-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 код 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (Послуга з проведення комплексного будівельно-технічного, оціночно-будівельного, економічного, електротехнічного, товарознавчого, авто-товарознавчого дослідження, оцінки для визначення збитків у вартісному виразі, витрат, необхідних для відновлення майна, що зазнало руйнівного впливу внаслідок збройної агресії, а також упущеної вигоди ПрАТ «Укргідроенерго», для подання позовів до судових інстанцій, зокрема міжнародних)
Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову, засвідчені перекладачем. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій згідно тендерної документації.
Завершена
5 900 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 59 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 59 000.00 UAH
Період оскарження:
15.11.2023 12:05 - 24.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушень
Номер:
77e618ec43e946bf8b537556928e2711
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-15-006606-a.a2
Назва:
Вимога щодо усунення порушень
Вимога:
Шановний Замовнику!
Засвідчуємо Вам свою повагу та хочемо звернути Вашу увагу на наступне.
15 листопада 2023 року Приватне акціонерне товариство «Укргідроенерго» (далі Замовник) оприлюднило, за наступним посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-15-006606-a, оголошення про проведення закупівлі послуги за кодом ДК 021:2015 код 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (Послуга з проведення комплексного будівельно-технічного, оціночно-будівельного, економічного, електротехнічного, товарознавчого, авто-товарознавчого дослідження, оцінки для визначення збитків у вартісному виразі, витрат, необхідних для відновлення майна, що зазнало руйнівного впливу внаслідок збройної агресії, а також упущеної вигоди ПрАТ «Укргідроенерго», для подання позовів до судових інстанцій, зокрема міжнародних), за процедурою – відкриті торги з особливостями.
Уважно ознайомившись із тендерною документацією на закупівлю вказаних вище послуг вважаємо, що при складанні тендерної документації Замовником грубо порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», шляхом встановлення дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного:
Відповідно до Додатку 1 до Оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, в складі пропозиції учасник повинен надати документи, що засвідчують його кваліфікацію, а саме: «Наявність в учасника на підприємстві впровадженої системи управління якістю у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). На підтвердження зазначеної вимоги, учасник повинен надати сертифікат, що виданий акредитованим органом з сертифікації, який підтверджує впровадження на підприємстві учасника вищезазначеної системи.»
Законодавство України в сфері оцінки майна не ставить в залежність можливість надання послуг з оцінки від наявності в суб’єкта оціночної діяльності сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT). Згідно з чинним законодавством для здійснення оціночної діяльності суб'єкту господарювання достатньо лише отримати відповідний сертифікат, виданий Фондом державного майна України, виданого на підставі кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів, які працюють в складі суб'єкта господарювання.
Вважаємо, що Замовник вказаною вимогою штучно та безпідставно обмежив коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими суб’єктами оціночної діяльності, які мають такі сертифікати, застосувавши по відношенню до інших суб’єктів оціночної діяльності, дискримінаційний підхід.
Законом України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи вищевикладене, просимо внести зміни до Оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, шляхом виключення умови щодо необхідності надання учасниками сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), який має бути дійсним на дату оголошення про закупівлю, як такої, що не відповідає предмету закупівлі, а також порушує наші права та законні інтереси, як учасника торгів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.11.2023 17:12
Вирішення:
Шановний Учасник, розглянувши вашу вимогу, повідомляємо: 1. ПрАТ "Укргідроенерго" здійснює свою основну господарську діяльність як ліцензіат з виробництва електричної енергії та отримує доходи виключно від реалізації електроенергії. Гідроелектростанції Товариства не лише надають послугу безпосередньо з виробництва електричної енергії для забезпечення покриття пікових навантажень, але й здійснюють регулювання частоти та потужності мережі, забезпечують мобільний аварійний резерв в Об'єднаній енергетичній системі України. Крім того, об'єкти критичної інфраструктури ПрАТ "Укргідроенерго" не лише надають зазначені послуги, але й виконують обов'язки із забезпечення безпечної експлуатації та функціонування комплексів споруд гідроелектростанцій, що забезпечує захист національних інтересів та, відповідно, національної безпеки держави. В пункті 2) частини 1 статті 1 Закону України "Про критичну інфраструктуру", наведено визначення "життєво важливі функції та/або послуги" – функції та/або послуги, реалізація яких забезпечується органами державної влади, органами