• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вироби бетонні тротуарні неармовані (бруківка)

Торги не відбулися

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 15.11.2023 15:22 - 20.11.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовником про відміну торгів

Номер: c1df66d9e4824fde955b9285db27ffeb
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-15-012414-a.b1
Назва: СКАРГА щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовником про відміну торгів
Скарга:
Комунальне підприємство «Спеціалізована Агенція Ритуал» Павлоградської міської ради(надалі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) від 25.12.2015 № 922-VIII (надалі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення №UA-2023-11-15-012414-aв електронній системі закупівель.Приватне підприємство «БЛОК-ФОРТ» виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та відповідно до тендерної документації подало свою тендерну пропозицію. Предметом закупівлі було - «Вироби бетонні тротуарні неармовані (бруківка)», що зазначено в оголошенні. За результатами аукціону нами було надано найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що визначено електронною системою закупівель. На виконання вимог частини 15 статті 29 Закону Замовник протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи №209 від 23.11.2023 р. визначає Приватне підприємство «БЛОК-ФОРТ» переможцем процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю. Також замовником, на виконання вимог тендерної документації та пункту 47 Особливостей, здійснено перевірку учасника Приватне підприємство«БЛОК-ФОРТ» на відсутність підстав для відмови в участі у відкритих торгах, зокрема, визначених підпунктами 1 та 7 пункту 47 Особливостей. За результатами перевірки встановлено, що відсутні підстави для відмови в участі у відкритих торгах, визначені підпунктами 1 та 7 пункту 47 Особливостей, про що підтверджено Замовником в електронній системі закупівель. 23.11.2023 р. Приватним підприємством«БЛОК-ФОРТ» в електронну систему закупівель було завантажено документи, що вимагались для переможця відкритих торгів в тендерній документації Замовника та в Особливостях. Жодних невідповідностей у тендерній пропозиції Скаржника не виявлено. Тендерна пропозиція Приватного підприємства «БЛОК-ФОРТ» повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника та законодавству вцілому. Втім для ухилення від укладання з нами договору, замовником було прийнято безпідставне рішення про відміну тендеру (Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи №213 від 01.12.2023 р.) з наступним обґрунтуванням – «Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Так, дотримуючись вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг та керуючись вартісними межами 15.11.2023 замовником в електронній системі закупівель оголошено відкриті торги № UA-2023-ll-15-012414-a за предметом закупівлі: вироби бетонні тротуарні неармовані (бруківка) (код 44113120-2 - Тротуарна плитка за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»). Разом з тим, у закупівлі виробів бетонних тротуарних неармованих (бруківки) (код 44113120-2 - Тротуарна плитка за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник») відпала потреба з наступних підстав. Відповідно до технічної документації та договору поставки, істотною умовою є поставка в термін до 30 листопада 2023 року. Учасник відкритих торгів - ПП «БЛОК-ФОРТ» (код ЄДРПОУ 43278215), в складі тендерної документації надав згоду з умовами, викладеними у тендерній документації та у проекті договору, в тому числі щодо поставки товару у строк до 30 листопада 2023 року. 23 листопада 2023 року ПП «БЛОК-ФОРТ» (код ЄДРПОУ 43278215) обрано переможцем відкритих торгів та викладено намір про укладання договору. В подальшому Замовником було направлено договір поставки для його укладання. Станом на 01.12.2023 договір поставки Переможець не підписав та товар не поставив. З боку переможця відкритих торгів ПП «БЛОК-ФОРТ» (код ЄДРПОУ 43278215) на адресу Замовника жодних повідомлень щодо виявлення обставин, які ускладнюють\унеможливлюють підписання договору та поставку товару у строки не надходило, що в свою чергу унеможливило проведення запланованих на 01.12.2023 КП «Сп Агенція Ритуал» ПМР робіт по благоустрою кладовищ м. Павлограда та призвело до відмови постачальника послуг з укладання бруківки у співпраці з КП «Сп Агенція Ритуал» ПМР. Виходячи з наведеного вище та враховуючи відсутність подальшої потреби замовника в закупівлі виробів бетонних тротуарних неармованих (бруківки) (код 44113120-2 - Тротуарна плитка за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник») необхідно, керуючись підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, прийняти рішення про відміну відкритих торгів № UA-2023- 11-15-012414-а.» Вважаємо це рішення безпідставним та таким, що порушує наші права. Відповідно до пункту 50 Особливостей, відміна відкритих торгів може бути лише за таких умов: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. 