-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сіль для промислової переробки (дорожня сіль)
Завершена
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження:
15.11.2023 15:39 - 22.11.2023 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
оскарження умов тендерної документації
Номер:
19971b9ea7c44e6ba48ecdd9e1e11950
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-15-013064-a.c3
Назва:
оскарження умов тендерної документації
Скарга:
Вих №21\11\2023\1-С від 21.10.2023 року
Орган оскарження: Постійно діючій адміністративній
Колегії Антимонопольного комітету
України з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Альянс Будівельників України»
код: ЄДРПОУ:37354345
Адреса: 04070, вул Набережно-Хрещатицька,11
тел.: +380-44-500-07-01
Замовник: ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ БОРИСПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Код ЄДРПОУ: 36359583
08300, Україна , Київська обл., місто Бориспіль, ВУЛИЦЯ КИЇВСЬКИЙ ШЛЯХ, будинок 72
Тел:+380459555037
Уповноважена особа: Приходько Тетяна Миколаївна
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-15-013064-a
Скарга
на дискримінаційні умови тендерної документації
15.11.2023 року ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ БОРИСПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі-Замовник) оголосило відкриті торги з особливостями на закупівлю солі для промислової переробки (дорожня сіль) ДК 021:2015:14410000-8: Кам’яна сіль у кількості – 231 тон. (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-15-013064-a).
Очікувана вартість закупівлі становить: 1 500 000,00 грн. з ПДВ.
Замовником в пункті 4 Додатку 4 тендерної документації були встановлені дискримінаційні вимоги, які порушують права Учасників торгів та права товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс Будівельників України» (далі-Скаржник), а саме:
- Якщо учасник не є виробником продукції - надати оригінал або нотаріально завірену копію документу, що підтверджує стосунки із виробником (дилерський договір, або сертифікат дистриб’ютора) та лист про представництво його інтересів, в якому обов’язково зазначаються стосунки виробника з учасником. Зазначені документи повинні бути дійсними на весь термін постачання продукції та обов’язково містити гарантії виробника щодо якості продукції. Якщо в документі зазначено термін дії до року постачання з автоматичною пролонгацією, надати підтвердження пролонгації цього документу від виробника.
17.11.2023 року в 13-39 годин за київським часом Скаржником була подана Замовнику Вимога про усунення порушення UA-2023-11-15-013064-a.b1, але замовник не задовільнив нашу вимогу та надав відповідь, що - «Вимога щодо підтвердження взаємовідносин учасника з виробником є обґрунтованою, так як встановлена з метою запобігання постачання неякісного товару». Надана відповідь на нашу вимогу не відповідає дійсності та не є обгрунтованою.
Скаржник не є виробником та не є офіційним представником виробника - солі для промислової переробки (дорожня сіль), але є постачальником такого товару відповідно до Статуту, Витягу з ЄДРПОУ та договору №ТД ЛНКо 300823-01 на поставку такого товару укладеного з ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЛІГА-НОВА», що є авторизованим представником виробника такого товару та Договору №10-10/1 від 10.10.2023 рок укладеного з ТОВ «К.5» що є авторизованим представником такого товару. (копії договорів – додаються).
Скаржник є постачальником, який закуповує такий товар у офіційного представника виробника такої солі (копії договору поставки - додаються)
Слід зауважити, що якість товару передбачається сертифікатами\паспортами якості або сертифікатами відповідності, а не поставкою товару тільки виробником такого товару.
Відповідно до статті 673 Цивільного кодексу України (далі-ЦКУ) якість товару - одна із найважливіших його ознак, оскільки "Якість - це сукупність характеристик товару, що стосуються його здатності задовольняти встановлені і передбачені потреби".
Згідно з положеннями частини I статті 673 ЦКУ продавець повинен передати покупцеві товар, якість якого відповідає умовам договору купівлі-продажу. Якість продукції охоплює не лише споживчі, але й технологічні властивості продукції, конструкторсько-художні особливості, надійність і т.п.
