• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з доступу до мережі інтернет для центрального апарату НКРЕКП (Додатковий канал)

Завершена

108 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 080.00 UAH
Період оскарження: 21.11.2023 11:01 - 21.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 4c84a28001a14dd8bc5f08cadaed9efa
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-21-004538-a.b3
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Тендерна документація Публічних закупівель є такою, що містить дискримінаційні умови та обмежує коло учасників, унеможливлює участь Товариства в Закупівлі, внаслідок чого порушуються права та законні інтереси Товариства у сфері публічних закупівель
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 07.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.11.2023 16:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.12.2023 12:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.12.2023 року № 19747-р/пк-пз, відповідно до пункту 54 Особливостей, внесено зміни до тендерної документації. Рішення органу оскарження виконано.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРТЕЛЕ-СЕРВІС", Ковтун Юлія 380931197026 yulya@ukrtelebud.com.ua
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення безпідставних та дискримінаційних вимог

Номер: a602895c24314031a46de5c5983f9fbf
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-21-004538-a.b2
Назва: Вимога про усунення безпідставних та дискримінаційних вимог
Вимога:
Пунктом 9 розділу ІІ Додатку 2 до Тендерної документації передбачено вимогу до учасників процедури закупівлі надати у складі тендерної пропозиції «Скан-копії виконавчої документації на прокладання волоконно-оптичних кабелів до адреси, вказаної у п.п. 1.5, 1.6 Додатку 3 до тендерної документації, що обслуговує Оператор, а саме: копії актів опосвідчення (прийняття робіт) ПАТ «Укртелеком»; копії картограм (схем) прокладання волоконно-оптичного кабелю та договору/ів на оренду кабельної каналізації (за винятком ПАТ «Укртелеком», що її обслуговує) за адресою: м. Київ, вул. Сім’ї Бродських (Смоленська), 19». Пунктом 10 розділу ІІ Додатку 2 до Тендерної документації передбачено вимогу до учасників процедури закупівлі надати у складі тендерної пропозиції «Скан-копії виконавчої документації (паспорту, тощо) на змонтовану оптичну лінію/прокладання волоконно-оптичних кабелів між точкою підключення Виконавця і точкою підключення Замовника за адресою: 03057, м. Київ, вул. Сім’ї Бродських, 19 (вул. Смоленська, 19), яка засвідчує наявність прозорого каналу доступу до мережі Інтернет між зазначеними точками підключення: копія паспорту на змонтовану оптичну лінію/прокладання волоконно-оптичних кабелів, копія протоколу вимірювання загасання змонтованої ділянки та копія картограми (схеми) змонтованої оптичної лінії/прокладання волоконно-оптичних кабелів між точками підключення.». Дані вимоги є такими, що обмежують конкуренцію серед учасників і звужують їх коло до тих, що на момент подання тендерної пропозиції вже мали прокладені кабелі до адреси та змонтовану оптичну лінію/прокладання волоконно-оптичних кабелів між точкою підключення Виконавця і точкою підключення Замовника, та не дають можливості новим учасникам приймати участь в закупівлі. Крім того організатором закупівлі не наведено жодних нормативно-правових та/або логічних обґрунтувань для включення даних вимог до тендерної документації. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У зв’язку з вищенаведеним, відповідно до частини 1 статті 24 Закону «Про публічні закупівлі» вимагаємо внести зміни до Тендерної документації закупівлі, усунувши зазначені порушення.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, стосовно Вашої вимоги повідомляємо наступне: По-перше, дані вимоги Тендерної документації не «обмежують конкуренцію серед учасників та не призводять до дискримінації учасників», оскільки за вказаною у вимогах адресою наявна присутність не менше трьох телекомунікаційних операторів та провайдерів, які можуть надати такі послуги. По-друге, відсутність вимоги, зазначеної у п. 10 Розділу II Додатку 2 до Тендерної документації, може призвести до порушення терміну початку та якості надання послуг з доступу до мережі інтернет. Тому, перебої у роботі виділеного цифрового каналу з доступом до мережі інтернет можуть негативно позначитись на роботі Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП). По-третє, в умовах воєнного стану отримання необхідних погоджень та дозволів на проєктування та виконання робіт з прокладання оптичних кабелів супроводжується непередбаченими організаційними затримками, а також затримками, пов’язаними з комендантським часом та довготривалими тривогами. По-четверте, вказані вимоги не є такими, що не дають можливості новим учасникам брати участь в закупівлі, тому що з урахуванням підготовки до надання якісних послуг в умовах воєнного стану, кожен потенційний новий учасник повинен подбати про підготовку та перевірку відповідної лінії зв’язку заздалегідь, не перекладаючи ризики невчасного та неякісного надання послуг на замовника. Враховуючи все вищезазначене та у зв’язку з тим, що НКРЕКП є державним органом, на якого покладено завдання в умовах воєнного стану безперервно та у повному обсязі здійснювати контроль за всіма об’єктами Енергетичної системи України, введення пункту 10 Розділу II Додатку 2 до Тендерної документації є принциповим та не є таким, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Наявність такої вимоги не означає, що участь у цій закупівлі може взяти лише один учасник, якому належать змонтовані оптичні лінії зв’язку/волоконно-оптичні кабелі за адресою: 03057, м. Київ, вул. Сім’ї Бродських, 19. Дана вимога не звужує коло учасників закупівлі, дискримінуючи цим тих учасників, які не мають у власності чи оренді змонтовані оптичні лінії зв’язку/волоконно-оптичні кабелі за вказаною адресою. Отже, вносити зміни до Тендерної документації не потрібно.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення безпідставних та дискримінаційних вимог

