• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

Завершена

34 389 432.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 171 947.16 UAH
Період оскарження: 22.11.2023 14:24 - 27.11.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога на тендер

Номер: 26b847836c974ebe8c699acf08c69863
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-22-011182-a.a1
Назва: Вимога на тендер
Вимога:
Відповідно до вимог Вашої тендерної у складі своєї тендерної пропозиції учасники зобов'язані надати оригінали сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023, ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT), ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT), ДСТУ EN ISO 41001:2021. Відповідно до пункту 29 Особливостей: - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. - у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати: 1) підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 2) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)", який також не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії Сертифікатів ДСТУ ISO/IEC 27001:2023, ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT), ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT), ДСТУ EN ISO 41001:2021. Жодним нормативно-правововим актом не передбачено необхідності отримання електропостачальником Сертифікатів ДСТУ ISO/IEC 27001:2023, ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT), ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT), ДСТУ EN ISO 41001:2021. Така сертифікація може здійснюватись ним на добровільній основі. Учасники не зобов’язані витрачати зайві кошти на отримання такого сертифікату, щоб лише взяти участь в оголошеній Замовником процедурі закупівлі. А тому взяти участь в такій закупівлі зможуть тільки ті учасники, які вже мають в наявності такий сертифікат або мають зайві кошти на його отримання. Практикою органу оскарження підтверджується неправомірність вимоги щодо надання зазначених сертифікатів UA-2023-10-30-004586-a, UA-2023-05-02-014006-a, UA-2023-10-02-002228-a, UA-2023-10-06-012690-a, UA-2023-09-13-005723-a. Посилання на практику органу оскарження, яку Ви наводити у відповіді, не враховує змін у законодавстві, а саме Постанову Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 тому не може розглядатися як законне обґрунтовування надання сертифікатів відповідності. У зв’язку з цим вимога Замовника щодо надання учасниками відповідних сертифікатів є незаконною, дискримінаційною, а тому має бути вилучена Замовником з тексту тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, на Вашу вимогу повідомляю, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси як замовників так і постачальників. Як відомо, ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Питання сертифікації ISO у публічних закупівлях не є однозначним. З одного боку, як визначено частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. Замовник у вимогах тендерної документації не вимагає різні сертифікати ISO, які є взаємозамінними. Звертаємо Вашу увагу, що у рішеннях АМКУ щодо сертифікату, мова йшла про те, що Замовник не може вимагати від органу сертифікації, що видав сертифікат ISO, змінювати його форму чи ведення додаткових публічних реєстрів, у яких можна перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі, так як з цією метою вказано номер телефону органу сертифікації у самому сертифікаті. В даній закупівлі Замовник не встановлює таких вимог. Отже, Учасником не доведено, що вищевказані вимоги документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому враховуючи вищезазначене , у замовника відсутні підстави у задоволенні Вашої вимоги.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 30.11.2023 17:00