• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

30120000-6 - Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку (Витратні матеріали та ресурсні вузли)

Завершена

128 580.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 300.00 UAH
Період оскарження: 16.11.2023 18:15 - 21.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискриміниційна вимога

Номер: 4754cd6e6b864d9996c83eb69d24187d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-16-015207-a.b1
Назва: Дискриміниційна вимога
Вимога:
Добрий день. Шановний Замовнику, 16.11.2023 року було оголошено про відкриті торги з особливостями на закупівлю UA-2023-11-16-015207-a за предметом: «Код за ДК 021:2015 – 30120000-6 «Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку» (Витратні матеріали та ресурсні вузли)». Під час аналізу Тендерної документації було виявлено ряд вимог, що суперечать положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняють дискримінацію учасників процедури закупівлі. На вимогу Замовника до Учасника щодо «У разі, якщо Учасник пропонує поставку оригінальних Витратних матеріалів, Учасник надає скан-копію листа від виробника або від офіційного представництва виробника Витратних матеріалів, зазначених в пунктах 1 – 6 таблиці 1 додатку 1, яке уповноважене представляти його інтереси в Україні, що підтверджує повноваження Учасника щодо постачання Витратних матеріалів цього виробника.» повідомляємо наступне: Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022- торгівля даним предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля даним предметом закупівлі лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 31.03.2023 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Вказаний Лист від виробника є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання вищевказаного Листа від виробника обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне. Відповідно до частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено перелік інформації, яка має міститися в оголошенні про проведення відкритих торгів. Водночас, цією ж статтею визначено, що в оголошенні про проведення відкритих торгів може зазначатися інша інформація. Згідно пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами й доповненнями) (далі - Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Таким чином, Замовник самостійно визначає вимоги до предмету закупівлі та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та дотримуючись основних принципів здійснення публічних закупівель. У п. 8. Таблиці 2 Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлено наступну вимогу: «У разі, якщо Учасник пропонує поставку оригінальних Витратних матеріалів, Учасник надає скан-копію листа від виробника або від офіційного представництва виробника Витратних матеріалів, зазначених в пунктах 1 – 6 таблиці 1 додатку 1, яке уповноважене представляти його інтереси в Україні, що підтверджує повноваження Учасника щодо постачання Витратних матеріалів цього виробника.», далі – Лист. Дану вимогу встановлено задля забезпечення права Замовника на отримання оригінального, якісного та безпечного товару з гарантійним строком для забезпечення надійної, безперебійної роботи обладнання, а також уникнення ризику придбання контрафактної, фальсифікованої та нелегальної продукції, що ввозиться в Україну без сплати відповідних податків і зборів до бюджету. Вищевказаний Лист підтверджуватиме офіційне походження товару та можливість його своєчасної поставки у необхідній кількості та якості, оскільки на даний час на ринку України окрім оригінальної продукції присутня також контрафактна та така, що була ввезена на територію України нелегальним шляхом, зокрема, з країн, до яких застосовано санкції. Замовник не вимагає підтвердження партнерських відносин з виробниками товару, а будь який учасник ринку має можливість звернутися до виробника товару або його офіційного представництва і отримати Лист про право учасника розповсюджувати товар. Виробники якісних товарів, як вітчизняні так і іноземні, зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому, тому виробники чи їх офіційні представництва на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі Листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію, а надання Листів від виробників чи офіційних представництв є звичайною та поширеною практикою. Враховуючи вищенаведене, вимога, зазначена в Тендерній документації, не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, не є дискримінаційною та не обмежує коло учасників, які пропонують оригінальну і якісну продукцію, брати участь у процедурі закупівлі на рівних умовах. З огляду на зазначене, Ваша вимога підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено