-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Експертне обстеження та огляд трансформаторних підстанцій та високовольтних розподільних пристроїв для ВП «Шахтоуправління «Новодонецьке»
Завершена
509 166.67
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 545.83 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 545.83 UAH
Період оскарження:
14.11.2023 10:22 - 24.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено
кваліфікаційні вимоги
Номер:
77aaa8a3a8a94491aafd333633d2b99c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-14-002972-a.b1
Назва:
кваліфікаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику, звертаємося до Вас щодо змісту Тендерної документації, яка містить дискримінаційні вимоги та такі, що не відповідають чинному законодавству з питань охорони праці та промислової безпеки.
По-перше, у пункті 1.2 та 4 Додатку 3 до Тендерної документації зазначені такі кваліфікаційні вимоги:
1. Наявність дозволу Держпраці на виконання зазначених робіт підвищеної небезпеки, відповідно до постанови КМУ від 26.10.2011г. №1107:
1.2. Виконання робіт підвищеної небезпеки з високовольтним вибухозахищеним обладнанням.
…………………………..
4. Наявність спеціалізованої ремонтної бази, необхідного технологічного обладнання, інструментів.
Вважаємо, що зазначені вимоги є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ і звужують коло конкуренції та такі, що не відповідають пункту 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником».
Щодо пункту 1.2 Додатку 3 до Тендерної документації, хочемо зауважити, що зазначені кваліфікаційні вимоги необґрунтовані, оскільки, уважно проаналізувавши Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджений постановою КМУ від 26 жовтня 2011 року № 1107 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1107-2011-%D0%BF#Text) та Перелік машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджений постановою КМУ від 3 лютого 2021 року № 77 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/77-2021-%D0%BF#n16), на жаль, не знайшли роботу підвищеної небезпеки та устатковання підвищеної небезпеки, що вказані у пункті 1.2 Додатку 3 до Тендерної документації.
Щодо пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації, як відомо шановному Замовнику, що Порядок проведення технічного огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі – Порядок №687), затверджений постановою КМУ від 26 травня 2004 року № 687, визначає вимоги до всіх «…суб'єктів господарювання, які проводять технічний огляд, випробування, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - устатковання), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України…».
Пунктом 5 Порядку №687 передбачено:
5. Технічний огляд та/або експертне обстеження устатковання проводять атестовані в установленому порядку фахівці спеціалізованої та експертної організації, які безпосередньо не беруть участі у ПРОЕКТУВАННІ, ВИГОТОВЛЕННІ, ПОСТАЧАННІ, ПРИДБАННІ, ВОЛОДІННІ, КОРИСТУВАННІ, МОНТАЖІ, НАЛАГОДЖУВАННІ, ТЕХНІЧНОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ, РЕМОНТІ, МОДЕРНІЗАЦІЇ, РЕКОНСТРУКЦІЇ ЧИ ЗАМІНІ цього або аналогічного устатковання.
Звертаємо увагу, що цим пунктом визначено, що суб’єкт господарювання, який проводить технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) устатковання, має бути незалежним та провадити діяльність у цій сфері, як третя сторона.
Таким чином, вимога щодо наявності спеціалізованої ремонтної бази, необхідного технологічного обладнання, інструментів, що зазначена у пункті 4 Додатку 3 до Тендерної документації, є такою, що суперечить вимогам Порядку №687 щодо незалежності суб’єкта господарювання, який проводить технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування), оскільки вона притаманна до суб’єктів господарювання, які виконують МОНТАЖ, НАЛАГОДЖУВАННЯ, ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ, РЕМОНТ, МОДЕРНІЗАЦІЮ, РЕКОНСТРУКЦІЮ устатковання підвищеної небезпеки.
Натомість, суб’єкт господарювання, який проводить технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) повинен мати «засоби вимірювальної техніки, випробувальне та допоміжне обладнання, стандартні зразки, необхідні для проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування».
Тобто кваліфікаційні вимоги зазначені у пунктах 1.2 та 4 Додатку 3 до Тендерної документації є дискримінаційними та не відповідають чинному законодавству з питань охорони праці та промислової безпеки.
По-друге, пунктом 3.2 проєкту Договору зазначено:
3.2. Строк виконання роботи становить 20 робочих днів, при додержанні Замовником вимог п.п.2.2, 3.1 Договору.
