-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Симулятор вогневої підготовки
Завершена
10 208 770.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 51 043.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 51 043.85 UAH
Період оскарження:
16.11.2023 21:33 - 23.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА
Номер:
e24c4827b743453b9a523f430b7150c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-16-018232-a.b1
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
Відповідно до вимог тендерної документації учасник повинен надати:
1. Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір – програмне забезпечення на універсальну навчальну інтерактивну тренінгову систему (виданий виробнику товару або Учаснику).
2. Свідоцтво про внесення відомостей до Реєстру виробників та розповсюджувачів програмного забезпечення суб’єкта господарювання – розробника програмного забезпечення на універсальну навчальну інтерактивну тренінгову систему (видане виробнику товару або Учаснику)..
7. Сертифікат на систему управління якістю ISO 9001:2015 видане на учасника процедури закупівлі або виробника
8. Сертифікат на систему екологічного управління ISO 14001:2015 видане на учасника процедури закупівлі або виробника
9. Сертифікат на систему управління інформаційною безпекою ISO 27001:2015 видане на учасника процедури закупівлі або виробника
10. Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ISO 37001:2018 видане на учасника процедури закупівлі або виробника
11. Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018 видане на учасника процедури закупівлі або виробника
Такі документи вважаємо дискримінаційними з огляду на наступне. Ми маємо ліцензійне програмне забезпечення до тиру, водночас його власник не реєстрував таке програмне забезпечення як твір та не отримував відповідне свідоцтво. Норми чинного законодавства України не зобов’язують це робити. Захист майнових прав інтелектуальної власності відбувається добровільно, за бажанням власника твору. Змусити зареєструвати авторське право на твір власника програмного забезпечення ми не можемо, оскільки в нього немає такого обов’язку за Законом України «Про авторське право і суміжні права». Теж саме стосується і реєстру виробників і розповсюджувачів програмного забезпечення.
Сертифікати ISO так само не є обов’язковими. Жодним нормативно-правовим актом України, чи Національним стандартом не передбачено взагалі отримання сертифікату ISO при реалізації продукції, яка є симуляторами бойових дій, зокрема і тиру. Такі сертифікати не мають жодного відношення до предмета закупівлі, оскільки не підтверджують якість тиру та його відповідності Національним стандартам. А отже, постає питання навіщо їх вимагати у складі тендерної документації. Не дивлячись на те, що такі документи не мають відношення до предмета закупівлі, вони істотно обмежують коло потенційних учасників. Оскільки отримати такі документи за тиждень підготовки до торгів неможливо. А отже, вони повинні бути вже наявні у конкретного учасника. З урахуванням того, що ми в тендері на придбання тиру перший раз бачимо такий перелік документів і ніколи не стикалися із подібним, можемо лише припускаємо, що такий перелік документів прописано під конкретного учасника, який і повинен отримати перемогу. Дуже сумно, коли замовник у закупівлі на 10 млн грн прописує документи, без урахуванням принципу вільної конкуренції. Просимо виключити перелік вказаних нами документів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.11.2023 19:00
Вирішення:
Виходячи з вимог частини третьої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У свою чергу, відповідно до частини п’ятої статті 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Також частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
На виконання зазначених вище норм чинного законодавства уповноваженою особою було забезпечено підготовку тендерної документації (далі – ТД), серед вимог, якої передбачено надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2015, ISO 37001:2018, ISO 45001:2018, видані на учасника процедури закупівлі або виробника на його власне виробництво та організації виробництва, інформаційну безпеку і управління щодо протидії корупції у учасника процедури закупівлі або виробника, при виробництві/ постачанні товару, що є предметом закупівлі в Додатку №2 ТД. Встановленої зазначеної вище вимоги передусім зумовлено тим, що нам як Замовнику доцільно та необхідно отримати достовірну інформацію про можливість поставки товару належної якості та товар повинен бути вироблений у відповідності до чинного законодавства України та зумовлено тим, що нам як Замовнику доцільно та необхідно отримати достовірну інформацію про можливість поставки товару належної якості.
