-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалів I-ІІІ категорії складності)
Завершена
254 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 270.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 270.00 UAH
Період оскарження:
17.11.2023 20:45 - 24.11.2023 00:00
Скарга
Розгляд припинено
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у Тендерній документації
Номер:
516db16da36943cdb8aa7c64799e7e00
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-17-016054-a.a1
Назва:
СКАРГА
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у Тендерній документації
Скарга:
Вих. №21/11-23-1
від «21» листопада 2023 року.
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія
АМК України з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель
Місцезнаходження:
м. Київ, вул. Митрополита В.Липківського, 45
ЗАМОВНИК:
Комунальне некомерційне підприємство
"5-а міська клінічна поліклініка м. Львова"
Код ЄДРПОУ: 23957835
Місцезнаходження:
79022,Львівська область м.Львів
вул. Виговського, 32
Суб’єкт оскарження (СКАРЖНИК):
Товариство з обмеженою відповідальністю «Б.М.Л.»
Місцезнаходження:
01054, місто Київ,
вулиця Богдана Хмельницького, будинок 33/34, офіс 4
Предмет закупівлі:
«ДК 021:2015 - 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я
різні (Послуги гістологічного дослідження операційного
та біопсійного матеріалів I-ІІІ категорії складності)»
Процедура закупівлі:
Відкриті торги
Ідентифікатор (номер) закупівлі:
UA-2023-11-17-016054-a
СКАРГА
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у Тендерній документації
Відповідно до положень Закону «Про публічні закупівлі» (далі за текстом – Закон) визначено, що цей Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади
Також відповідно до положень «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі за текстом – Особливості) Затверджених Постановою КМУ від 12.10. 2022 №1178 Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом “Про публічні закупівлі”, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Частиною 1 статтею 5 Закону визначено такі основні принципи:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури
закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Абзац 1 пункту 59 Особливостей визначає, що скарги, які стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
17 листопада 2023 о 20:45 Комунальним некомерційним підприємством "5-а міська клінічна поліклініка м. Львова" (далі за текстом – Замовник), було оприлюднено процедуру публічної закупівлі за ідентифікатором UA-2023-11-17-016054-a, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: «ДК 021:2015 - 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалів I-ІІІ категорії складності)».
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Скаржник, як потенційний Учасник процедури закупівлі вважає, що в тендерній документації Замовника встановлені дискримінаційні вимоги, які не відповідають законодавству, та обмежують конкуренцію, що порушує основні принципи здійснення публічних закупівель.
В в пункті 2 Додатку 2 (Технічна специфікація) до Тендерної документації визначено: «2. Учасник повинен мати укладений договір з Національною службою здоров’я України (надати витяг в електронному варіанті, чинний на період подачі пропозиції)».
Дана вимога порушує п.1, 4 ч.1 ст.5 Закону «Про публічні закупівлі», так як штучно створює перепони та дискримінує учасників по показнику, який не відповідає фактичному впливу на якість наданих послуг відповідно до тендерної пропозиції. Дана вимога порушує критерій добросовісної конкуренції серед учасників пропозиції шляхом штучного виключення приватних закладів охорони здоров’я (далі – ЗОЗ), що здійснюють виключно діяльність у сфері лабораторної справи (далі – Медичні лабораторії).
ПРАВОВІ ПІДСТАВИ
Національна служба здоров’я України (НСЗУ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров’я, який реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення (п.1 Положення про Національну службу здоров’я України, затверджене постановою КМУ від 27.12.2017 №1101).
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», у межах програми медичних гарантій держава гарантує громадянам, іноземцям, особам без громадянства, які постійно проживають на території України, та особам, яких визнано біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, повну оплату за рахунок коштів Державного бюджету України необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів, пов’язаних з наданням різних видів медичної допомоги.
Згідно ч.4 ст.8 Закону «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», Договір про медичне обслуговування населення є договором на користь третіх осіб - пацієнтів у частині надання їм медичних послуг, медичних виробів та лікарських засобів надавачами медичних послуг.
Відповідно до «Порядок реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році» затвердженого постановою КМУ від 27.12.2022 №1464, а також оголошень про укладення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій від 2023 року (далі – ПМГ), що розміщені на офіційному веб-сайті https://nszu.gov.ua за доріжкою: Контрактування – Контрактування 2023 – Оголошення 2023, НСЗУ не укладає пакети медичних послуг, які спрямовані на діяльність Медичних лабораторій. Жодний з пакетів медичної допомоги не спеціалізується виключно на наданні лабораторних послуг для населення.