У договорі якість товару визначається шляхом вказівки на нормативні документи із стандартизації або показників якості (кількісних характеристик товару, надійності, безпеки, енергоспоживання, ергономічних, екологічних, естетичних та ін.) товару. Якщо сторони обирають другий спосіб формування умов з якості товару, вони викладаються у специфікації, що є невід'ємною частиною контракту.
Відповідно до статті 268 Господарського кодексу України (далі-ГКУ):
1. Якість товарів, що поставляються, повинна відповідати стандартам, технічним умовам, іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до їх якості, або зразкам (еталонам), якщо сторони не визначать у договорі більш високі вимоги до якості товарів.
2. Номери та індекси стандартів, технічних умов або іншої документації про якість товарів зазначаються в договорі. Якщо вказану документацію не опубліковано у загальнодоступних виданнях, її копії повинні додаватися постачальником до примірника договору покупця на його вимогу.
3. У разі відсутності в договорі умов щодо якості товарів остання визначається відповідно до мети договору або до звичайного рівня якості для предмета договору чи загальних критеріїв якості.
4. Постачальник повинен засвідчити якість товарів, що поставляються, належним товаросупровідним документом, який надсилається разом з товаром, якщо інше не передбачено в договорі.
5. У разі поставки товарів більш низької якості, ніж вимагається стандартом, технічними умовами чи зразком (еталоном), покупець має право відмовитися від прийняття і оплати товарів, а якщо товари уже оплачені покупцем, - вимагати повернення сплаченої суми.
6. У разі якщо недоліки поставлених товарів можуть бути усунені без повернення їх постачальнику, покупець має право вимагати від постачальника усунення недоліків у місцезнаходженні товарів або усунути їх своїми засобами за рахунок постачальника.
7. Якщо поставлені товари відповідають стандартам або технічним умовам, але виявляться більш низького сорту, ніж було зумовлено, покупець має право прийняти товари з оплатою за ціною, встановленою для товарів відповідного сорту, або відмовитися від прийняття і оплати поставлених товарів.
8. У разі якщо покупець (одержувач) відмовився від прийняття товарів, які не відповідають за якістю стандартам, технічним умовам, зразкам (еталонам) або умовам договору, постачальник (виробник) зобов'язаний розпорядитися товарами у десятиденний строк, а щодо товарів, які швидко псуються, - протягом 24 годин з моменту одержання повідомлення покупця (одержувача) про відмову від товарів. Якщо постачальник (виробник) у зазначений строк не розпорядиться товарами, покупець (одержувач) має право реалізувати їх на місці або повернути виробникові. Товари, що швидко псуються, підлягають в усіх випадках реалізації на місці.
Своїм рішенням Замовник звужує коло осіб, які прийняли намір приймати участь у торгах
Статтею 42 ГКУ встановлено, що підприємницькою діяльністю є самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Абзацом 7 частини 1 статі 10 Господарського кодексу України антимонопольно -конкурентна політика, спрямована на створення оптимального конкурентного середовища діяльності суб'єктів господарювання, забезпечення їх взаємодії на умовах недопущення проявів дискримінації одних суб'єктів іншими, насамперед у сфері монопольного ціноутворення та за рахунок зниження якості продукції, послуг, сприяння зростанню ефективної соціально орієнтованої економіки.
Абзацом 7 статті 31 ГКУ встановлено, що дискримінацією суб'єктів господарювання органами влади у цьому Кодексі визнається - обмеження прав суб'єктів господарювання щодо придбання та реалізації товарів;
В статті 4 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» (далі-Закон) передбачено державну політику у сфері розвитку економічної конкуренції та обмеження монополізму:
1. Державна політика у сфері розвитку економічної конкуренції та обмеження монополізму в господарській діяльності, здійснення заходів щодо демонополізації економіки, фінансової, матеріально-технічної, інформаційної, консультативної та іншої підтримки суб’єктів господарювання, які сприяють розвитку конкуренції, здійснюється органами державної влади, органами місцевого самоврядування та органами адміністративно-господарського управління та контролю.
Частиною 2 статті 6 Закону зазначено, що антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, зокрема, визнаються:
- встановлення заборони на реалізацію певних товарів з одного реґіону країни в іншому або надання дозволу на реалізацію товарів з одного реґіону в іншому в певному обсязі чи за виконання певних умов;
- надання окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції;
- дія, внаслідок якої окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами;
- дія, якою встановлюються не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, ціноутворення, формування програм діяльності та розвитку, розпорядження прибутком.
