• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги із збирання,зберігання,оброблення,утилізації,знешкодження медичних відходів

Місцезнаходження: Житомирська обл. Житомирський р-н.с. Станишівка. шосе Сквирське,3; Категорія замовника: 3). підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі".

Завершена

59 760.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 597.00 UAH
Період оскарження: 23.11.2023 12:01 - 28.11.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Утилізація до відходів категорії В НЕ застосовується

Номер: 5b5719c77c0541568c0fa7e1323d6cfc
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-23-007017-a.c2
Назва: Утилізація до відходів категорії В НЕ застосовується
Вимога:
У підпункті 1 пункту Технічні вимоги до предмета закупівлі Додатку 3 до тендерної документації вимагається надати: Ліцензію, видана безпосередньо Учаснику Міністерством екології та природних ресурсів України, або наказ Міністерства екології та природних ресурсів України, про видачу безпосередньо Учаснику ліцензії, на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами. Документ обов’язково повинен мати наступні види господарської діяльності: збирання, зберігання, утилізація, знешкодження на клінічні та подібні їм відходи. В чинному законодавстві відсутнє визначення операції «утилізація». В ЗУ «Про управління відходами» операцію утилізація замінили визначенням «рециклінг» 31) рециклінг - операція з відновлення, у результаті якої відходи переробляються у продукцію, матеріали або речовини для їх використання за первинною або іншою метою. Ця операція включає перероблення органічного матеріалу, але не включає виробництва енергії чи перетворення відходів у матеріали, що можуть бути використані як паливо або як матеріали для зворотного заповнення. Згідно, вже втратившого чинність ЗУ «Про відходи»: утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів; Отже, ні за старим, ні за чинним законодавством: до медичних відходів категорії В операція «Утилізація» не застосовується. Згідно Наказу №1602Наказ МОЗУ №1602 про внесення змін до Держаних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами від 06.09.2022року від 06.09.2022року: Розділ 5. Вимоги до відходів категорії В 1 «До відходів категорії В належать контаміновані (забруднені) або потенційно контаміновані інфекційними агентами відходи, незалежно від місця їхнього утворення: 1) використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби (наприклад, голки, шприци з одягненою голкою, скальпелі та їхні леза, битий скляний посуд, внутрішньовенні катетери, ланцети для забору крові) забруднені біологічними рідинами; 2) імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність: із закінченим терміном придатності; які зберігалися із порушенням холодового ланцюга; із візуальними характеристиками, що змінилися, які не визначені в інструкції виробника (наприклад, наявність осаду та/або сторонніх домішок, зміна кольору і прозорості); 3) медичні вироби і предмети, забруднені імунобіологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами (наприклад, кисневі маски, шприци без одягненої голки, ЗІЗ), окрім відходів зазначених в підпункті 5 пункту 1 розділу IV цих Правил; 4) органні відходи та інфіковані експериментальні тварини (тканини, органи, частини тіла, плацента, ембріони тощо); 5) відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій (мікробіологічні культури і штами, що містять будь-які живі збудники хвороб, штучно вирощені в значних кількостях; живі вакцини, непридатні до використання, а також лабораторні чашки та обладнання для їхнього перенесення; залишки живильних середовищ, інокуляції, змішування мікробіологічних культур збудників інфекційних хвороб); 6) препарати крові та біологічні рідини (рідкі біологічні відходи), в тому числі рідкі біологічні відходи віваріїв, отримані від хворих на особливо небезпечні або небезпечні інфекційні хвороби. 2. Відходи, визначені у підпунктах 1, 2 пункту 1 цього розділу, підлягають інсинерації (знешкодження) Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, що можуть бути використані як вторинна сировина, але сортування і збирання яких в закладі утруднено (наприклад, відсутність достатньої кількості працівників для сортування відходів), підлягають інсинерації, про що зазначається в типовій схемі. (знешкодження) 4. Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, які не можуть бути використані як вторинна сировина (наприклад, медичні рукавички латексні), підлягають інсинерації (знешкодження) 6. Відходи, визначені у підпункті 4 пункту 1 цього розділу, підлягають кремації (знешкодження) Також наголошуємо, що згідно чинного законодавства Компанії, які мають чинні ліцензії з поводження з небезпечними відходами, а саме збирання, зберігання, оброблення, знешкодження та мають власні інсинераторні комплекси (згідно пункту 13 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 «Суб’єкти господарювання для здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом з документами, що дають можливість її ідентифікувати), власні або орендовані виробничі площі, приміщення») здійснюють свою діяльність з операції з видалення відходів згідно Закону України «Про управління відходами» та «Переліку операцій з видалення відходів» - «D10 Спалювання на суші», що відповідає такій операції з поводження з небезпечними відходами , як знешкодження відходів. Згідно статті 1 Закону України «Про управління відходами»: - Пункт 20 : об’єкт оброблення відходів - установка, інженерна споруда або інший об’єкт, що використовується для здійснення операцій з відновлення або видалення відходів; - Пункт 37: Термічне оброблення відходів - технологічний процес з термічного оброблення відходів, який відповідає правилам технічної експлуатації відповідної установки; Пункт 39: Установка спалювання відходів - будь-яка стаціонарна або мобільна технічна одиниця та обладнання, призначене для термічного оброблення відходів, з відновленням утворюваного при горінні тепла або без нього, з метою видалення шляхом спалювання за допомогою окислення, а також інших процесів термічного оброблення, таких як піроліз, газифікація, плазмовий процес, якщо речовини, що утворюються в результаті термічного оброблення, у подальшому спалюються. Наказ МОЗУ №1602 Наказ МОЗУ №1602 про внесення змін до Держаних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами від 06.09.2022року ДАЄ ЧІТКЕ ВИЗНАЧЕННЯ, ЩО САМЕ НЕОБХІДНО РОБИТИ З ВІДПОВІДНИМ ВИДОМ ВІДХОДІВ. Тому відповідно до того, які відходи Замовник зазначив у Технічній специфікації Додатку 3, операція "утилізація" не застосовується до відходів предмету закупівлі. Вимагаємо видалити вимогу щодо наявності в ліцензії Учасника такої операції як «утилізація» до клінічних та подібних їм відходів, адже до цих відходів вона не застосовується. Задля дотримання принципів здійснення публічних закупівель і збереження конкурентного середовища, вимагаємо викласти підпункті 1 пункту Технічні вимоги до предмета закупівлі Додатку 3 в наступній редакції, задля збереження конкурентного середовища та дотримання ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Надати копію ліцензії (або наказу про видачу ліцензії) на поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, оброблення, знешкодження) виданої Уповноваженим органом.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до п. 1 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) зазначаємо, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Пунктом 2 зазначеної статті уточняється, що установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв щодо матеріально-технічної бази, обладнання, технологій і т.д. Отже, виходячи із положень статті 16 Закону замовником самостійно на власний розсуд розробляється та затверджується тендерна документація в якій передбачені вимоги до учасників закупівлі. Тобто, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність критеріям та вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Дискримінація передбачає обмеження або перевагу, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Кожен з учасників має рівну можливість для отримання документів, передбачених п. 14, п. 15 Додатку 2 Технічні вимоги та опис предмета закупівлі», а тому відсутні підстави вважати такі вимоги дискримінаційними. Враховуючи викладене вище, тендерні вимоги є законними та обґрунтованими, а підстави на які ви посилаєтесь - надуманими, отже відсутні підстави для задоволення Вашої скарги.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Висновок СЕС на пакети

