• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування та ремонту друкуючої та копіювальної техніки

Завершена

445 740.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 457.40 UAH
Період оскарження: 21.11.2023 17:47 - 03.12.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги

Номер: 0ee05c0d1eea46b0ba362354e3f374e9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-21-017301-a.b2
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! У відповідності до п.п. 3, 4 п.4 додатку 2 тендерної документації на закупівлю, яка проводиться відповідно до вимог Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): 3. Учасник повинен надати довідку про застосування Учасником заходів із захисту довкілля: підтвердити копіями чинних договорів з компаніями, які мають відповідні ліцензії на утилізацію витратних матеріалів та запчастин, а також підтверджуючі акти про утилізацію за будь- який період 2020-2022 рр. 4. В разі якщо Учасник не є виробником / імпортером витратних матеріалів (тонеру), необхідно додатково надати у складі своєї пропозиції оригінал листа авторизації Учасника, в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником виробника/імпортера. Даний лист повинен бути адресований Замовнику торгів та містити ідентифікатор закупівлі та назву предмету закупівлі. Щодо п.п. 3: повідомляємо, що встановлення такої вимоги чинним законодавством України не обумовлено. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації. Нашою Компанією розроблені та Наказом по підприємству затверджені і застосовуються в ході виконання робіт чи послуг заходи із захисту довкілля, згідно вимог чинного законодавства. Ми вважаємо, що на етапі підготовки та подання документів для участі у тендері, коли компанії знаходяться у статусі «Учасник», а не «Переможець», дана вимога є недоречною та такою, що заздалегідь навмисно звужує коло потенційних учасників, а значить є дискримінаційною. Щодо п.п. 4: Зазначаємо, що продаж витратних матеріалів (тонерів) не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання. Чинним законодавством України не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати продаж витратних матеріалів (тонерів). Учасник має укладені господарські договори із дистриб’юторами сумісних витратних матеріалів, які не є ані виробниками ані імпортерами відповідних товарів (тонерів, картриджів), а тому позбавлений можливості виконати вимогу про надання авторизаційного листа, що підтверджує партнерські відносини. Вимога надати авторизаційний лист суттєво обмежує конкуренцію та є дискримінаційною. Даними вимогами прямо порушується Закон України «Про Публічні закупівлі», а саме: ст.5, п. 5 ст. 14 та п. 4 ст. 22. Вимагаємо від Замовника не порушувати Закон «Про публічні закупівлі» та внести зміни до ТД шляхом видалення авторизаційного листа на витратні матеріали та дискримінаційної вимоги щодо надання Договору про утилізацію витратних матеріалів та запчастин.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Відповідні зміни буде внесено.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Щодо надання сертифікатів ISO 9001, 14001

Номер: 6d9147d2efd0461f88ae5956c5fae98f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-21-017301-a.c1
Назва: Щодо надання сертифікатів ISO 9001, 14001
Вимога:
Шановний Замовнику! Наша компанія має досвід у наданні послуг з технічного обслуговування та ремонту друкуючої та копіювальної техніки та планує прийняти участь у даній закупівлі. У відповідності до п.п. 4-5 п.4 додатку 2 тендерної документації на закупівлю, яка проводиться відповідно до вимог Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): Учасник повинен надати: - Сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (або міжнародному стандарту ISO 9001:2015) Учасника закупівлі. - Сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (або міжнародному стандарту ISO 14001:2015) Учасника закупівлі. Отримання додаткових сертифікатів для можливості надання послуг не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Таким чином Замовник має право не вимагати документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності. Для прикладу хочемо зазначити, що у частині «Національний вступ» ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015), ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015), які вимагає Замовник, зазначено наступне: «Дані стандарти МОЖУТЬ застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати передбачені стандартами політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги». Тобто, момент номер один, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБВ’ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначається, що «Дані стандарти, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи змінення правових вимог щодо організації». Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб’єкта господарювання, зокрема, й у такий спосіб – як створення перешкоди для прийнятті участі у закупівлі (тобто дискримінації). У тексті самих стандартів у розділі «Сфера застосування» також зазначено: «Цей стандарт організація може використовувати». Знову ж таки «МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ’ЯЗАНІ». Тобто ми бачимо, що дані стандарти мають виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. А все що не є обов’язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінації учасників, яким визначено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. 3 та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Жодним чинним нормативно-правовим актом в Україні не регулюється дане питання та не передбачена обов’язкова наявність сертифікатів ISO. Встановлюючи вимоги щодо надання сертифікатів, Замовник має можливість лобіювати інтереси учасника Процедури закупівлі, який має відповідні документи. Також ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Відповідно до п.4 ст. 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Вимога про обов’язкове надання сертифікатів ISO є дискримінаційною. У відповідності до ч.1 ст. 5 Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. На основі вище викладеного та у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо внести зміни до тендерної документації, які відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та виключити з неї вимоги які є дискримінаційними для учасників, а саме прибрати з тендерної документації вимогу щодо надання Сертифікату на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (або міжнародному стандарту ISO 9001:2015) Учасника закупівлі та Сертифікату на відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (або міжнародному стандарту ISO 14001:2015) Учасника закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня, дякуємо за звернення. Відповідні зміни буде внесено до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено