• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія.

Завершена

2 532 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 664.00 UAH
Період оскарження: 21.11.2023 12:36 - 26.11.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

скарга

Номер: bc5acb3d3baa4a55b5d92a2ef5da5024
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-21-007914-a.c4
Назва: скарга
Скарга:
на незаконні дії замовника
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.12.2023 17:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.01.2024 09:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати Рішення від 14.12.2023 №295.
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380934108320 gasenergotendr@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/
Вимога
Відхилено

Невідповідність законодавству

Номер: 23cca62e1d094fb5ba08e5cd496106d8
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-21-007914-a.b3
Назва: Невідповідність законодавству
Вимога:
Відповідно до пункту 6 " Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" розділу ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, Замовник вимагає надати документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 27701 "Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки", з наданням відповідного сертифікату. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)". Тому, цей документ, які вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають наявності вищезазначених документів. За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей. Враховуючи вище викладене, просимо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Зазначені вище вимоги Замовника є обґрунтованою і об'єктивною, а так як сформована до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» із врахуванням правових та економічних засад здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Відповідно до абзацу 12 Розділу 1 Сфера застосування ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT) вимоги цього стандарту є загальними і призначені для застосування всіма організаціями (або частиною організації), незалежно від типу, розміру та характеру діяльності, а також у державних, приватних або неприбуткових галузях економіки. Наказом ДП "УКРНДНЦ" від 29.11.2022 № 232 "Про прийняття та скасування національних стандартів» прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 01 січня 2023 року, серед яких зокрема підпунктом 12 пункту 1 Наказу включено ДСТУ ISO/IEC 27701:2022 (ISO/IEC 27701:2019, IDT) Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для керування конфіденційною інформацією. Вимоги та настанови. Використання сертифікатів ISO (Міжнародна організація зі стандартизації) в діяльності компаній може мати ряд переваг. Вони допомагають забезпечити високу якість продукції або послуг, мають міжнародне визнання і довіру, зменшують ризики та допомагають компаніям працювати на світовому ринку. Стандарти ISO сприяють зменшенню ризиків невиконання укладеного договору. Використання стандартів ISO допомагає зменшити ризик невиконання та помилок в діяльності, оскільки вони включають найкращі практики та процедури. Провірка сертифікатів ISO у виконавців важлива, оскільки вона дозволяє переконатися, що компанія чи постачальник дійсно володіє сертифікатами, які вона вказує. Це зменшує ризик отримання низької якості товарів чи послуг та допомагає забезпечити довіру до партнерів та постачальників.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 2bdaa5f5b02243e5b50c920398fc10a2
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-21-007914-a.b2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
В тендерный документації вказано: "Довідку (у довільній формі), що засвідчує можливість надання замовнику платіжних документів, а також надання замовником графіків споживання електричної енергії та величини потужностей (у разі, якщо вони змінюються більше ніж на 10%) та іншу інформацію передбачену договором постачання електричної енергії, безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві, офісі тощо учасника, що знаходиться в межах адміністративної області знаходження об'єктів для постачання електричної енергії Замовника (із зазначенням місця розташування учасника, посади, ПІБ та контактного телефону керівника/відповідального працівника учасника та із наданням документального підтвердженням власності або оренди приміщення на такій території) та через персональну сторінку споживача на веб-сайті електропостачальника у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу. " А це фактично зобов'язує учасників створювати центр обслуговування клієнтів саме в вашому регіоні. Електричноа енергія не є тим товаром, що передбачає територіальне місце знаходження в регіоні замовника. Враховуючи це, вважаємо що дана вимога є дискримінаційною, відносно учасників які знаходяться не в регіоні замовника. Тому просимо прибрати з тендерної документації
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п. 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійс-нювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до п. 8.3.17. зазначених Правил Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 57bdd8e4b0914d20be7652a9ad5dc69e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-21-007914-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Згідно з Тендерною документацією Замовника, а саме, розділ ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, пункт 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, зазначена наступна вимога: «Тендерна документація складена з урахуванням потреб осіб з інвалідністю та проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів, тому під час подання пропозиції учасник повинен врахувати вимоги щодо наявності можливості задоволення потреб осіб з інвалідністю та проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Тому Учасник на виконання нових державних будівельних норм «Інклюзивність будівель і споруд», які впроваджують обов’язкове влаштування безперешкодного доступу для всіх маломобільних груп населення, у тому числі, людей з інвалідністю, зокрема, введені чіткі обов'язкові параметри влаштування безпечних пандусів при будівництві або реконструкції житлових і громадських об’єктів, повинен надати документ, який засвідчує виконання цієї умови в будівлі його діяльності в межах області знаходження об'єктів для постачання електричної енергії Замовника, а також учасник надає Висновок щодо доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будівель прийому громадян або стосовно будівлі, яка орендується учасником в межах області знаходження об'єктів для постачання електричної енергії Замовника.» Ця вимога Замовника суперечить законодавству, так як документ зазначений в даному розділі залежить не від Учасника, а від третьої особи (орендодавця, в якого Учасник може орендувати приміщення). А тому не може застосовуватись для закупівлі. Зазначимо, що предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)". А тому, цей документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Також наголошуємо, що це є дискримінаційною вимогою, так як звужує коло потенційних постачальників, які знаходяться не в межах області знаходження об'єктів для постачання електричної енергії Замовника. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають наявності вищезазначених документів. За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей. Враховуючи вище викладене, просимо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Зазначена вище вимога Замовника є обґрунтованою і об'єктивною, а так як сформована до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» із врахуванням правових та економічних засад здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Вимоги цих норм є обов’язковими для застосування усіма юридичними та фізичними особами на території України, окрім будівництва індивідуальних житлових будинків (абз 2 Розділу 1.Сфера застосування ДБН В.2.2-40-2018) Відповідно до п.7.2.1 ДБН В.2.2-40-2018 усі громадські будівлі та споруди повинні бути однаково доступні для усіх груп населення в тому числі маломобільних груп населення. Тому, Учасник на виконання нових державних будівельних норм «Інклюзивність будівель і споруд», які впроваджують обов’язкове влаштування безперешкодного доступу для всіх маломобільних груп населення, у тому числі, людей з інвалідністю, зокрема, введені чіткі обов'язкові параметри влаштування безпечних пандусів при будівництві або реконструкції житлових і громадських об’єктів, повинен надати документ, який засвідчує виконання цієї умови в будівлі його діяльності в межах області знаходження об'єктів для постачання електричної енергії Замовника, а також учасник надає Висновок щодо доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будівель прийому громадян або стосовно будівлі, яка орендується учасником в межах області знаходження об'єктів для постачання електричної енергії Замовника.
Статус вимоги: Відхилено