-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комплект меблів для холу за кодом ДК 021:2015 39150000-8 Меблі та приспособи різні.
Завершена
270 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 350.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 350.00 UAH
Період оскарження:
21.11.2023 13:34 - 29.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо умов закупівлі
Номер:
1ddef7b9fb9b4822ace7adbde5f55d86
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-21-009364-a.c1
Назва:
Вимога щодо умов закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! Ретельно вивчивши технічне завдання ( Додаток до оголошення про проведення закупівлі Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі можна зробити висновок про наявність зацікавленості Замовника або уповноваженої особи щодо звужування кола учасників до одного учасника та неможливості здорової конкуренції серед учасників торгів.
В пунктах №11 у Додатку «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Замовник зазначає,що учасник у складі пропозиції повинен надати: " Копію сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000:2008; - Копію сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019. При цьму видані вони бути повинні на учасника закупівлі. Предметом закупівлі є як корпусні меблі так і м’які меблі(офісні диванчики) і крісла виробника ТОВ «Новий стиль»
Стандарт ISO 28000 – це міжнародний стандарт, розроблений Міжнародною організацією зі стандартизації (ISO) у відповідь на потребу світової бізнес-спільноти у зміцненні безпеки вантажів, транспортних засобів та об'єктів транспортної інфраструктури від загроз тероризму, контрабанди та розкрадань. Основне завдання стандарту ISO 28000 полягає у зміцненні транспортної безпеки та уніфікації вимог до систем менеджменту безпеки (СМБ). ISO 45001:2019 – міжнародний стандарт, який був опублікований у березні 2018 року, і замінив стандарт OHSAS 18001:2007. Він містить правила, які компанія має використовувати для впровадження системи менеджменту охорони здоров’я і безпеки праці (ОЗіБП) та підвищення її результативності. Система охороні здоров’я і безпеки праці найбільш затребована в таких галузях: металургія, хімічна промисловість, гірництво, будівництво, лісозаготівля, машинобудування, охорона здоров’я, інші види діяльності з високим рівнем ризику небезпеки для працюючих.
SO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар, тобто сертифікація ISO не є обов’язковою на території України. Сертифікація по ISO 45001:2018 не є обов’язковою вимогою стандарту. Також по ISO 28000:2007 не є обов’язковою вимогою стандарту. Із опису цих стандартів видно, що використовуються на практиці крупними підприємствами. ФОПи і керівники малих підприємств в своїй діяльності по виготовленню меблів, які хотіли б прийняти участь та приймають участь у подібних закупівлях, як таких як і об'явлена Замовником, дотримуються норм і принципів по охороні здоров’я і безпеці праці та підвищення її результативності. І при цьому їм не обов'язково мати сертифікат ISO 45001:2018.
До того ж також в своїй діяльності Учасники передбачають послуги по доставці меблів, погоджуються з Замовникома на умову по поставці меблів у договорах та чітко виконують ці умови та несуть відповідальність за це. І для цього також не обов'язково мати сертифікат ISO 28000.
Крім того, проводячи аналіз аналогічних закупівель Замовника на постачання меблів, хотілось би зробити висновок, що раніше Замовником не вимагалось додаткових сертифікатів по ISO: раніше Замовнику було достатньо лише висновків державної СЕЕ або сертифікатів якості тільки на матеріали, з яких виготовляються меблі.
