• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

Завершена

4 550 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 750.00 UAH
Період оскарження: 20.11.2023 13:47 - 25.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги щодо надання у складі пропозиції учасника документів

Номер: 84aa1dca39b94131b54e2796703d8912
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-20-009152-a.a4
Назва: Дискримінаційні вимоги щодо надання у складі пропозиції учасника документів
Вимога:
Шановний Замовник, звертаємо Вашу увагу, що тендерною документацією встановлено дискримінаційні вимоги щодо надання у складі пропозиції учасника документів, а саме: 18) На виконання вимог статті 18 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Учасники у складі тендерної пропозиції надають чинний договір на проведення профілактичних дезінфекційних заходів разом з підтверджуючими документами про проведення таких дезінфекційних заходів, а саме: акт приймання-передачі наданих послуг з дезінфекції або видаткова накладна. 19) На виконання ст. 13 Закону України «Про охорону праці», Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці Учасника, зокрема за показниками важкості та напруженості праці, а саме: протокол проведення дослідження важкості та напруженості праці у кількості не меншою, аніж на одне робоче місце (професію) Учасника з висновком про те що, показники напруженості праці не перевищують допустимі, які проведені підприємством або установою, атестованою Державною службою України з питань праці на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами про це (лист або інформація) від Державної служби України з питань праці, що видане такому підприємству або установі. 20) На виконання вимог ст.ст. 41, 42 Закону України «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII, Наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду № 56 від 21.03.2007 року «Про затвердження Типового положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці», Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку про уповноважену найманими працівниками Учасника особу з питань охорони праці, що здійснює громадський контроль за додержанням законодавством про охорону праці в Учасника та не є відповідальним за дотриманням законодавства про охорону праці на підприємстві Учасника разом із положенням про діяльність уповноваженої найманими працівниками особи з питань охорони праці, що затверджене загальними зборами трудового колективу Учасника, а також посвідчення про проходження навчання законів і нормативних актів про охорону праці особою, що вказана у довідці. 21) На виконання ст. 13 Закону України «Про охорону праці», а також пункту 2.2. розділу III. Вимоги щодо облаштування робочих зон, Наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України № 67 від 25.01.2012 «Про затвердження Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників», Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці в частині відповідності мікроклімату в робочих приміщеннях Учасника згідно з ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень», а саме: протокол проведення дослідження мікроклімату у кількості не меншою, аніж на одне робоче місце (професію) Учасника з висновком про те, що умови праці за показниками мікроклімату допустимі, які проведені підприємством або установою, атестованою Державною службою України з питань праці на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами про це (лист або інформація) від Державної служби України з питань праці, що видане такому підприємству або установі. 22) На виконання статті 13 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII, пункту 5 Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою КМУ від 17.04.2019 № 337, Учасник у складі пропозиції надає наказ про призначення в Учасника, особи відповідальної за придбання та формування медичними засобами аптечки медичної для надання першої домедичної допомоги разом із відповідним додатком до наказу, яким затверджений перелік вкладень в аптечку медичну для надання першої домедичної допомоги, а також підтверджуючий документ про придбання аптечки медичної (видаткова накладна або акт приймання-передачі). Дана вимога є дискремінацією учасників. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та просимо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне. Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників, які мають намір прийняти участь у цих відкритих торгах без виключення. Стосовно вимоги визначеної у пункті 18 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції. Відповідно до ст. 18 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», надалі - Закон, юридичні особи незалежно від форм власності та громадяни забезпечують проведення профілактичних дезінфекційних заходів у жилих, виробничих та інших приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи надані в користування, здійснюють інші заходи з метою недопущення розмноження гризунів і комах у приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках. Тобто виходячи із дефініції вказаної статті Закону, юридичні особи незалежно від виду їх економічної діяльності зобов’язані проводити відповідні заходи. З огляду на вказане, а також враховуючи те, що