Також частиною 3 статті 6 Закону зазначено, що вчинення антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом.
Статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі-Закон 2) встановлені принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників:
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Отже, враховуючи вищевикладене, внаслідок порушення Замовником прав Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та порушення прав передбачених статтею 673 ЦКУ, статтею 238 ГКУ, статтями 4 та 6 Закону та статті 5 Закону 2.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням особливостей встановлених пунктами 55– 67 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2023 року.
ПРОСИМО:
1) Прийняти цю скаргу до розгляду.
2) Визнати факт порушення Замовником статі 5 Закону 2.
3) Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити пункт 4 Додатку 4 тендерної документації, а саме видалити слова:
Якщо учасник не є виробником продукції - надати оригінал або нотаріально завірену копію документу, що підтверджує стосунки із виробником (дилерський договір, або сертифікат дистриб’ютора) та лист про представництво його інтересів, в якому обов’язково зазначаються стосунки виробника з учасником. Зазначені документи повинні бути дійсними на весь термін постачання продукції та обов’язково містити гарантії виробника щодо якості продукції. Якщо в документі зазначено термін дії до року постачання з автоматичною пролонгацією, надати підтвердження пролонгації цього документу від виробника.
Додатки:
- Сканована копія Договору №ТД ЛНКо 300823-01 від 30 серпня 2023 року на поставку товару укладеного з ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЛІГА-НОВА».
- Сканована копія Договору №10-10\1 від 10 жовтня 2023 року на поставку товару укладеного з ТОВ «К.5».
- Сертифікати відповідності на товар.
- Скан-копія платіжного доручення щодо сплати за подання скарги.
Директор В.В. Кундзіч
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга17.pdf 21.11.2023 17:25
- Договір поставки.pdf 21.11.2023 17:25
- Специфікація.pdf 21.11.2023 17:25
- Договір поставки 10.10.23.pdf 21.11.2023 17:25
- сертификат ДСТУ 4246_2003 1717.pdf 21.11.2023 17:25
- Специфікація до договору поставки сіль.pdf 21.11.2023 17:25
- рішення від 23.11.2023 № 18822.pdf 23.11.2023 15:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.11.2023 17:33
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
23.11.2023 15:57
Скарга
Скасована
оскарження умов тендерної документації
Номер:
dce0e5481d5642f99697ec493f30cea3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-15-013064-a.a2
Назва:
оскарження умов тендерної документації
Скарга:
Вих №21\11\2023\1-С від 21.10.2023 року
Орган оскарження: Постійно діючій адміністративній
Колегії Антимонопольного комітету
України з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Альянс Будівельників України»
код: ЄДРПОУ:37354345
Адреса: 04070, вул Набережно-Хрещатицька,11
тел.: +380-44-500-07-01
Замовник: ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ БОРИСПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Код ЄДРПОУ: 36359583
08300, Україна , Київська обл., місто Бориспіль, ВУЛИЦЯ КИЇВСЬКИЙ ШЛЯХ, будинок 72
Тел:+380459555037
Уповноважена особа: Приходько Тетяна Миколаївна
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-15-013064-a
Скарга
на умови тендерної документації
15.11.2023 року ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ БОРИСПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі-Замовник) оголосило відкриті торги з особливостями на закупівлю солі для промислової переробки (дорожня сіль) ДК 021:2015:14410000-8: Кам’яна сіль у кількості – 231 тон. (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-15-013064-a).
Очікувана вартість закупівлі становить: 1 500 000,00 грн. з ПДВ.
Замовником в пункті 4 Додатку 4 тендерної документації були встановлені дискримінаційні вимоги, які порушують права Учасників торгів та права товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс Будівельників України» (далі-Скаржник), а саме:
- Якщо учасник не є виробником продукції - надати оригінал або нотаріально завірену копію документу, що підтверджує стосунки із виробником (дилерський договір, або сертифікат дистриб’ютора) та лист про представництво його інтересів, в якому обов’язково зазначаються стосунки виробника з учасником. Зазначені документи повинні бути дійсними на весь термін постачання продукції та обов’язково містити гарантії виробника щодо якості продукції. Якщо в документі зазначено термін дії до року постачання з автоматичною пролонгацією, надати підтвердження пролонгації цього документу від виробника.