1. Щодо строку укладання договору. Відповідно до пункту 17 Особливостей, договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. В пункті 49 Особливостей вказано наступне: «З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.» Вищезазначені положення пунктів 17 та 49 Особливостей вказані в тендерній документації Замовника, що затверджена протоколом уповноваженої особи №202 від 15.11.2023 р. Замовником не зазначено жодних додаткових умов щодо строків на укладання договору по процедурі закупівлі. Повідомлення про намір підписати договір сформовано Замовником 23.11.23, 14:44. Період оскарження рішення Замовника – до 28.11.2023, 23:59. Враховуючи норми Закону, Особливостей та тендерної документації Замовника, Договір може укладатись з 29.11.2023 р. по 08.12.2023 р. Замовник зазначає, що станом на 01.12.2023 договір поставки Переможець не підписав. 04.12.2023 р. Приватним підприємством «БЛОК-ФОРТ» було надіслано сканований примірник підписаного проєкту договору на електронну адресу замовника, що зазначена в тендерній документації та в електронній системі закупівель. Також,04.12.2023 р. підписаний проєкт договору в паперовому варіанті було надіслано Замовнику службою доставки «Нова пошта». Виходячи з вищенаведеного, учасником-переможцем Приватне підприємство «БЛОК-ФОРТ» строки на укладання договору не порушено.А отже, підстави для відміни відкритих торгів немає. Крім того, вищезазначеної причини для відміни відкритих торгів, в пункті 50 Особливостей – немає. Також це жодним чином не відноситься до зазначеної Замовником причини – «відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг». Замовник таким чином обмежує права учасника, порушуючи принципи здійснення публічних закупівель, що визначені в статті 5 Закону. 2. Щодо строку поставки товару. Відповідно до частини третьої статті 180 Господарського кодексу України при укладенні договору сторони зобов'язані погодити предмет, ціну та строк дії договору. В пункті 18 Особливостей зазначено наступне: «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.» В пункті 19 Особливостей вказано, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зазначених в цьому пункті. В проєкті договору Замовника, що зазначений в Додатку №4 до тендерної документації, вказано наступне: «13.4. Істотними умовами цього Договору є предмет договору (номенклатура, асортимент), ціна та строк дії договору, а також умови, визнані такими за законом. Інші умови Договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів.» Приватне підприємство «БЛОК-ФОРТ» в складі тендерної пропозиції надав Лист-згоду з проектом договору Замовника №8 від 20.11.2023 р. А отже, пункт 13.4. проекту договору також погоджений. Замовником в електронній системі закупівель, в тендерній документації та в додатках до тендерної документації вказано строк поставки товару - до 30.11.2023. Виходячи з вищенаведеного, строк поставки товару не є істотною умовою договору, та може змінюватись за погодженням сторін. Враховуючи вищевикладене, Замовник зобовʼязаний був укласти договір із учасником до 08.12.2023 р., не змінюючи умови проєкту договору, що зазначені в Додатку №4 до тендерної документації. Надалі, Замовник та учасник-переможець Приватне підприємство «БЛОК-ФОРТ» можуть укласти додаткову угоду до договору за результатами відкритих торгів (в день укладання договору), змінивши строк поставки товару у звʼязку з укладанням договору пізніше 30.11.2023 р. Замовник зазначає, що станом на 01.12.2023 Переможець не поставив товар.