• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги центрів і будинків відпочинку (Послуги дитячих закладів оздоровлення та відпочинку дітей - путівки)

Завершена

1 516 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 505.00 UAH
Період оскарження: 26.03.2018 16:51 - 14.04.2018 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінація за територіальною ознакою

Номер: 98f7ed75b50242e5acd85206980bdec6
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-26-002740-b.b1
Назва: Дискримінація за територіальною ознакою
Вимога:
Вимога про усунення дискримінаційних умов (у порядку ч.1 ст.23 Закону). Прошу усунути дискримінаційні вимоги в тендерній документації до Лот №3 Послуги центрів і будинків відпочинку (Послуги дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, що розташовані у Одеській області), таким чином додати окрім Одеської області, також Херсонську, Миколаївські області. Наразі ваші умови перешкоджають іншим учасникам брати участь у процедурах закупівлі, та суперечать суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права інших учасників та їх законні інтереси. Тобто Замовник безпідставно звузив (визначив) місце надання послуг в третьому лоті – виключно «Одеська область» та встановив пов’язані із звуженням місця надання послуг технічні вимоги до послуг, які закуповуються, що дискримінують інших потенційних учасників процедури закупівлі. Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, суперечать принципам здійснення закупівель, закріпленим статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та вимогам частини четвертої статті 22 Закону. Замовником у ТД та додатку 2.3 до ТД визначено місце надання послуг по третьому лоту «Одеська область». Вважаю, що звуження місця надання послуг для проведення відкритих торгів виключно до меж однієї адміністративно-територіальної одиниці (виключно Одеська область) є порушенням принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, містить ознаки корупційних проявів та зловживань. В порушення вимог частини четвертої статті 22 Закону. ТД містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, що полягають у наступному. Оскільки Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії. Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 14 Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей” позаміський заклад оздоровлення та відпочинку або дитячий заклад оздоровлення і відпочинку санаторного типу (саме послуги таких закладів є предметом цієї закупівлі) належить до закладів оздоровлення і повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні. Жодних інших спеціальних вимог до місця надання послуг, а тим більше обмежень щодо місцезнаходження таких “курортних або заміських зон” в межах однієї чи кількох чітко визначених адміністративно-територіальних одиниць, які складають територію України, законодавством у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не визначено. Наявність у закладу спеціально відведеної території та її знаходження (перебування) в курортній або іншій зоні разом із дотриманням інших вимог перевіряться під час здійснення державного контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку органами державної влади відповідно до їх компетенції. Підтвердженням відповідності закладу цій та іншим вимогам для якісного оздоровлення та відпочинку дітей є факт проходження державної атестації закладу та присвоєння йому відповідної категорії атестації. Відповідно до інформації, яка міститься у Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі), позаміські заклади оздоровлення та відпочинку та дитячі заклади оздоровлення і відпочинку санаторного типу мають необхідні дозвільні документи та провадять свою господарську діяльність з надання послуг оздоровлення та відпочинку дітей на усій території України. Відповідно до статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Всупереч цій вимозі Закону Замовник своїм рішенням у ТД встановив такі дискримінаційні вимоги, що перешкоджають і унеможливлюють участь у процедурі відкритих торгів усіх потенційних учасників, які надають послуги в інших областях України, включаючи, Херсонську та Миколаївські області. Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу щодо звуження місця надання послуг) можливість участі у торгах ДЗОВ, які надають послуги на решті території України, окрім Одеської області. Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону. Якщо Замовник мав на меті оздоровити дітей на морському узбережжі, то на яких правових підставах він своїм рішенням обмежив право взяти участь у закупівлі ДЗОВ, які знаходять та надають свої послуги на морському узбережжі Херсонської та Миколаївської областей. Жодних підстав, в тому числі визначених законом (посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України) для такого обмеження немає. Вважаю, що виклавши ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками. Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі. Аналогічне питання вже неодноразово розглядалося органом оскарження і умова щодо обмеження місця надання послуг була визнана дискримінаційною. Зважаючи на вищевикладене, прошу замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови по третьому лоту для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимогу відхилено (05.04.2018)
Статус вимоги: Відхилено
Дата виконання рішення Замовником: 05.04.2018 09:24
Підтвердження вирішення: Стосовно наявності в тендерній документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, повідомляємо, що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників торгів, зокрема: 1. Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. 2. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 3. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім того, ч. 4 ст. 22 Закону визначає, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тобто, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» дискримінацією визнається навмисне обмеження прав вітчизняних або іноземних учасників або обмеження учасників в доступі до інформації з питань закупівель. Порушення цих норм Замовником торгів допущено не було, так як вся інформація стосовно процедури закупівлі (оголошення, річний план, тендерна документація) є загальнодоступною для кожної особи, яка зацікавлена в участі в торгах, а також в Тендерній документації визначено, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах. Рішення про місце надання послуг з оздоровлення дітей тендерним комітетом приймалося відповідно до постанови керівного колегіального органу Замовника (Президія Об'єднання первинних профспілкрвих організацій Київської міської державної адміністрації). У постанові Президії Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської державної адміністрації «Про організацію проведення тендеру на закупівлю послуг оздоровлення та відпочинку дітей в літьній період 2018 року» від 14.02.2018 № 36 взято до уваги пропозиції членських організацій Об’єднання, здійснити закупівлю путівок до дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, розташованих в приміській зоні міста Києва або Київської області, Одеської (узбережжя Чорного моря) та Закарпатської областей. Зазначена вимога не є вибірковою для певних учасників, а є загальною для всіх учасників. Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити «місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги». Вимога Замовника щодо місця оздоровлення та відпочинку дітей у межах певної області не є посиланням на якусь торгівельну марку чи фірму, тому вимога не суперечить законодавству (п 3 ч.2 статті 22 Закону). Тендерна документація відкритих торгів складена відповідно до усіх вимог законодавства, та не містить дискримінаційних вимог до учасників. Вимога що зазначена у тендерній документації є лише уточненням, де повинні бути виконані послуги та їх обсяги, які грунтуются на рішенні вищого керівного органу Замовника (Президії Об'єднання первинних профспілкових організацій КМДА). Слід також зазначити, що встановлення Замовником місця надання послуг на території Одеської області не є дискримінаційною умовою, оскільки відповідно до інформації яка наведена в Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (http://drdz.mlsp.gov.ua/msm/institutions/results ), на території Одеської області зареєстровано більше 40 дитячих закладів оздоровлення та відпочинку дітей. Таким чином, твердження про недотримання принципу «недискримінація учасників» не відповідає дійсності.