• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 – 42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації, ЛОТ 2 – засувка «Баттерфляй» згідно специфікації, ЛОТ 3 – крани згідно специфікації, ЛОТ 4 – клапани зворотні згідно специфікації

ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації, ЛОТ 2 – засувка «Баттерфляй» згідно специфікації, ЛОТ 3 – крани згідно специфікації, ЛОТ 4 – клапани зворотні згідно специфікації

Завершена

3 200 750.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 495.00 UAH
Період оскарження: 15.11.2023 18:32 - 25.11.2023 00:00
Скарга
Відхилено

ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2023-11-15-016789-a. 3. Зобовʼязати Замовника скасувати рішення замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року, яким вирішено відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» за предметом закупівлі «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 310 600,00 грн. 4. Зобовʼязати Замовника скасувати рішення про визначення учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" переможцем за предметом закупівлі «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 438 825,76 грн. 4. Зобовʼязати Замовника скасувати ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір 18.12.2023 року №б\н стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" за предметом закупівлі «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 438 825,76 грн.

Номер: 16433f83c70e49d58f2cb96df85c20b2
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-15-016789-a.c2
Назва: ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2023-11-15-016789-a. 3. Зобовʼязати Замовника скасувати рішення замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року, яким вирішено відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» за предметом закупівлі «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 310 600,00 грн. 4. Зобовʼязати Замовника скасувати рішення про визначення учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" переможцем за предметом закупівлі «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 438 825,76 грн. 4. Зобовʼязати Замовника скасувати ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір 18.12.2023 року №б\н стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" за предметом закупівлі «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 438 825,76 грн.
Скарга:
СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей) 15.11.2023 року Обласне комунальне підприємство «Донецьктеплокомуненерго» (далі – Замовник) опублікував на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення №UA-2023-11-15-016789-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації». 18.12.2023 року рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року, вирішено відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 310 600,00 грн. – у зв’язку з невідповідністю вимогам до наданої закупівлі а саме, Учасником не надано копію сертифікату відповідності (якості) та сертифікатів ISO 9001, 14001, 45001. 18.12.2023 року Замовником опубліковано ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір 18.12.2023 року №б\н стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 438 825,76 грн. Із рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» та ПОВІДОМЛЕННЯМ про намір укласти договір 18.12.2023 року №б\н стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказані рішення підлягають скасуванню з огляду на наступне. По суті скарги: У пункті 1 розділу 3 ТД за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації», передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником: — іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї. Згідно з п.п. 2, 3, 4 пункту 2 розділу 5 ТД «Інші умови тендерної документації», у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Тобто, Замовником конкретно зазначено, що у разі відсутності можливості надати документ, який вимагається ТД Учаснику необхідно надати лист-роз’яснення в довільній формі, у якому Учасник зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього. Пропозиція ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» містить документ, а саме: «Лист про несертифікацію арматура.pdf», за змістом якого орган з сертифікації та оцінки відповідності „АКАДЕМТЕСТ” (реєстраційний № UA.TR.131) повідомляє, що продукція: - арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої ДК 021:2015-42130000-9 (код ДКПП 28.14.1) не підлягає обов'язковій сертифікації в Україні на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №93 від 26.01.2018 р. «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів». Таким чином, учасник ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» не зобовʼязаний був надавати документи, які зазначені у ТД, а тому ним було надано відповідний лист-розʼяснення із посиланням на законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів. Проте, Замовник відхилив пропозицію ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» з підстав неподання документів, які взагалі не передбачені законодавством для учасника. Так, щодо законодавчих підстав ненадання відповідних документів зазначаємо наступне. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема і Стандарти ISO 45001:2018 (або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007), ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2015), ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015), ДСТУ ISO 28000:2008 (або ISO 28000:2007), ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (або ISO/IEC 27001:2013). Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобовʼязати сертифікувати у обовʼязковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві. Стандарти ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції та сертифікат ISO 14000 – це серія міжнародних і добровільних для застосування стандартів і настанов, які присвячені екологічному менеджменту. Сертифікат ISO 45001:2018 є стандартом по охороні здоров’я та безпеки праці на робочому місці. Виробники товарів та послуг не зобовʼязані її проходити. З 01.01.2018 в Україні скасована обовʼязкова сертифікація продукції. Відповідно до наказу ДП "УкрНДНЦ" від 29 грудня 2017 року №500 "Про скасування національних нормативних документів" з 01.01.2018 скасовані стандарти державної системи сертифікації. Наказом від 26.01.2018 №93 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України втратив чинність "Перелік продукції, що підлягає обовʼязковій сертифікації в Україні". Окрім цього, повідомляємо, що директором ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» було здійснено звернення до ТОВАРИСТВА 3 ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ФАКТУМ», яке у відповідності до чинного законодавства України є акредитованим Національним агентством з акредитації України (НААУ) органом з оцінки відповідності , а також сертифікації, в тому числі системи управління (Атестат акредитації № 80095 чинний до 02.10.2026 року), надалі - ООВ та/або ОС стосовно законодавчих підстав надання сертифікатів ISO 9001, 14001, 45001. У відповідь на запит директора ТОВ «ОПТТЕХТОРГ», ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ» інформували про наступне: Вищезазначена діяльність з сертифікації систем управління здійснюється ООВ згідно ВИМОГ ДСТУ EN ISO/EC 17021-1:2017 (EN ISO/EC 17021-1:2015, IDT) надалі - вимоги до органів з сертифікації, у відповідності до Законів України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» № 2407-111 (надалі — Закон Nº 2407-III) та «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» № 124-VIII (надалі- Закон Nº 124-VIII) з відповідними змінами та доповненнями. Спеціального законодавства яким врегульовано порядок сертифікації систем управління на відповідність вимогам вказаним у Вашому запиті, в Україні - не приймалось. Водночас статтею першою Закону № 124-VIII встановлені терміни та визначення, що використовуються у відповідній сфері. В тому числі, зазначена стаття закону визначає, що — - орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування; - оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані; - процедура оцінки відповідності - будь-яка процедура, яка безпосередньо чи опосередковано використовується для визначення того, що задані вимоги виконуються; - підтвердження відповідності - видача документа про відповідність, яка грунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання заданих вимог було доведене; - сертифікація - підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Відповідно до положень статті другої зазначеного закону, - Цей Закон регулює відносини, що виникають у звʼязку з розробленням та прийняттям технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, їх застосуванням стосовно продукції, яка вводиться в обіг, надається на ринку або вводиться в експлуатацію, а у випадках, визначених частиною другою статті 11 цього Закону, - перебуває в експлуатації в Україні, а також здійсненням добровільної оцінки відповідності. Технічними регламентами та процедурами оцінки відповідності, застосування яких передбачене технічними регламентами, можуть бути встановлені особливості регулювання відносин, на які поширюється дія цього Закону. | Крім того, статтею 24 Закону № 124-VIII встановлено, - Стаття 24. Добровільна оцінка відповідності 1. Здійснення добровільної оцінки відповідності не вимагається технічними регламентами. 2. Добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. 3. Орган з оцінки відповідності залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом. З огляду на те, що жодним технічним регламентом що діє в Україні, підтвердження відповідності системи управління вимогам ISO 9001,14001, 45001 не вимагається, сертифікація систем управління вищезазначеним вимогам в Україні здійснюється виключно на добровільних засадах. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави. На підтвердження того, що вимога щодо надання сертифікатів ISO є дискримінаційною надаємо як приклад рішення АМКУ №357-р/пк-ск від 15.03.2013, у якому було зазначено: «Відповідно до Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001 вимоги до систем управління якістю, установлені в цьому стандарті, доповнюють вимоги до продукції. Згідно з розділом "НАЦІОНАЛЬНИЙ ВСТУП" національного стандарту ДСТУ ISO 9001:2009 "Системи управління якістю. Вимоги" цей стандарт рекомендовано застосовувати для сертифікування систем управління якістю. Отже, застосування стандарту ДСТУ ISO 9001 для сертифікування систем управління якістю носить рекомендаційний характер, а його отримання не є обовʼязковим. Належного обгрунтування щодо необхідності включення вимоги стосовно надання нотаріально завіреної копії сертифіката системи управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008, ITD) Замовник Колегії не надав, зокрема, яким чином наявність зазначеного сертифікату підтверджує належне виконання технічних вимог, установлених у Документації, зокрема, у підпункті 7.4 пункту 7 розділу III Документації. Враховуючи наведене, вимога Документації щодо надання нотаріально завіреної копії сертифікату управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2009 порушує один із основних принципів здійснення державних закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме - недискримінація учасників. 3 урахуванням інформації, наведеної в мотивувальній частині цього рішення, Замовник повинен привести умови документації конкурсних торгів у відповідність до вимог Закону шляхом внесення до неї відповідних змін.» Також у практиці АМКУ наявні випадки, коли орган АМКУ визнавав неправомірним відхилення Замовником пропозиції учасника з підстави ненадання документів, які передбачені тендерною документацією, проте не передбачені чинним законодавством для учасника закупівлі, зокрема у рішенні № 14721-р/пк-пз від 30.07.2020, оголошення № UA-2020-06-01-003060-b зазначено: «Відтак, відповідно до норм вказаного законодавства, ТОВ “Л…” не складає та не подає Звіт про рух грошових коштів, у зв’язку із чим, не надає такий документ в складі своєї тендерної пропозиції, як такий що не передбачений чинним законодавством для учасника закупівлі. На підтвердження фінансової спроможності учасника, надано в складі пропозиції ті документи, які є для учасника документами фінансової звітності. З огляду на те, що реєстрація ТОВ “Л…” в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відбулась 30 липня 2019 року (номер запису 11721020000000974), надати фінансову звітність за три попередні роки є неможливим. У зв’язку з чим, надається фінансова звітність учасника за звітний період 2019 рік. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.» Більше того, звертаємо увагу на те, що у рішенні замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року відсутні посилання на відповідні положення Особливостей та умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» та/або учасник, ТОВ «ОПТТЕХТОРГ», не відповідають. Натомість, лише наявне зазначення, у чому саме полягає невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОПТТЕХТОРГ». Так, пунктом 46 Особливостей зазначено, що «Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.» Вважаємо, що не зазначенням відповідних положень Особливостей та умов тендерної документації, яким тендерна пропозиція ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» та/або учасник, ТОВ «ОПТТЕХТОРГ», не відповідають, замовник порушив положення п. 46 Особливостей. Підводячи підсумки вищевикладеного, вбачається, що були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" з причини, що учасником не надано копію сертифікату відповідності (якості) та сертифікатів ISO 9001, 14001, 45001, коли фактично у складі тендерної пропозиції ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" надано документ з назвою «Лист про несертифікацію арматура.pdf», який за своїм змістом є листом-роз’ясненням в довільній формі, у якому Учасник зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів. Більше того, оскільки були відсутні підстави для відхилення пропозиції ТОВ "ОПТТЕХТОРГ", відповідно, не було підстав приймати замовником рішення про намір укласти договір з іншим учасником ТОВ "НКП Дніпро". Неправомірним визначенням ТОВ "НКП Дніпро" як переможця Замовник повністю знехтував процедурою відкритих торгів з особливостями, принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, обравши упереджене ставлення до ТОВ "НКП Дніпро". Матеріальна частина Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників. Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, оформлене ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ "ОПТТЕХТОРГ". З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" можуть бути захищені шляхом: 1) Скасування рішення замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року, яким вирішено відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 310 600,00 грн. 2) Скасування рішення про визначення учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" переможцем за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 438 825,76 грн. 3) Скасування ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір 18.12.2023 року №б\н стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 438 825,76 грн. Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель. На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2023-11-15-016789-a. 3. Зобовʼязати Замовника скасувати рішення замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року, яким вирішено відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» за предметом закупівлі «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 310 600,00 грн. 4. Зобовʼязати Замовника скасувати рішення про визначення учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" переможцем за предметом закупівлі «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 438 825,76 грн. 4. Зобовʼязати Замовника скасувати ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір 18.12.2023 року №б\н стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" за предметом закупівлі «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 438 825,76 грн.
