-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Інтерактивна панель в комплекті (ДК 021:2015 – 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання)»
Завершена
180 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 900.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 900.00 UAH
Період оскарження:
14.11.2023 18:41 - 19.11.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
5cd063ccb93d4c62b4e59f788ddbc7ca
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-14-016894-a.b2
Назва:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Вимога:
ВИМОГА
Встановлені Замовником вимоги тендерної документації не відповідають Закону, порушують принципи проведення публічних торгів за державні кошти, та спрямовані на штучне обмеження конкуренції при здійсненні закупівлі, що підтверджується наступним.
Технічним завданням передбачено закупівлю у складі інтерактивної панелі спеціалізованого програмного забезпечення з наступними технічними характеристиками:
«Єдиний програмний комплекс для створення, перегляду та програвання інтерактивного навчального вмісту. Сумісне з операційною системою інтерактивної панелі. Підтримує імпорт створених файлів різних форматів. Містить функціонал створення та зміни (рухати, клонувати, перевертати, змінювати розмір, блокувати, редагувати, робити прозорим) об’єктів за допомогою стандартних засобів програмного забезпечення. Містить вбудований інструмент запису екрану з функцією запису та збереження робочого стола або його обраної зони. Містить функціонал автоматичного оновлення. Містить не менше 1200 вбудованих 3D моделей освітньої тематики українською мовою. Містить інтерактивні інструменти для створення тестів. Містить вільний доступ користувачів до не менше 200-та україномовних ліцензійних цифрових підручників 1-11 класів (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких підручників). Містить готову бібліотеку цифрофих уроків українською мовою у кількості не менше 300 уроків (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких уроків). Підписка (ліцензія) – не менше 3-х років.»
Внесення Замовником до тендерної документації вищевказаних вимог є реальною дискримінацією до інших учасників та не дозволяють Скаржнику та багатьом іншим Учасникам взяти участь у Закупівлі.
Під описання функцій програмного забезпечення, викладених у технічних характеристиках тендерної документації, підходить ВИКЛЮЧНО одне програмне забезпечення, яке пропонує на території України ЛИШЕ ОДНИМ офіційний дистриб’ютором ТОВ «ЕД-ПРО». Пересвідчиться можна, перейшовши за посиланням: https://www.mozaweb.com/uk/Portal/partners?country=UA. Наявність лише одного дистриб’ютора програмного забезпечення дозволяє йому штучно обмежувати коло Учасників тендера за рахунок відмови у постачанні/продажу необхідного програмного забезпечення. Виходячи з того, що ТОВ “ЕД-ПРО” є офіційним представником на території України програмного забезпечення Mozabook, робиться висновок, що весь ринок товарів цієї марки в Україні залежить від одної компанії ТОВ “ЕД-ПРО”, що обмежує конкуренцію не тільки стосовно програмного забезпечення, а й стосовно технічних засобів, які у вартості предмету закупівлі складають БІЛЬШЕ 90 відсотків. Відповідно до п. 1 ст. 3, п. 3 ст. 5, ч.4 ст.22 ЗУ "Про публічні закупівлі". Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги, оскільки це унеможливлює участь інших учасників та не дозволяє забезпечити добросовісну конкуренцію серед Учасників та не дозволить придбати товар з максимальною економією державних коштів. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Натомість Замовником ШТУЧНО ОБМЕЖЕНО конкуренцію при здійсненні закупівлі шляхом розширення вимог до технічних засобів навчання додаванням вимог до функціоналу спеціалізованого програмного забезпечення, що обмежує можливість інших потенційних учасників в участі у закупівлі та призводить до дискримінації учасників.
Проаналізувавши ринок інтерактивних панелей, можемо зробити висновок, що ведеться нечесна боротьба одним учасником ринку, оскільки прописуються технічні характеристики притаманні лише програмному забезпеченню Mozabook в наступних процедурах публічних закупівель в професійних навчальних закладах Львівської області:
UA-2023-11-17-007502-a від 17.11.2023
UA-2023-11-17-015805-a від 17.11.2023
UA-2023-11-16-018542-a від 16.11.2023
UA-2023-11-16-006361-a від 16.11.2023
UA-2023-11-15-014823-a від 15.11.2023
UA-2023-11-15-016242-a від 15.11.2023
UA-2023-11-15-014823-a від 15.11.2023
UA-2023-11-14-016894-a від 14.11.2023
UA-2023-11-14-004074-a від 14.11.2023
UA-2023-11-13-009125-a від 13.11.2023
UA-2023-11-10-012840-a від 10.11.2023
Згідно зі ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; НЕДИСКРИМІНАЦІЯ учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на РІВНИХ умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, поєднавши в одній закупівлі товари з різних груп та кодів класифікатору, Замовником порушуються правила визначення предмету закупівлі.
