-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Розробка проектно-кошторисної документації по об"єкту:"Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків за адресою Київська область, Бучанський район, селище Гостомель, вулиця Проскурівська в районі Військового містечка - аеропорту Гостомель"
Завершена
19 450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 97 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 97 250.00 UAH
Період оскарження:
16.11.2023 13:57 - 22.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
c8b54f5196814ce7b2042ec58134c87b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-16-010116-a.c2
Назва:
Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
ГОСТОМЕЛЬСЬКОЮ СЕЛИЩНОЮ ВІЙСЬКОВОЮ АДМІНІСТРАЦІЄЮ БУЧАНСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ було оголошено закупівлю UA-2023-11-16-010116-a за предметом: «Розробка проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків за адресою Київська область, Бучанський район, селище Гостомель, вулиця Проскурівська в районі Військового містечка - аеропорту Гостомель» Код ДК 021:2015 (СPV): 71320000-7– «Послуги з інженерного проектування»)»
Відповідно до умов п.5 Додатку №1 до тендерної документації передбачено наступну вимогу: «Учаснику у складі тендерної документації надати поповерхові плани будинків, схему генерального плану, стилістичні рішення фасаду будинків у вигляді візуалізації та техніко-економічні показники.»
Зазначена вимога сформована невірно та є дискримінаційною, порушує вимоги чинного законодавства та є необґрунтованою, оскільки:
«Учаснику у складі тендерної документації надати….»
Що саме має на увазі Замовник? Він покладає даний обов’язок на себе і зобов’язує себе у складі ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ надати Учаснику поповерхові плани будинків, схему генерального плану, стилістичні рішення фасаду будинків у вигляді візуалізації та техніко-економічні показники?
В такому разі вимагаємо надати Замовником зазначені вище документи.
У разі якщо Замовник має на увазі, що дані документи необхідно надавати Учасник у складі тендерної пропозиції то дана вимога грубо порушує принципи здійснення закупівель та обмежує можливість на прийняття участі.
Відповідно до п. 9 Додатку №2 до тендерної документації стадійність проектування з визначенням затверджувальної стадії: Ескізний проект (ЕП), Проект (П), Робоча документація (Р). Затверджувальні стадії ЕП і П.
Відповідно до Додатку Г ДБН А.2.2-3:2014 СКЛАД ТА ЗМІСТ ПРОЕКТНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НА БУДІВНИЦТВО із Зміною № 1 та Зміною № 2 передбачений склад ескізного проекту (ЕП), що включає в тому числі але не виключно:
-Схема генерального плану
- Плани поверхів, фасади, розрізи будівель та споруд.
- Основні техніко-економічні показники.
Тобто вимоги тендерної документації передбачають надання Учасником на етапі подання пропозицій частини робіт, що визначені в Завданні на проектування (Додаток №2 до тендерної документації)!
Дана вимога зобов’язує Учасника виконувати роботу що передбачена предметом закупівлі, в такому разі потенційний переможець та Замовник на момент укладення договору вже має виконану частину робіт яка надана у складі пропозиції.
В такому разі предмет закупівлі включає частину робіт, що вже буде виконана та призведе до нецільового використання коштів, та невірного визначення технічних, якісних, кількісних характеристик предмету закупівлі.
При заключенні договору за результатами даної закупівлі та наявності в переможця частини виконаних робіт, Замовником буде порушено норми чинного законодавства, а саме п.10 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі»: Забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом. Оскільки поповерхові плани будинків, схему генерального плану, стилістичні рішення фасаду будинків у вигляді візуалізації та техніко-економічні показники є роботами при закупівлі яких Замовник зобов’язаний проводити процедуру, відтак виконання робіт у ході проведення відбору учасників даної закупівлі та подальша їх оплата є нічим іншим як закупівля робіт без проведення окремої процедури, без публікації вимог до даних робіт, без дотримання вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Дана вимога обмежує потенційне коло учасників, виступає штучним обмеженням конкуренції та є необґрунтованою. Замовником не наведено обґрунтування або інформації про необхідність виконання даних робіт на етапі подання пропозицій.