Хочемо зауважити, що відповідно до Додатку 3 «Технічного завдання» загальна кількість устатковання підвищеної небезпеки, якому необхідно провести експертне обстеження та огляд, складає 216 одиниць та «строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт)» відповідно до пункту 4.4 розділу 1 Тендерної документації – до «З моменту укладання договору до 31.07.2024 року, за заявкою Замовника».
На нашу думку, «20 робочих днів» це замалий строк на виконання всього обсягу робіт, який передбачається організаційно-методичними документами з експертного обстеження устатковання підвищеної небезпеки, або потребує залучення великої кількості персоналу, як з боку виконавця, так із боку замовника, і, відповідно призупинення всього технологічного циклу виробництва замовника, де задіяно це устатковання підвищеної небезпеки або цей пункт містить неповну інформацію.
Тобто цей пункт потребує коригування.
По-третє, пунктом 4.3 проєкту Договору зазначено:
4.3. У разі відмови Виконавця від підписання Акту про виявлені недоліки, Замовник подає обґрунтовану письмову заяву, яка розглядається Виконавцем у порядку, передбаченому ст.27 Закону України «Про наукову і науково-технічну експертизу».
На жаль, цей Закон України «…визначає правові, організаційні і фінансові основи експертної діяльності в НАУКОВО-ТЕХНІЧНІЙ СФЕРІ, а також загальні основи і принципи регулювання суспільних відносин у галузі організації та проведення НАУКОВОЇ ТА НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ з метою забезпечення наукового обґрунтування структури і змісту пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки, наукових, науково-технічних, соціально-економічних, екологічних програм і проектів, визначення напрямів науково-технічної діяльності, аналізу та оцінки ефективності використання науково-технічного потенціалу, результатів досліджень.»
Статтею 1 Закону України "Про наукову і науково-технічну експертизу" визначено поняття НАУКОВОЇ І НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ.
Звертаємо Вашу увагу, що предметом закупівлі є «…послуги по експертному обстеженню та огляду підземних трансформаторних підстанцій і високовольтних розподільних пристроїв з метою подовження терміну служби та надання регламенту робіт…».
Натомість, абзацом 5 пункту 2 Порядку №687 визначено поняття експертного обстеження (технічного діагностування):
експертне обстеження (технічне діагностування) - комплекс робіт з визначення технічного стану, умов і строку подальшої безпечної експлуатації устатковання з урахуванням режиму роботи, а також визначення потреби у проведенні ремонту, модернізації, реконструкції або виведенні з експлуатації (далі - експертне обстеження).
Тобто за визначенням «експертне обстеження» та «наукова та науково-технічна експертиза» мають різні цілі і, таким чином цей пункт у тексті проєкту договору є зайвим або потребує коригування із урахування чинного законодавства з охорони праці та промислової безпеки.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та невідповідностей чинному законодавству з питань охорони праці та промислової безпеки, які мають місто у Тендерній документації, вимагаємо Замовника усунути зазначені порушення законодавства та невідповідності шляхом внесення змін до Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
18.11.2023 11:52
Вирішення:
Відповідно до Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 року № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», відповідно до п. 6 Постанови 1107 від 26 жовтня 2011 року № 1107: 6. Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається:
роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), або на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77;
виробникові або постачальникові машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов’язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами.
Відповідно до пункту 2 Постанови КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77, Гірничошахтне та гірничорятувальне устаткування та устаткування для видобутку, транспортування, дроблення, сортування та збагачення корисних копалин і огрудкування руд та концентратів відносять до Групи А «Переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки».
Відповідно до пункту 5 Переліку, затвердженого Постановою КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77, ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки, Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу: до Групи А «Переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» відносять: Технічний огляд, випробування, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Відповідно до пункту 21 Постанови КМУ від 26 травня 2004 р. N 687 «Про затвердження Порядку проведення технічного огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» Експертне обстеження устаткування проводиться відповідно до вимог нормативно-правових актів з охорони праці або за ініціативою роботодавця.
Виходячи з вищенаведеного, ніяких дискримінаційних вимог у Додатку 3 до Тендерної документації Замовником не встановлено, вимоги відповідають чинному законодавству з питань охорони праці та промислової безпеки.
В пункт 3.2 та 4.3 проєкту Договору (Додаток №4 до Тендерної документації) будуть внесені зміни.
Статус вимоги:
Відхилено