Відповідно до п.3 розділу I Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 15.04.2020 № 708 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі" та Закону «Про публічні закупівлі» визначено, що Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Предметом закупівлі визначено ДК 021:2015: 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання. Тоді як спеціалізоване програмне забезпечення, не входять у дану групу класифікатору, а входять в інші групи класифікатору (наприклад, Код за ДК 021:2015 - 48460000-0 «Програмне забезпечення» та ДК 021:2015 «48190000-6 «Пакети освітнього програмного забезпечення».
Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником до тендерної документації, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як такі, що не відповідають ст.-ст.: 5, ч. 4 ст. 22, ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягають виключенню з вищезазначених підстав як таких, що порушують Закон, Тому, просимо внести зміни до тендерної документації, ВИКЛЮЧИВШИ вимогу надання у складі інтерактивної панелі спеціалізованого програмного забезпечення, що надасть можливість взяти участь у закупівлі іншим учасникам ринку та зробити умови для участі КОНКУРЕНТНИМИ та НЕДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ.
В іншому випадку залишаю за собою право звернутись до Антимонопольного комітету України зі скаргою на неправомірні дії Замовника, а також звернути увагу Моніторингу публічних закупівель на можливий зговір учасників ринку.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА.docx 17.11.2023 20:28
Дата подачі:
17.11.2023 20:28
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне: Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України Про доступ до публічної інформації; та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. У Додатку №1 до тендерної документації замовник зазначено вимогу щодо товару, а саме наявність спеціалізованого програмного забезпечення навчального призначення - Єдиний програмний комплекс для створення, перегляду та програвання інтерактивного навчального вмісту. Сумісне з операційною системою інтерактивної панелі. Підтримує імпорт створених файлів різних форматів. Містить функціонал створення та зміни (рухати, клонувати, перевертати, змінювати розмір, блокувати, редагувати, робити прозорим) об’єктів за допомогою стандартних засобів програмного забезпечення. Містить вбудований інструмент запису екрану з функцією запису та збереження робочого стола або його обраної зони. Містить функціонал автоматичного оновлення. Містить не менше 1200 вбудованих 3D моделей освітньої тематики українською мовою. Містить інтерактивні інструменти для створення тестів. Містить вільний доступ користувачів до не менше 200-та україномовних ліцензійних цифрових підручників 1-11 класів (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких підручників). Містить готову бібліотеку цифрофих уроків українською мовою у кількості не менше 300 уроків (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких уроків). Підписка (ліцензія) – не менше 3-х років. Дана вимога не містить жодних дискримінаційних умов. Відповідно до частини третьої ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація, може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, Окрім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Замовник визначено предмет закупівлі виходячи із законної мети придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні учнями та вчителями, оптимальним в межах цінової категорії, відповідатиме вимогам безпеки якості, та вимогам чинного законодавства. Разом з тим звертаємо Вашу увагу, що зазначені Замовником технічні характеристики не мають посилання на конкретного виробника або модель. Деталізація технічних характеристик Замовником наведено для того щоб спростити потенційним Учасникам підбір товарних категорій, а також провести закупівлю навчальних засобів які повністю задовольняють сучасні вимоги до методології викладання та забезпечать якісний навчальний процес з врахуванням сучасних технологій. Зазначені технічні параметри є універсальними та уніфікованими і зазначаються усіма відомими виробниками. Замовник не бачить жодних проблем у використанні програмного забезпечення та його придбання, немає жодних обмежень в такому і щодо наведеного у вашій вимозі ПЗ Mozabook, тобто замовнику не відомо щоб таке програмне забезпечення мало обмеження в його придбанні. Більше того, простий пошук в інтернеті за запитом “купити Mozabook” свідчий про те що вказане ПЗ можна вільно придбати у багатьох компаній в Україні. Стосовно електронних підручників то замовником вимагається лише підтвердження наявності таких підручників в програмному забезпечені. Більшість програмних комплексів дозволяють легко імпортувати додаткові матеріали, і у випадку якщо розробники ПЗ не вбачають порушень ліцензійних та авторських прав вони можуть легко додати такі підручники. Стосовно цифрових уроків, у технічному завданні передбачено наявність бібліотеки україномовних цифрових уроків. Жодних обмежень щодо інструментів якими вони були створені не встановлюється.
