-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Насосний агрегат в комплекті
Завершена
350 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 750.00 UAH
Період оскарження:
15.11.2023 16:04 - 21.11.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога про підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду
Номер:
dc6071afc3214db59972e4def66a543f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-15-014035-a.b4
Назва:
Вимога про підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду
Вимога:
В розділі 3 Додатку 1 до Тендерної документації, встановлена вимога про підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а саме Учасник у складі тендерної пропозиції надає: «Довідка у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, скріплена печаткою Учасника (у разі її використання), з зазначенням номеру аналогічного договору, організації (замовника), адреси та контактного телефону, суми договору і стану його виконання, із наданням копії виконаного договору, що вказаний в довідці, та оригіналами чи копіями документів, що підтверджують факт поставки товару за вказаним договором (Акт приймання-передавання товару або видаткова накладна, або відгук від контрагента).Учасник тендерної процедури повинен показати не менше 3 виконаних контрактів протягом 2022-2023 р.р. поставки за кодом ДК 021:2015:42120000-6».
Закон дозволяє Замовникам встановити декілька кваліфікаційних критеріїв, щоб визначити чи дійсно учасники здатні якісно виконати свої зобов’язання. Одним із таких критеріїв є документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (-ів).
Відповідно до частини третьої статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (стаття 22 Закону).
Встановлення вимоги про кількості аналогічних договорів, період за який надається договори та визначення конкретного коду, обмежує коло учасників лише тими, хто може надати копії щонайменше двох виконаних аналогічних договорів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Просимо виключити вимогу в частині встановлення кількості договір та періоду їх укладення, які учасник повинен надати на підтвердження досвіду виконання.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.11.2023 16:21
Вирішення:
Добрий день!
На Ваше звернення повідомляємо наступне.
Згідно п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Отже, Замовником визначено кваліфікаційний критерій, адже, вказане право визначено законодавством.
Відповідно до вимог Додатку 1 до Тендерної документації на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів Замовником вимагається довідка у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, скріплена печаткою Учасника (у разі її використання), з зазначенням номеру аналогічного договору, організації (замовника), адреси та контактного телефону, суми договору і стану його виконання, із наданням копії виконаного договору, що вказаний в довідці, та оригіналами чи копіями документів, що підтверджують факт поставки товару за вказаним договором (Акт приймання-передавання товару або видаткова накладна, або відгук від контрагента). Учасник тендерної процедури повинен показати не менше 3 виконаних контрактів протягом 2022-2023 р.р. поставки за кодом ДК 021:2015:42120000-6.
У разі, якщо замовником встановлюється кваліфікаційний критерій, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), для підтвердження цього кваліфікаційного критерію замовник може встановити перелік інформації, що зазначається в довідці. До документів, копії яких надаються учасником процедури закупівлі, що підтверджують інформацію, зазначену у довідці, можуть належати: аналогічний договір (договори) за предметом закупівлі з усіма додатками та невід'ємними частинами договору документи, які підтверджують виконання аналогічного договору (договорів) за предметом закупівлі, зокрема, такі, як акти надання послуг, поставки товарів або товарно-транспортні накладні та інше.
Крім того, замовником визначено аналогічність договорів саме не за конкретним предметом закупівлі «насосний агрегат в комплекті», а за класом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».
Кількість не менше 3 виконаних договорів (з позитивним досвідом) свідчитиме про порядність постачальника та можливість якнайшвидшого виконання договору щодо поставки товару. Період 2022-2023 рік визначено досить тривалий, що не обмежує жодного з учасників та дозволяє брати участь, навіть тим суб’єктам, що тільки створені, адже не вимагається підтвердити досвід за кожен рік окремо, а за період.
