-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Будівництво полігону твердих побутових відходів в районі с. Руська Поляна (І черга)
Торги не відбулися
187 761 342.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 938 806.71 UAH
мін. крок: 0.5% або 938 806.71 UAH
Період оскарження:
17.11.2023 11:30 - 09.01.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
28624ecfc64d40dfa5b633ebda2c3785
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-17-004900-a.a2
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Відповідно до п. 5.1. частини 5 тендерної документації зі змінами від 23.11.2023 року, вказано, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
- наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для будівництва полігону твердих побутових відходів в районі с. Руська Поляна І черга, а саме:
• автомобiлі бортові, вантажопiдйомнiстю не менше 5 т;
• автомобiлі самоскиди, вантажопiдйомнiстю не менше 7 т;
• автогрейдер середнього типу, потужністю не менше 99 кВт;
• кран на автомобiльному ходу, вантажопідйомністю не менше 10 т;
• кран на гусеничному ходу, вантажопідйомністю не менше 25 т;
• коток дорожній самохідний вібраційний гладковальцевий, масою не менше 13 т;
• коток дорожнiй самохідний вібраційний гладковальцевий, масою не менше 18 т;
• бульдозери, потужнiстю не менше 59 кВт;
• бульдозер, потужнiстю не менше 96 кВт;
• скрепер причіпний місткістю ковша не менше 3,0 м3;
• скрепер причіпний місткістю ковша не менше 7,0 м3;
• трактори на гусеничному ходу, потужністю не менше 79 кВт;
• трактор на гусеничному ходу, потужністю не менше 132 кВт;
• екскаватор одноковшовий, мiсткiстю ковша не менше 0,25 м3;
• екскаватори одноковшові на гусеничному ходу, мiсткiстю ковша не менше 0,65 м3;
• електростанцiя пересувна, потужнiстю не менше 10 кВт;
• компресор пересувний, продуктивністю не менше 2,2 м3/хв;
Вказаний перелік техніки є необґрунтованим Замовником з наступних підстав. Учасник під час планування будівельних робіт передбачає використання техніки, що є необхідною для безпосереднього виконання ним таких робіт, водночас, учасник у складі тендерної пропозиції надає розрахунок договірної ціни, виконаний з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», де учасником у відомості ресурсів вказуються обладнання та механізми, які будуть застосовуватися, а тому є логічним та законним такий саме перелік техніки і підтверджувати, а не безпідставно вказаний Замовником даної закупівлі. Вказана вимога тендерної документації є дискримінаційною, такою, що штучно звужує коло потенційних учасників, обмежуючи їх лише тими, хто має у власності/користуванні вказаний перелік обладнання, щ є неприпустимим. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Так, принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). У частині 3 ст. 5 Закону прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону.
Також, п. 5.1. частини 5 тендерної документації зі змінами від 23.11.2023 року, Замовником вказано вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а саме, учасник повинен підтвердити досвід повного виконання аналогічного договору щодо нового будівництва об’єкту, який належить до інженерних споруд, що визначені підкласом 2420.5(ДК 018-2000) та відносять до об’єктів із середніми та значними наслідками (IІІ і ІV категорій складності) із обов’язковим виконанням робіт по улаштуванню протифільтраційного матеріалу бентонітовий мат.