Вами не наведено підстав, неможливості виконати законодавчо обґрунтованих вимог Замовника за тендерною документацією у Замовника, наразі відсутні підстави для задоволення вимоги в цій частині та внесення змін у тендерну документацією про які зазначає Учасник. Стосовно вимог визначених у пунктах 19-22 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції. Відповідно до ст. 29 КЗпП України, до початку роботи роботодавець зобов’язаний в узгоджений із працівником спосіб поінформувати працівника, зокрема серед іншого про наявність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я, а також про право на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до законодавства і колективного договору - під підпис. Приписами ст. 13 ЗУ «Про охорону праці», роботодавець зобов’язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров’я виробничих факторів. Відповідно до Державних санітарних норм правил «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу», що затверджені Наказом МОЗ України від 08.04.2014 № 248, лабораторні дослідження умов праці дозволяють роботодавцю встановити наявність або відсутність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я. Пунктом 1.1. Наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України № 67 від 25.01.2012 року «Про затвердження Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників», (далі – Наказ), встановлено, що загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (далі - Вимоги) встановлюють вимоги щодо створення безпечних і нешкідливих умов праці шляхом належного облаштування робочих місць і виробничих, санітарно-побутових та інших приміщень на підприємстві, в установі, організації (далі - підприємство), безпечного використання працівниками засобів праці, забезпечення навчання працівників і залучення їх до вирішення питань охорони праці, регулювання взаємовідносин з охорони праці між підприємствами у випадку залучення до виконання робіт працівників інших підприємств. Згідно з п. 1.2. Наказу, дія цих Вимог поширюється на всіх суб’єктів господарювання незалежно від форм власності і видів діяльності. Приписами п. 2.2. розділу ІІІ. Вимог, встановлено, що упродовж робочого часу в робочих приміщеннях забезпечується мікроклімат, що відповідає фізіологічним потребам організму працюючих, із врахуванням енергетичних витрат на виконувану роботу згідно з ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень». В силу ст. 2 Закону України «Про охорону праці», надалі – Закон, дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих. Згідно ст. 15 Закону, на підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці; На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку; На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку. Приписами ст. 41, 42 Закону, у разі відсутності професійної спілки на підприємстві громадський контроль за додержанням законодавства про охорону праці здійснює уповноважена найманими працівниками особа; Уповноважені найманими працівниками особи з питань охорони праці мають право безперешкодно перевіряти на підприємствах виконання вимог щодо охорони праці і вносити обов'язкові для розгляду роботодавцем пропозиції про усунення виявлених порушень нормативно-правових актів з безпеки і гігієни праці. Уповноважені найманими працівниками особи з питань охорони праці діють відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці. Відповідно до Наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду № 56 від 21.03.2007 року «Про затвердження Типового положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці», типове положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці поширюється на підприємства, установи, організації будь-якої форми власності та виду діяльності; Уповноважені найманими працівниками особи з питань охорони праці обираються на підприємствах, де немає професійної спілки, для здійснення громадського контролю за додержанням законодавства про охорону праці; Уповноважені з питань охорони праці в місячний термін після обрання за рахунок роботодавця проходять навчання з охорони праці відповідно до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за № 231/10511. Ба більше, як вже зазначалось вище, ст. 13 Закону на роботодавця також покладено обов'язок створення на робочому місці в кожному структурному підрозділі умов праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечення додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, в тому числі вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків. Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог. Крім цього, п. 5 Порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженим постановою КМУ від 17.04.2019 р., № 337, передбачено, що у разі настання нещасного випадку безпосередній керівник робіт чи інша уповноважена особа підприємства (установи, організації) зобов’язаний терміново організувати надання першої домедичної допомоги потерпілому та забезпечити у разі потреби його направлення до закладу охорони здоров’я. Відповідно до п. 2.4 розділу II. Вимог, у разі виникнення на підприємстві надзвичайних ситуацій і нещасних випадків роботодавець повинен вжити термінових заходів для надання першої медичної допомоги потерпілим. Відповідно до п. 4.5 розділу IV Вимог за рішенням роботодавця створюється одне або кілька приміщень для надання першої медичної допомоги, забезпечених необхідним устаткуванням і матеріалами. Крім того, засоби, необхідні для надання першої допомоги, повинні бути в наявності у всіх тих місцях, де цього вимагають умови праці. Пунктом 3.1 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 р., № 15, передбачено, що працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи, а також учні, курсанти, слухачі та студенти під час трудового і професійного навчання проходять на підприємстві за рахунок роботодавця інструктажі, навчання та перевірку знань з питань охорони праці, надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також правил поведінки у разі виникнення аварії. В тематичний план та програму навчання з питань охорони праці посадових осіб входить тема 7 «Надання першої медичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку». Як підсумок, необхідність забезпечити робочі місця аптечками випливає із зазначених вимог законодавства. Отже, постачальник електричної енергії, окрім вимог законодавства України, що регулюють питання постачання електричної енергії, зобов’язаний виконувати вимоги іншого законодавства України, яке обов’язкове для усіх суб’єктів господарювання, що використовують найману працю будь-якої форми власності та виду діяльності. Таким чином, включення вказаних вимог до умов тендерної документації, передбачене законодавством, та дозволяє Замовнику зробити висновки про ступінь надійності контрагента і впевненості у своєчасному отриманні товару, що є предметом закупівлі. З огляду на вказане, дана вимога не є дискримінаційною умовою тендерної документації, а враховуючи те, що Вами не наведено підстав, неможливості виконати законодавчо обґрунтовані вимоги Замовника за тендерною документацією у останнього, наразі відсутні підстави для задоволення вимоги та внесення змін у тендерну документацією про які зазначає Учасник.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Довідка

Номер: ecd1181ad5154a54abd2189a90b307a5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-20-009152-a.c3
Назва: Довідка
Вимога:
Шановний Замовник, звертаємо Вашу увагу, що тендерною документацією встановлено неправомірні вимоги щодо надання у складі пропозиції учасника документів, а саме: учасники у складі своєї тендерної пропозиції повинні надати лист, що виданий (адресований) на ім’я учасника від ДП «Держзовнішінформ» про те, що Державне підприємство «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» має повноваження надавати державним органам, установам, організаціям та іншим суб’єктам господарювання тощо на їх замовлення, відповідну обґрунтовану цінову інформацію належним чином оформлену документом (експертний висновок/цінова довідка) на відповідні товари. Дана вимога є дискремінацією учасників. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та просимо внести зміни до тендерної документації. Підтвердження ціни є копія (роздруківки з вебсайтів) Звітів про результати роботи РДН та про діяльність ОР за відповідний календарний місяць або період, які оприлюднюються відповідно до законодавства АТ «ОПЕРАТОР РИНКУ» https://www.oree.com.ua або опубліковані місячні індекси базового навантаження на РДД в торговій зоні «ОЕС Україна», що оприлюднюються на веб-сайті Українська енергетична біржа (https://www.ueex.com.ua/), - або довідки або висновки Торгово-промислової палати України, - або довідки або висновки Української регіональної торгово-промислової палати, - або довідки, або висновки ДП «ДЕРЖЗОВНІШІНФОРМ», - або довідки, або висновки державної служби статистики України тощо.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне. Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників, які мають намір прийняти участь у цих відкритих торгах без виключення. Стосовно вимоги визначеної у пункті 18 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції. Відповідно до ст. 18 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», надалі - Закон, юридичні особи незалежно від форм власності та громадяни забезпечують проведення профілактичних дезінфекційних заходів у жилих, виробничих та інших приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи надані в користування, здійснюють інші заходи з метою недопущення розмноження гризунів і комах у приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках. Тобто виходячи із дефініції вказаної статті Закону, юридичні особи незалежно від виду їх економічної діяльності зобов’язані проводити відповідні заходи. З огляду на вказане, а також враховуючи те, що Вами не наведено підстав, неможливості виконати законодавчо обґрунтованих вимог Замовника за тендерною документацією у Замовника, наразі відсутні підстави для задоволення вимоги в цій частині та внесення змін у тендерну документацією про які зазначає Учасник. Стосовно вимог визначених у пунктах 19-22 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції. Відповідно до ст. 29 КЗпП України, до початку роботи роботодавець зобов’язаний в узгоджений із працівником спосіб поінформувати працівника, зокрема серед іншого про наявність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я, а також про право