• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Тверде паливо (паливна гранула з деревини (пелети), брикети паливні та напівбрикети торф'яні)

Завершена

1 595 675.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 978.37 UAH
Період оскарження: 21.11.2023 10:02 - 26.11.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційність вимог тендерної документації

Номер: 9b589cb5d9ce4e1bad2429b89a9f9290
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-21-001948-a.a1
Назва: Дискримінаційність вимог тендерної документації
Вимога:
Відповідно до інструкції з підготовки тендерної пропозиції, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження зокрема інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 4 до тендерної документації.. Відповідно до Додатку №4 до тендерної документації в частині «Інші умови та умови постачання» зазначено: «Учасник повинен використовувати систему менеджменту (управління) якістю стосовно послуг торгівлі твердим паливом чи паливною деревиною (вугіллям кам’яним, напівбрикетом торфовим, паливною гранулою (пелетами) з деревини, тощо). Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, що засвідчує використання учасником вказаної системи управління якістю, який виданий учаснику та дійсний на момент подання.» Вважаємо, що зазначені вимоги щодо використання учасниками системи менеджменту (управління) якістю стосовно послуг торгівлі твердим паливом чи паливною деревиною (вугіллям кам’яним, напівбрикетом торфовим, паливною гранулою (пелетами) з деревини, тощо) та надання ними копії відповідного сертифікату є дискримінаційними по відношенню до інших суб'єктів господарювання, які не використовують зазначену систему. Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»(далі-Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Дискримінаційність зазначених умов підтверджується рішеннями АМКУ (зокрема рішенням АМКУ від 02.01.2023р.№42) по аналогічним вимогам тендерної документації. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянувши Вашу вимогу щодо дискримінаційності вимог тендерної документації інформую. Як Вами було зазначено у вимозі «…Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей…». Крім того, ч. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Додатково повідомляю, що сертифікація ISO 9001 – це система управління якістю, сертифікація за якою гарантує, що підприємство може випускати продукцію на стабільному рівні якості та постійно його підвищувати. В Україні аналогом цього стандарту є ДСТУ ISO 9001:2015. Це один із міжнародно визнаних стандартів, розроблених Міжнародною організацією зі стандартизації, членами якої є Україна. Тому, Замовником було прийнято рішення про пред’явлення учасниками даного сертифікату. Щодо практики АМКУ вимога із надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015, що засвідчує використання учасником вказаної системи управління якістю, не вважається дискримінаційною ( для ознайомлення: Рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.10.2023 №15779, Рішення Колегії № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, Рішення Колегії № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021). Ознайомившись із рішенням АМКУ від 02.01.2023р.№42, на яке ви посилаєтесь, Замовника було зобов’язано усунути невідповідності, саме в дискримінації щодо органу сертифікації, який має видати сертифікат та виду діяльності, який мав бути зазначений в сертифікаті, та доводимо до Вашого відома, що у нашій документації такі вимоги відсутні. Виходячи з вищесказаного, відповідно до ч. 3 статті 22 Закону вимога зазначена в Додатку №4 до тендерної документації в частині «Інші умови та умови постачання» :«Учасник повинен використовувати систему менеджменту (управління) якістю стосовно послуг торгівлі твердим паливом чи паливною деревиною (вугіллям кам’яним, напівбрикетом торф’яним, паливною гранулою з деревини (пелетами), тощо). Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, що засвідчує використання учасником вказаної системи управління якістю, який виданий учаснику та дійсний на момент подання.» не є дискримінаційною.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 29.11.2023 06:01