Дякуємо за взаєморозуміння.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
24.11.2023 18:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимогу про оплату послуг консультанта, не стосується предмету закупівлі
Номер:
33e9b7b573ef45ca93e90989fda13185
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-15-014035-a.b3
Назва:
Вимогу про оплату послуг консультанта, не стосується предмету закупівлі
Вимога:
В п.5.5.4 ч.5 розділу V Тендерної документації міститься наступна вимога: 5.5.4 На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі: 3500,00 грн. без ПДВ, на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник-переможець має право ознайомитись з даним договором.
Дані витрати оплачуються у наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, протягом 5 робочих днів з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником.
Повідомляємо Вам, що оплата юридичних послуг - обов’язок виключно клієнта, яким являєтесь Ви. Ніякі консультаційні послуги Ваш консультант Учаснику-переможцю не надає.
Крім того, незрозуміло з чого складається відповідно послуга її ціноутворення. Незрозуміло чому саме 3500,00 грн, а не 35 000,00 грн. чи інша сума. Яким чином повинні сплачуватись ці послуги, якою правовою підставою буде така оплата? Чи не стане відповідна оплата підставою для виключення податковими органами цих витрат та багато інших питань, що свідчить про неврегульованість таких вимог, ані Законом, ані чинним законодавством. Отже, вимога про оплату вартості юридичних послуг не засновані на Законі.
«Договір про надання юридичних послуг» укладений між Замовником та Консультантом не може стосуватися ні учасників цієї закупівлі, ні переможця. Адже Замовник і Консультант не можуть укласти договір, який передбачатиме покладання на третю особу-переможця закупівлі (який на момент укладання «Договору про надання юридичних послуг» ще не відомий) будь-яких зобов’язань.
Вимогу про оплату послуг консультанта, не стосується предмету закупівлі, а учасники (потенційні переможці) не мають жодного відношення до невідомих договорів між Замовником, та Консультантом, який готує ТД з порушеннями чинного законодавства, та ще й не правильно трактує норми ЦКУ.
Відповідно до частини третьої статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (стаття 22 Закону).
Крім того, ураховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 3 Закону, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників.
У разі якщо замовником у розумінні Закону передбачено придбання консультаційних послуг, така закупівля має здійснюватись відповідно до річного плану (додатку до нього) відповідно до вимог Закону, шляхом застосування однієї із процедур, передбачених Законом.
Рішенням Постійно діючої адмінколегії АМКУ з розгляду скарг про порушення у сфері закупівель тендерах не одноразово встановлено, що вимога про оплату консультаційних послуг переможцем торгів не належить до предмета закупівлі.
Таким чином, щоб уникнути оскарження в АМКУ вищевказаного, просимо виключити вимогу щодо можливості оплати консультаційних послуг Учасником-переможцем з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.11.2023 16:20
Вирішення:
Добрий день!
На Ваше звернення повідомляємо наступне. Відповідно до пункту 5.5.4. частини 5 «Інша інформація» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі: 3500,00 грн. без ПДВ, на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник-переможець має право ознайомитись з даним договором.
Стандартною тендерною документацією, передбачено, що в розділі 5 тендерної документації («Інша інформація») замовник у тендерній документації може зазначити іншу інформацію відповідно до вимог законодавства, яку вважає за необхідне включити.
Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України передбачено принцип свободи договору. Відповідно до ст. 204 ЦКУ правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Тому, права та обов’язки сторін договору, а також порядок розрахунків між ними визначається відповідно до його умов. Законом не заборонено залучення Замовником на договірних засадах експертів та консультантів до роботи тендерного комітету (уповноваженої особи). Права, обов’язки сторін договору, порядок розрахунків визначається відповідно до умов укладеного з ними договору. Між Замовником та Консультантом укладено договір про надання юридичних послуг, в якому зазначено, що за домовленістю сторін, оплата послуг може здійснюватись учасником-переможцем процедури закупівлі, про що повинно бути зазначено в тендерній документації.
У тендерній документації вказано, що на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України).
Тобто, Учасник торгів, за його згодою може оплатити послуги консультанта.
Жодної вимоги, що учасник зобов’язаний оплатити такі послуги не встановлено у ТД.
