• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія, код 09310000-5 Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»

Завершена

1 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 000.00 UAH
Період оскарження: 20.11.2023 09:41 - 27.11.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінація учасників (з неврахуванням рішень АМКУ)

Номер: c42cf7d889ae488da2b7f779db4e9ba0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-20-001442-a.a3
Назва: Дискримінація учасників (з неврахуванням рішень АМКУ)
Вимога:
Шановний замовнику! Заявник цієї вимоги є електропостачальником - учасником ринку електричної енергії. Встановлені у Вашій тендерній документації (далі - ТД) вимоги є дискримінаційними, а також не відповідають законодавству про публічні закупівлі. Ваші вимоги обмежують коло учасників за формальною підставою - наявність документів, що не передбачені законодавством як обов'язкові, та в порушення прямої норми Особливостей. Так, в розд. 2.Інша інформація Додатку №1 до ТД встановлено наступні умови до учасників закупівлі: - Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 50001 «Система енергетичного менеджменту», або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник відповідає новітнім вимогам у сфері енергетичного менеджменту. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі - Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління якістю учасника закупівлі згідно вимогам ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів - Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі. Наведені вимоги є незаконними та дискримінаційними. Так, згідно з п. 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Зазначені особливості закупівель в умовах воєнного стану визначені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі згідно ТД є електрична енергія (є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія), вимоги щодо якої визначено Національним стандартом ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» (далі – ДСТУ EN 50160:2014). Вказаним ДСТУ EN 50160:2014 не передбачено вимог, включених Замовником до ТД. Тому, пропонуємо Вам до оскарження умов ТД, виключити вказані вимоги з ТД. А тому, встановлення в ТД таких вимог є незаконним, оскільки не відповідає п. 29 Особливостей, з урахуванням яких має відбуватися дана закупівлі. Крім цього, встановлення вищевказаної вимоги про наявність згаданих сертифікатів є дискримінацією учасників, що не мають цих сертифікатів. Оскільки вимагаються документи (сертифікати), що не визначені діючим законодавством як обов’язкові для діяльності на ринку. Внаслідок цього учасники, що не мають вищезгаданих сертифікатів, але відповідають всім іншим умовам ТД, і які в змозі конкурувати з іншими учасниками, в разі перемоги в закупівлі опиняються порівняно з учасниками, які мають зазначені сертифікати, в завідомо нерівних умовах умовах. Оскільки можуть бути формально дискваліфіковані. Так, заявник цієї вимоги не має обов’язку отримувати вищезгадані сертифікати, не має їх, але відповідає іншим вимогам ТД. Тому, має намір взяти участь у закупівлі без додавання зазначених сертифікатів. І в разі перемоги заявника цієї вимоги в закупівлі, він має повне право на визнання його переможцем та укладання договору про закупівлю. Дискваліфікація ж заявника цієї вимоги за відсутність згаданих сертифікатів буде неконкурентною, дискримінаційною та становитиме підставу для оскарження такого рішення замовника до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (яка неодноразово в 2023 р. вже ухвалювала рішення на користь учасника/потенційного учасника із зазначеного питання). Так, до даної вимоги додаємо рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що стосуються дискримінаційних умов ТД щодо встановлення вимог наявності сертифікатів для постачальників електроенергії, що не передбачені відповідним національним стандартом для електричної енергії – ДСТУ EN 50160:2014. Відтак пропонуємо замовнику внести зміни до ТД, якими виключити з неї вимоги до учасників мати зазначені вище сертифікати. Зазначене унеможливить оскарження результатів закупівлі учасником, що має право бути переможцем, оскільки відповідає всім іншим вимогам ТД.
Вирішення: На Вашу вимогу буде внесено зміни до ТД
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога

Номер: b4258db38b6a4e14b1ae95e2f81016ee
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-20-001442-a.c2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Згідно з Тендерною документацією Замовника, а саме, розділ ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, пункт 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, зазначена наступна вимога: «Тендерна документація складена з урахуванням потреб осіб з інвалідністю та проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів, тому під час подання пропозиції учасник повинен врахувати вимоги щодо наявності можливості задоволення потреб осіб з інвалідністю та проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Тому Учасник на виконання нових державних будівельних норм «Інклюзивність будівель і споруд», які впроваджують обов’язкове влаштування безперешкодного доступу для всіх маломобільних груп населення, у тому числі, людей з інвалідністю, зокрема, введені чіткі обов'язкові параметри влаштування безпечних пандусів при будівництві або реконструкції житлових і громадських об’єктів, повинен надати документ, який засвідчує виконання цієї умови в будівлі його діяльності в межах області знаходження об'єктів для постачання електричної енергії Замовника, а також учасник надає Висновок щодо доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будівель прийому громадян або стосовно будівлі, яка орендується учасником в межах області знаходження об'єктів для постачання електричної енергії Замовника.» Ця вимога Замовника суперечить законодавству, так як документ зазначений в даному розділі залежить не від Учасника, а від третьої особи (орендодавця, в якого Учасник може орендувати приміщення). А тому не може застосовуватись для закупівлі. Зазначимо, що предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)". А тому, цей документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Також наголошуємо, що це є дискримінаційною вимогою, так як звужує коло потенційних постачальників, які знаходяться не в межах області знаходження об'єктів для постачання електричної енергії Замовника. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають наявності вищезазначених документів. За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей. Враховуючи вище викладене, просимо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. На запитання Вами була надана відповідь, що будуть внесено зміни, але після внесення змін до ТД, даний пункт залишився.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На Вашу вимогу буде внесено зміни до ТД
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Невідповідність законодавству

Номер: 65dcc85aa30d4aa3be0ce0197c757acf
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-20-001442-a.c1
Назва: Невідповідність законодавству
Вимога:
Добрий день. Відповідно до пункту 6 " Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" розділу ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, Замовник вимагає надати документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 27701 "Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки", з наданням відповідного сертифікату. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)". Тому, цей документ, які вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають наявності вищезазначених документів. За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей. Враховуючи вище викладене, просимо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. На запитання Вами була надана відповідь, що будуть внесено зміни, але після внесення змін до ТД, даний пункт залишився.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На Вашу вимогу буде внесенно зміни до ТД
Статус вимоги: Задоволено