Номер: dea95f69e299464580413b4cb0327d1f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-23-007017-a.b1
Назва: Висновок СЕС на пакети
Вимога:
Шановний замовнику! З 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону про систему громадського здоров’я №2573-IX, які скасовують необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції. Ознайомтесь з внесеними змінами до законодавства. Згідно внесених змін, виробники не зобов'язані отримувати висновки держсанепідемекспертизи на мішки поліетиленові. Україна вже багато років назад стала на шлях європейської інтеграції та прийняла більше сотні технічних регламентів розроблених на основі директив ЄС та величезну кількість гармонізованих європейських стандартів, які встановлюють вимоги до тієї чи іншої нехарчової продукції. Згідно Постанови КМУ №289 від 24.12.2004 року Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, - виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості. Вимагаємо видалити дану вимогу з пункту 7 Додатку 3 до тендерної документації
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний скаржник! Дякуємо за вимогу. З 1 жовтня 2023 року введено в дію Закон України від 06.09.2022 №2573-IX "Про систему громадського здоров'я". Цей документ розроблений з метою врегулювання механізмів створення ефективної системи громадського здоров’я в Україні, що сприятиме зміцненню здоров’я населення, запобіганню хворобам та збільшенню тривалості життя. Даний Закон скасовує у Законі України "Про пестициди і агрохімікати" (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 14, ст. 91 із наступними змінами): у статті 7: у частині третій слова "позитивний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи та" виключити; Але ніяким чином, як ви зазначаєте. Виходячи з положень статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначаємо, що відповідно до Закону замовником самостійно на власний розсуд розробляється та затверджується тендерна документація, в якій передбачені вимоги до учасників закупівлі щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям (матеріально-технічної бази, обладнання, технологій тощо). Також Закон України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон), містить статтю 23. Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності. Ч. 1 вказаної статті передбачено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Статус вимоги: Відхилено