Тобто, на етапі між прийняттям рішення про намір укласти договір та укладенням договору про закупівлю жодних додаткових умов, не передбачених чинним законодавством, не встановлено.
Крім того, в разі несплати коштів переможцем процедури закупівлі, не погодження Учасником оплатити послуги не призводить до відхилення тендерної пропозиції учасника. Тому, жодним чином не впливає на зміст предмету закупівлі, тендерної пропозиції та результатів торгів.
Крім того, відповідно до укладеного договору передбачено, що «Послуги, які надаються КОНСУЛЬТАНТОМ, можуть бути безоплатними для ЗАМОВНИКА в разі їх сплати учасником-переможцем відповідної процедури закупівлі».
Правомірність щодо можливості оплати послуг консультанта торгів переможцем відповідної процедури закупівлі визначена судом під час судового розгляду даного питання і викладена в рішенні Господарського суду Одеської області від "25" лютого 2013 року по справі № 916/62/13-г, яке залишене в силі та без змін рішенням Одеського апеляційного господарського суду від "14" травня 2013 року по справі № 916/62/13-г та у рішенні Житомирського окружного адміністративного суду № 240/36798/21 від 01 вересня 2022 року.
Крім того, оскільки вимога тендерної документації щодо включення вартості наданих послуг консультанта поширюється на всіх учасників торгів, вони не є дискримінаційним по відношенню до Вас. Подібний висновок викладений також у постанові Касаційного адміністративного суду по справі №127/15574/16-а від 19.12.2018.
Ознайомитись із договором про надання юридичних послуг, що укладений між Замовником та Консультантом торгів Учасники можуть в робочі дні за адресою вказаною у тендерній документації.
Викладене вище свідчить про повне дотримання Замовником вимог діючого законодавства, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників (вимоги встановлені для всіх однакові), Замовником повністю дотримано вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі положень статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тобто Замовник не поставив учасників закупівлі у дискримінаційне становище шляхом включення до умов тендерної документації можливості оплати юридичних послуг Консультанта торгів. Отже, замовником будь-які права потенційних учасників процедури закупівлі не порушені, та його дії не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх осіб однакові.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
24.11.2023 18:00
Вимога
Відкликано скаржником
Вимогу про оплату послуг консультанта, не стосується предмету закупівлі
Номер:
f9b2a35960514426b4bcb1ec08422f39
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-15-014035-a.b2
Назва:
Вимогу про оплату послуг консультанта, не стосується предмету закупівлі
Вимога:
В п.5.5.4 ч.5 розділу V Тендерної документації міститься наступна вимога: 5.5.4 На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі: 3500,00 грн. без ПДВ, на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник-переможець має право ознайомитись з даним договором.
Дані витрати оплачуються у наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, протягом 5 робочих днів з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником.
Повідомляємо Вам, що оплата юридичних послуг - обов’язок виключно клієнта, яким являєтесь Ви. Ніякі консультаційні послуги Ваш консультант Учаснику-переможцю не надає.
Крім того, незрозуміло з чого складається відповідно послуга її ціноутворення. Незрозуміло чому саме 3500,00 грн, а не 35 000,00 грн. чи інша сума. Яким чином повинні сплачуватись ці послуги, якою правовою підставою буде така оплата? Чи не стане відповідна оплата підставою для виключення податковими органами цих витрат та багато інших питань, що свідчить про неврегульованість таких вимог, ані Законом, ані чинним законодавством. Отже, вимога про оплату вартості юридичних послуг не засновані на Законі.
«Договір про надання юридичних послуг» укладений між Замовником та Консультантом не може стосуватися ні учасників цієї закупівлі, ні переможця. Адже Замовник і Консультант не можуть укласти договір, який передбачатиме покладання на третю особу-переможця закупівлі (який на момент укладання «Договору про надання юридичних послуг» ще не відомий) будь-яких зобов’язань.