Вимога щодо надання учасниками торгів вищевказаних сертифікатів ISO – це гарантія спроможності Учасника стабільно та безперервно забезпечити якість та безпечність товару; інформаційну безпеку при виробництві/постачанні товару; це забезпечення упевненості в тому, що товари, які постачаються, відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість товарів, знаходяться під контролем; це гарантія спроможності стабільно та безперервно забезпечувати якість та безпечність послуг протягом усього часу їх надання; це забезпечення упевненості в тому, що послуги, які надаються підприємством, відповідають обов'язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість послуг, знаходяться під контролем, послуги незадовільної якості своєчасно виявляються, а підприємство постійно вживає заходи з поліпшення якості послуг і поліпшення задоволеності замовників; це гарантія наявності кваліфікованого персоналу, що відповідає державній стратегії розвитку, а також гарантія врегулювання всіх суперечок щодо неякісної поставки товару.
Отримати сертифікати ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2015, ISO 37001:2018, ISO 45001:2018 може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до стандартів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2015, ISO 37001:2018, ISO 45001:2018, а його наявність сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо постачання якісного товару, тому не вважаємо дану вимогу дискримінаційною та/ або недоцільною, або такою що не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, Учасник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Додатку №2 ТД, а також не надав документального підтвердження не можливості виконання вищевказаних умов та подання своєї пропозиції.
Зазначена позиція підтверджується численною та незмінною практикою Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, для прикладу, у Рішенні АМКУ по процедурам закупівлі: UA-2023-10-23-010256-a, UA-2023-10-05-014730-a.
З приводу надання учасниками в складі пропозиції «Свідоцтва про реєстрацію авторського права на твір – програмне забезпечення на універсальну навчальну інтерактивну тренінгову систему – програмне забезпечення на універсальну навчальну інтерактивну тренінгову систему (виданий виробнику товару або Учаснику)»:
Програмне забезпечення, що використовується в предметі закупівлі, є об’єктом авторського права у відповідності до Закону України «Про авторське право і суміжні права», тому Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір, а саме на програмне забезпечення, є обов’язковим документом у відповідності до чинного законодавства України.
Вимагає вищевказаний документ, Замовник бажає переконатись, що запропоноване програмне забезпечення є офіційне та оформлене у відповідності до чинного законодавства України.
Учасник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Додатку №2 ТД, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Додатку №2 ТД порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляють можливості подати свою пропозицію.
Зазначена позиція підтверджується численною та незмінною практикою Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, для прикладу, у Рішенні АМКУ по процедурам закупівлі: UA-2019-10-04-001556-b, UA-2020-07-02-002291-a.
З приводу надання учасниками в складі пропозиції «Свідоцтво про внесення відомостей до Реєстру виробників та розповсюджувачів програмного забезпечення суб’єкта господарювання – розробника програмного забезпечення на універсальну навчальну інтерактивну тренінгову систему (видане виробнику товару або Учаснику)»:
З метою створення інформаційно-довідкової бази з питань виробництва та розповсюдження програмного забезпечення, забезпечення ідентифікації та обліку виробників та розповсюджувачів програмного забезпечення, створення прозорого і цивілізованого конкурентного середовища у сфері виробництва та розповсюдження програмного забезпечення, створення умов для розвитку інфраструктури та механізмів функціонування вітчизняної індустрії програмного забезпечення Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України видано наказ від 22.03.2012 року № 332 «Про затвердження Положення про Реєстр виробників та розповсюджувачів програмного забезпечення», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.04.2012 за № 558/20871. Внесення відомостей до Реєстру відбувається на підставі поданої заяви виробника або розповсюджувачів програмного забезпечення суб’єкта господарювання про внесення відомостей до Реєстру. Чинним законодавством України не встановлено жодних обмежень щодо отримання на програмне забезпечення Свідоцтва про внесення відомостей до Реєстру виробників та розповсюджувачів програмного забезпечення суб’єкта господарювання
Учасник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Додатку №2 ТД, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Додатку №2 ТД порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляють можливості подати свою пропозицію.
На підставі вищевикладеного вважаємо Вимогу необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню у повному обсязі.
Статус вимоги:
Відхилено