Дата розгляду скарги: 29.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.12.2023 15:12
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.01.2024 15:34
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПТТЕХТОРГ", Іван Поган 380666982802 pogan-2021@ukr.net
Вимога
Є відповідь

ПРОШУ: 1. Скасувати рішення замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року, яким вирішено відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 310 600,00 грн. 2. Скасувати ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір 18.12.2023 року №б\н стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 438 825,76 грн. 3. Визнати учасника ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» переможцем закупівлі за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 310 600,00 грн.

Номер: 501a01d91f954153a173aec9d5f2a15f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-15-016789-a.b1
Назва: ПРОШУ: 1. Скасувати рішення замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року, яким вирішено відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 310 600,00 грн. 2. Скасувати ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір 18.12.2023 року №б\н стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 438 825,76 грн. 3. Визнати учасника ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» переможцем закупівлі за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 310 600,00 грн.
Вимога:
ВИМОГА про скасування рішення та визнання переможцем 15.11.2023 року Обласне комунальне підприємство «Донецьктеплокомуненерго» (далі – Замовник) опублікував на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення №UA-2023-11-15-016789-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації». 18.12.2023 року рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року, вирішено відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 310 600,00 грн. – у зв’язку з невідповідністю вимогам до наданої закупівлі а саме, Учасником не надано копію сертифікату відповідності (якості) та сертифікатів ISO 9001, 14001, 45001. 18.12.2023 року Замовником опубліковано ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір 18.12.2023 року №б\н стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 438 825,76 грн. Із рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» та ПОВІДОМЛЕННЯМ про намір укласти договір 18.12.2023 року №б\н стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказані рішення підлягають скасуванню з огляду на наступне. По суті вимоги: У пункті 1 розділу 3 ТД за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації», передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником: — іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї. Згідно з п.п. 2, 3, 4 пункту 2 розділу 5 ТД «Інші умови тендерної документації», у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Тобто, Замовником конкретно зазначено, що у разі відсутності можливості надати документ, який вимагається ТД Учаснику необхідно надати лист-роз’яснення в довільній формі, у якому Учасник зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього. Пропозиція ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» містить документ, а саме: «Лист про несертифікацію арматура.pdf», за змістом якого орган з сертифікації та оцінки відповідності „АКАДЕМТЕСТ” (реєстраційний № UA.TR.131) повідомляє, що продукція: - арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої ДК 021:2015-42130000-9 (код ДКПП 28.14.1) не підлягає обов'язковій сертифікації в Україні на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №93 від 26.01.2018 р. «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів». Таким чином, в учасника ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» була відсутня можливість надати документ, який вимагається ТД, а тому ним було надано відповідний лист-розʼяснення із посиланням на законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів. Тобто, Замовником не правомірно відхилено пропозицію ТОВ «ОПТТЕХТОРГ». Більше того, звертаємо увагу на те, що у рішенні замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року відсутні посилання на відповідні положення Особливостей та умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» та/або учасник, ТОВ «ОПТТЕХТОРГ», не відповідають. Натомість, лише наявне зазначення, у чому саме полягає невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОПТТЕХТОРГ». Так, пунктом 46 Особливостей зазначено, що «Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.» Вважаємо, що не зазначенням відповідних положень Особливостей та умов тендерної документації, яким тендерна пропозиція ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» та/або учасник, ТОВ «ОПТТЕХТОРГ», не відповідають, замовник порушив положення п. 46 Особливостей. Підводячи підсумки вищевикладеного, вбачається, що були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" з причини, що учасником не надано копію сертифікату відповідності (якості) та сертифікатів ISO 9001, 14001, 45001, коли