Вважаємо вказано вимогу дискримінаційною, незаконною та необґрунтованою, такою. Що порушує принципи проведення публічних закупівель, виходячи з наступного. Замовник в тендерній документації посилається на ДЕРЖАВНИЙ КЛАСИФІКАТОР будівель та споруд ДК 018-2000, затверджений Наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації (Держстандарту України) від 17.08.2000 N 507, який призначено для використання органами центральної та місцевої виконавчої та законодавчої влади, фінансовими службами, органами статистики та всіма суб'єктами господарювання (юридичними та фізичними особами) в Україні. Отже до будівельних робіт вказаний стандарт відношення не має, а тому посилання на класифікатор вказаного стандарту до категорії будівлі згідно виконання аналогічного договору є необґрунтованим, недоведеним Замовником, оскільки поняття нового будівництва не обмежується лише об’єктами за вказаним класифікатором, оскільки об'єктами класифікації в ДК БС є будівлі виробничого та невиробничого призначення та інженерні споруди різного функціонального призначення. Споруди - це будівельні системи, пов'язані з землею, які створені з будівельних матеріалів, напівфабрикатів, устаткування та обладнання в результаті виконання різних будівельно-монтажних робіт. Будівлі - це споруди, що складаються з несучих та огороджувальних або сполучених (несуче-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для проживання або перебування людей, розміщення устатковання, тварин, рослин, а також предметів. До будівель відносяться: житлові будинки, гуртожитки, готелі, ресторани, торговельні будівлі, промислові будівлі, вокзали, будівлі для публічних виступів, для медичних закладів та закладів освіти та т. ін. Інженерні споруди - це об'ємні, площинні або лінійні наземні, надземні або підземні будівельні системи, що складаються з несучих та в окремих випадках огороджувальних конструкцій і призначені для виконання виробничих процесів різних видів, розміщення устаткування, матеріалів та виробів, для тимчасового перебування і пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів та т. ін. до інженерних споруд відносяться: транспортні споруди (залізниці, шосейні дороги, злітно-посадкові смуги, мости, естакади тощо), трубопроводи та комунікації, дамби, комплексні промислові споруди, спортивні та розважальні споруди та т. ін. Вказана вимога тендерної документації є дискримінаційною, такою, що штучно звужує коло потенційних учасників, обмежуючи їх лише тими, хто має досвіт будівництва об’єкту, який належить до інженерних споруд, що визначені підкласом 2420.5(ДК 018-2000) та відносять до об’єктів із середніми та значними наслідками (IІІ і ІV категорій складності) із обов’язковим виконанням робіт по улаштуванню протифільтраційного матеріалу бентонітовий мат, що є неприпустимим. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Отже, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, шляхом виключення вказаних вимог щодо надання підтвердження зазначеного Замовником переліку матеріально-технічної бази та підтвердження аналогічного договору на будівництво об’єкту, який належить до інженерних споруд, що визначені підкласом 2420.5(ДК 018-2000) та відносять до об’єктів із середніми та значними наслідками (IІІ і ІV категорій складності) із обов’язковим виконанням робіт по улаштуванню протифільтраційного матеріалу бентонітовий мат, та викласти оскаржувані вимоги в наступній редакції, а саме підтвердити наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для будівництва полігону твердих побутових відходів в районі с. Руська Поляна І черга, та наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, досвід повного або часткового виконання аналогічного договору щодо нового будівництва або капітального ремонту або реконструкції об’єкту.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.11.2023 16:26
Вирішення:
1. Відповідно до розділу ІІ КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва»: система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів. Система ціноутворення у будівництві складається з цієї Настанови, Настанови з розроблення ресурсних елементних кошторисних норм, Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, Настанови щодо визначення вартості наукових та науково-технічних робіт у будівництві, збірників кошторисних норм України, збірників укрупнених кошторисних норм, галузевих нормативних документів з ціноутворення, що прийняті відповідно до законодавства, кошторисних норм підприємств, індивідуальних кошторисних норм тощо.
Кошторисні норми України затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури та є обов’язковими для застосування всіма організаціями, установами і підприємствами незалежно від їх галузевої приналежності і форм власності при визначенні вартості об’єктів будівництва, що споруджуються із залученням державних коштів.
Проектна документація по об’єкту «Будівництво полігону твердих побутових відходів в районі с. Руська Поляна (1 черга)» (Класифікатор ДК 021:2015: 45222000-9) – Зведення інженерних споруд, окрім мостів, тунелів, шахт і метрополітенів) розроблена на основі затверджених ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи КНУ (на далі – КНУ РЕКН) та проведена експертиза філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Черкаській області. Згідно цих норм визначений склад робіт, відповідно трудомісткість, склад машин та механізмів і перелік матеріалів.
Згідно абз. 3 п. 5.1. кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін. Таким чином, при визначенні технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі (найменування та обсяги робіт, витрат, тощо), що передбачені тендерною документацією, для складення технічної специфікації та на виконання КНУ використано дані згідно наявних у складі інвесторської кошторисної документації підсумкової відомості ресурсів та локальних кошторисів на будівельні роботи щодо обсягів робіт та витрат згідно об’єкту будівництва.
В кошторисній документація, яка пройшла експертизу, застосовані, зокрема:
- КНУ РЕКН на розробку ґрунту скрепером причіпним місткістю ковша 7 м3 (норма збірника 1 група 22, КНУ РЕКН - «КБ1-22-6 розроблення ґрунту скреперами причіпними з ковшом місткістю 7 м3 з переміщенням ґрунту до 100 м, група ґрунтів 2»).
