-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дорожні знаки
Завершена
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
22.11.2023 16:39 - 03.12.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
a98dac747084438186b6e3cb6b5ada69
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-22-016284-a.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
1. Шановний Замовник, 28 листопада 2023 року Вами було внесено зміни у Додаток 5 тендерної документації та викладено Примітку до Додатку 5 у новій редакції : «На підтвердження якісних характеристик Учасник у складі тендерної пропозиції надає сертифікати на товар, а також на світлоповертальну плівку та документ-підтвердження щодо сертифікації обладнання, на якому буде виконуватись цифровий друк.» в новій редакції «Примітка: На підтвердження якісних характеристик Учасник у складі тендерної пропозиції надає сертифікати на товар, а також на світлоповертальну плівку. З 1 січня 2023 року набрав чинності ЗУ “Про надання будівельної продукції на ринку”, що імплементує в національне законодавство положення Регламенту (ЄС) № 305/2011., відповідно до якого Україна виконує вимоги Угоди про Асоціацію між ЄС та Україною. Однією з ключових вимог Регламенту (ЄС) №305/2011 є оцінка та перевірка стабільності показників будівельної продукції, яку здійснюють виробники будівельної продукції, в тому числі, дорожніх знаків, оскільки, під дію цих вимог підпадають всі будівельні матеріали, вироби, конструкції і їх компоненти або системи, які використовуються в зведенні будівель та споруд, монтажі і у будь-яких інших супутніх будівельних роботах. Матеріали та обладнання, що будуть використовуватись повинні відповідати усім діючим нормам, у тому числі стандартам та регламентам ЄС. Тому, є необхідність у зазначенні у ТД вимог щодо сертифікації цифрового друку, тобто сертифікації обладнання на якому буде виконуватись цифровий друк на плівці. Для підтвердження заявленим вимогам, необхідно у складі пропозиції надати документ, який підтверджує що обладнання є сертифікованим.»
Вважаємо зміни, внесені Вами дискримінаційними, необгрунтованими та незаконними з наступних причин:
У Примітці Ви зазначаєте, що з 1 січня 2023 року набрав чинності ЗУ “Про надання будівельної продукції на ринку”, що імплементує в національне законодавство положення Регламенту (ЄС) № 305/2011., відповідно до якого Україна виконує вимоги Угоди про Асоціацію між ЄС та Україною.
Якщо Ви уважно вивчите положення ЗУ «Про надання будівельної продукції на ринку», то з’ясуєте, що вказаний закон не має відношення до предмету закупівлі, яку Ви проводите. Так, відповідно до ст. 2 вказаного Закону його дія поширюється на будівельну продукцію, що вводиться в обіг або надається на ринку України. При цьому у ст 1 ЗУ «Про надання будівельної продукції на ринку» міститься визначення поняття «будівельна продукція» - будь-який матеріал, виріб або комплект, що виробляється та вводиться в обіг для застосування протягом тривалого часу в будівлі або споруді, показники якого впливають на показники будівлі або споруди, пов’язані з основними вимогами до них.
Відповідно до тендерної документації, затвердженої Рішенням Уповноваженої особи КП «Транспортна інфраструктура міста» Дніпровської міської ради від «28» листопада 2023 року предметом закупівлі є «Дорожні знаки ДК 021:2015- 34990000-3 Регулювальне, запобіжне, сигнальне та освітлювальне обладнання».
Визначення поняття дорожній знак наведено у п. 3.2. ДСТУ 4100:2021, відповідно до якого дорожній знак – один із елементів системи технічних засобів регулювання дорожнім рухом, який представляє собою сигнальний пристрій встановленої форми і кольору/кольорів, на якому нанесено зображення, призначені для інформування учасників дорожнього руху про умови, напрямки та режими руху на автомобільних дорогах, вулицях та об’єктах сервісу чи на прилеглій території. Як вбачається із наведеного, дорожні знаки не відносяться до будівельної продукції, оскільки не застосовуються протягом тривалого часу в будівлі або споруді, а показники дорожнього знаку жодним чином не впливають на показники будівлі чи споруди.
У примітці Ви зазначаєте, що однією з ключових вимог Регламенту (ЄС) №305/2011 є оцінка та перевірка стабільності показників будівельної продукції, яку здійснюють виробники будівельної продукції, в тому числі, дорожніх знаків, оскільки, під дію цих вимог підпадають всі будівельні матеріали, вироби, конструкції і їх компоненти або системи, які використовуються в зведенні будівель та споруд, монтажі і у будь-яких інших супутніх будівельних роботах. Тобто, Замовник сам зазначає, що будівельна продукція – це та продукція, яка використовується в зведенні будівель та споруд, монтажі і у будь-яких інших супутніх будівельних роботах. Залишається не зрозумілим яким чином дорожні знаки та станок для цифрового друку приймають участь у зведенні будівель та споруд.