17.11.2023 року в 13-39 годин за київським часом Скаржником була подана Замовнику Вимога про усунення порушення UA-2023-11-15-013064-a.b1, але замовник не задовільнив нашу вимогу та надав відповідь, що - «Вимога щодо підтвердження взаємовідносин учасника з виробником є обґрунтованою, так як встановлена з метою запобігання постачання неякісного товару». Надана відповідь на нашу вимогу не відповідає дійсності та не є обгрунтованною. Якість товару передбачається сертифікатами\паспортами якості або сертифікатами відповідності паспортами
Відповідно до статті 673 Цивільного кодексу України (далі-ЦКУ) якість товару - одна із найважливіших його ознак, оскільки "Якість - це сукупність характеристик товару, що стосуються його здатності задовольняти встановлені і передбачені потреби".
Згідно з положеннями частини I статті 673 ЦКУ продавець повинен передати покупцеві товар, якість якого відповідає умовам договору купівлі-продажу. Якість продукції охоплює не лише споживчі, але й технологічні властивості продукції, конструкторсько-художні особливості, надійність і т.п.
У договорі якість товару визначається шляхом вказівки на нормативні документи із стандартизації або показників якості (кількісних характеристик товару, надійності, безпеки, енергоспоживання, ергономічних, екологічних, естетичних та ін.) товару. Якщо сторони обирають другий спосіб формування умов з якості товару, вони викладаються у специфікації, що є невід'ємною частиною контракту.
Відповідно до статті 268 Господарського кодексу України:
1. Якість товарів, що поставляються, повинна відповідати стандартам, технічним умовам, іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до їх якості, або зразкам (еталонам), якщо сторони не визначать у договорі більш високі вимоги до якості товарів.
2. Номери та індекси стандартів, технічних умов або іншої документації про якість товарів зазначаються в договорі. Якщо вказану документацію не опубліковано у загальнодоступних виданнях, її копії повинні додаватися постачальником до примірника договору покупця на його вимогу.
3. У разі відсутності в договорі умов щодо якості товарів остання визначається відповідно до мети договору або до звичайного рівня якості для предмета договору чи загальних критеріїв якості.
4. Постачальник повинен засвідчити якість товарів, що поставляються, належним товаросупровідним документом, який надсилається разом з товаром, якщо інше не передбачено в договорі.
5. У разі поставки товарів більш низької якості, ніж вимагається стандартом, технічними умовами чи зразком (еталоном), покупець має право відмовитися від прийняття і оплати товарів, а якщо товари уже оплачені покупцем, - вимагати повернення сплаченої суми.
6. У разі якщо недоліки поставлених товарів можуть бути усунені без повернення їх постачальнику, покупець має право вимагати від постачальника усунення недоліків у місцезнаходженні товарів або усунути їх своїми засобами за рахунок постачальника.
7. Якщо поставлені товари відповідають стандартам або технічним умовам, але виявляться більш низького сорту, ніж було зумовлено, покупець має право прийняти товари з оплатою за ціною, встановленою для товарів відповідного сорту, або відмовитися від прийняття і оплати поставлених товарів.
8. У разі якщо покупець (одержувач) відмовився від прийняття товарів, які не відповідають за якістю стандартам, технічним умовам, зразкам (еталонам) або умовам договору, постачальник (виробник) зобов'язаний розпорядитися товарами у десятиденний строк, а щодо товарів, які швидко псуються, - протягом 24 годин з моменту одержання повідомлення покупця (одержувача) про відмову від товарів. Якщо постачальник (виробник) у зазначений строк не розпорядиться товарами, покупець (одержувач) має право реалізувати їх на місці або повернути виробникові. Товари, що швидко псуються, підлягають в усіх випадках реалізації на місці.
