Послуги з охорони об’єктів (фізична охорона та пультова охорона) код ДК 021:2015 – 79710000-4 – Охоронні послуги
Закупівля здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку або засвідчений уповноваженою особою учасника. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
371 915.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 719.15 UAH
Дата прийняття скарги до розгляду:15.11.2023 15:21
Дата розгляду скарги:28.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:17.11.2023 17:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:30.11.2023 10:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:Повідомляємо, що з метою виконання рішення Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №19124-р/пк-пз від 28.11.2023 року за скаргою товариства з обмеженою відповідальністю "МАСТЕР-ЗАХИСТ" від 15 листопада 2023 р. № UA-2023-11-14-011569-a.c2 Замовником КНП СОР «Медичний клінічний центр інфекційних хвороб та дерматології ім. З. Й. Красовицького» були внесені зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - Послуги з охорони об’єктів (фізична охорона та пультова охорона) код ДК 021:2015 – 79710000-4 – Охоронні послуги, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2023-11-14-011569-a.
Автор:ТОВ "МАСТЕР-ЗАХИСТ", Володимир Обломєй +380503990443 tov-master_zahust@ukr.net
resolved
Вимога
Відхилено
порушення процедури закупівлі
Номер:6d37172c9659458c9ecc64aa0d272869
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-11-14-011569-a.c1
Назва:порушення процедури закупівлі
Вимога:
порушення процедури закупівлі
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон про закупівлі): Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Розділ: «Учасник повинен надати в електронному вигляді (сканованому в форматі pdf) в складі своєї тендерної пропозиції наступні документи»:
Пункт 13. Надати довідку у довільній формі з повним переліком спеціальних засобів, що використовуються нарядами груп швидкого реагування на території м. Суми. Копія дозволу МВС України на право відкриття та функціонування об’єкту дозвільної системи у м. Суми, який є підставою для придбання суб’єктом охоронної діяльності зброї травматичної дії та використання її групами швидкого реагування у м. Суми, відповідно до п.11 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності та наказу МВС України від 21.08.1998 року № 622.
Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Згідно Наказу МВС від 29.03.2016 № 223 та Наказом МВС від 21.08.1998 № 622 передбачено перелік осіб, яким дозволено придбавати та носити пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони.
Таким чином, до надання послуг суб’єкти охоронної діяльності можуть залучати охоронників, які забезпечені власними пристроями для відстрілу патронів та мають дозвіл, виданий на таку особу.
Дана обставина ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників.
На дану вимогу вже звертала увагу КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, а саме за процедурою UA-2023-07-12-008672-a "Послуги з охорони приміщення адміністративної будівлі Сумської районної ради, за адресою: м. Суми, вул. Іллінська,97" яка була оголошена 12.07.2023 року, КОМІСІЯ своїм рішенням №11722-р/пк-пз від 31.07.2023 року, визнала дану норму дискримінаційною і зобов’язала Сумську районну раду внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі. Що і було виконано Сумською районною радою в повному обсязі.
На підставі вищевикладеного, просимо виключити дану вимогу, а саме: «Копію дозволу МВС України на право відкриття та функціонування об’єкту дозвільної системи у м. Суми, який є підставою для придбання суб’єктом охоронної діяльності зброї травматичної дії та використання її групами швидкого реагування у м. Суми».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:15.11.2023 11:28
Вирішення:Шановний Учаснику!
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник з метою отримання якісних послуг формував вимоги відповідно до норм чинного законодавства України, а також з урахуванням сучасних реалій, в яких живе наша громада (продовження збройної агресії російської федерації проти України, розташування територіально близько до кордону з агресором, постійні спроби проникнення ворожих ДРГ на територію громади).
Згідно з Наказом МВС від 29.03.2016 № 223, на який Ви посилаєтеся у своїй вимозі, а також Наказом МВС від 13.06.2000 № 379 особи, яким дозволено придбавати пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, отримують зазначені дозволи з метою захисту власної безпеки, безпеки близьких родичів, свого житла і майна (пункт 2 розділу І Інструкції про умови та порядок придбання, зберігання, обліку, використання та застосування пристроїв для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів поліцейськими, особами, звільненими зі служби в поліції, а також колишніми працівниками міліції, затвердженої Наказом МВС від 29.03.2016 № 223, та пункт 1.2 Тимчасової інструкції про порядок придбання, зберігання, обліку, використання та застосування пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів працівниками суду, правоохоронних органів та їх близькими родичами, а також особами, які беруть участь у кримінальному судочинстві, народними депутатами України, членами громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону, військовослужбовцями, крім тих, які проходять строкову військову службу, державними службовцями та журналістами, затвердженої Наказом МВС від 13.06.2000 № 379).
Згідно підпункту 4 пункту 7 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності Суб’єкт охоронної діяльності зобов’язаний надавати послуги з охорони власності на підставі письмових цивільно-правових договорів охорони, які укладаються за наявності в замовників охоронних послуг документів, що підтверджують їх повноваження на володіння (користування) об’єктом охорони на законних підставах.
Згідно пункту 1 статті 1 розділу І Закону України «Про охоронну діяльність» Суб'єкт охоронної діяльності - це суб'єкт господарювання будь- якої форми власності, створений та зареєстрований на території України, що здійснює охоронну діяльність на підставі отриманої у встановленому порядку ліцензії.
Таким чином, приватні особи, які забезпечені власними пристроями для відстрілу патронів та мають відповідний дозвіл, не є Суб’єктами охоронної діяльності та не мають права використовувати зазначені пристрої для забезпечення охоронної діяльності.
Також наголошуємо, що статтею 9 Закону України «Про охорону діяльність» передбачено, що Суб'єкт охоронної діяльності має право для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України.
Під час участі у торгах Учасник бере на себе всі витрати щодо підготовки документів, отримання відповідних дозволів і ліцензій відповідно до законодавства. Небажання чи неспроможність будь-кого з Учасників скористатись своїм законним правом на придбання відповідної матеріально- технічної бази, що дозволена відповідними законодавчими актами у сфері охоронної діяльності, не може розглядатись як дискримінація, а свідчить лише про бажання таких Учасників отримати максимальний прибуток за рахунок неналежного матеріально-технічного забезпечення під час надання послуг, що суперечить законному бажанню Замовника отримати максимальний об’єм якісних послуг за найнижчою ціною в межах очікуваної вартості.
Тому, Ваша вимога виключити з п.13 тендерної документації умову про надання копії дозволу МВС України на право відкриття та функціонування об’єкту дозвільної системи у м. Суми, який є підставою для придбання суб’єктом охоронної діяльності зброї травматичної дії та використання її групами швидкого реагування у м. Суми не може бути задоволена.