Регламент (ЄС) №305/2011 дійсно стосується оцінки та перевірки стабільності показників будівельної продукції, однак дорожні знаки до будівельної продукції чи будівельних матеріалів чинним законодавством не віднесені. Те ж саме стосується і обладнання на якому буде виконуватись цифровий друк на плівці. Станок для цифрового друку не відноситься до будівельних матеріалів і на ньому не виготовляється будівельна продукція. Таким чином, обгрунтування необхідності надання сертифікату на станок для цифрового друку з посиланням на вимоги про це в Регламенті (ЄС) №305/2011 та ЗУ «Про надання будівельної продукції на ринку» є безпідставним, не відповідає вимогам закону та слугує для Замовника додатковим засобом штучно обмежити потенційне коло учасників.
Окрім того, Замовник надає лише загальні назви нормативних актів та своє трактування їх норм, однак, при цьому не вказує конкретні статтю та пункт вказаних актів, де передбачена сертифікація станка для цифрового друку.
Пунктом 5 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Предметом даної закупівлі є дорожні знаки, а не станок для цифрового друку, відповідно, Закон наділяє Замовника правом вимагати надання сертифікату відповідності на предмет закупівлі- дорожні знаки, а не на станок для цифрового друку.
Закон України «Про публічні закупівлі» наділяє учасників процедури закупівлі наступними правами:
- правом на неупереджену оцінку тендерної пропозиції (ст.3 Закону);
- правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця (ч.3 ст. 11 Закону);
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (п. 3 ст. 5 Закону)
- запобігання корупційним діям і зловживанням (п. 3 ст. 5 Закону).
Всі вищезазначені права та принципи були порушені Замовником даної закупівлі, оскільки тендерна документація містить вимоги, що суперечать чинному законодавству про публічні закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства про публічні закупівлі та виключити з Додатку 5 незаконну вимогу про надання сертифікату на станок для цифрового друку.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 1129 1 К.pdf 29.11.2023 13:07
Дата подачі:
28.11.2023 23:27
Вирішення:
Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги Технічної специфікації
Номер:
76b6c7e97be8465284bbb2310e5d5dda
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-22-016284-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги Технічної специфікації
Вимога:
Шановний Замовник, відповідно до Примітки Додатку № 5 до Тендерної документації учасники закупівлі повинні надати документ-підтвердження щодо сертифікації обладнання, на якому буде виконуватись цифровий друк. Вважаємо дану вимогу Замовника дискримінаційною та такою, що направлена на штучне обмеження кола потенційних учасників закупівлі з наступних підстав:
1. Замовник не вказує сертифікат на відповідність яким законодавчим нормам, ДСТУ , ТУ тощо має надати учасник, тим самим створюючи можливість у майбутньому відхилити пропозицію учасника, аргументуючи це тим, що такий учасник надав не той сертифікат, що вимагався замовником.
2. Виробники дорожніх знаків, які виготовляють свою продукцію з дотриманням чинних норм, у встановленому законом порядку проходять перевірку свого виробництва та отримують Атестат виробництва, виданий уповноваженим органом з оцінки відповідності, який засвідчує, що стан виробництва дорожніх знаків відповідає вимогам чинних ДСТУ, прийнятих у даній галузі. Для отримання такого Атестату виробники знаків проходять перевірку, яка включає в себе перевірку всього обладнання та агрегатів, які використовуються при виробництві дорожніх знаків, у тому числі і обладнання для нанесення зображення методом цифрового друку. Замовник не вперше проводить закупівлю дорожніх знаків і добре обізнаний з документами, які мають бути надані на підтвердження відповідності вказаного виду товару. Тому вимога про надання сертифікату на обладнання для нанесення цифрового друку виглядає як спроба замовника обмежити коло потенційних учасників.
3. Відповідно до частини 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обгрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Тобто, якщо у тендерній документації прописана вимога нанесення зображення на знаки конкретним методом, а саме цифровим друком, мається на увазі, що учасники мають право запропонувати еквівалентний спосіб нанесення зображення. Разом з тим, вимога Замовника надати сертифікат на обладнання для цифрового друку, порушує статтю 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» та позбавляє права учасників, які мають обладнання для нанесення зображення еквівалентним способом.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі повинні здійснюватись з дотриманням принципів відкритості та прозорості, добросовісності, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також запобіганням зловживань з боку Замовників та Учасників. Тендерна документація у тій редакції, що викладена замовником на тендерному майданчику, порушує всі вище перелічені принципи.
Враховуючи вищезазначене, вимагаємо виключити з Додатку № 5 дискримінаційну вимогу про надання сертифікату на обладнання для цифрового друку та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства про публічні закупівлі. У противному разу ми будемо вимушені оскаржити вимоги тендерної документації до АМКУ. Дякуємо.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 1124 4 К.pdf 24.11.2023 15:47
Дата подачі:
23.11.2023 14:44
Вирішення:
Замовником будуть внесені зміни
Статус вимоги:
Задоволено