Вимогу про оплату послуг консультанта, не стосується предмету закупівлі, а учасники (потенційні переможці) не мають жодного відношення до невідомих договорів між Замовником, та Консультантом, який готує ТД з порушеннями чинного законодавства, та ще й не правильно трактує норми ЦКУ.
Відповідно до частини третьої статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (стаття 22 Закону).
Крім того, ураховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 3 Закону, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників.
У разі якщо замовником у розумінні Закону передбачено придбання консультаційних послуг, така закупівля має здійснюватись відповідно до річного плану (додатку до нього) відповідно до вимог Закону, шляхом застосування однієї із процедур, передбачених Законом.
Рішенням Постійно діючої адмінколегії АМКУ з розгляду скарг про порушення у сфері закупівель тендерах не одноразово встановлено, що вимога про оплату консультаційних послуг переможцем торгів не належить до предмета закупівлі.
Таким чином, щоб уникнути оскарження в АМКУ вищевказаного, просимо виключити вимогу щодо можливості оплати консультаційних послуг Учасником-переможцем з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Опис причини скасування:
Переплутали скаргу та вимогу
Дата скасування:
20.11.2023 16:18
Скарга
Скасована
Вимогу про оплату послуг консультанта, не стосується предмету закупівлі
Номер:
18affbdfff4d421e8c9c7283e49e11af
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-15-014035-a.b1
Назва:
Вимогу про оплату послуг консультанта, не стосується предмету закупівлі
Скарга:
В п.5.5.4 ч.5 розділу V Тендерної документації міститься наступна вимога: 5.5.4 На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі: 3500,00 грн. без ПДВ, на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник-переможець має право ознайомитись з даним договором.
Дані витрати оплачуються у наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, протягом 5 робочих днів з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником.
Повідомляємо Вам, що оплата юридичних послуг - обов’язок виключно клієнта, яким являєтесь Ви. Ніякі консультаційні послуги Ваш консультант Учаснику-переможцю не надає.
Крім того, незрозуміло з чого складається відповідно послуга її ціноутворення. Незрозуміло чому саме 3500,00 грн, а не 35 000,00 грн. чи інша сума. Яким чином повинні сплачуватись ці послуги, якою правовою підставою буде така оплата? Чи не стане відповідна оплата підставою для виключення податковими органами цих витрат та багато інших питань, що свідчить про неврегульованість таких вимог, ані Законом, ані чинним законодавством. Отже, вимога про оплату вартості юридичних послуг не засновані на Законі.
«Договір про надання юридичних послуг» укладений між Замовником та Консультантом не може стосуватися ні учасників цієї закупівлі, ні переможця. Адже Замовник і Консультант не можуть укласти договір, який передбачатиме покладання на третю особу-переможця закупівлі (який на момент укладання «Договору про надання юридичних послуг» ще не відомий) будь-яких зобов’язань.
Вимогу про оплату послуг консультанта, не стосується предмету закупівлі, а учасники (потенційні переможці) не мають жодного відношення до невідомих договорів між Замовником, та Консультантом, який готує ТД з порушеннями чинного законодавства, та ще й не правильно трактує норми ЦКУ.
Відповідно до частини третьої статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (стаття 22 Закону).
Крім того, ураховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 3 Закону, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників.
У разі якщо замовником у розумінні Закону передбачено придбання консультаційних послуг, така закупівля має здійснюватись відповідно до річного плану (додатку до нього) відповідно до вимог Закону, шляхом застосування однієї із процедур, передбачених Законом.
Рішенням Постійно діючої адмінколегії АМКУ з розгляду скарг про порушення у сфері закупівель тендерах не одноразово встановлено, що вимога про оплату консультаційних послуг переможцем торгів не належить до предмета закупівлі.
Таким чином, щоб уникнути оскарження в АМКУ вищевказаного, просимо виключити вимогу щодо можливості оплати консультаційних послуг Учасником-переможцем з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
20.11.2023 16:19