, та прийняти відповідні рішення з метою дотримання принципів публічних закупівель. У разі безпідставного відхилення даної вимоги, ТОВ «НЕГ» змушене буде звернутись до органу оскарження з відповідною скаргою.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Як зазначалось раніше, формула, яка зазначається у п.1 розділу №5, має відношення до розрахунку очікуваної вартості для закупівлі та несе виключно інформаційний характер підходу замовника до визначення очікуваної вартості. Проте у п.1 розділу №5 зазначається, що ціна тендерної пропозиції розраховується за формулою, вказаною у Додатку 4 до тендерної документації, в якій зазначається : Ціною пропозиції є ціна електричної енергії, що включає передачу електричної енергії, маржу учасника, витрати на сплату податків. Розрахунок ціни відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, за яку учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися таким чином: Р = (Niплан х Ц прогн.РДН х (1 + М) + Niплан х Тпер ) х 1,2 грн з ПДВ, де Р -ціна тендерної пропозиції у гривнях Niплан -плановий обяг закупівлі електричної енергії для об”єкта Замовника Ц прогн. РДН -середньозважена ціна закупівлі електричної енергії, що фактично склалася для постачальника на РДН у відповідний період постачання , яка зазначена на сайті оператора ринку ДП “Оператор ринку”. Тпер – тариф на послуги з передачі електроенергії, затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП від 21.12.2022 № 1788 “Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО” . 1,2 – математичний вираз ставки ПДВ, 20%, М - маржа (вартість послуг учасника), запропонована учасником у відсотках до загальної ціни тендерної пропозиції (Р), % Маржа не може бути величиною від”ємною. Провівши розрахунок цінової пропозиції ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНИЙ БІЗНЕС», замовником не було виявлено порушень розрахунку вартості тендерної пропозиції, а саме ціна у відповідний період постачання на дату подання пропозиції учасником ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНИЙ БІЗНЕС», яка зазначена на сайті оператора ринку ДП “Оператор ринку” складає 3,75464 грн/Квт*год, тариф на послуги з передачі електроенергії 0,4851 грн/Квт*год, отже 404600 = (70 000 х 3,75464 х (1 + 0,15365699) + 70 000 х 0,4851) х 1,2 грн з ПДВ Надана тендерна пропозиція учасником ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНИЙ БІЗНЕС», відповідає сердньоринковим цінам, що зазначені на сайті оператора ринку ДП “Оператор ринку”. Отже рішення замовника про визнання ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНИЙ БІЗНЕС» переможцем, є правомірним з урахуванням ЗУ «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

спотворення результатів торгів, необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі

Номер: e00ec2fc18274510ba75316b8ead8fd4
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-23-007397-a.a1
Назва: спотворення результатів торгів, необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі
Вимога:
Замовник порушив вимоги тендерної документації в частині оцінки пропозицій учасників , а саме п.1. розділу №5 вказана формула розрахунку ціни пропозиції, та визначена базова ціна, а також щодо неможливості застосування учасниками від'ємної маржі. Учасником ТОВ "ЕНЕРГЕТИЧНИЙ БІЗНЕС" дана вимога не виконана. Запропонована учасником первісна та кінцева пропозиції містять мінусову маржу. Такі дії Замовника призводять до спотворення результатів торгів. Рішення про визначення переможцем є упередженим та не об'єктивним, так як встановивши відповідні вимоги до учасників, Замовник при визначенні переможця діяв в супереч ним же встановленим вимогам. Враховуючи вказане, вимагаємо прийняти відповідні рішення з метою дотримання принципів публічних закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Формула, яка зазначається у п.1 розділу №5, має відношення до розрахунку очікуваної вартості для закупівлі та несе виключно інформаційний характер підходу замовника до визначення очікуваної вартості. Також у п.1 розділу №5 зазначається, що ціна тендерної пропозиції розраховується за формулою, вказаною у Додатку 4 до тендерної документації. Провівши аналіз пропозиції ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНИЙ БІЗНЕС», не було виявлено порушень щодо розрахунку вартості тендерної пропозиції. Отже, прийняте рішення є обʼєктивним та відповідає вимогам проведення відкритих торгів.
Статус вимоги: Задоволено