Більшість програмних комплексів дозволяють легко створювати власні або імпортувати готові уроки, а отже наявність такої бібліотеки не може бути перепоною для сучасного навчального програмного забезпечення. Також звертаємо Вашу увагу, що визначення предмета закупівлі та його характеристик є прерогативою замовника. При виборі даних характеристик було враховано те, що даний товар поставляється в комплекті, і має включати програмне забезпечення, вимоги щодо якого надані без зазначення конкретної марки чи моделі. Також дослідивши наведене Вами питання щодо програмного забезпечення Mozabook встановлено, що в мережі Інтернет на сайті розповсюджувача цієї програми вона є у вільному продажі без будь-яких обмежень в його постачанні. В будь-якому випадку такої інформації в Замовника немає. Проте ще раз наголошуємо, що наше технічне завдання не містить жодних обмежень з вказівкою на конкретну модель чи марку товару. Щодо вибору предмету закупівлі, то таким є товар – інтерактивна панель, яка повинна мати вбудоване програмне забезпечення. Тому вибір коду ДК є правильним, оскільки товар має поставлятися саме з відповідними характеристиками, однією з яких програмне забезпечення. З огляду на зазначене, нами не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, а відтак на даному етапі відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
22.11.2023 00:03
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
6decef5384d44b35a54cd2cfd0972c50
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-14-016894-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! У Додатку 2 Ви вказали такі вимоги до програмного забезпечення: Містить не менше 1200 вбудованих 3D моделей освітньої тематики українською мовою. Містить інтерактивні інструменти для створення тестів. Містить вільний доступ користувачів до не менше 200-та україномовних ліцензійних цифрових підручників 1-11 класів (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких підручників). Містить готову бібліотеку цифрофих уроків українською мовою у кількості не менше 300 уроків (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких уроків). Підписка (ліцензія) – не менше 2-х років.
Окрім MozaBook, жодне програмне забезпечення, яке представлене на ринку України, не відповідає зазначеним вимогам.
.А також пункті 7.4. Декларації про відповідність технічному регламенту радіообладнання на обладнання, яке відповідно до технічних вимог, встановлених в цьому додатку, містить радіообладнання.
Даний висновок є не обов’язковий, якщо інтерактивна панель відповідає Декларації про відповідність технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання та технічному регламенту електромагнітної сумісності на обладнання, яке підпадає під дію цих технічних регламентів.
Згідно зі ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Внесення Замовником до тендерної документації вищевказаних вимог є реальною дискримінацією до інших учасників та не дозволяють Скаржнику та багатьом іншим Учасникам взяти участь у Закупівлі. Це безумовно суперечить принципам публічних закупівель, які викладені в ст. 3, 5, 22 «Про публічні закупівлі». Тому, просимо внести зміни до тендерної документації, що надасть можливість взяти участь у закупівлі іншим учасникам ринку та зробити умови для участі конкурентними.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.11.2023 14:58
Вирішення:
Доброго дня. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація має містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Додаток 2 до тендерної документації передбачає закупівлю спеціалізованого програмного забезпечення. Характеристики спеціалізованого програмного забезпечення встановлені для дотримання вимог навчальної програми та не передбачають конкретної моделі програмного забезпечення або конкретного виробника. Для якісного забезпечення учнів навчальним обладнанням, програмним забезпеченням, що будуть пропонувати потенційні учасники технічні характеристики мають бути не гіршим ніж ті, що вимагається в Додатку 2 до тендерної документації. Стосовно Декларації про відповідність технічному регламенту радіообладнання. У вашій вимозі хибно стверджується, що необхідність доведення відповідності Технічному регламенту радіообладнання затвердженого постановою КМУ №355 від 24.05.2017 р. є необов’язковою за умови наявності декларацій про відповідність іншим вказаним у вимозі технічним регламентам. Проте, відповідно до п.4 Технічного регламенту радіообладнання, ситуація є діаметрально протилежною. Звертаємо вашу увагу на те, що відповідно до п.14 Технічного регламенту радіообладнання використання радіообладнання є можливим лише у разі його відповідності цьому технічному регламенту.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
22.11.2023 00:03