-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Прибирання приміщень та прилеглих територій
Завершена
5 790 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 28 950.00 UAH
Період оскарження:
14.11.2023 13:23 - 23.11.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація щодо надання 4 аналогічних договорів
Номер:
8749dc616cfe4be786613c9a2e6dc341
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-14-008431-a.c1
Назва:
Дискримінація щодо надання 4 аналогічних договорів
Вимога:
Шановний Замовнику. У Тендерній документації присутня наступна вимога:
"На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів з прибирання приміщень (не менше 2-х ) та аналогічного договору з прибирання приміщень та проведення хімчистки м’яких меблів (не менше 2-х), учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1."
Вважаємо, що вищезазначена вимога є дискримінаційною з огляду на наступне.
Встановлюючи дану вимогу, Замовник звужує коло учасників закупівлі. Адже не зможуть приймати участі у закупівлі ті Учасники, зокрема і сам Скаржник, які не мають досвіду виконання по суті 4 договорів щодо надання послуг з прибирання, 2 з яких прибирання з проведенням хімчистки м'яких меблів. Незважаючи на те, що в Скаржника є ряд успішно виконаних в повному обсязі договорів відповідно до предмета закупівлі (послуги з прибирання) з підтверджуючими документами, Скаржник не може брати участь у закупівлі, так як не має досвіду прибирання саме 4-ьох аналогічних договорів, 2 з яких прибирання з проведенням хімчистки м'яких меблів.
Законом України "Про публічні закупівлі" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Окрім того зазначаємо, що відповідно до частини 22 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до Наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ № 708 від 15.04.2020 року предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Рішення АМКУ № 9907- р/пк-пз від 20.05.2020 виніс рішення по аналогічному питанню. Прошу ознайомитися. У разі не реагування на Скаргу, будемо звертатися до АМКУ та до аудиторської служби.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.11.2023 14:56
Вирішення:
Шановний Учаснику! Розглянувши вашу вимогу щодо дискримінаційних вимог, встановлених Замовником до учасників, по предмету закупівлі Прибирання приміщень та прилеглих територій відповідно до коду ДК 021:2015: 90910000-9 «Послуги з прибирання» (ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-14-008431-a), повідомляємо наступне.
Тендерну документацію по предмету закупівлі Прибирання приміщень та прилеглих територій відповідно до коду ДК 021:2015: 90910000-9 «Послуги з прибирання» (ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-14-008431-a) розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII зі змінами (далі – Закон), згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» №680 від 13.04.2016 року, та у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Пунктом 28 Особливостей передбачено, що замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
При цьому Закон не містить критеріїв визначення «аналогічного договору», тож, замовники можуть на власний розсуд визначити перелік та кількість письмових доказів, щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору та встановлювати межі відповідності письмових доказів критерію поняттю «аналогічний договір» з урахуванням принципів здійснення закупівель. По предмету закупівлі Прибирання приміщень та прилеглих територій відповідно до коду ДК 021:2015: 90910000-9 «Послуги з прибирання» (ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-14-008431-a) межі критерію «аналогічний договір» встановлені з врахуванням специфіки предмету закупівлі.
У тендерній документації присутня наступна вимога: "На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів з прибирання приміщень (не менше 2-х ) та аналогічного договору з прибирання приміщень та проведення хімчистки м’яких меблів (не менше 2-х), учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1.
Зазначені критерії до аналогічних договорів встановлювались Замовником виключно з метою закупівлі послуг у суб’єктів господарювання, які мають достатній досвід роботи у сфері прибирання приміщень та проведення хімчистки м’яких меблів ( офісних крісел, стільців тощо).
Замовник вважає за необхідне вказати, що критерії до аналогічних договорів жодним чином не свідчить про обмеження конкуренції, оскільки на ринку надання послуг з прибирання приміщень та проведення хімчистки м’яких меблів, достатня кількість клінінгових компаній, які надають послуги із зазначеними вимогами.
Також у своїй вимозі, ви посилаєтесь на рішення АМКУ № 9907- р/пк-пз від 20.05.2020 року, обставини закупівлі в якому не є тотожними з умовами замовника по предмету закупівлі Прибирання приміщень та прилеглих територій відповідно до коду ДК 021:2015: 90910000-9 «Послуги з прибирання» (ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-14-008431-a), оскільки нами не встановлюється вимога щодо підтвердження аналогічного досвіду лише в конкурентних закупівлях.
Таким чином, доводи щодо дискримінаційних вимог до Учасників по предмету закупівлі Прибирання приміщень та прилеглих територій відповідно до коду ДК 021:2015: 90910000-9 «Послуги з прибирання» (ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-14-008431-a) є безпідставними.
Замовником не задоволено вимогу потенційного учасника ТОВ "КЛІН ТОН".
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
26.11.2023 00:01