Номер: 13f2d8a952014278ba586da217e9926d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-21-004538-a.b1
Назва: Вимога про усунення безпідставних та дискримінаційних вимог
Вимога:
Додатком 2 до Тендерної документації встановлена вимога до Учасників процедури закупівлі надати наступні документи для підтвердження їх відповідності кваліфікаційним критеріям: «1.5. Скан-копія наказу (Витягу із наказу) від Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України щодо видачі Учаснику ліцензії на надання послуг у галузі криптографічного захисту інформації (крім послуг електронного цифрового підпису). 1.6. Скан-копія наказу та Повідомлення від Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України про включення Учасника до Переліку операторів Національної системи конфіденційного зв’язку (НСКЗ), які мають право надавати послуги конфіденційного зв’язку та/або захищеного доступу до мережі Інтернет.» Відповідно до Порядку надання послуг конфіденційного зв’язку органам державної влади та органам місцевого самоврядування, державним підприємствам, установам, організаціям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 р. № 1519, послуги конфіденційного зв’язку надаються споживачам операторами на платній основі (за встановленими Адміністрацією Держспецзв’язку граничними тарифами) на підставі відповідного договору. Оскільки ні послуги у галузі криптографічного захисту інформації, ні послуги конфіденційного зв’язку не є предметом даної закупівлі, зазначені вимоги є безпідставними та такими, що обмежують конкуренцію. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У зв’язку з вищенаведеним, відповідно до частини 1 статті 24 Закону України "Про публічні закупівлі", вимагаємо внести зміни до Тендерної документації закупівлі, усунувши зазначені порушення.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Стосовно Вашого звернення повідомляємо наступне: Так, дійсно, у тендері на закупівлю послуги з доступу до мережі інтернет для центрального апарату НКРЕКП (Додатковий канал), який проводить Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) (Ідентифікатор тендеру UA-2023-11-21-004538-a) ні послуги у галузі криптографічного захисту інформації, ні послуги конфіденційного зв’язку не є предметом даної закупівлі. Але: По-перше, оператори та провайдери телекомунікаційних послуг, які побудували свої оптичні лінії зв’язку відповідно до вимог, зазначених у п. 1.5 та п. 1.6 Розділу I Додатку 2 до Тендерної документації, а саме згідно з вимогами при наданні послуг у галузі криптографічного захисту інформації (крім послуг електронного цифрового підпису) та послуг конфіденційного зв’язку та/або захищеного доступу до мережі Інтернет, повинні встановлювати більш сучасне обладнання, їм необхідно виконувати на своїх лініях зв’язку відповідні організаційні заходи та налаштування для можливості підтримки вищевказаних сервісів. По-друге, з урахуванням специфіки сучасних вимог, особливо при роботі системних адміністраторів Управління інформаційних технологій по закритим VPN-каналам у режимі онлайн та дистанційно, НКРЕКП має плани поетапного переходу на вищий рівень захищеності цифрових каналів зв’язку у процесі обігу службової інформації в умовах воєнного стану. По-третє, кількість операторів та провайдерів телекомунікаційних послуг, які побудували свої оптичні лінії зв’язку для можливості надання якісних послуг, у тому числі з можливістю надання послуг у галузі криптографічного захисту інформації (крім послуг електронного цифрового підпису) та послуг конфіденційного зв’язку та/або захищеного доступу до мережі Інтернет, рахується на десятки. Інформацію щодо переліку суб’єктів господарювання, які мають ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг у галузі криптографічного захисту інформації (крім послуг електронного цифрового підпису) та технічного захисту інформації, за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, розміщено на офіційному вебсайті ДССЗЗІ: https://cip.gov.ua/ua/news/licensees. Інформацію щодо переліку суб’єктів господарювання, які мають ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг конфіденційного зв’язку та/або захищеного доступу до мережі Інтернет, за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, розміщено на офіційному вебсайті ДССЗЗІ: https://cip.gov.ua/ua/news/vityag-z-pereliku-operatoriv-telekomunikacii-yaki-mayut-pravo-nadavati-poslugi-konfidenciinogo-zv-yazku-ta-abo-zakhishenogo-dostupu-do-merezhi-internet. Крім того, замовник має уникати недобросовісних надавачів послуг та мати право отримувати послуги з якістю на рівні вказаних ним вимог. Вимоги Тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником виходячи зі специфіки предмета закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та законодавства в цілому. Враховуючи вищезазначене, вказані вимоги (п. 1.5 та п. 1.6 Розділу I Додатку 2 до Тендерної документації) не вважаються такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги: Відхилено