- КНУ РЕКН з використанням трактора потужністю 79 кВт – «корчування дерев у ґрунтах природнього залягання викорчовувачами-збирачами на тракторі потужністю 79 кВт з трелюванням ….» ( локальний кошторис № 01-01-01 п.п. 1, 2, 6, 7).
- КНУ РЕКН з використанням бульдозера потужністю 96 кВт – «засипка траншей і котлованів бульдозером потужністю 96 кВт з переміщенням …» ( локальний кошторис № 02-01-01 п.п. 12, 13; локальний кошторис № 05-01-01 п.п. 2, 3; локальний кошторис № 06-01-04 п. 3 та в інших кошторисах, див. табл. №1)
Тому заміна механізму приведе до заміни КНУ РЕКН. А для зміни КНУ РЕКН у складі інвесторської кошторисної документації Замовнику необхідно замовити роботи з коригування проектної документації та проходження повторної експертизи.
Окрім того, КНУ РЕКН включають в собі певний склад та технологію виконання робіт. Зміна норми приведе до зміни технології виконання, термінів виконання робіт на об’єкті та зміни вартості робіт. А згідно п. 5.1 Настанови «ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва,…….обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією».
Отже, за наявності позитивного звіту експертизи та затвердженої проектної документації, що визначає для всіх учасників будівництва перелік об’ємів робіт, для виконання яких нормами передбачені відповідні машини та механізми, то Замовник не може відступити від проектних рішень та внести зміни до тендерної документації у цій частині.
2. На виконання вимог пунктів 1.2-1.6,1.8 розділу 1, 5.1, 5.1.1.3. розділу 3 тендерної документації Учасник має підтвердити досвід повного виконання аналогічного договору щодо нового будівництва об’єкту, який належить до інженерних споруд, що визначені підкласом 2420.5(ДК 018-2000) та відносять до об’єктів із середніми та значними наслідками (IІІ і ІV категорій складності) із обов’язковим виконанням робіт по улаштуванню протифільтраційного матеріалу бентонітовий мат. Звертаємо Вашу увагу, що Замовник не встановлює вимоги щодо дослівної ідентичної відповідності наявного досвіду Учасника до назви об’єкта будівництва. А визначає, що згідно пункту 1.2. розділу 1 тендерної документації аналогічними об`єктами нового будівництва є інженерні споруди, що визначені підкласом 2420.5(ДК 018-2000), а саме «полігони складування побутових відходів». Згідно статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право вимагати в учасників документально підтверджену інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Наразі предметом закупівлі є роботи із нового будівництва полігону складування побутових відходів, із обов’язковим виконанням робіт по улаштуванню протифільтраційного матеріалу бентонітовий мат. Відповідно до п. 3.22. ДБН В.2.4-2-2005 «Полігони твердих побутових відходів» основа полігону (дно та укоси) повинні мати комбінований протифільтраційний екран, і тому, проектною документацією передбачено застосування бентонітового матеріалу (мату). Тобто при складанні тендерної документації та визначенні кваліфікаційних обставин наявності необхідного досвіду в Учасників Замовник керувався змістом та обсягом необхідних робіт по об’єкту, а саме комплексу робіт із нового будівництва полігону складування побутових відходів за класом наслідків (відповідальності) СС2/СС3. При цьому застосоване поняття «нового будівництва» згідно значення, наведеного пунктом 3.11. ДБН А.2.2-3-2014 «СКЛАД ТА ЗМІСТ ПРОЕКТНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НА БУДІВНИЦТВО» містить аналогічні за змістом обсяги робіт по відношенню до даного предмету закупівлі. А саме такий види будівництва передбачають зведення будівель та споруд, їх комплексів, що здійснюється з метою створення об'єктів виробничого і невиробничого призначення. Натомість відповідно до пунктів 3.7. та 3.21 ДБН А.2.2-3-2014 «СКЛАД ТА ЗМІСТ ПРОЕКТНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НА БУДІВНИЦТВО» «капітальний ремонт» та «реконструкція» передбачає лише сукупність робіт на об'єкті, прийнятому в експлуатацію, без зміни або із зміною його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, у зв'язку з їх фізичною зношеністю, руйнуванням та/або з метою покращення їх експлуатаційних показників, або метою удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня. А тому роботи із «капітального ремонту полігону складування побутових відходів» або «реконструкції полігону складування побутових відходів» не можуть бути аналогічним до предмету закупівлі даних торгів. Окрім того, при реконструкції чи капітальному ремонті прийнятого в експлуатацію існуючого об’єкту технологічно не можлива заміна основи полігону твердих побутових відходів з виконанням робіт по улаштуванню протифільтраційного матеріалу бентонітовий мат. Технологія влаштування протифільтраційного екрану із застосуванням геотекстильних бентонітових матеріалів має свої особливості та вимоги, які необхідно суворо дотримуватися при виконанні робіт. Зважаючи на викладене, враховуючи унікальність застосованих проектними рішеннями матеріалів, особливості та специфіку виконання робіт з їх влаштування учасник повинен підтвердити досвід повного виконання аналогічного договору щодо нового будівництва полігону складування побутових відходів, що відноситься до об’єктів із середніми та значними наслідками (IІІ і ІV категорій складності) із обов’язковим виконанням, в межах такого будівництва, робіт по улаштуванню протифільтраційного матеріалу бентонітовий мат.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.01.2024 08:02
Скарга
Виконана замовником
Дискримінаційні вимоги до учасників
Номер:
5d1bf781cf80483ca25b661cc1c3466d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-17-004900-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги до учасників
Скарга:
Тендерна документація містить вимоги, що штучно обмежують коло учасників і є дискримінаційними для Скаржника
Пов'язані документи:
Учасник
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЇ.docx 23.11.2023 14:27
- 1. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЇ.docx 23.11.2023 15:59
- 2. Постанова КМУ № 861.pdf 23.11.2023 15:59
- 5._Бульдозер_New_Holland_D180_Т_03264_ВІ_Св_ВІ_004647_2в1.pdf 23.11.2023 15:59
- 3. Трактор Т-170 (завірен.коп ПБС).PDF 23.11.2023 15:59
- 4._Автоскрепер_МоАЗ_546_Т03277ВІ_Св_ВІ004667_2в1.pdf 23.11.2023 15:59
- 9. Коток DYNAPAC СА610D 27706ВІ.pdf 23.11.2023 15:59
- 6._Бульдозер_New_Holland_D180_Т_03265_ВІ_Св_ВІ_004653_2в1.pdf 23.11.2023 15:59
- 7._Коток_HAMM_HD_130_Т03257АН_Св_АН_005722_2в1_—_копия.pdf 23.11.2023 15:59
- 8. Договір оренди (1).PDF 23.11.2023 15:59
- 11. Зміни № 3 до Настанови.pdf 23.11.2023 15:59
- 10._Скрепер_МоАЗ_6014_Т03169_ВІ_Св_ВІ_004452_2в1.pdf 23.11.2023 15:59
- 12. Настанова з визначення вартості будівництва.pdf 23.11.2023 15:59
- 14. Відмова у відгуку.PDF 23.11.2023 15:59
- 13. відгук 2022.PDF 23.11.2023 15:59
- Скарга на тендерну документацію .docx 23.11.2023 16:31
- Скарга на тендерну документацію .pdf.asice.zip 23.11.2023 16:31
- рішення від 27.11.2023 № 18964.pdf 27.11.2023 14:53
- інформація про резолютивну частину рішення від 04.12.2023 № 19448.pdf 05.12.2023 11:29
- рішення від 04.12.2023 № 19448.pdf 07.12.2023 11:24
- Пояснення_ амку.pdf 29.11.2023 16:49
- пояснення_ амку.docx 29.11.2023 16:49
- Перелік механізмів згідно КНУ РЕКН.xlsx 29.11.2023 16:49
- Том 15_23-010_ПК-С-ПОБ-14.pdf 29.11.2023 16:49
- Том 15_23-010_ПК-С-ПОБ-30.pdf 29.11.2023 16:49
- ПРОТОКОЛ_про внесення змін.pdf 29.12.2023 10:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.11.2023 17:03
Дата розгляду скарги:
04.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.11.2023 14:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.12.2023 11:25
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення № 19448-р/пкпз від 04.12.2023 комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за результатами розгляду скарги ТОВ "ПРОМІН БУД СЕРВІС" від 23 листопада 2023 № UA-2023-11-17-004900-a.b1. Замовником внесено відповідні зміни до тендерної документації.