на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до законодавства і колективного договору - під підпис. Приписами ст. 13 ЗУ «Про охорону праці», роботодавець зобов’язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров’я виробничих факторів. Відповідно до Державних санітарних норм правил «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу», що затверджені Наказом МОЗ України від 08.04.2014 № 248, лабораторні дослідження умов праці дозволяють роботодавцю встановити наявність або відсутність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я. Пунктом 1.1. Наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України № 67 від 25.01.2012 року «Про затвердження Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників», (далі – Наказ), встановлено, що загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (далі - Вимоги) встановлюють вимоги щодо створення безпечних і нешкідливих умов праці шляхом належного облаштування робочих місць і виробничих, санітарно-побутових та інших приміщень на підприємстві, в установі, організації (далі - підприємство), безпечного використання працівниками засобів праці, забезпечення навчання працівників і залучення їх до вирішення питань охорони праці, регулювання взаємовідносин з охорони праці між підприємствами у випадку залучення до виконання робіт працівників інших підприємств. Згідно з п. 1.2. Наказу, дія цих Вимог поширюється на всіх суб’єктів господарювання незалежно від форм власності і видів діяльності. Приписами п. 2.2. розділу ІІІ. Вимог, встановлено, що упродовж робочого часу в робочих приміщеннях забезпечується мікроклімат, що відповідає фізіологічним потребам організму працюючих, із врахуванням енергетичних витрат на виконувану роботу згідно з ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень». В силу ст. 2 Закону України «Про охорону праці», надалі – Закон, дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих. Згідно ст. 15 Закону, на підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці; На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку; На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку. Приписами ст. 41, 42 Закону, у разі відсутності професійної спілки на підприємстві громадський контроль за додержанням законодавства про охорону праці здійснює уповноважена найманими працівниками особа; Уповноважені найманими працівниками особи з питань охорони праці мають право безперешкодно перевіряти на підприємствах виконання вимог щодо охорони праці і вносити обов'язкові для розгляду роботодавцем пропозиції про усунення виявлених порушень нормативно-правових актів з безпеки і гігієни праці. Уповноважені найманими працівниками особи з питань охорони праці діють відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці. Відповідно до Наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду № 56 від 21.03.2007 року «Про затвердження Типового положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці», типове положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці поширюється на підприємства, установи, організації будь-якої форми власності та виду діяльності; Уповноважені найманими працівниками особи з питань охорони праці обираються на підприємствах, де немає професійної спілки, для здійснення громадського контролю за додержанням законодавства про охорону праці; Уповноважені з питань охорони праці в місячний термін після обрання за рахунок роботодавця проходять навчання з охорони праці відповідно до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за № 231/10511. Ба більше, як вже зазначалось вище, ст. 13 Закону на роботодавця також покладено обов'язок створення на робочому місці в кожному структурному підрозділі умов праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечення додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, в тому числі вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків. Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог. Крім цього, п. 5 Порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженим постановою КМУ від 17.04.2019 р., № 337, передбачено, що у разі настання нещасного випадку безпосередній керівник робіт чи інша уповноважена особа підприємства (установи, організації) зобов’язаний терміново організувати надання першої домедичної допомоги потерпілому та забезпечити у разі потреби його направлення до закладу охорони здоров’я. Відповідно до п. 2.4 розділу II. Вимог, у разі виникнення на підприємстві надзвичайних ситуацій і нещасних випадків роботодавець повинен вжити термінових заходів для надання першої медичної допомоги потерпілим. Відповідно до п. 4.5 розділу IV Вимог за рішенням роботодавця створюється одне або кілька приміщень для надання першої медичної допомоги, забезпечених необхідним устаткуванням і матеріалами. Крім того, засоби, необхідні для надання першої допомоги, повинні бути в наявності у всіх тих місцях, де цього вимагають умови праці. Пунктом 3.1 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 р., № 15, передбачено, що працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи, а також учні, курсанти, слухачі та студенти під час трудового і професійного навчання проходять на підприємстві за рахунок роботодавця інструктажі, навчання та перевірку