Звужує коло осіб, які прийняли намір приймати участь у торгах
З нашою мінімальною ціною пропозиції можна з економити бюджет міста, але замовник не порушує наші права та не дає можливості прийнтяи участь з найнижчою ціною на ринку україни
Замовником порушено право на веддення господарської діяльності в Україні ствновлені ст___ГКУ
В діях замовника передбачаються дії передбачені ст.363-367 ККУ, оскільки уповноважена особа є одноособово приймає рішенняприймає рішення без погодження інших
Слід звернути Увагу, що замовнику виділені бюджетні кошти для закупівлі відповідно до Кошторису на 2023 рік.
Абз 7 частини 1 статі 10 ГКУ
антимонопольно-конкурентна політика, спрямована на створення оптимального конкурентного середовища діяльності суб'єктів господарювання, забезпечення їх взаємодії на умовах недопущення проявів дискримінації одних суб'єктів іншими, насамперед у сфері монопольного ціноутворення та за рахунок зниження якості продукції, послуг, сприяння зростанню ефективної соціально орієнтованої економіки;
Абз.7 статті 31 ГКУ обмеження прав суб'єктів господарювання щодо придбання та реалізації товарів;
Стаття 4. Державна політика у сфері розвитку економічної конкуренції та обмеження монополізму
1. Державна політика у сфері розвитку економічної конкуренції та обмеження монополізму в господарській діяльності, здійснення заходів щодо демонополізації економіки, фінансової, матеріально-технічної, інформаційної, консультативної та іншої підтримки суб’єктів господарювання, які сприяють розвитку конкуренції, здійснюється органами державної влади, органами місцевого самоврядування та органами адміністративно-господарського управління та контролю.
ЗУ «Про захист економічної конкуренції»
2. Антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, зокрема, визнаються:
заборона або перешкоджання створенню нових підприємств чи здійснення підприємництва в інших організаційних формах у будь-якій сфері діяльності, а також встановлення обмежень на здійснення окремих видів діяльності, на виробництво, придбання чи реалізацію певних видів товарів;
пряме або опосередковане примушення суб’єктів господарювання до вступу в асоціації, концерни, міжгалузеві, регіональні чи інші форми об’єднань або здійснення узгоджених дій концентрації суб’єктів господарювання в інших формах;
{Абзац третій частини другої статті 15 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2596-IV від 31.05.2005}
пряме або опосередковане примушення суб’єктів господарювання до пріоритетного укладення договорів, першочергової поставки товарів певному колу споживачів чи першочергового їх придбання у певних продавців;
будь-яка дія, спрямована на централізований розподіл товарів, а також розподіл ринків між суб’єктами господарювання за територіальним принципом, асортиментом товарів, обсягом їх реалізації чи закупівель або за колом споживачів чи продавців;
встановлення заборони на реалізацію певних товарів з одного реґіону країни в іншому або надання дозволу на реалізацію товарів з одного реґіону в іншому в певному обсязі чи за виконання певних умов;
надання окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції;
дія, внаслідок якої окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами;
дія, якою встановлюються не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, ціноутворення, формування програм діяльності та розвитку, розпорядження прибутком.
3. Вчинення антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом.
16.10.2023 року Замовник безпідставно прийняв протокольне рішення № 54 (далі-прокольне рішення №54) про відхилення тендерної пропозиції учасника торгів - ТОВ «АБУ» та оприлюднив таке рішення в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 3 - 7 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі-Закон) Кабінет Міністрів України затвердив Постанову від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі-Постанова).
Пунктом 1 Постанови визначено: «Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.».
Згідно з пунктом 55 Постанови оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням цих особливостей.
Абзацом 3 пункту 59 Постанови встановлено: «Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю».
В зв’язку із зазначеним Скаржник вимушений звернутися з цією скаргою за захистом своїх прав, що були порушені в результаті недотримання Замовником процедури закупівлі при розгляді тендерних пропозицій в цій процедурі закупівлі.
ОБГРУНТУВАННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
В протокольному рішенні №54 замовник зазначив, що відповідно до додатку № 1 «Перелік документів, що надаються на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріяv») до тендерної документації на підтвердження відповідності учасника технічним характеристикам до предмету закупівлі Скаржником не було надано:
- Інформацію щодо підтвердження технічних характеристик згідно частини 6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 4.