місцевого самоврядування, установами, суб’єктами господарювання та організаціями будь-якої форми власності, збої, переривання та порушення надання яких призводять до швидких негативних наслідків для національної безпеки. Згідно з пунктом 9) частини 1 статті 1 Закону України "Про національну безпеку України", національна безпека України – захищеність державного суверенітету, територіальної цілісності, демократичного конституційного ладу та інших національних інтересів України від реальних та потенційних загроз. При цьому національні інтереси України – життєво важливі інтереси людини, суспільства і держави, реалізація яких забезпечує державний суверенітет України, її прогресивний демократичний розвиток, а також безпечні умови життєдіяльності і добробут її громадян (з пункт 9) частини 1 статті 1 Закону України "Про національну безпеку України"). Згідно з пунктом 59) частини 1 статті 1 Закону України "Про ринок електричної енергії", особливо важливі об’єкти електроенергетики – об’єкти, що забезпечують стале функціонування ОЕС України, руйнація або пошкодження яких призведе до порушення електропостачання суб’єктів господарювання і побутових споживачів, можливих людських жертв і значних матеріальних збитків. Відповідно до Переліку особливо важливих об’єктів електроенергетики, у тому числі територій забороненої зони та контрольованої зони гідротехнічних споруд, які підлягають охороні відомчою воєнізованою охороною, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2018 № 575, всі гідроелектростанції та гідроакумулюючі електростанції, що є власністю ПрАТ "Укргідроенерго" визнані особливо важливими об'єктами енергетики. 2. Згідно з підпункту 2) пункту 1 постанови НКРЕКП (є регулятором для Товариства та затверджує ліцензійні вимоги) від 26.03.2022 № 349 "Щодо захисту інформації, яка в умовах воєнного стану може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом, у тому числі щодо об’єктів критичної інфраструктури", встановлено, що під час дії воєнного стану в Україні та до останнього дня місяця, наступного за місяцем припинення або скасування воєнного стану на вебсайтах ліцензіатів повинен бути закритий доступ до інформації, яка в умовах воєнного стану може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом, зокрема щодо: – місцезнаходження, стану енергетичного обладнання виробників електричної енергії, системи передачі та розподілу електричної енергії; – відомостей про місця запланованих ремонтних і відновлювальних робіт та процесу проведення таких робіт у реальному часі; – відомостей про місця руйнування об’єктів та елементів інфраструктури внаслідок бойових дій, місць потрапляння снарядів; Таким чином, інформація, яка буде надана Товариством Виконавцю є конфіденційною та, в поточних умовах триваючої збройної агресії проти нашої держави, ставить додаткові вимоги до Виконавця в частині внутрішньої організації його бізнес-процесів. 3. З початком повномасштабної війни інфраструктура ПрАТ "Укргідроенерго" стала об’єктом російських атак і зазнала значних пошкоджень та руйнувань. Також, 06.06.2023 значна частина Каховської ГЕС була зруйнована, що призвело до безпрецедентних наслідків. Товариство зазнало втрат не лише внаслідок знищення та пошкодження майна, а й втрат фінансових активів, а також упущену вигоду від неможливості чи перешкод у провадженні господарської діяльності. Метою надання послуг згідно з предметом закупівлі є надання послуг кваліфікованої оцінки збитків, завданих Товариству, та проведення відповідних експертиз з метою їх подальшого використання в міжнародних арбітражах для встановлення відповідальності Російської Федерації та відшкодування цих збитків. Як наслідок, документи, які будуть результатом послуг наданих Виконавцем, будуть предметом прискіпливого розгляду на міжнародному рівні, в тому числі, в частині надання заперечень до них зі сторони Російської федерації. 4. Мета серії стандартів ISO 9000 – стабільне функціонування документованої системи менеджменту якості підприємства-постачальника. Вихідна спрямованість стандартів серії ISO 9000 спрямована на відносини між компаніями у формі споживач/постачальник. З прийняттям у 2000 році чергової версії стандартів ISO серії 9000 більша увага стала приділятися здібностям організації задовольняти вимоги всіх зацікавлених сторін: власників, співробітників, суспільства, споживачів, постачальників. ISO 9004 робить акцент на досягнення сталого успіху. Вимоги цього стандарту допомагають підприємствам формалізувати їх систему менеджменту, вводячи, зокрема, такі системоутворюючі поняття, як внутрішній аудит, процесний підхід, коригувальні та запобіжні дії. Зокрема, сертифікат відповідності вимогам ISO 9001 необхідний підприємствам: – працюючим на таких ринках або з такими замовниками, які вимагають наявності такого сертифіката; – бажаючим підтвердити впроваджену систему менеджменту, спрямовану на безперервну оптимізацію товарів і послуг підприємства; – незалежна оцінка відповідності стандартам якості, прийнятим в світі. Враховуючи все вищезазначене, Замовником були висунуті додаткові вимоги до Виконавців в ТД щодо наявності сертифікату на систему управління якістю учасника щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги", який має підтверджувати відповідність системи управління якістю (менеджменту) учасника, вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) щодо сфери сертифікації (застосування). Таким чином вимога до Учасника, зазначена в підпункті 3.1 пункту 3 таблиці №3 Продовження додатка №1 тендерної документації, відповідає частині 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