Аналізуючи тендерну документацію Замовника на закупівлю інших товарів крім офісних меблів, наприклад: «Медичні матеріали» код ДК 021: 2015 – 33140000-3; Устаткування для операційних блоків код 33160000-9; та інші придбання товарів, Замовник в жодній із закупівель не вимагав надання вищезгаданих сертифікатів ІSO, вимоги на підтвердження характеристик запропонованого учасником товару вимогам Замовника полягали тільки в наданні звичайних Висновків державної СЕЕ, декларацій відповідності, сертифікатів якості на товар
Замовника чомусь в цих закупівлях не турбують і не цікавлять питання логістики, безпеки транспорту, вантажу, не турбують питання з охорони здоров’я і безпеки праці та підвищення її результативності виробника
І тут виникає запитання до відповідального Замовника: чому він не однаково ставиться в своїх загальних вимогах до закупівлі товарів і до Учасників закупівель? Вимоги про наявність цих сертифікатів завантажені виключно з метою обмеження кола учасників торгів, адже всі ці питання, які відображаються в цих стандартах і так передбачені діючим Законодавством України і дотримуються виробниками. І це веде до порушення Замовником ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»! Вважаємо вимогу про надання сертифікатів ISO 28000:2008, ISO 45001-2019 дискримінаційною, як такою що обмежує коло осіб які можуть прийняти участь у даній закупівлі. Сертифікація ІSO в Україні не є обов'язковою. І є безліч інших сертифікатів ІSO, і не можливо їх всіх використовувати ФОПам і малим підприємствам. Але підприємства і ФОПи і без наявності цих сертифікатів постачають замовникам якісну продукцію (меблі) у відповідності до вимог державних стандартів ДСТУ і згідно з висновками СЕЕ. Чому замовника цікавить тільки щоб ці сертифікати були видані на учасника закупівлі, а не на виробника тих самих крісел та диванів, учасник закупівлі може не бути сам їх виробником!! Аналізуючи документи які були надані Переможцем попередньої закупівлі меблів , можно сказати що всі ці вимоги зазначені Замовником для того щоб в закупівлі прийняв участь тільки один учасник, переможець попередньої закупівлі.Тому ми вимагаємо прибрати з вимог Замовника вимоги на сертифікати ISO 28000:2008, ISO 45001-2019, як таких , що сертифікація по цим стандартам в Україні не є обов’язковою. І тим самим не порушувати принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи:
Замовник
- П. 3 Відповідь на вимогу, внесення змін до ТД..PDF 27.11.2023 15:36
Дата подачі:
25.11.2023 23:58
Вирішення:
Відповідно до ст. 24 ЗУ "Про публічні закупівлі" підготовлено відповідь такого змісту: Шановний Учаснику!
На Вашу вимогу Комунальне некомерційне підприємство «Клінічна лікарня №5» Сумської міської ради повідомляє наступне:
Вимога п.11 додатку 2 тендерної документації щодо надання учасниками торгів сертифікатів ISO 45001:2019, ISO 9001:2018, ISO 14001:2015, ISO 28000:2008 – це гарантія спроможності забезпечити якісний та безпечний товар, який відповідає обов’язковим вимогам якості згідно чинного законодавства, оскільки сфера застосування даних меблів це лікарня, де надважлива якість та вчасна поставка. Така вимога жодним чином не є дискримінаційною вимогою, що обмежує участь учасників.
Наявність даних сертифікатів підтверджує спроможність потенційного учасника щодо його надійності щодо поставки товару, в даному випадку меблів, що будуть відповідати нормам та стандартам чинним на території України, а також технічно-якісним вимогам предмету закупівлі. Дані сертифікати вимагаються з метою уникнення поставки низької якості товару.
Наголошуємо, Шановний Учаснику, Законом України «Про публічні закупівлі» у статті 22 пункт 2 зазначено що тендерна документація має містити кваліфікаційні критерії в кількості та за розсудом Замовника, а також пункт. 4 «інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам».
Відповідно до статті 23 пункту 5 «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.»
Виходячи з цього, Законом України «Про публічні закупівлі» надається право Замовнику самостійно обирати спосіб підтвердження технічним та якісним характеристикам щодо поставки даного предмету закупівлі. Тому тендерна документація складена відповідно до чинного законодавства зі всіма змінами.
Додатково зазначаємо, що кожна закупівля, є особливою та потребує індивідуального підходу стосовно підготовки тендерної документації, а саме технічної частини.
Статус вимоги:
Відхилено