знань з питань охорони праці, надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також правил поведінки у разі виникнення аварії. В тематичний план та програму навчання з питань охорони праці посадових осіб входить тема 7 «Надання першої медичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку». Як підсумок, необхідність забезпечити робочі місця аптечками випливає із зазначених вимог законодавства. Отже, постачальник електричної енергії, окрім вимог законодавства України, що регулюють питання постачання електричної енергії, зобов’язаний виконувати вимоги іншого законодавства України, яке обов’язкове для усіх суб’єктів господарювання, що використовують найману працю будь-якої форми власності та виду діяльності. Таким чином, включення вказаних вимог до умов тендерної документації, передбачене законодавством, та дозволяє Замовнику зробити висновки про ступінь надійності контрагента і впевненості у своєчасному отриманні товару, що є предметом закупівлі. З огляду на вказане, дана вимога не є дискримінаційною умовою тендерної документації, а враховуючи те, що Вами не наведено підстав, неможливості виконати законодавчо обґрунтовані вимоги Замовника за тендерною документацією у останнього, наразі відсутні підстави для задоволення вимоги та внесення змін у тендерну документацією про які зазначає Учасник.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога

Номер: 7ae8d44f37bb4801ae0ea12cd26e97fa
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-20-009152-a.c2
Назва: Вимога
Вимога:
щодо надання довідки
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Шановний Замовник, звертаємо Вашу увагу, що тендерною документацією встановлено неправомірні вимоги щодо надання у складі пропозиції учасника документів, а саме: учасники у складі своєї тендерної пропозиції повинні надати лист, що виданий (адресований) на ім’я учасника від ДП «Держзовнішінформ» про те, що Державне підприємство «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» має повноваження надавати державним органам, установам, організаціям та іншим суб’єктам господарювання тощо на їх замовлення, відповідну обґрунтовану цінову інформацію належним чином оформлену документом (експертний висновок/цінова довідка) на відповідні товари. Дана вимога є дискремінацією учасників. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та просимо внести зміни до тендерної документації. Підтвердження ціни є копія (роздруківки з вебсайтів) Звітів про результати роботи РДН та про діяльність ОР за відповідний календарний місяць або період, які оприлюднюються відповідно до законодавства АТ «ОПЕРАТОР РИНКУ» https://www.oree.com.ua або опубліковані місячні індекси базового навантаження на РДД в торговій зоні «ОЕС Україна», що оприлюднюються на веб-сайті Українська енергетична біржа (https://www.ueex.com.ua/), - або довідки або висновки Торгово-промислової палати України, - або довідки або висновки Української регіональної торгово-промислової палати, - або довідки, або висновки ДП «ДЕРЖЗОВНІШІНФОРМ», - або довідки, або висновки державної служби статистики України тощо.
Дата скасування: 22.11.2023 22:41
Вимога
Відхилено

Неправомірні вимоги щодо надання у складі пропозиції учасника документів

Номер: d3ba1855c878408d9413ac152fc8d08b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-20-009152-a.c1
Назва: Неправомірні вимоги щодо надання у складі пропозиції учасника документів
Вимога:
Шановний Замовник, звертаємо Вашу увагу, що тендерною документацією встановлено неправомірні вимоги щодо надання у складі пропозиції учасника документів, а саме: • 19) На виконання ст. 13 Закону України «Про охорону праці», Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці Учасника, зокрема за показниками важкості та напруженості праці, а саме: протокол проведення дослідження важкості та напруженості праці у кількості не меншою, аніж на одне робоче місце (професію) Учасника з висновком про те що, показники напруженості праці не перевищують допустимі, які проведені підприємством або установою, атестованою Державною службою України з питань праці на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами про це (лист або інформація) від Державної служби України з питань праці, що видане такому підприємству або установі. • 20) На виконання вимог ст.ст. 41, 42 Закону України «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII, Наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду № 56 від 21.03.2007 року «Про затвердження Типового положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці», Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку про уповноважену найманими працівниками Учасника особу з питань охорони праці, що здійснює громадський контроль за додержанням законодавством про охорону праці в Учасника та не є відповідальним за дотриманням законодавства про охорону праці на підприємстві Учасника разом із положенням про діяльність уповноваженої найманими працівниками особи з питань охорони праці, що затверджене загальними зборами трудового колективу Учасника, а також посвідчення про проходження навчання законів і нормативних актів про охорону праці особою, що вказана у довідці. • 21) На виконання ст. 13 Закону України «Про охорону праці», а