Стверджувати, що товар не поставлено у строки, що зазначені в проєкті договору, можна тільки тоді, коли цей договір укладено. Замовник не надав можливості учаснику-переможцю укласти договір у встановлені Законом та Особливостями строки. Підставою для поставки товару, за результатами відкритих торгів, є укладений між Замовником та учасником договір про закупівлю. Станом на 01.12.2023 р. договір про закупівлю із Замовником не укладено (хоча строки ще дозволяють це зробити). Учасник Приватне підприємство «БЛОК-ФОРТ» станом на 01.12.2023 р. не поставив товар, оскільки підстави для поставки товару не має – договір не укладено. Порушень в цій частині – немає. А отже, підстави для відміни даних відкритих торгів – немає. Крім того, вищезазначеної причини для відміни відкритих торгів, в пункті 50 Особливостей – немає. Також це жодним чином не відноситься до зазначеної Замовником причини – «відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг». Замовник таким чином обмежує права учасника, порушуючи принципи здійснення публічних закупівель, що визначені в статті 5 Закону. 3. Щодо причини відміни відкритих торгів – «відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг». Пунктом 50 Особливостей визначено вичерпний перелік підстав для відміни торгів з ініціативи замовника. Так, замовник відміняє відкриті торги у разі: - відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; - скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; - коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни тендеру через те, що відпала потреба, замовник повинен обґрунтувати таке рішення і підтвердити, що потреба дійсно відпала. Серед ризик-індикаторів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 08.10.2020 № 647, є індикатор-ризику «Безпідставна відміна тендеру», коли замовник відміняє тендер через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг, однак до кінця року оголошує такий самий тендер за тим самим предметом закупівлі. 04.12.2023 р. Замовником повторно оголошено відкриті торги з особливостями за тим же предметом закупівлі, а саме: «Вироби бетонні тротуарні неармовані (бруківка)». Номер закупівлі UA-2023-12-04-000853-a. А отже, потреба в даному предметі закупівлі в подальшому надалі є. Хоча Замовник запевнив в тому, що неукладання договору до 01.12.2023 року «в свою чергу унеможливило проведення запланованих на 01.12.2023 КП «Сп Агенція Ритуал» ПМР робіт по благоустрою кладовищ м. Павлограда та призвело до відмови постачальника послуг з укладання бруківки у співпраці з КП «Сп Агенція Ритуал» ПМР». Тобто, відмова Замовника від підписання договору з ПП «БЛОК-ФОРТ», незаконна відміна торгів та оголошення нових торгів (зі всіма строками проведення), на думку Замовника, «пришвидшить» надання послуг з укладання бруківки? Виходячи з вищенаведеного, у Замовника надалі є потреба в даному предметі закупівлі та відміна даних торгів – неправомірна. Наголошуємо, що замовник самостійно приймає відповідні рішення, вчиняє або не вчиняє дії, необхідні для реалізації своїх функцій, дотримуючись принципів закупівель та мети Закону. За таких умов, замовник самостійно несе відповідальність за прийняті рішення та дії. Створення умов для відміни процедури закупівлі та прийняття рішення про його відміну грубо порушено право Скаржника бути переможцем процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого є найбільш економічно вигідною. Крім того, Замовником порушено основні принципи здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. З огляду на все вищезазначене та керуючись ст. 18 Закону, Особливостями та Конституцією України, ПРОСИМО: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Прийняти рішення про виявлення порушень законодавства. 3)Зобов’язати Комунальне підприємство «Спеціалізована Агенція Ритуал» Павлоградської міської ради скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі«Вироби бетонні тротуарні неармовані (бруківка)» (UA-2023-11-15-012414-a).
Дата розгляду скарги: 18.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.12.2023 16:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.12.2023 16:26
Дата виконання рішення Замовником: 27.12.2023 13:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20333-р/пк-пз від 18.12.2023 скасувати рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю виробів бетонних тротуарних неармованих (бруківки) (код 44113120-2 - Тротуарна плитка за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник») № UA-2023-11-15-012414-a.
Автор: ПП "БЛОК-ФОРТ", Василь Губеня +380673379242 blokfort2017@gmail.com