• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги центрів і будинків відпочинку

Послуги з оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої уваги та підтримки

Торги не відбулися

1 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 800.00 UAH
Період оскарження: 24.04.2018 11:35 - 10.05.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

категорійність закладу

Номер: f8a2ae34bd1c40d5a4f9e69231e135d5
Ідентифікатор запиту: UA-2018-04-24-000801-a.b1
Назва: категорійність закладу
Вимога:
У Додатку 1 до ТД «Послуги центрів і будинків відпочинку» по Лоту №2 «Путівки до закладів оздоровлення та відпочинку розташованих в Запорізькій, Херсонській, Миколаївській, Одеській областей на узбережжі Чорного або Азовського морів», міститься вимога «Дитячому закладу оздоровлення та відпочинку згідно свідоцтва про державну атестацію повинні бути присвоєні Вища категорія на підставі ст. 34 ЗУ “Про оздоровлення та відпочинок дітей”, Постанови КМУ від 28 квітня 2009 року № 426 (зі змінами) та наказ Міністерства соціальної політики України від 15 вересня 2016 року № 1029». Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючою щодо учасників, які приймають участь в закупівлі послуги. Відповідно до ст. 14 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008 № 375-VI, не вказано чітких критеріїв до категорії яку повинен нести заклад оздоровлення та відпочинку, а лише несе роз’яснювання на які категорії можуть бути атестований заклад. Вважаю, що виклавши ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками. Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі. Просимо усунути з умов ТД дискримінаційні вимоги щодо надання послуг закладом Вищої категорії державної атестації та вказати у ТД заклади, які мають державну атестацію Вищу, Першу або Другу категорію.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний заявнику! Управління молоді та спорту Сумської обласної державної адміністрації (далі – Управління), розглянувши зміст Вашого звернення стосовно усунення з умов тендерної документації (далі – ТД) за Лотом 2 «послуг з оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої уваги та підтримки, а саме: придбання путівок до закладів оздоровлення та відпочинку розташованих в Запорізькій, Херсонській, Миколаївській, Одеській областей на узбережжі Чорного або Азовського морів» (далі – Лот 2) дискримінаційної вимоги щодо надання послуг закладом Вищої категорії державної атестації, повідомляє наступне. Відповідно до п.4. ст. 14 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» «Для оздоровлення та відпочинку дітей можуть використовуватися санаторно-курортні заклади, пансіонати, бази відпочинку, санаторії-профілакторії, оздоровчі комплекси підприємств, установ та організацій, професійних спілок за умови надання зазначеними закладами послуг з оздоровлення та відпочинку відповідно до державних соціальних стандартів оздоровлення та відпочинку дітей». Згідно з п.п. 1.5. п. 1 Державних соціальних стандартів оздоровлення та відпочинку дітей, затверджених наказом Мінсім'ямолодьспорту від 13.08.2009№ 2881, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 вересня 2009 р. за № 854/16870, «Об'єктами Стандарту є умови розміщення, перебування дітей у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку дітей та надання послуг з оздоровлення та відпочинку». Відповідно до п.2 Порядку проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 р. № 426 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 7 жовтня 2015 р. № 816, «Державна атестація є однією з форм державного контролю за діяльністю закладів незалежно від їх підпорядкування і форми власності та проводиться з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, оцінювання стану організації та здійснення оздоровчо-виховного процесу, стану матеріально-технічної бази закладу і забезпечення відповідними фахівцями». Згідно з абзацу 3 п.8 зазначеної Постанови «За результатами державної атестації закладу може бути присвоєна вища, перша, друга або третя категорія. Критерії присвоєння закладу відповідної категорії затверджуються Мінсоцполітики» Зазначені Критерії присвоєння закладу відповідної категорії передбачають набрання закладом під час проведення державної атестації певної кількості балів за визначеними параметрами. При цьому, за кожним окремим критерієм в залежності від відповідності тим чи іншим параметрам заклад отримує різну кількість балів, що і є підтвердженням рівня якості кожного із параметрів в рамках критеріїв. А совокупна кількість балів, що набирає заклад за всіма критеріями, визначає атестаційну категорію та є підтвердженням рівня якості послуг, що може надати заклад в рамках відповідності державних соціальних стандартів оздоровлення та відпочинку дітей. При цьому категорія, яку отримав заклад за результатами державної атестації не є дискримінаційним критерієм щодо надання закладом послуг з оздоровлення та відпочинку. Згідно з п.п. 2.2 п.2 ч.22 Закону України «Про публічні закупівлі» «Тендерна документація повинна містити:…один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до ст. 16 …» У п. 2 ст. 16 цього Закону зазначено наступне: «Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного досвіду. А згідно з п. 3 ст. 16 Закону: «Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації…». Відповідно до п.п.3 п.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Тендерна документація повинна містити: … Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент"…». Вимога, що міститься у ТД Управління за Лотом 2 щодо відповідності закладу Вищій категорії не містить посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. А навпаки, є такою, що забезпечує придбання максимально якісних послуг з організації оздоровлення та відпочинку дітей пільгових категорій за рахунок бюджетних коштів. Слід, також, зауважити, що відповідно до ст. 14 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» визначено типи дитячих закладів оздоровлення та відпочинку до яких належать, зокрема: дитячий заклад санаторного типу, дитячий центр, позаміський заклад оздоровлення та відпочинку, табір з денним перебуванням, дитячий заклад праці та відпочинку, наметове містечко. При цьому ТД до Лоту 2 та додатки до неї визначають предмет закупівлі, як «послуг з оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої уваги та підтримки, а саме: придбання путівок до закладів оздоровлення та відпочинку розташованих в Запорізькій, Херсонській, Миколаївській, Одеській областей на узбережжі Чорного або Азовського морів» і передбачають належність закладів до будь якого з типів дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, визначених у ст. 14 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», тобто не містять посилання на конкретний тип закладу. Варто, також, зауважити, що висока якість послуг оздоровлення та відпочинку дітей пільгових категорій, що передбачена закуповуватися замовником за Лотом 2 є край важливим критерієм з урахуванням того, що зазначені у Лоті 2 послуги заплановано у першу чергу надавати дітям загиблих учасникам АТО, у тому числі дітям віком до 7 років разом з мамами. Таким чином, вимогу зазначену у ТД за Лотом 2 щодо відповідності закладу Вищій категорії не вважаємо дискримінаційною. Водночас зазначимо, що участь у процедурі закупівлі послуг оздоровлення та відпочинку за Лотом 2 можуть брати усі заклади Вищої категорії, не залежно від підпорядкування та форм власності.
Статус вимоги: Не задоволено