Єдиний пакет медичних послуг, відповідно до програми медичних гарантій, які включає у себе широкий спектр лабораторних досліджень, це «ПРОФІЛАКТИКА, ДІАГНОСТИКА, СПОСТЕРЕЖЕННЯ ТА ЛІКУВАННЯ В АМБУЛАТОРНИХ УМОВАХ». Відповідно до цього пакету - Специфікації, окрім забезпечення та/або організації проведення необхідних лабораторних досліджень (п.2. Специфікації) надавач зобов’язаний надавати консультативно-діагностичну та лікувально-профілактичну спеціалізованої амбулаторну медичну допомогу (п.1 Специфікації).
У розділі «Вимоги до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють на посадах» Специфікації, визначений вичерпний перелік медичних спеціалістів та фахівців, які мають працювати на посадах. До переліку не включено такі медичні спеціальності і спеціалісти, такі як:
- Лікар-патологоанатом (спеціальність: Патологічна анатомія);
- Лікар-патологоанатом дитячий (спеціальність: Дитяча патологічна анатомія);
- Лаборант з патологоанатомічних досліджень (спеціальність: мол. Лабораторна справа (патологія).
Відповідно до п.33 ч.1 ст.1 Закону «Про публічні закупівлі», наявність договору з НСЗУ ніяк не впливає на характеристику наданої лабораторної послуги відповідно до умов технічної специфікації до предмета закупівлі.
Враховуючи вищевикладене можна прийти до висновку, що наявність договору з НСЗУ Медичними лабораторіями щодо надання виключно лабораторних послуг, згідно програми медичних гарантій, є фактично неможливим, а також ніяк не впливає на характеристику послуг відповідно до умов технічної специфікації.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що Тендерна документації Замовника містить дискримінаційні вимоги що Учасник повинен мати укладений договір з Національною службою здоров’я України (надати витяг в електронному варіанті, чинний на період подачі пропозиції, які порушують принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників згідно ст.5 Закону «Про публічні закупівлі» та вимогу ч.4 ст.22 цього Закону, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі викладеного вище, з метою захисту наших прав, як потенційного Учасника процедури закупівлі, сприяння відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану Скаргу до розгляду по суті.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації з відкритих торгів на закупівлю послуг: «ДК 021:2015 - 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалів I-ІІІ категорії складності)» за ідентифікатором закупівлі UA-2023-11-17-016054-a та прибрати умову, викладену в пункті 2 Додатку 2 (Технічна специфікація) до Тендерної документації, про те, що Учасник повинен мати укладений договір з Національною службою здоров’я України (надати витяг в електронному варіанті, чинний на період подачі пропозиції).
Додатки:
1. Витяг відомостей з ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики ТОВ «Б.М.Л.»
2. Копія Додатку 2 (Технічна специфікація) до Тендерної документації КНП "5-а міська клінічна поліклініка м. Львова" за ідентифікатором (номером) закупівлі UA-2023-11-17-016054-a.
3. Копія специфікації та умови закупівлі за напрямами медичної допомоги, які надаватимуться за Програмою медичних гарантій у 2023 році
Директор товариства А.М.Шейко
Пов'язані документи:
Учасник
- 3-Додаток 2 Технічна специфікація.pdf 21.11.2023 17:53
- 2-Додаток ПРОФІЛАКТИКА, ДІАГНОСТИКА, СПОСТЕРЕЖЕННЯ ТА ЛІКУВАННЯ В АМБУЛАТОРНИХ УМОВАХ.pdf 21.11.2023 17:53
- Скарга АМКУ 21.11.2023.pdf 21.11.2023 17:53
- 1-Витяг Відомостей з ліцензійого реєстру МОЗ.pdf 21.11.2023 17:53
- Повідомлення АМКУ про усунення Замвником порушення.pdf 22.11.2023 19:31
- Лист в АМК щодо змін внесених в ТД.pdf 23.11.2023 13:55
- Лист щодо розгляду скарги.pdf 24.11.2023 15:27
- Пояснення по суті скарги.pdf 28.11.2023 15:29
- Рішення від 23.11.2023 № 18835.pdf 23.11.2023 16:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.11.2023 № 19326.pdf 01.12.2023 11:32
- Рішення від 30.11.2023 № 19326.pdf 04.12.2023 17:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.11.2023 18:10
Дата розгляду скарги:
30.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.11.2023 16:25
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
04.12.2023 17:05
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
04.12.2023 17:05