-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
30232110-8 Лазерні принтери
Завершена
740 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 700.00 UAH
Період оскарження:
20.11.2023 17:58 - 24.11.2023 18:03
Вимога
Залишено без розгляду
Просимо прибрати дискримінаційні обмеження
Номер:
8cc1680ce9a04d9db0188444037f4d1f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-20-017097-a.a1
Назва:
Просимо прибрати дискримінаційні обмеження
Вимога:
Чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист/інший документ не належить. До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного дистриб’ютора) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує про гарантії і якість товару. Крім того, виробники (офіційні дистриб’ютори), не практикують видачу декількох таких документів, оскільки в них надається гарантія якості товару, що продається. Наявність листа/іншого документу від виробника або офіційного дистриб’ютора щодо гарантії та якості товару не зобов’язує постачальника передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ, а отже не може вберегти від закупівлі фальсифікатів, а звідси слідує, що вимога таких документів, є безпідставною, так як не має жодної юридичної сили у відносинах між замовником та постачальником. Крім того, більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «копії документів, які підтверджують стосунки із виробником» ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним дистриб’ютором, тобто є дискримінацією. Відсутність таких листів ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Отже, вимога подачі разом з тендерною пропозицією «оригінал або завірену копію авторизаційного листа від виробника обладнання, або офіційного представництва виробника в Україні для підтвердження наявності співпраці та забезпечення якісного гарантійного та післягарантійного обслуговування. У разі, якщо пропонується товар не власного виробництва, учасник повинен подати лист-авторизацію від виробника згідно до офіційної корпоративної форми листа авторизації від виробника, або офіційного представництва виробника в Україні. Лист-авторизація від виробника, або офіційного представництва виробника в Україні повинен бути повністю актуальним/оновленим для цього тендеру або виданим для безпосередньої участі в цьому тендері.» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали б змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції. Також зауважим, що Замовник, щоб захистити себе від закупівлі неоригінальних картриджів (тобто іншого виробника ніж виробника пристрою), надав вимогу підтвердити, що «у разі, якщо пропонуються неоригінальні витратні матеріали (окрім позицій 3 та 4), надати оригінал або завірену копія листа від виробника обладнання, або офіційного представництва виробника обладнання в Україні (витратні матеріали для якого пропонуються для використання) для підтвердження сумісності з обладнанням, та відповідності технічно-якісним характеристикам предмета закупівлі, зазначеним в Додатку 3 до даної тендерної документації. Лист повинен бути повністю актуальним/оновленим для цього тендеру або виданим для безпосередньої участі в цьому тендері.», тому вважаємо, що Замовника в даному випадку захищено від покупки неоригінальних витратних матеріалів, а вимога про надання «авторизаційного листа від виробника обладнання», є дискримінаційною. Отже просимо Вас внести зміни в ОГОЛОШЕННЯ про проведення спрощеної закупівлі та видалити вимогу, надати «оригінал або завірену копію авторизаційного листа від виробника обладнання, або офіційного представництва виробника в Україні для підтвердження наявності співпраці та забезпечення якісного гарантійного та післягарантійного обслуговування. У разі, якщо пропонується товар не власного виробництва, учасник повинен подати лист-авторизацію від виробника згідно до офіційної корпоративної форми листа авторизації від виробника, або офіційного представництва виробника в Україні. Лист-авторизація від виробника, або офіційного представництва виробника в Україні повинен бути повністю актуальним/оновленим для цього тендеру або виданим для безпосередньої участі в цьому тендері.», яка ні яким чином не впливає на якісні, та функціональні характеристики товару, та наявність партнерського статусу не гарантує постачання якісних оригінальних витратних матеріалів, а суттєво зменшую коло учасників, тобто є дискримінаційною вимогою.
Також надаємо посилання на торги, де ви прибрали таку ж саму дискримінаційну вимогу, торги відбулись, увесь товар був поставлений без порушень терміну, офіційний та якісний: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-21-006947-a
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.11.2023 16:03
Вирішення:
Доброго дня, шановний учасник. У відповідь на вашу Вимогу повідомляємо, що Замовник в своїй діяльності керується принципами добросовісної конкуренції та Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178(зі змінами), а саме: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Також Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує права Замовника закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які Замовник вважає необхідними, в тому числі з точки зору ефективності застосування та/або досвіду використання тієї чи іншої продукції (товару) у своїй діяльності, а також особливостей організації тих процесів, в яких така продукція використовується. Таким чином, Замовник є вільним у визначенні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, формує предмет закупівлі, виходячи з власних потреб у об’ємах товару, можливостях бюджетного фінансування та сфері застосування товару та жодним чином не зобов’язаний встановлювати вимоги до предмету закупівлі з урахуванням можливостей учасників, а навпаки, учасники процедури публічних закупівель зобов’язані надавати такі тендерні пропозиції, які будуть відповідати встановленим Замовником вимогам. Авторизаційний лист потрібен для запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі продукції, яка попала на територію неофіційно, для належного захисту інтересів Замовника щодо оригінального джерела постачання обладнання - як підтвердження права учасника торгів на постачання обладнання у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договору про їх постачання на території України. Також зауважимо, що вимога надання авторизаційного листа також потрібна для підтвердження наявність в штаті кваліфікованого персоналу для виконання робіт по запуску обладнання, встановлення та настроювання ПЗ, проведення гарантійного ремонту, а також проведення сервісного обслуговування та після гарантійного ремонту, та підтвердження відповідності запропонованого обладнання вимогам Замовника. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції яка була у використанні, чи продукції на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника, також сам виробник підтвердить що запропоноване обладнання його виробництва відповідає технічним вимогам Замовника, та що Учасник має сертифікованих спеціалістів в штаті Учасника для запуска та інтеграцію цього обладнання в діючу інфраструктуру Замовника, а також гарантійне та сервісне обслуговування. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного виробника компанії в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до безліч виробників персональних комп’ютерів та ноутбуків для отримання авторизаційного листа. Тому вказана вимога Замовника не є дискримінаційною. Стосовно посилання учасника на те, що встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадають під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання, зазначаємо, що публічні закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема такими як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ до всієї інформації щодо публічних закупівель, яка підлягає оприлюдненню відповідно до Закону. Статтею 10 вказаного вище Закону зазначено, що доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розроблялась та затверджувалась замовником та оприлюднювалась для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу за адресою www.prozorro.gov.ua та на авторизованих електронних майданчиках. Отже, ніяких дій по дискримінації учасників немає, встановлені у тендерній документації вимоги не можна вважати дискримінаційними та такими, що значно обмежують коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у процедурі закупівлі. Відповідно до інформації, викладеної вище, немає жодних підстав вважати, що Замовником здійснюються дискримінаційні чи інші неправомірні дії.
На Ваше зауваження щодо тендеру https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-21-006947-a, повідомляємо, що предметом закупівлі були витратні матеріали з чіткими партномерами, Замовник розумів відповідність запропонованих витратних матеріалів вимогам Замовника, та витратні матеріали не потребують технічного обслуговування та інтеграцію в інфраструктуру Замовника. В даної закупівлі планується закупити 5 БФП з технічними характеристиками не гірше вимог Замовника. На ринку присутня безліч виробників, які в змозі запропонувати своє обладнання для закупівлі, тому авторизаційний лист буде підтвердження відповідності вимогам Замовника
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.11.2023 16:42