також пункту 2.2. розділу III. Вимоги щодо облаштування робочих зон, Наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України № 67 від 25.01.2012 «Про затвердження Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників», Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці в частині відповідності мікроклімату в робочих приміщеннях Учасника згідно з ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень», а саме: протокол проведення дослідження мікроклімату у кількості не меншою, аніж на одне робоче місце (професію) Учасника з висновком про те, що умови праці за показниками мікроклімату допустимі, які проведені підприємством або установою, атестованою Державною службою України з питань праці на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами про це (лист або інформація) від Державної служби України з питань праці, що видане такому підприємству або установі. • 22) На виконання статті 13 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII, пункту 5 Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою КМУ від 17.04.2019 № 337, Учасник у складі пропозиції надає наказ про призначення в Учасника, особи відповідальної за придбання та формування медичними засобами аптечки медичної для надання першої домедичної допомоги разом із відповідним додатком до наказу, яким затверджений перелік вкладень в аптечку медичну для надання першої домедичної допомоги, а також підтверджуючий документ про придбання аптечки медичної (видаткова накладна або акт приймання-передачі). Аналогічної думки притримується колегія Антимонопольного комітету при розгляді скарги від 11.01.2023 № 373-р/пк-пз, закупівля № UA-2022-12-28-005207-a. Зокрема, Колегією встановлено, що Замовник порушив пункт 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Даним пунктом передбачено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником НЕ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом 1 цього пункту, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Як ми бачимо, цією нормою впроваджені обмеження щодо можливих умов закупівлі, які може встановити замовник при закупівлі товарів, що визначені абзацом 1 наведеного пункту. Враховуючи вищезазначене, просимо внести відповідні зміни до Тендерної документації у строк, що передбачений законодавством.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне. Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників, які мають намір прийняти участь у цих відкритих торгах без виключення. Стосовно вимоги визначеної у пункті 18 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції. Відповідно до ст. 18 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», надалі - Закон, юридичні особи незалежно від форм власності та громадяни забезпечують проведення профілактичних дезінфекційних заходів у жилих, виробничих та інших приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи надані в користування, здійснюють інші заходи з метою недопущення розмноження гризунів і комах у приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках. Тобто виходячи із дефініції вказаної статті Закону, юридичні особи незалежно від виду їх економічної діяльності зобов’язані проводити відповідні заходи. З огляду на вказане, а також враховуючи те, що Вами не наведено підстав, неможливості виконати законодавчо обґрунтованих вимог Замовника за тендерною документацією у Замовника, наразі відсутні підстави для задоволення вимоги в цій частині та внесення змін у тендерну документацією про які зазначає Учасник. Стосовно вимог визначених у пунктах 19-22 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції. Відповідно до ст. 29 КЗпП України, до початку роботи роботодавець зобов’язаний в узгоджений із працівником спосіб поінформувати працівника, зокрема серед іншого про наявність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я, а також про право на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до законодавства і колективного договору - під підпис. Приписами ст. 13 ЗУ «Про охорону праці», роботодавець зобов’язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров’я виробничих факторів. Відповідно до Державних санітарних норм правил «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу», що затверджені Наказом МОЗ України від 08.04.2014 № 248, лабораторні дослідження умов праці дозволяють роботодавцю встановити наявність або відсутність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я. Пунктом 1.1. Наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України № 67 від 25.01.2012 року «Про затвердження Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників», (далі – Наказ), встановлено, що загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (далі - Вимоги) встановлюють вимоги щодо створення безпечних і нешкідливих умов праці шляхом належного облаштування робочих місць і виробничих, санітарно-побутових та інших приміщень на підприємстві, в установі, організації (далі - підприємство), безпечного використання працівниками засобів праці, забезпечення навчання працівників і залучення їх до вирішення питань охорони праці, регулювання взаємовідносин з охорони праці між підприємствами у випадку залучення до виконання робіт працівників інших підприємств. Згідно з п. 