- Копії діючих сертифікатів відповідності на товари (або копії паспортів якості, або копії протоколів сертифікаційних випробувань продукції що видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, або гарантійний лист щодо надання таких документів під час поставки товару. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник розглядатиме технічний паспорт та визначатиме, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
- Гарантійний лист про те, що учасник дотримуватиметься застосування заходів із захисту довкілля та вживатиме необхідні заходи для мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище у ланцюгу постачання продукції.
Замовник посилаючись на пункт 43 Постанови неправомірно прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Скаржник вважає, що Замовник прийняв це рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке рішення підлягає скасуванню.
Більш того, рішення Замовника порушує права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Слід звернути увагу, що додаток № 1 «Перелік документів, що надаються на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям») до тендерної документації, передбачає тільки вимогу щодо надання:
Довідка в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яка повинна містити інформацію про спосіб доставки товару.
Якщо учасник використовуватиме автомобільний транспорт на підтвердження інформації, зазначеної у п.1 цього Додатку учасник повинен надати копію договору оренди або надання послуг на транспортний засіб. У разі залучення власного транспортного засобу для поставки товару учасник повинен надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.
Довідка в довільній формі про досвід виконання аналогічного договору чи договорів (поставка солі). На підтвердження надати копію щонайменше 1 договору зазначеного у довідці з актом-прийому передачі (накладною, тощо) щонайменше 1 партії товару.
Перелік документів, що надаються учасниками на підтвердження відповідності технічним характеристикам до предмету закупівлі
Інформація щодо підтвердження технічних характеристик згідно частини 6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 4.
Копії діючих сертифікатів відповідності на товари (або копії паспортів якості, або копії протоколів сертифікаційних випробувань продукції що видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, або гарантійний лист щодо надання таких документів під час поставки товару. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник розглядатиме технічний паспорт та визначатиме, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Гарантійний лист про те, що учасник дотримуватиметься застосування заходів із захисту довкілля та вживатиме необхідні заходи для мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище у ланцюгу постачання продукції.
Інші документи, що надаються учасниками у складі пропозиції:
Документи, що підтверджують повноваження особи, що підписала тендерну пропозицію згідно з розділом ІІІ тендерної документації
Інформація про погодження проекту договору (Додаток 3).
Інформація про учасника (Додаток 2).
Отже, в додатку № 1 «Перелік документів, що надаються на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям») до тендерної документації, не вимагаються надання від учасників торгів технічних характеристик до предмету закупівлі, до речі, перелік яких передбачений статтею 23 Закону, а вимагається лише надання документів, що надаються на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, які до речі встановлені в статті 16 Закону.
Отже, вимоги до технічних характеристик предмета закупівлі передбачені в Додатку 4 тендерної документації, а не в Додатку 1 до тендерної документації, як зазначає Замовник в протокольному рішенні №54
Товариство з обмеженою відповідальністю «АБУ» на виконання вимог тендерної документації надало у складі своєї тендерної пропозиції усі документи, які були зазначені в протокольному рішення №54, а саме:
- Інформацію щодо підтвердження технічних характеристик згідно ч.6 розд. ІІІ тендерної документації та Додатку 4.
Зазначена вимога Замовника була Скаржником підтверджена (надана) у вигляді: ДОВІДКИ «Щодо підтвердження технічних характеристик (файл з назвою: «7. Додаток 4 підтвердження вимог»).
- Копії діючих сертифікатів відповідності на товари (або копії паспортів якості, або копії протоколів сертифікаційних випробувань продукції що видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, або гарантійний лист щодо надання таких документів під час поставки товару. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник розглядатиме технічний паспорт та визначатиме, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Зазначена вимога Замовника була Скаржником підтверджена (надана) у вигляді: - Сертифікату відповідності №UA.276.335/01-22 дійсний з 01.12.2022 по 30.11.2023 року (файл з назвою: «Сертифікат відповідності сіль»)
- Гарантійний лист про те, що учасник дотримуватиметься застосування заходів із захисту довкілля та вживатиме необхідні заходи для мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище у ланцюгу постачання продукції.
