-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Радіостанція в комплекті з ключем активації шифрування AES 256 та антеною в комплекті (код за ДК 021:2015: 32230000-4 - Апаратура для передавання радіосигналу з приймальним пристроєм)
Завершена
474 643.55
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 746.44 UAH
мін. крок: 1% або 4 746.44 UAH
Період оскарження:
20.11.2023 15:32 - 25.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
e159e364fefa412ea220d297b7a4826d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-20-013313-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, розглянувши перелік змін від 22.11.2023, що відносяться до тендерної документації, ми вважаємо, що Замовником встановлені дискримінаційні вимоги, які суперечать основним принципам ЗУ "Про публічні закупівлі".
А саме: Замовником встановлена вимога щодо надання позитивного Експертного висновку державної експертизи в галузі КЗІ на правильність реалізації криптографічного алгоритму AES256 виданий на замовлення учасника. Експертний висновок повинен відповідати Положенню про державну експертизу в сфері криптографічного захисту інформації Затвердженого Наказом від 23.06.2008 № 100 Адміністрації ДССЗЗІ.
Повідомляємо Вам, що згідно п. 1.5 даного Положення об'єктами експертизи є: - засоби та методи, призначені для розробки, дослідження, виробництва та випробувань засобів КЗІ; звіти про наукові дослідження і розробки, результати тематичних досліджень, інші результати наукової та науково-технічної діяльності у сфері КЗІ; криптографічні алгоритми та протоколи; алгоритми, протоколи, засоби та системи генерації, тестування та розподілу ключових даних; криптографічні системи, засоби та обладнання КЗІ (далі - криптографічні засоби); положення державних і міждержавних програм та проектів державного значення в частині, що стосується КЗІ.
Також, пунктом 2.3.14 Положення визначено, що Експертний висновок видається на зразок криптографічного засобу, партію засобів, а також засіб, що виробляється серійно. З цього можна встановити, що Експертний висновок надається на об'єкт експертизи, і аж ніяк не відноситься до суб'єкта замовлення Експертного висновку. Відповідно немає жодного значення, хто є суб'єктом замовлення Експертного висновку, так як експертизу проходить об'єкт експертизи, а не замовник висновку. Відповідно, якщо по результату експертизи видано Позитивний висновок, це значить, що саме об'єкт екпертизи пройшов перевірку і відповідає встановленим вимогам до нього. Таким чином, вимога про надання позитивного експертного висновку на учасника є абсолютно дискримінаційною, і суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель стосовно добросовісної конкуренції серед учаників, відкритість на прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Вимагаємо усунути вимогу стосовно надання позитивного експертного висновку саме учаснику.
Також Замовником встановлена вимога: Якщо учасник, не є власником позитивного Експертного висновку на вказану продукцію, необхідно надати скановану копію документу (договору, листа-підтвердження, тощо) власника позитивного Експертного висновку, завіреного підписом та печаткою (за наявності) власника про передачу повноважень на використання позитивного Експертного висновку.
Дана вимога також є абсурдною та дискримінаційною, має ознаки корупційної складової, так як власник висновку може не надати договір, лист-підтвердження, тощо учаснику, якому не бажає надавати. А надати тільки тим учасникам, якому забажає. Також доводимо до вашого відома, що на офіційному сайті ДССЗІ за посиланням https://cip.gov.ua/ua/news/perelik-zasobiv-kriptografichnogo-zakhistu-informaciyi-yaki-mayut-ekspertnii-visnovok-za-rezultatami-derzhavnoyi-ekspertizi-u-galuzi-kzi знаходиться перелік засобів криптографічного захисту інформації, які мають експертний висновок за результатами державної експертизи у галузі КЗІ, з вказанням замовника висновку (Виданий (код ЄДРПОУ). Звертаємо Вашу увагу, що експертний висновок на криптографічний алгоритм AES256 виданий лише Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України та ТОВ "ДОЛЯ І КО. ЛТД". Очевидно, що Адміністрація Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України не може прийняти участь у закупівлі в якості учасника, залишається лише ТОВ "ДОЛЯ І КО. ЛТД", яка є одним з найбільших постачальників продукції Motorola в Україну, та має безпосередню зацікавленість до даної закупівлі. Враховуючи вищеописане, вимагаємо усунути вимогу стосовно надання сканованої копії документу (договору, листа-підтвердження, тощо) власника позитивного Експертного висновку, завіреного підписом та печаткою (за наявності) власника про передачу повноважень на використання позитивного Експертного висновку, як таку, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель стосовно добросовісної конкуренції серед учаників, відкритість на прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. У разі, якщо Замовником не буде усунуто дані порушення, ми будемо вимушені звернутись до Державної аудиторської служби з проханням запровадження процедури аудиту даної закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 37.pdf 27.11.2023 16:40
Дата подачі:
24.11.2023 18:03
Вирішення:
Шановний учаснику, Положення про державну експертизу в сфері криптографічного захисту інформації, затверджене наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 23.06.2008р. №100 (дані – Положення) та встановлює порядок організації та проведення державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації (далі - КЗІ) в Україні.
Вимоги цього Положення поширюються на органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації всіх форм власності, які здійснюють діяльність у галузі КЗІ та є суб'єктами експертизи.
Під експертним висновком слід розуміти документально оформлений результат експертизи, який надається Адміністрацією Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України за проведеним аналізом результатів експертних досліджень.
Суб’єктами експертизи є замовники експертизи, Адміністрація Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, експертні заклади, спеціалізовані організації.
Об’єктом експертизи, зокрема є криптографічні алгоритми та протоколи у сфері КЗІ.
Обов'язковій експертизі підлягають криптосистеми, засоби й обладнання криптографічного захисту державних інформаційних ресурсів або інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом; криптосистеми, засоби та обладнання КЗІ іноземного виробництва.
Таким чином предмет закупівлі підлягає обов’язковій експертизі на правильність реалізації криптографічного алгоритму ARC4, AES256. Відтак вимога про надання експертного висновку включена до документації на підставі нормативно – правового акту обов’язкового до застосування в галузі та не має дискримінаційного характеру.
Відповідно до п. 1.14 Положення право власності на експертний висновок належить замовнику, якщо інше не передбачено законодавством України.
Таким чином, власником експертного висновку є замовник експертизи. В разі якщо учасником не отримано власного експертного висновку він має підтвердити законність використання наданого документу.
Звертаємо Вашу увагу, що вимога про надання експертного висновку на правильність реалізації криптографічного алгоритму ARC4, AES256 тривалий час застосовується замовниками під час закупівлі засобів криптографічного захисту інформації. Положення не містить жодних обмежень для звернення суб’єктів господарювання до Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України для проведення експертного дослідження та отримання позитивного експертного висновку.
Ваша вимога не містить обґрунтованих доводів щодо обмежень учасника, через які він не може укласти договір з уповноваженою організацією, провести експертне дослідження та отримати експертний висновок на зразок криптографічного засобу, партію засобів, а також засіб, що виробляється серійно
Відтак, вимогу про надання експертного висновку внесеного до тендерної документації на підставі та у відповідності до Положення про державну експертизу в сфері криптографічного захисту інформації, затверджене наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 23.06.2008р. №100, що виключає її дискримінаційний характер.
У замовника відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено