Меблі та прилади медичного призначення - 15 найменувань
Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТД_МЕДИЧНІ МЕБЛІ ТА ВИРОБИ", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей.
Найменування, коди та назви медичних виробів відповідно до національного класифікатора НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів», коди номенклатурних позицій, а також асортимент (кількість), одиниці виміру товару зазначено в Додатку 1 до тендерної документації (Технічна специфікація) та по тексту оголошення.
З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.
Категорії замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вид закупівлі - процедура закупівлі (відкриті торги, з урахуванням Особливостей).
Застосовані критерії оцінки - Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%).
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
Тендерна пропозиція подається щодо кожного лоту окремо.
Завершена
600 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:16.11.2023 18:25 - 21.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено
про усунення дискримінаційних вимог
Номер:35a82b89ce12417c8098d5320430d1c8
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-11-16-017517-a.b1
Назва:про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику!
Уважно вивчивши тендерну документацію до оголошеної закупівлі, ми зіштовхнулись з низкою дискримінаційних вимог, що вами поставлені у закупівлі, а саме: вимоги про надання гарантійних листів від виробників моделей меблів, що є безпосередніми предметами закупівлі, адже зазначені у вашій документації технічні вимоги відповідають конкретному виробнику та конкретним моделям меблів. Таким чином гарантійний лист зможе отримати лише 1 учасник, тобто про конкурентне ціноутворення та аукціонну боротьбу не буде йти мова. Також зауважую, що закупівельні ціни, визначені вашим закладом та оприлюднені уповноваженою особою як "очікувана вартість закупівлі", є непритомно завищеними!!!
Навіть найжадібніший постачальник посоромився би так "економити" на державних коштах! І ці кошти ви витрачаєте не на потреби закладу (заробітна плата, внутрішні потреби), а на корупційне збагачення.
Зауважте, що поточна практика АМСУ та судові рішення в цьому питанні одностайні: дискримінаційні вимоги заборонено включати до тендерних вимог.
Наполегливо просимо видалити з тендерної документації вимогу, що веде до звужування кола потенційних учасників та виключити вимогу про надання гарантійних листів виробників.
Просто спробуйте робити по закону та правда знайде своє місце.
Не допускайте подібних порушень і не прийдеться писати пояснення на вимоги моніторингів. Адже розкрадати державний бюджет під час війни є неприпустимим.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:20.11.2023 21:44
Вирішення:Доброго дня! Стосовно Вашого звернення, повідомляємо наступне.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Вищезазначене ґрунтується на підставі ґрунтовного аналізу судової практики, зокрема рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 4 квітня 2019 року справа № 640/19876/18 (з повним текстом судових рішень ви маєте змогу ознайомитися у відкритому Єдиному державному реєстрі судових рішень). Так, у означеному рішенні, суд робить висновок, «що Законом України «Про публічні закупівлі», який є спеціальним в рамках досліджуваних правовідносин, не визначено поняття «дискримінаційні вимоги», що позбавляє можливості визначити зміст принципу «недискримінації учасників», відповідно до даного Закону. На переконання суду, належним обґрунтуванням принципу «недискримінації учасників» є - забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури публічної закупівлі» (цього принципу ми й неухильно дотримуємося під час проведення публічних закупівель). Той самий суд, вже у іншому рішенні від 18 червня 2019 року справа № 826/2016/16 наголошує, що «незгода учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) самі по собі не можуть свідчити про їх дискримінаційний характер, оскільки будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна щодо учасника, який їй не відповідає. Для обґрунтування порушення вимог законодавства запровадженням конкретної вимоги, зокрема, її дискримінаційного характеру, посилань на загальні положення законодавства недостатньо». Наостанок, вважаємо за доцільне ознайомити вас ще з одним рішення цього ж суду, а саме від 6 вересня 2018 року справа №826/10864/17, у якому суд зазначає, що «З аналізу вказаної заяви судом встановлено, що позивачем в ній не зазначено про те, в чому саме полягає порушення конкретно його прав чи законних інтересів, а не абстрактних «потенційних учасників». Таким чином, незгода будь-якого потенційного учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) тендерної документації сама по собі не свідчить про їх дискримінаційний характер, оскільки, будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна ЩОДО УЧАСНИКА, ЯКИЙ ЇЙ НЕ ВІДПОВІДАЄ.
Не надаючи доказів неможливості оформлення запитуваного документу, оскарження вказаної вимоги ґрунтується на конкретних не можливостях Скаржника виконати умови закупівлі, а на припущеннях та небажанні прикласти зусилля для належної підготовки до тендеру.
Умова надання гарантійних листів зазначена в тому числі із урахуванням наявності великої кількості декларацій, сертифікатів і тому подіне у вільному доступі в електронній системі закупівель, в свою чергу кожен може завантажити дані документи та надати їх в складі документів своєї тендерної пропозиції, але це не підтверджує пряму співпрацю з Виробниками чи уповноваженими представниками та не гарантує доставку у відповідні строки та відповідної якості медичні матеріали які потребує Замовник для надання високоякісної медичної допомоги.
Захист своїх прав, Замовник реалізує за рахунок гарантій від самих Виробників чи їх представників.
Очікувана вартість предмета закупівлі була прорахована з урахуванням методики розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом МЕРіТУ № 275 від 18.02.2020, а саме методом порівняння ринкових цін, на підставі відкритих даних ринку про ціни на товар з відповідними параметрами з використанням Інтернет - ресурсу та прозоро маркету (який знаходиться у відкритому доступі), проведенням ринкових консультацій, а також з урахуванням розміру індексу інфляції в Україні у 2023 році (дана інформація оприлюднена на офіційному сайті Міністерства фінансів України - https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/).
Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреби Замовника, з метою надання високоякісної медичної допомоги та збереження здоров'я населення, медичного персоналу, військових, а також з урахуванням вимог нормативних документів. Якщо Учасник не має в наявності відповідного обладнання, то йому нічого не заважає закупити його на ринку, звісно, якщо є бажання співпрацювати з іншими виробниками чи іншими суб’єктами даної сфери торгівлі. Вами не доведено та документально не підтверджено, що Ви не маєте можливості співпрацювати з даним Виробником або його представником/дистриб’ютором.
І на останок, Учасники не повинні здійснювати тиск на Замовника в частині розроблення умов закупівлі, а саме: диктувати умови та порядок проведення процедури закупівлі під той асортимент який наявний в Учасника. Замовник діяв в межах та спосіб визначені законодавством, що регулює сферу закупівель з урахуванням своєї потреби та рекомендацій лікарів, медичного персоналу і звісно були враховані побажання даних працівників (фахівців), що зумовлені практичним використанням наявних засобів, тому відсутня потреба вносити зміни до тендерної документації в цій частині. Дякуємо за звернення!