Зазначена вимога Замовника була Скаржником підтверджена (надана) у вигляді - ДОВІДКИ «Щодо захисту довкілля» (файл з назвою – «Довідка щодо застосування заходів із захисту довкілля»)
Враховуючи вищевикладене, Скаржником було надано усі документи у складі своєї тендерної пропозиції, які були передбачені тендерної документацією Замовника торгів.
Пунктом 43 Постанови КМУ чітко встановлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Внаслідок порушення Замовником процедури закупівлі, а саме: порядку розгляду тендерних пропозицій, встановленого статтею 29 Закону з урахуванням положень пунктів 42, 43, 44, 47 Постанови, були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено статтею 5 Закону.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням особливостей встановлених пунктами 1,42,43,44,47,55– 67 Постанови
ПРОСИМО:
1) Прийняти цю скаргу до розгляду.
2) Визнати факт порушення Замовником процедури закупівлі при відхиленні тендерної пропозиції Скаржника.
3) Зобов’язати Замовника скасувати безпідставно прийняте протокольне рішення № 54 від 16.10.2023 року;
4) У разі виявлення невідповідностей у тендерній пропозиції Скаржника зобов’язати Замовника відповідно до пункту 43 Постанови розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, зазначених в протокольному рішенні № 54 від 16.10.2023 року.
Додатки:
- Скан-копія ДОВІДКИ «Щодо підтвердження технічних характеристик (файл з назвою: «7. Додаток 4 підтвердження вимог»).
- Скан-копія Сертифікату відповідності №UA.276.335/01-22 дійсний з 01.12.2022 по 30.11.2023 року (файл з назвою: «Сертифікат відповідності сіль»).
- Скан-копія ДОВІДКИ «Щодо захисту довкілля» (файл з назвою – «Довідка щодо застосування заходів із захисту довкілля»).
- Скан-копія платіжного доручення щодо сплати за подання скарги.
Директор
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга17.docx 21.11.2023 15:06
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
21.11.2023 15:10
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
f887040536a1452c89bb3cda2a413d3f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-15-013064-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник. В закупівлі UA-2023-11-15-013064-a, Вами встановлені наступні вимоги в Додатоку № 4 до тендерної документації:
п. 4. Якщо учасник не є виробником продукції - надати оригінал або нотаріально завірену копію документу, що підтверджує стосунки із виробником (дилерський договір, або сертифікат дистриб’ютора) та лист про представництво його інтересів, в якому обов’язково зазначаються стосунки виробника з учасником. Зазначені документи повинні бути дійсними на весь термін постачання продукції та обов’язково містити гарантії виробника щодо якості продукції. Якщо в документі зазначено термін дії до року постачання з автоматичною пролонгацією, надати підтвердження пролонгації цього документу від виробника. Даною вимогою Ви обмежуєте наші права на участь в процедурі закупівлі, оскільки ми не маємо прямого договору з виробником та не маємо можливості його отримати.
Також п. 1 Додатку 2 встановлено наступні вимоги:
"Додатково учасник надає належним чином посвідчену власником (з дотриманням вимог законодавства України щодо порядку посвідчення підпису фізичних осіб) копії документу, який підтверджує право власності на вказану техніку. В разі якщо техніка є залученою в складі тендерної пропозиції учасник подає оригінал листа-підтвердження орендодавця, лізингодавця або іншої особи, яка зазначена у відповідному договорі, щодо не заперечення використання його транспортних засобів". безпідставною Даною вимогою Ви обмежуєте наші права на участь в процедурі закупівлі, оскільки ми маємо договір оренди транспортних засобів, в якому встановлені права та обов'язки сторін, згідно яких ми маємо право використовувати орендований транспорт без додаткового погодження з власником, та можливість отримання такого дозволу не передбачена.
Вищевказані вимоги Замовника вважаємо дискримінаційними та наполягаємо на виключенні їх з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.11.2023 13:39
Вирішення:
Вимога щодо підтвердження взаємовідносин учасника з виробником є обґрунтованою, так як встановлена з метою запобігання постачання неякісного товару.
В пункт 1 додатку № 2 до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Відхилено