• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Інтерактивна панель в комплекті (ДК 021:2015 – 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання)»

Завершена

521 580.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 607.90 UAH
Період оскарження: 17.11.2023 19:10 - 24.11.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

ВИМОГА

Номер: 9c8142fb03a64c4683dfbda375e12251
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-17-015805-a.b3
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Шановний Замовник, своєю відповіддю Ви підтвердили той факт, що дана закупівля неконкурентна і проводиться під одного виробника програмного забезпечення, додатковий доказ, що всі зазначені у попередній вимозі замовники надали ІДЕНТИЧНІ відповіді: UA-2023-11-17-007502-a.b1 UA-2023-11-17-015805-a.a1 UA-2023-11-16-006361-a.b1 UA-2023-11-15-014823-a.c2 UA-2023-11-15-016242-a.c2 UA-2023-11-15-014823-a.c2 UA-2023-11-14-004074-a.c1 UA-2023-11-13-009125-a.b1 Крім того, ви вказали, що "Деталізація технічних характеристик Замовником наведено для того щоб спростити потенційним Учасникам підбір товарних категорій, а також провести закупівлю навчальних засобів які повністю задовольняють сучасні вимоги до методології викладання", але будь-яка деталізація не спрощує, а навпаки, звужує можливих виробників програмного забезпечення до одного виробника - Mozabook, бо жоден інший у світі виробник в такій деталізації не буде відповідати вимогам ТЗ і така пропозиція буде відхилина. До того ж немає жодної вимоги щодо профільного навчального процесу професійно-технічного закладу, а є вимога щодо ПЛАТНОГО спеціалізованого програмного забезпечення із цифровими підручниками для 1-11 класів ШКОЛИ. Якщо Замовник не знає, то цифрові версії шкільних підручників є у ВІЛЬНОМУ ДОСТУПІ на сайті Інституту модернізації змісту освіти (https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/). Тобто вимога надання саме ПЛАТНОГО спеціалізованого програмного забезпечення Mozabook,, яке не є невід’ємною складовою частиною інтерактивної панелі, є підтвердженням непрозорості цієї процедури публічної закупівлі, наявності в ній дискримінаційної, неконкурентної складової. ВИМАГАЄМО внести зміни до тендерної документації, ВИКЛЮЧИВШИ вимогу надання у складі інтерактивної панелі спеціалізованого програмного забезпечення для 1-11 класів ШКОЛИ, що надасть можливість взяти участь у закупівлі іншим учасникам ринку та зробити умови для участі КОНКУРЕНТНИМИ та НЕДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне: Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України Про доступ до публічної інформації; та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. В першу чергу зазначаємо Вам, що наша установа є навчальним закладом – школою і не відноситься до професійно-технічної освіти. В нас навчаються діти в 1-11 класах. Тендерна документація не містить жодних дискримінаційних вимог, оскільки немає посилання на конкретну марку чи модель будь-якого елементу з комплекту. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Наша тендерна документація не порушує даної норми. Додаток 2 до тендерної документації передбачає необхідність наявності програмного забезпечення вимоги щодо якого виставлені без вказівки на конкретну модель, найменування чи марку, і не обмежують конкуренцію. Учасник може пропонувати товар з програмним забезпеченням яке відповідатиме таким вимогам. Характеристики спеціалізованого програмного забезпечення встановлені для дотримання вимог навчальної програми. З огляду на зазначене, нами не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, а відтак на даному етапі відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.11.2023 00:00
Вимога
Відкликано скаржником