1.2. Наказу, дія цих Вимог поширюється на всіх суб’єктів господарювання незалежно від форм власності і видів діяльності. Приписами п. 2.2. розділу ІІІ. Вимог, встановлено, що упродовж робочого часу в робочих приміщеннях забезпечується мікроклімат, що відповідає фізіологічним потребам організму працюючих, із врахуванням енергетичних витрат на виконувану роботу згідно з ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень». В силу ст. 2 Закону України «Про охорону праці», надалі – Закон, дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих. Згідно ст. 15 Закону, на підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці; На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку; На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку. Приписами ст. 41, 42 Закону, у разі відсутності професійної спілки на підприємстві громадський контроль за додержанням законодавства про охорону праці здійснює уповноважена найманими працівниками особа; Уповноважені найманими працівниками особи з питань охорони праці мають право безперешкодно перевіряти на підприємствах виконання вимог щодо охорони праці і вносити обов'язкові для розгляду роботодавцем пропозиції про усунення виявлених порушень нормативно-правових актів з безпеки і гігієни праці. Уповноважені найманими працівниками особи з питань охорони праці діють відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці. Відповідно до Наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду № 56 від 21.03.2007 року «Про затвердження Типового положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці», типове положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці поширюється на підприємства, установи, організації будь-якої форми власності та виду діяльності; Уповноважені найманими працівниками особи з питань охорони праці обираються на підприємствах, де немає професійної спілки, для здійснення громадського контролю за додержанням законодавства про охорону праці; Уповноважені з питань охорони праці в місячний термін після обрання за рахунок роботодавця проходять навчання з охорони праці відповідно до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за № 231/10511. Ба більше, як вже зазначалось вище, ст. 13 Закону на роботодавця також покладено обов'язок створення на робочому місці в кожному структурному підрозділі умов праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечення додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, в тому числі вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків. Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог. Крім цього, п. 5 Порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженим постановою КМУ від 17.04.2019 р., № 337, передбачено, що у разі настання нещасного випадку безпосередній керівник робіт чи інша уповноважена особа підприємства (установи, організації) зобов’язаний терміново організувати надання першої домедичної допомоги потерпілому та забезпечити у разі потреби його направлення до закладу охорони здоров’я. Відповідно до п. 2.4 розділу II. Вимог, у разі виникнення на підприємстві надзвичайних ситуацій і нещасних випадків роботодавець повинен вжити термінових заходів для надання першої медичної допомоги потерпілим. Відповідно до п. 4.5 розділу IV Вимог за рішенням роботодавця створюється одне або кілька приміщень для надання першої медичної допомоги, забезпечених необхідним устаткуванням і матеріалами. Крім того, засоби, необхідні для надання першої допомоги, повинні бути в наявності у всіх тих місцях, де цього вимагають умови праці. Пунктом 3.1 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 р., № 15, передбачено, що працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи, а також учні, курсанти, слухачі та студенти під час трудового і професійного навчання проходять на підприємстві за рахунок роботодавця інструктажі, навчання та перевірку знань з питань охорони праці, надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також правил поведінки у разі виникнення аварії. В тематичний план та програму навчання з питань охорони праці посадових осіб входить тема 7 «Надання першої медичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку». Як підсумок, необхідність забезпечити робочі місця аптечками випливає із зазначених вимог законодавства. Отже, постачальник електричної енергії, окрім вимог законодавства України, що регулюють питання постачання електричної енергії, зобов’язаний виконувати вимоги іншого законодавства України, яке обов’язкове для усіх суб’єктів господарювання, що використовують найману працю будь-якої форми власності та виду діяльності. Таким чином, включення вказаних вимог до умов тендерної документації, передбачене законодавством, та дозволяє Замовнику зробити висновки про ступінь надійності контрагента і впевненості у своєчасному отриманні товару, що є предметом закупівлі. З огляду на вказане, дана вимога не є дискримінаційною умовою тендерної документації, а враховуючи те, що Вами не наведено підстав, неможливості виконати законодавчо обґрунтовані вимоги Замовника за тендерною документацією у останнього, наразі відсутні підстави для задоволення вимоги та внесення змін у тендерну документацією про які зазначає Учасник.
Статус вимоги: Відхилено