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Включаючи дану вимогу в умови тендерної документації Замовник порушує зазначені принципи та допускає дискримінацію учасників.
Враховуючи вищезазначене вимагаємо виключити з умов документації вимогу: «Учаснику у складі тендерної документації надати поповерхові плани будинків, схему генерального плану, стилістичні рішення фасаду будинків у вигляді візуалізації та техніко-економічні показники» та привести тендерну документацію у відповідність.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.11.2023 16:44
Вирішення:
Шановний Учаснику!
У відповідь на викладену Вами вимогу, повідомляємо, що відповідно до пункту 54 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 зі змінами (далі - Особливості), Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Відповідно до вищезазначеної норми надаємо Вам роз’яснення на звернення.
Відповідно до Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону), Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Ваша позиція не ґрунтується на достовірних даних та не підкріплена доказами. Судження про те, що «Дана вимога зобов’язує Учасника виконувати роботу що передбачена предметом закупівлі, в такому разі потенційний переможець та Замовник на момент укладення договору вже має виконану частину робіт яка надана у складі пропозиції. В такому разі предмет закупівлі включає частину робіт, що вже буде виконана та призведе до нецільового використання коштів, та невірного визначення технічних, якісних, кількісних характеристик предмету закупівлі» є беззмістовним і не відповідає дійсності.
При здійсненні закупівлі Замовник повинен бути впевнений в розумінні учасником вимог до проєкта з урахуванням специфіки місцевості та умов, що стали причинами необхідності нового будівництва.
Таким чином, учасник не довів та документально не підтвердив наявність дискримінаційних вимог до учасників у тендерній документації та необхідність внесення змін до тендерної документації.
Враховуючи усе вищезазначене, було прийнято рішення відмовити у задоволенні вимоги Учасника.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
ec03e1e7b8594055bb89ec2ce940858d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-16-010116-a.c1
Назва:
Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
ГОСТОМЕЛЬСЬКОЮ СЕЛИЩНОЮ ВІЙСЬКОВОЮ АДМІНІСТРАЦІЄЮ БУЧАНСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ було оголошено закупівлю UA-2023-11-16-010116-a за предметом: «Розробка проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків за адресою Київська область, Бучанський район, селище Гостомель, вулиця Проскурівська в районі Військового містечка - аеропорту Гостомель» Код ДК 021:2015 (СPV): 71320000-7– «Послуги з інженерного проектування»)»
Відповідно до умов п.2 Додатку №1 до тендерної документації передбачено надання Кольорової скан-копії кваліфікаційного сертифікату проектного менеджера не нижче рівня «C».
Зазначена вимога є дискримінаційною, порушує вимоги чинного законодавства та є необґрунтованою, оскільки:
Відповідно до Додатку №2 до тендерної документації Завдання на проектування об'єкту: «Нове будівництво багатоквартирних житлових будинків за адресою Київська область, Бучанський район, селище Гостомель, вулиця Проскурівська в районі Військового містечка - аеропорту Гостомель » наведено перелік робіт, які необхідно виконати. Звертаємо увагу, що відповідно до Завдання на проектування не передбачено виду робіт або обов’язків чи завдання для проектного менеджера.
Діяльність у сфері проектування не підлягає ліцензуванню відповідно до Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» відповідно окремих дозвільних документів для виконання робіт передбачених предметом закупівлі на законодавчому рівні не визначено.
Окрім цього ст.1 Закону України « Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів» визначає, що проектувальник - юридична особа, яка має у своєму складі відповідних виконавців, що згідно із законодавством одержали кваліфікаційний сертифікат, який підтверджує спроможність виконання робіт щодо об’єктів відповідного класу наслідків (відповідальності), або фізична особа, яка згідно з законодавством має такий кваліфікаційний сертифікат (далі - сертифікований виконавець)
Тобто, для виконання робіт передбачених Завданням на проектування учасник має підтвердити наявність кваліфікованого персоналу, що пройшов сертифікацію у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури», при цьому дана постанова визначає перелік робіт за яким можуть бути сертифіковані спеціалісти, серед яких:
Розроблення містобудівної документації.