фактично у складі тендерної пропозиції ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" надано документ з назвою «Лист про несертифікацію арматура.pdf», який за своїм змістом є листом-роз’ясненням в довільній формі, у якому Учасник зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів. Більше того, оскільки були відсутні підстави для відхилення пропозиції ТОВ "ОПТТЕХТОРГ", відповідно, не було підстав приймати замовником рішення про намір укласти договір з іншим учасником ТОВ "НКП Дніпро". Неправомірним визначенням ТОВ "НКП Дніпро" як переможця Ви як замовник повністю знехтували процедурою відкритих торгів з особливостями, принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, порушили вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, обравши упереджене ставлення до ТОВ "НКП Дніпро". Матеріальна частина Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників. Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, оформлене ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ "ОПТТЕХТОРГ". У разі відмови у задоволенні вимоги, вимушені будемо звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів. На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 - ПРОШУ: 1. Скасувати рішення замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 18.12.2023 року, яким вирішено відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 310 600,00 грн. 2. Скасувати ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір 18.12.2023 року №б\н стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 438 825,76 грн. 3. Визнати учасника ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» переможцем закупівлі за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 310 600,00 грн.
Вирішення: У додатку 2 тендерної пропозиції на підтвердження відповідності предмету закупівлі вимогам Замовника чітко та зрозуміло визначено, про необхідність надання учасником закупівлі копії сертифікату відповідності (якості) на товар та сертифікатів ISO 9001,14001,45001. Документ «Лист про не сертифікацію арматура.pdf», наданий Учасником ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» свідчить про те, що продукція: - арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої ДК 021:2015-42130000-9 (код ДКПП 28.14.1) не підлягає обов'язковій сертифікації в Україні на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №93 від 26.01.2018 р. «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів». Але, хочемо зазначити, що Сертифікати ISO 9001, 14001 та 45001 не стосуються сертифікації продукції, в тому числі арматури трубопровідної, а саме: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги – визначає вимоги до системи управління якістю на підприємстві ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування – відноситься до систем екологічного менеджменту на підприємстві. ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування – стандарт по охороні здоров’я та безпеки праці на робочому місці. Крім того, зазначаємо, що Замовником вимогами Тендерної документації було передбачено надання Копії сертифікату відповідності (якості) на продукцію, шо давало можливість в разі відсутності сертифікату відповідності Учасникам надати сертифікат якості. Але, Учасником ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» в складі тендерної пропозиції такий сертифікат надано не було. Документ - «Лист про не сертифікацію арматура.pdf», на який посилається Скаржник не може вважатися листом-роз’ясненням з зазначенням законодавчих підстав щодо ненадання відповідних документів, адже він жодним чином не обґрунтовує ненадання документів, які вимагались Замовником, а саме - Копія сертифікату відповідності (якості) на товар, Сертифікати ISO 9001, 14001 та 45001. Учасник ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» мав право оскаржити умови тендерної документації в період уточнень, шляхом подання скарги (вимоги) через електронну систему. Поданням тендерної пропозиції Учасник засвідчує згоду з умовами тендерної документації та погоджується на виконання вимог Замовника, які в ній викладені. В разі невідповідності тендерної пропозиції Учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, Замовник відхиляє тендерну пропозицію такого Учасника. Враховуючи, що пропозиція Учасника ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, у Замовника відсутні підстави для задоволення скарги щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 310 600,00 грн та скасування ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір 18.12.2023 року №б\н стосовно учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ "НКП Дніпро" за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 438 825,76 грн. і, відповідно для визнання учасника ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» переможцем закупівлі за предметом закупівлі, «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (код ДК 021:2015 –42130000-9), ЛОТ 1 – засувки згідно специфікації» з сумою пропозиції 2 310 600,00 грн
Статус вимоги: Відхилено