Неконкурентна сладова закупівлі

Номер: def7d33036e8412eac7efba450a49544
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-17-015805-a.c2
Назва: Неконкурентна сладова закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник, наданою відповіддю на мою попередню вимогу було ще раз підтверджено неконкурентність цієї закупівлі, оскільки майже всі зазначені у попередній вимозі замовники надали ІДЕНТИЧНІ відповіді: UA-2023-11-17-007502-a.b1 UA-2023-11-17-015805-a.a1 UA-2023-11-16-006361-a.b1 UA-2023-11-15-014823-a.c2 UA-2023-11-15-016242-a.c2 UA-2023-11-15-014823-a.c2 UA-2023-11-14-004074-a.c1 UA-2023-11-13-009125-a.b1 По-перше, прошу пояснити для чого закладу професійно-технічного навчання у складі обладнання (інтерактивна панель) ПЛАТНЕ спеціалізоване програмне забезпечення із цифровими підручниками для 1-11 класів ШКОЛИ? По-друге, чи відомо Вам, що цифрові версії шкільних підручників є у ВІЛЬНОМУ ДОСТУПІ на сайті Інституту модернізації змісту освіти (https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/)? Вимога надання саме ПЛАТНОГО спеціалізованого програмного забезпечення Mozabook, що пропонує лише один виробник ТОВ «ЕД-ПРО», до того ж такого програмного забезпечення, яке не є невід’ємною складовою частиною інтерактивної панелі, є підтвердженням непрозорості цієї процедури публічної закупівлі, наявності в ній дискримінаційної, неконкурентної складової.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: відкликання
Дата скасування: 20.11.2023 23:06
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 2d6e2682daf043e196bff1e2f57c795b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-17-015805-a.a1
Назва: Дискримінаційні умови тендерної документації
Вимога:
ВИМОГА Встановлені Замовником вимоги тендерної документації не відповідають Закону, порушують принципи проведення публічних торгів за державні кошти, та спрямовані на штучне обмеження конкуренції при здійсненні закупівлі, що підтверджується наступним. Технічним завданням передбачено закупівлю у складі інтерактивної панелі спеціалізованого програмного забезпечення з наступними технічними характеристиками: «Єдиний програмний комплекс для створення, перегляду та програвання інтерактивного навчального вмісту. Сумісне з операційною системою інтерактивної панелі. Підтримує імпорт створених файлів різних форматів. Містить функціонал створення та зміни (рухати, клонувати, перевертати, змінювати розмір, блокувати, редагувати, робити прозорим) об’єктів за допомогою стандартних засобів програмного забезпечення. Містить вбудований інструмент запису екрану з функцією запису та збереження робочого стола або його обраної зони. Містить функціонал автоматичного оновлення. Містить не менше 1200 вбудованих 3D моделей освітньої тематики українською мовою. Містить інтерактивні інструменти для створення тестів. Містить вільний доступ користувачів до не менше 200-та україномовних ліцензійних цифрових підручників 1-11 класів (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких підручників). Містить готову бібліотеку цифрофих уроків українською мовою у кількості не менше 300 уроків (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких уроків). Підписка (ліцензія) – не менше 3-х років.» Внесення Замовником до тендерної документації вищевказаних вимог є реальною дискримінацією до інших учасників та не дозволяють Скаржнику та багатьом іншим Учасникам взяти участь у Закупівлі. Під описання функцій програмного забезпечення, викладених у технічних характеристиках тендерної документації, підходить ВИКЛЮЧНО одне програмне забезпечення, яке пропонує на території України ЛИШЕ ОДНИМ офіційний дистриб’ютором ТОВ «ЕД-ПРО». Пересвідчиться можна, перейшовши за посиланням: https://www.mozaweb.com/uk/Portal/partners?country=UA. Наявність лише одного дистриб’ютора програмного забезпечення дозволяє йому штучно обмежувати коло Учасників тендера за рахунок відмови у постачанні/продажу необхідного програмного забезпечення. Виходячи з того, що ТОВ “ЕД-ПРО” є офіційним представником на території України програмного забезпечення Mozabook, робиться висновок, що весь ринок товарів цієї марки в Україні залежить від одної компанії ТОВ “ЕД-ПРО”, що обмежує конкуренцію не тільки стосовно програмного забезпечення, а й стосовно технічних засобів, які у вартості предмету закупівлі складають БІЛЬШЕ 90 відсотків. Відповідно до п. 1 ст. 3, п. 3 ст. 5, ч.4 ст.22 ЗУ "Про публічні закупівлі". Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги, оскільки це унеможливлює участь інших учасників та не дозволяє забезпечити добросовісну конкуренцію серед Учасників та не дозволить придбати товар з максимальною економією державних коштів. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Натомість Замовником ШТУЧНО ОБМЕЖЕНО конкуренцію при здійсненні закупівлі шляхом розширення вимог до технічних засобів навчання додаванням вимог до функціоналу спеціалізованого програмного забезпечення, що обмежує можливість інших потенційних учасників в участі у закупівлі та призводить до дискримінації учасників. Проаналізувавши ринок інтерактивних панелей, можемо зробити висновок, що ведеться нечесна боротьба одним учасником ринку, оскільки прописуються технічні характеристики притаманні лише програмному забезпеченню Mozabook в наступних процедурах публічних закупівель в професійних навчальних закладах Львівської області:  UA-2023-11-17-007502-a від 17.11.2023  UA-2023-11-17-015805-a від 17.11.2023  UA-2023-11-16-018542-a від 16.11.2023  UA-2023-11-16-006361-a від 16.11.2023  UA-2023-11-15-014823-a від 15.11.2023  UA-2023-11-15-016242-a від 15.11.2023  UA-2023-11-15-014823-a від 15.11.2023  UA-2023-11-14-016894-a від 14.11.2023  UA-2023-11-14-004074-a від 14.11.2023  UA-2023-11-13-009125-a від 13.11.2023  UA-2023-11-10-012840-a від 10.11.2023 Згідно зі ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; НЕДИСКРИМІНАЦІЯ учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на РІВНИХ умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також, поєднавши в одній закупівлі товари з різних груп та кодів класифікатору, Замовником порушуються правила визначення предмету закупівлі. Відповідно до п.3 розділу I Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 15.04.2020 № 708 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі" та Закону «Про публічні закупівлі» визначено, що Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Предметом закупівлі визначено ДК 021:2015: 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання. Тоді як спеціалізоване програмне забезпечення, не входять у дану групу класифікатору, а входять в інші групи класифікатору (наприклад, Код за ДК 021:2015 - 48460000-0 «Програмне забезпечення» та ДК 021:2015 «48190000-6 «Пакети освітнього програмного забезпечення». Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником до тендерної документації, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як такі, що не відповідають ст.-ст.: 5, ч. 4 ст. 22, ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягають виключенню з вищезазначених підстав як таких, що порушують Закон, Тому, просимо внести зміни до тендерної документації, ВИКЛЮЧИВШИ вимогу надання у складі інтерактивної панелі спеціалізованого програмного забезпечення, що надасть можливість взяти участь у закупівлі іншим учасникам ринку та зробити умови для участі КОНКУРЕНТНИМИ та НЕДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ. В іншому випадку залишаю за собою право звернутись до Антимонопольного комітету України зі скаргою на неправомірні дії Замовника, а також звернути увагу Моніторингу публічних закупівель на можливий зговір учасників ринку.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне: Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України Про доступ до публічної інформації; та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. У Додатку №1 до тендерної документації замовник зазначено вимогу щодо товару, а саме наявність спеціалізованого програмного забезпечення навчального призначення - Єдиний програмний комплекс для створення, перегляду та програвання інтерактивного навчального вмісту. Сумісне з операційною системою інтерактивної панелі. Підтримує імпорт створених файлів різних форматів. Містить функціонал створення та зміни (рухати, клонувати, перевертати, змінювати розмір, блокувати, редагувати, робити прозорим) об’єктів за допомогою стандартних засобів програмного забезпечення. Містить вбудований інструмент запису екрану з функцією запису та збереження робочого стола або його обраної зони. Містить функціонал автоматичного оновлення. Містить не менше 1200 вбудованих 3D моделей освітньої тематики українською мовою. Містить інтерактивні інструменти для створення тестів. Містить вільний доступ користувачів до не менше 200-та україномовних ліцензійних цифрових підручників 1-11 класів (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких підручників). Містить готову бібліотеку цифрофих уроків українською мовою у кількості не менше 300 уроків (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких уроків). Підписка (ліцензія) – не менше 3-х років. Дана вимога не містить жодних дискримінаційних умов. Відповідно до частини третьої ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація, може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, Окрім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Замовник визначено предмет закупівлі виходячи із законної мети придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні учнями та вчителями, оптимальним в межах цінової категорії, відповідатиме вимогам безпеки якості, та вимогам чинного законодавства. Разом з тим звертаємо Вашу увагу, що зазначені Замовником технічні характеристики не мають посилання на конкретного виробника або модель. Деталізація технічних характеристик Замовником наведено для того щоб спростити потенційним Учасникам підбір товарних категорій, а також провести закупівлю навчальних засобів які повністю задовольняють сучасні вимоги до методології викладання та забезпечать якісний навчальний процес з врахуванням сучасних технологій. Зазначені технічні параметри є універсальними та уніфікованими і зазначаються усіма відомими виробниками. Замовник не бачить жодних проблем у використанні програмного забезпечення та його придбання, немає жодних обмежень в такому і щодо наведеного у вашій вимозі ПЗ Mozabook, тобто замовнику не відомо щоб таке програмне забезпечення мало обмеження в його придбанні. Стосовно електронних підручників то замовником вимагається лише підтвердження наявності таких підручників в програмному забезпечені. Більшість програмних комплексів дозволяють легко імпортувати додаткові матеріали, і у випадку якщо розробники ПЗ не вбачають порушень ліцензійних та авторських прав вони можуть легко додати такі підручники. Стосовно цифрових уроків, у технічному завданні передбачено наявність бібліотеки україномовних цифрових уроків. Жодних обмежень щодо інструментів якими вони були створені не встановлюється. Більшість програмних комплексів дозволяють легко створювати власні або імпортувати готові уроки, а отже наявність такої бібліотеки не може бути перепоною для сучасного навчального програмного забезпечення. Також звертаємо Вашу увагу, що визначення предмета закупівлі та його характеристик є прерогативою замовника. При виборі даних характеристик було враховано те, що даний товар поставляється в комплекті, і має включати програмне забезпечення, вимоги щодо якого надані без зазначення конкретної марки чи моделі. Також дослідивши наведене Вами питання щодо програмного забезпечення Mozabook встановлено, що в мережі Інтернет на сайті розповсюджувача цієї програми вона є у вільному продажі без будь-яких обмежень в його постачанні. В будь-якому випадку такої інформації в Замовника немає. Проте ще раз наголошуємо, що наше технічне завдання не містить жодних обмежень з вказівкою на конкретну модель чи марку товару. Щодо вибору предмету закупівлі, то таким є товар – інтерактивна панель, яка повинна мати вбудоване програмне забезпечення. Тому вибір коду ДК є правильним, оскільки товар має поставлятися саме з відповідними характеристиками, однією з яких програмне забезпечення. З огляду на зазначене, нами не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, а відтак на даному етапі відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.11.2023 00:00