ВИМОГИ ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ
Номер:
f0cd385157a942f2aee00eb9837dcb73
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-15-006606-a.c1
Назва:
ВИМОГИ ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ
Вимога:
Дискримінаційною є Вимога до Виконавця в ТД щодо наявності сертифікату на
систему управління якістю учасника щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», який підтверджує відповідність системи управління якістю (менеджменту) учасника, вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) щодо сфери сертифікації (застосування), що може бути віднесена до предмета закупівлі, який є чинним на дату кінцевого строку подання пропозицій
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 17.11.2023 16:20
Дата подачі:
17.11.2023 16:20
Вирішення:
Шановний Учасник, розглянувши вашу вимогу, повідомляємо:
1. ПрАТ "Укргідроенерго" здійснює свою основну господарську діяльність як ліцензіат з виробництва електричної енергії та отримує доходи виключно від реалізації електроенергії. Гідроелектростанції Товариства не лише надають послугу безпосередньо з виробництва електричної енергії для забезпечення покриття пікових навантажень, але й здійснюють регулювання частоти та потужності мережі, забезпечують мобільний аварійний резерв в Об'єднаній енергетичній системі України.
Крім того, об'єкти критичної інфраструктури ПрАТ "Укргідроенерго" не лише надають зазначені послуги, але й виконують обов'язки із забезпечення безпечної експлуатації та функціонування комплексів споруд гідроелектростанцій, що забезпечує захист національних інтересів та, відповідно, національної безпеки держави.
В пункті 2) частини 1 статті 1 Закону України "Про критичну інфраструктуру", наведено визначення "життєво важливі функції та/або послуги" – функції та/або послуги, реалізація яких забезпечується органами державної влади, органами місцевого самоврядування, установами, суб’єктами господарювання та організаціями будь-якої форми власності, збої, переривання та порушення надання яких призводять до швидких негативних наслідків для національної безпеки.
Згідно з пунктом 9) частини 1 статті 1 Закону України "Про національну безпеку України", національна безпека України – захищеність державного суверенітету, територіальної цілісності, демократичного конституційного ладу та інших національних інтересів України від реальних та потенційних загроз.
При цьому національні інтереси України – життєво важливі інтереси людини, суспільства і держави, реалізація яких забезпечує державний суверенітет України, її прогресивний демократичний розвиток, а також безпечні умови життєдіяльності і добробут її громадян (з пункт 9) частини 1 статті 1 Закону України "Про національну безпеку України").
Згідно з пунктом 59) частини 1 статті 1 Закону України "Про ринок електричної енергії", особливо важливі об’єкти електроенергетики – об’єкти, що забезпечують стале функціонування ОЕС України, руйнація або пошкодження яких призведе до порушення електропостачання суб’єктів господарювання і побутових споживачів, можливих людських жертв і значних матеріальних збитків.
Відповідно до Переліку особливо важливих об’єктів електроенергетики, у тому числі територій забороненої зони та контрольованої зони гідротехнічних споруд, які підлягають охороні відомчою воєнізованою охороною, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2018 № 575, всі гідроелектростанції та гідроакумулюючі електростанції, що є власністю ПрАТ "Укргідроенерго" визнані особливо важливими об'єктами енергетики.
2. Згідно з підпункту 2) пункту 1 постанови НКРЕКП (є регулятором для Товариства та затверджує ліцензійні вимоги) від 26.03.2022 № 349 "Щодо захисту інформації, яка в умовах воєнного стану може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом, у тому числі щодо об’єктів критичної інфраструктури", встановлено, що під час дії воєнного стану в Україні та до останнього дня місяця, наступного за місяцем припинення або скасування воєнного стану на вебсайтах ліцензіатів повинен бути закритий доступ до інформації, яка в умовах воєнного стану може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом, зокрема щодо:
– місцезнаходження, стану енергетичного обладнання виробників електричної енергії, системи передачі та розподілу електричної енергії;
– відомостей про місця запланованих ремонтних і відновлювальних робіт та процесу проведення таких робіт у реальному часі;
– відомостей про місця руйнування об’єктів та елементів інфраструктури внаслідок бойових дій, місць потрапляння снарядів;
Таким чином, інформація, яка буде надана Товариством Виконавцю є конфіденційною та, в поточних умовах триваючої збройної агресії проти нашої держави, ставить додаткові вимоги до Виконавця в частині внутрішньої організації його бізнес-процесів.
3. З початком повномасштабної війни інфраструктура ПрАТ "Укргідроенерго" стала об’єктом російських атак і зазнала значних пошкоджень та руйнувань. Також, 06.06.2023 значна частина Каховської ГЕС була зруйнована, що призвело до безпрецедентних наслідків. Товариство зазнало втрат не лише внаслідок знищення та пошкодження майна, а й втрат фінансових активів, а також упущену вигоду від неможливості чи перешкод у провадженні господарської діяльності.
Метою надання послуг згідно з предметом закупівлі є надання послуг кваліфікованої оцінки збитків, завданих Товариству, та проведення відповідних експертиз з метою їх подальшого використання в міжнародних арбітражах для встановлення відповідальності Російської Федерації та відшкодування цих збитків.
Як наслідок, документи, які будуть результатом послуг наданих Виконавцем, будуть предметом прискіпливого розгляду на міжнародному рівні, в тому числі, в частині надання заперечень до них зі сторони Російської федерації.
4. Мета серії стандартів ISO 9000 – стабільне функціонування документованої системи менеджменту якості підприємства-постачальника. Вихідна спрямованість стандартів серії ISO 9000 спрямована на відносини між компаніями у формі споживач/постачальник. З прийняттям у 2000 році чергової версії стандартів ISO серії 9000 більша увага стала приділятися здібностям організації задовольняти вимоги всіх зацікавлених сторін: власників, співробітників, суспільства, споживачів, постачальників. ISO 9004 робить акцент на досягнення сталого успіху.
Вимоги цього стандарту допомагають підприємствам формалізувати їх систему менеджменту, вводячи, зокрема, такі системоутворюючі поняття, як внутрішній аудит, процесний підхід, коригувальні та запобіжні дії.
Зокрема, сертифікат відповідності вимогам ISO 9001 необхідний підприємствам:
– працюючим на таких ринках або з такими замовниками, які вимагають наявності такого сертифіката;
– бажаючим підтвердити впроваджену систему менеджменту, спрямовану на безперервну оптимізацію товарів і послуг підприємства;
– незалежна оцінка відповідності стандартам якості, прийнятим в світі.
Враховуючи все вищезазначене, Замовником були висунуті додаткові вимоги до Виконавців в ТД щодо наявності сертифікату на систему управління якістю учасника щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги", який має підтверджувати відповідність системи управління якістю (менеджменту) учасника, вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) щодо сфери сертифікації (застосування).
Таким чином вимога до Учасника, зазначена в підпункті 3.1 пункту 3 таблиці №3 Продовження додатка №1 тендерної документації, відповідає частині 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Скасована
Скарга до МКУ
Номер:
818843c0d4914732b3c97eacbb0d7d57
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-15-006606-a.c4
Назва:
Скарга до МКУ
Скарга:
Скарга на дії Замовника щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 08.01.2024 11:36
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
09.01.2024 00:02
Скарга
Виконана замовником
Скарга до МКУ
Номер:
f8c695185a9945049be7765b8819bdbb
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-15-006606-a.c3
Назва:
Скарга до МКУ
Скарга:
Скарга на дії Замовника щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол УО скасування рішення.docx.zip 25.01.2024 13:55
- Пояснення АМКУ.pdf.zip 12.01.2024 13:58
- Пояснення АМКУ.docx 12.01.2024 13:58
- Рішення від 16.01.2024 № 933.pdf 19.01.2024 10:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.01.2024 № 933.pdf 17.01.2024 12:51
- Рішення від 10.01.2024 № 534.pdf 10.01.2024 15:46
- Скарга 08.01.2024 11:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.01.2024 12:01
Дата розгляду скарги:
16.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.01.2024 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.01.2024 10:15
Дата виконання рішення Замовником:
25.01.2024 13:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником скасовано рішення від 29.12.2023 № 339/2023/2 про відміну процедури закупівлі відкриті торги.