Архітектурне та інженерно-будівельне проектування.
Експертиза та обстеження у будівництві.
Технічний нагляд.
Інжинірингова діяльність у сфері будівництва в частині координації дій всіх учасників будівництва.
Виконання робіт із технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна.
Відповідно до умов тендерної документації наявні вимоги щодо надання інформації про вищезазначених спеціалістів. Проте, жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язку або необхідності, як власне і завданням на проектування наявності сертифікованого проектного менеджера не нижче рівня «C».
Дана вимога обмежує потенційне коло учасників, виступає штучним обмеженням конкуренції та є необґрунтованою.
Уточнення, що було надане Замовником, а саме: «Встановлення кваліфікаційних критеріїв Замовником повинно здійснюватися за принципом доцільності та ефективності в конкретній закупівлі. Враховуючи те, що в подальшому до реалізації проекту планується залучатися донорська допомога від міжнародних організацій, Замовник вважає за доцільне залучити до виконання робіт компанію, яка співпрацює з проектними менеджарами відповідного рівня. Крім того, тендерна документація не обмежує учасників у можливості залучення осіб на підставі цивільно-правових договорів, а відтак вказана вимога не може вважатися дискримінаційною.» немає жодного відношення до проведення даної закупівлі, оскільки основний аргумент залучення даного працівника пов'язаний з подальшою реалізацією проект, відповідно вбачається за доцільне залучити такого спеціаліста саме при реалізації проекту, а не на етапі його проектування. Відповідно до п. 6 Додатку №2 до тендерної документації Джерело фінансування визначено - бюджетні кошти.
Замовником не надано жодного чинного нормативно-правового акту, яким передбачено обов’язок залучення даного спеціаліста або заборону здійснювати проектну діяльність за відсутності сертифікованого проектного менеджера не нижче рівня «C», що підтверджує необґрунтованість наведеної вимоги.
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Включаючи дану вимогу в умови тендерної документації Замовник порушує зазначені принципи та допускає дискримінацію учасників.
Враховуючи вищезазначене вимагаємо виключити з умов документації вимогу: «2.1.10. Кольорова скан-копія кваліфікаційного сертифікату проектного менеджера не нижче рівня «C».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.11.2023 15:55
Вирішення:
Шановний Учаснику!
У відповідь на викладену Вами вимогу, повідомляємо, що відповідно до пункту 54 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 зі змінами (далі - Особливості), Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Відповідно до вищезазначеної норми надаємо Вам роз’яснення на звернення.
Відповідно до Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону), Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Закон не забов`язує замовника обґрунтовувати нормативно-правовими актами кваліфікаційні критерії. Відповідно до статті 16 Закону, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Зокрема, Замовником було встановлено такий кваліфікаційний критерій: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до Закону обов’язком замовника є необхідність перевірки наявності у учасника працівників відповідної кваліфікації з необхідними знаннями та досвідом.
Крім того, тендерна документація не обмежує учасників у можливості залучення осіб на підставі цивільно-правових договорів.
Відтак встановлення вказаного кваліфікаційного критерію не суперечить вимогам Закону та обумовлене необхідністю якісного виконання робіт.
Учасник зазначає, що жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язку або необхідності, як власне і завданням на проектування наявності сертифікованого проектного менеджера не нижче рівня «C».
Вказане однак не спростовує можливості Замовника встановлюти кваліфікаційні критерії у відповідності до статті 16 Закону.
Згідно з Додатком 1 до тендерної документації, серед документів для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям закріплених ч. 2 ст. 16 Закону, зокрема «2.1.10. Кольорова скан-копія кваліфікаційного сертифікату проектного менеджера не нижче рівня «C».
Відповідно до попередньо опублікованого в електронній системі закупівель звернення за роз’ясненням, замовник визначив необхідність залучення працівників учасників саме в такому складі.
Таким чином, часник не довів та документально не підтвердив наявність дискримінаційних вимог до учасників у тендерній документації та необхідність внесення змін до тендерної документації.
Враховуючи усе вищезазначене, було прийнято рішення відмовити у задоволенні вимоги Учасника.
Статус вимоги:
Відхилено